جاباما
۲۶۴۹۴۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

برای حرفه ای شدن و کسب مهارت در هر زمینه ای ، تمرین و تکرار لازم است و در این مسیر مسلما اشتباهات ما سبب ایجاد مشکلاتی میشود.

وب سایت انزل وب: حین کار و تمرین با کامپیوتر نیز این مشکلات متفرقه ایجاد میشود که ناشی از کم تجربگی افراد است.

در این پست ، یک لیست مختصر از تجربه های شخصی هنگام استفاده از کامپیوتر تهیه کرده ایم تا با مطالعه ی این موارد ، از همین حالا از ایجاد مشکلات ناشی از بی تجربگی یا تفکر اشتباه در استفاده از کامپیوتر جلوگیری کنید. با ما همراه باشید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

هشدار؛ از این ۱۰ اشتباه در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

استفاده نادرست از کامپپیوتر

قبل از شروع میتوانید برای جلوگیری و آشنایی بیشتر با راه های مقابله با اتفاقات رایجی که در هنگام کار با کامپیوتر و لپ تاپ ها رخ میدهد پست های قبلی انزل وب درباره اگر آب،چای و.. روی لپ تاپ تان ریخت چکار کنید و نحوه درست تمیز کردن نمایشگر های LCD و LED را نیز مطالعه کنید.

۱) زمانی که کار شما با کامپیوتر به اتمام می رسد ، سیستم را خاموش کنید.

اغلب افراد سیستم خود را ، حتی زمانی که کاری با آن ندارند روشن می گذارند. روشن گذاشتن کامپیوتر بدون دلیل و زمانی که شما هیچ عملیات خاصی در محیط دستکتاپ انجام نمی دهید ، مضرات زیادی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای سیستم شما ایجاد می کند. زمانی که کار شما به اتمام می رسد ، سیستم را به صورت کلی خاموش کنید.

خاموش کردن سیستم سبب میشود که کش و اطلاعات جانبی و پس مانده های حاصل از باز کردن هر برنامه که سبب اشغال فضای مموری سیستم میشود ، پاک سازی شود. نکته ی قابل توجه بعدی ، هک شدن سیستم شما می باشد.

زمانی که شما آنلاین هستید و کامپیوتر شما نیز روشن باشد ، بیشترین احتمال برای هک شدن وجود دارد.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۲) از کلیک های نابجا بپرهیزید!

این که هر فایلی که توسط یک وب سایت به شما پیشنهاد داده میشود ، مثلا دانلود یک بازی غیر رایگان به صورت رایگان و یا فایل هایی که از طرف افراد ناشناس به شما ایمیل میشوند را باز کنید ، دقیقا به منزله ی خوش آمد گویی به هرگونه عامل مخرب ، ویرروس و بدافزار به محیط سیستم شماست.

قبل از باز کردن هر فایلی ، فکر کنید و در ارتباط با آن جست وجو کنید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۳) از اطلاعات موجود در کامپیوتر خود بک آپ گیری کنید.

تهیه ی نسخه ی پشتیبان یا بک آپ ، یکی از مهم ترین بخش ها ، در استفاده از هر نوع وسیله نظیر موبایل و کامپیوتر می باشد.

همان طور که به صورت دوره ای از وب سایت بکاپ گیری می کنیم ، لازم است که اطلاعات موجود در سیستم به صورت دوره ای بک آپ گیری شود. با این حال تعداد بی شماری از کاربران به این موضوع توجهی نمی کنند.

برای بک آپ گیری راه های مختلفی وجود دارد. بک آپ گیری از طریق اتصال درایو USB میان کاربران رایج است که با استفاده از آن ، خیلی ساده می توانید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید .همچنین میتوانید داده های مهم خود را در سرویس های ابری (cloud) ذخیره سازی فایل، یا حتی سیستم دوستان خود ذخیره و نگهداری کنید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۴ ) سیستم خود را به صورت منظم خانه تکانی کنید!

بار اطراف سیستم شما ، به خصوص درون کیس یا پشت لپ تاپ که از مهم ترین بخش سیستم شماست ، سبب میشود که گرمای ناشی از کارکرد قطعات ، به خوبی منتقل نشود و سیستم تهویه نشود. گرما مهم ترین عامل برای تخریب قطعات الکترونیکی می باشد. علاوه بر اطراف ، گردو غبار داخلی که روی قطعات قرار میگیرد، مهم تر از گردو غبار بیرونی است .

لذا هر ۶ ماه یک بار کیس را باز کنید و با استفاده از دستمال های ظریف و مخصوص ، قطعات موجود را غبار گیری کنید. دقت داشته باشید که زمان گردگیری و پاک کردن، هیچ اتصالی به جریان برق وجود نداشته باشد. در صورتی که با قطعات موجود در کیس و باز کردن آن آشنایی ندارید ، از تکنسین مربوط کمک بخواهید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۵) از محافظ برق و یو پی اس ها (UPS) غافل نشوید!

UPS ، مخفف عبارت Uninterruptible Power Supply به معنی منبع تغذیه بدون وفقه است. در واقع این دستگاه برای بسیاری از وسایل الکتریکی کاربرد دارد و زمانی که به هر دلیلی برق محیط کار شما قطع شود ، این دستگاه جریان را نگه می دارد و از خاموش شدن ناگهانی سیستم جلوگیری می کند.

UPS ، استفاده های سازمانی دارد و ابزاری تقریبا گران قیمت هستند اما اگر داده های مهمی در سیستم خود د ارید ویا کار شما به صورت لحظه ای به کامپیوتر وابسته است این محصول برای شما بسیار ارزشمند و ضروری خواهد بود. ابزار دیگری که استفاده از آن برای کامپیوتر بسیاری مهم و در واقع اجباری است ، محافظ برق می باشد.

این وسیله استفاده ی خانگی دارد و کاربران معمولی بیشتر از آن استفاده می کنند و نجات دهنده سیستم شما از شوک های الکتریکی و نواسانات برق که میتوانند به دستگاه شما آسیب برساند است.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۶) سعی نکنید هر مشکلی را به تنهایی حل کنید!

به عنوان یک کاربر، به مرور زمان در استفاده از کامپیوتر و نرم افزار ها، حرفه ای میشوید و می توانید مشکلات خود را به راحتی رفع کنید.

حتی اگر نمی توانید مشکلات خود را به تنهایی برطرف کنید، از منابع اینترنتی موجود استفاده می کنید ؛ اما به یاد داشته باشید که شما به تنهایی ملزم به رفع هر خطایی که بر اثر بی تجربگی شما بروز می کند نیستید!

چرا که کاربران در اغلب موارد از تفکرات و پیش فرض های ذهنی خود استفاده می کنند و به جای اصلاح خطا و حل مشکلات ، مشکلات دیگری ایجاد می کنند .تلاش کنید، جست وجو کنید و در این راه حتما از متخصصان کمک بگیرید .

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۷) از نصب و آپدیت کردن نرم افزار ها بلافاصله بعد از انتشار خودداری کنید!

بعد از نصب هر نرم افزار به صورت دوره ای آپدیت هایی ارائه میشود که کاربران بدون هیچ تحقیقی نرم افزار را به روزرسانی می کنند. خیلی از کاربران نیز با انتشار اولین نسخه ی یک نرم افزار ، حتی با پرداخت هزینه ، آن را نصب می کنند و با مشکلات زیادی که اصطلاحا به آن ها باگ گفته میشود رو به رو میشوند.

صبر کنید و بعد از گذشت چندین روز و حتی یک تا دو ماه از انتشار به روزرسانی و یا اولین نسخه ی نرم افزار را نصب کنید تا در صورتی که خطایی هم وجود داشته باشد ، از نظرات کاربران مطلع شوید و سپس اقدام به نصب کنید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

اگر نرم افزاری استفاده می کنید که به صورت خودکار آپدیت میشود ، قبلا ترفندی برای جلوگیری از آپدیت خودکار نرم افزار معرفی کردیم.

۸ ) برای کامپیوتر خود آنتی ویروس نصب کنید و سیستم خود را اسکن کنید!

برخی با بهانه هایی مشابه سیستم من با ویروس کار می کند و یا این که ویروس ها در کار من مشکلی ایجاد نمی کنند ، از سیستم آلوده به ویروس خود استفاده می کنند.

در اولین فرصت یک آنتی ویروس مناسب نصب کنید و به صورت دوره ای سیستم را اسکن (Scan) امنیتی کنید. برای این که بتوانید اینکار را آنلاین انجام دهید، از بهترین آنتی ویروس های رایگان که قبلا معرفی کردیم استفاده کنید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۹ ) به هر وای فای ناشناسی متصل نشوید!

در اماکنی نظیر فروشگاه ها و کافی شاپ ها ، امکان اتصال به اینترنتی از طریق وای فای (WiFi)به صورت رایگان فراهم شده است و خیلی از مشتریان بلافاصله به این شبکه ها متصل میشوند تا در وقت و هزینه ی خود نیز صرفه جویی کرده باشند.

دقت داشته باشید که شبکه های وای فای رایگان ، بهترین موقعیت برای هکر ها جهت تجاوز به حریم خصوصی افراد است. از شبکه ی وای فای مطمئن مثل وای فای خانگی استفاده کنید و در صورت لزوم ، با استفاده از آموزش های وب سایت ، محدود سازی حجم وایرلس مهمانان و سایر افراد را اعمال کنید.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

۱۰) در انتخاب پسورد دقت کنید !

آخرین موضوعی که در انزل وب به آن اشاره می کنیم ، انتخاب پسورد یا کلمه عبور می باشد. این بحث شاید تکراری باشد اما بی توجهی به آن به خسارتی جدی و جبران ناپذیری را میتواند به همراه داشته باشد پس پسوردی که انتخاب می کنید، حال آن که برای فضای مجازی و شبکه هایی مثل اینستاگرام و… باشد ، و یا این که برای خود سیستم تنظیم شده باشند، باید قدرتمند باشد و از انتخاب هر نوع کلمه ی عبوری خودداری شود.

نام دوستان و آشنایان ، سال تولد ، شماره پلاک ماشین و… مواردی از ضعیف ترین پسورد هایی ممکن می باشند که متاسفانه اغلب افراد انتخاب می کنند.

از این اشتباهات در زمان کار با کامپیوتر بپرهیزید!

برای تنظیم کردن پسورد ، از ترکیب حروف و اعداد استفاده کنید و سعی کنید تعداد کاراکتر های پسورد شما تا حد امکان بالا باشد. تجربه و پیشنهاد شما؟

در صورتی که موارد دیگری از این اشتباهات را تجربه کرده اید ، آن را از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج