۲۶۹۸۱۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

استقلال چگونه احیا شد؟

صدور حکم درباره سرنوشت لیگ پانزدهم در شرایطی که ۱۸ هفته از این مسابقات ۳۰ هفته‌ای باقی مانده، کار عبثی است و هر اتفاقی متصور است اما بعید است آبی‌های احیا شده پایتخت تا پایان در کورس نمانند.

ایران ورزشی: صدور حکم درباره سرنوشت لیگ پانزدهم در شرایطی که ۱۸ هفته از این مسابقات ۳۰ هفته‌ای باقی مانده، کار عبثی است و هر اتفاقی متصور است اما بعید است آبی‌های احیا شده پایتخت تا پایان در کورس نمانند. چیزی که سبب شده «استقلال محتاط شده» توسط امیر قلعه‌نویی به تیمی تهاجمی‌تر تبدیل شود» نوع رویکردهای پرویز مظلومی است. سرمربی امسال استقلال هر چند در قیاس با گذشته خودش قدری با احتیاط‌تر عمل می‌کند اما در قیاس با ژنرال (دو، سه فصل آخر هدایت آبی‌ها توسط وی) شجاع‌تر مهره می‌چیند و تیمش را جوان‌تر ساخته و آن را رو به جلو به حرکت درآورده و در این راه به جوان‌ترهایی میدان داده که در سال‌های آخر سرمربیگری قلعه‌نویی راه زیادی به ترکیب آبی‌ها نمی‌یافتند.

استقلالی‌ها از زمانی بالنسبه پیر شدند که قلعه‌نویی در تلاش برای فتح لیگ قهرمانان آسیا ترکیب آنها را سرشار از مهره‌های میانسال کرد و حتی پژمان نوری از ملوان را هم به تهران آورد. آن چالش، آبی‌ها را فقط تا نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا بالا برد و ژنرال با باقیمانده‌هایی پرشمار از آن تیم پیر و تعدادی جوان لیگ‌های سیزدهم و چهاردهم را با رتبه‌های نازل پنجم و ششم سپری کرد. مظلومی از اوایل تابستان امسال چنان تیمی را از قلعه‌نویی تحویل گرفت. هیچ کس فکر نمی‌کرد جوانانی مثل جابر انصاری، میثم مجیدی و روزبه چشمی قادر به تطابق سریع با سیستم آبی‌ها باشند اما مصدومیت چند مهره کلیدی استقلال در ابتدای فصل و کوچ صادقی و بیک‌زاده به صبا برای مظلومی چاره‌ای جز رویکرد سریع و وسیع به همین جوان‌ها باقی نگذاشت.

اشتهای چشمگیر آنها برای خودنمایی و درخشش سریع‌شان در لیگ و همچنین خودنمایی‌های یعقوب و محسن کریمی و نمایش‌های گاه و بیگاه بهنام برزای کار را به جایی کشاند که آرش برهانی هفته‌ها نیمکت‌نشین شد و سجاد شهباززاده به گونه‌ای بازی کرد که مظلومی انواع دلگرمی‌ها را برای حفظ جوان‌ها پیدا کرد. کسی سراغی از آندو نگرفت زیرا ابراهیمی و چشمی وسط خط میانی را محکم کردند و سمت چپ از رفتن بیک‌زاده ضرر نکرد زیرا مجیدی فعال بود و کریمی حاضر بود تا سانترکننده باشد.

محصول همه اینها اینک پیش روی ما است. البته مظلومی در مسابقات استقلال با ذوب‌آهن، پرسپولیس، سیاه‌جامگان و راه‌آهن کارنامه مردودی گرفت اما در سایر میدان‌ها مسلط و درست عمل کرده و در آستانه دیدار حساس امروز برابر نفت در یک‌چهارم نهایی جام حذفی با تیمی طرف هستیم که ظرفیت‌های خود را خوب می‌شناسد و بر اساس همان نیز اقدام می‌کند. اینکه برنده بازی امروز آبی‌ها یا تیمی که درخشش فصل گذشته‌اش کم مانده بود علیرضا منصوریان را به جای پرویز‌خان سرمربی آبی‌ها کند، کدام یک از دو تیم خواهند بود تغییری در محاسبات کلی پیرامون آبی‌ها ایجاد نمی‌کند و آنها یک بازی بزرگ را تا این لحظه برده‌اند و آن، بازی ریسک و اعتماد به جوان‌ها است و این شاید از فتح هر مسابقه‌ای مهم‌تر و بالاتر باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج