جاباما
۲۶۹۹۹۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

هاشمی رفسنجانی: برای انتخابات می آیم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی، در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات اسفند ماه و تصمیم خود، گفت: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و من هم انشاءالله می‌آیم.

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هاشمی، در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات اسفند ماه و تصمیم خود، گفت: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و من هم انشاءالله می‌آیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دکترای رشته علوم سیاسی با گرایش سیاست‌گزاری عمومی، با اشاره به بندهای قانون اساسی برای مسائل مهم، گفت: در زمان حیات امام(ره)، راهنمایی‌های ایشان به عنوان سیاست‌های کلی نظام بود که مسیر را روشن می‌نمود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان روند فکری و اجرایی بازنگری قانون اساسی و موارد اصلاحی و اضافی، به تأسیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اهداف و وظایف آن اشاره کرد و افزود: مجمع در تدوین سیاست‌های کلی نظام مشاور رهبری معظم انقلاب است و برای نظارت در اجرا هم رهبری وظیفه خویش را به مجمع تفویض کردند.

وی با تشریح برنامه‌های ۵ ساله توسعه و اهداف تدوین آن براساس سیاست‌های کلی نظام، به عملکرد دولت نهم و دهم اشاره کرد و اظهار داشت: سیاست‌های کلی نظام، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و اصلاح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ که به عنوان اسناد بالادستی نظام مورد تأیید رهبری بودند، متأسفانه به آنان توجه نشد و نتیجه این بی‌توجهی، اجرای ۲۳ درصد از اهداف برنامه چهارم بود که این مقدار در هر شرایطی خودبه‌خود، اجرا می‌شد.

هاشمی در خصوص سؤال‌ یکی از حاضران درباره اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و چرایی عدم موفقیت آن، خاطرنشان کرد: می‌توانستیم با تدوین و اجرای عاقلانه‌ی سیاست‌ها از گسترش آن در کشور جلوگیری کنیم و بعدها مجدداً برای اصلاح به مجمع تشخیص آمد که مواد مخدر صنعتی هم اضافه شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به خطر تهدید مواد مخدر برای خانواده‌ها و جامعه، بر ضرورت نگاه عاقلانه و واقع‌گرایانه به قوانین مربوط به مبارزه با آن تأکید کرد.

وی، در پاسخ به سؤال یکی دیگر از اعضا درباره «سیاست تعدیل» به تحلیل شرایط کشور در زمان جنگ پرداخت و گفت: به خاطر مشکلات جنگ بسیاری از کارها دولتی بود که رقابتی در کار نبود و کارخانه‌های بزرگ، با رکود و رخوت مواجه و نیمه‌تعطیل بودند.

هاشمی با یادآوری تفکراتی که به خاطر ادبیات مارکسیستی، در اوایل انقلاب همه چیز را دولتی می‌خواستند، اظهار داشت: پس از پایان جنگ و آغاز به کار دولت سازندگی، متوجه فساد بالای اقتصادی و رونق بازار سیاه در ارز و کالاهای اساسی بودیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که سیاست تعدیل، شاخص‌های گوناگونی در مسائل مختلف داشت، به سیاست خارجی پس از جنگ اشاره کرد و افزود: تصمیم گرفتیم روابط جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه و کشورهای دیگر، براساس عزت، حکمت و مصلحت باشد و بر همین اساس سیاست تنش‌زدایی را اعلام کردیم.

وی، اصلاح قوانین مربوط به واردات را یکی دیگر از شاخص‌های سیاست تعدیل معرفی کرد و گفت: با اصلاح آن، کشور شاهد انبوهی از تولیدات باکیفیت خارجی بود که تورم را بسیار کاهش داد.

هاشمی توجه به مسائل فرهنگی، اخلاقی را یکی دیگر از شاخص‌های سیاست تعدیل در بُعد داخلی دانست و خاطرنشان کرد: جلوی بسیاری از تندروی‌ها گرفته شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اصلاح دهک‌های جدول ضریب جینی در دوران سازندگی اظهار داشت: برخلاف انتقادات مغرضانه، به خاطر رونق اشتغال، خانواده‌ها امیدوار و وضع فقرا بهتر شده بود.

وی اصلاح واقعی قیمت بنزین را یکی از سیاست‌های اجرایی موفق دولت سازندگی دانست و افزود: اگرچه از لیتری ۵ تومان به ۳۰ تومان رساندیم، اما علاوه بر اینکه سیستم کوپنی توزیع حذف شد و فساد ناشی از آن از بین رفت، جلوی قاچاق آن نیز گرفته شد و مردم بسیار راضی بودند.

هاشمی، در خصوص سؤال یکی دیگر از حاضران درباره انتخابات اسفند ماه و تصمیم خود، خاطرنشان کرد: یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات در تاریخ انقلاب اسلامی است و شرایط اجرا و نظارت باید به گونه ای باشد که امید مردم را تقویت و جامعه را برای خلق یک حماسه سیاسی دیگر تشویق نماید و من هم انشاءالله می‌آیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت کشور با اهداف سیاسی و انتخاباتی را برخلاف ادعاهای انقلابی‌گری و دلسوزی برای نظام توصیف کرد و گفت: هر روز که در مسیر توسعه و پیشرفت، تأخیر و تعلل ایجاد شود، ضررهای فراوان اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اخلاقی متوجه کشور می‌شود.

وی در پاسخ سؤال یکی دیگر از حاضران در خصوص برنامه نظام برای حل مشکل بیکاری، افزود: رونق اشتغال عوامل متعددی دارد که باید به آنان توجه شود، چون بیکاری جوانان، مخصوصاً تحصیلکرده‌ها زیبنده نظام نیست.

هاشمی، عدم استفاده درست از نقدینگی را یکی از عوامل افزایش بیکاری دانست و اظهار داشت: می‌توان از نقدینگی موجود که فعلاً تهدید اشتغال است، به عنوان فرصت استفاده کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تجربه موفق استانداری‌های کرمان و همدان را برای رونق مجدد کارخانه‌های تولیدی و استفاده درست از تقسیط بدهی‌ها در سراسر کشور، قابل اجرا دانست و اظهار داشت: باید نقدینگی بانک‌ها، در خدمت کار، کوشش و تولید قرار گیرد.

وی، در خصوص مشکلات مردم خوزستان و افزایش بیکاری در آن استان گفت: با توجه به زمین‌های مناسب و انجام کارهای زیربنایی مخصوصاً در مسائل آب و آّبیاری و همچنین بازار بسیار خوب عراق، با یک برنامه‌ریزی درست می‌توان رونق را به خوزستان برگرداند که البته مردم خوزستان امتحان خود را برای وفاداری به نظام پس داده‌اند.

در آغاز این دیدار آقایان دکتر شعبانی، دکتر علویان، دکتر چراغی، دکتر مشمول و دکتر احمدی به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسائل مختلف پرداختند و از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی درباره فرآیند تدوین سیاست‌های کلی نظام، اصلاح قانون مواد مخدر در مجمع، اهمیت و نقش انتخابات اسفند، سیاست تعدیل، برنامه‌های نظام برای رونق اشتغال، نگاه نظام به توسعه و پیشرفت استان خوزستان سؤال کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ali

      در پی اعلام آمادگی آیت الله برای خبرگان ، افخمی بازیگر سینما هم اعلام کرد حاضرم با آیت الله رقابت کنم.

    • بدون نام

      ایول بهت رای میدیم

    • مهدی

      اگر ردصلاحیت نشدی سی وچهارم می شی بیاخوب است

    • بدون نام

      اگه رد صلاحیت نشوید همه مردم به شما رای می دهند

    • بابک تحریری

      سلام.به لطف خدا ایشان ،هم در خبرگان وهم شورای اسلامی ؛رای بسیار بالایی دارند.ضمنا"احتمال ریاست در خبرگان کم ولی احتمال ریاست بر مجلس بسیار بالاست!انشاالله موفق باشند!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج