۲۷۰۹۴۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

نوجوان افغانی طالبان را سر کار گذاشت

یک نوجوان ۱۲ ساله که از طرف گروه طالبان برای انجام یک حمله انتحاری آموزش دیده بود، پیش از انجام حمله، خود را به پلیس تسلیم کرد.

خبرگزاری ایرنا: یک نوجوان ۱۲ ساله که از طرف گروه طالبان برای انجام یک حمله انتحاری آموزش دیده بود، پیش از انجام حمله، خود را به پلیس تسلیم کرد.

«جاوید بیدار»، سخنگوی استاندار«فاریاب» درگفت وگوی تلفنی در «کابل» گفت که این نوجوان ۱۲ساله درازای ۷ هزارافغانی معادل تقریبی ۱۱۰ دلار آمریکا برای انجام عملیات انتحاری، در اختیار گروه «طالبان» قرار داده شده بود.

وی افزود: طالبان، مواد منفجره را روی بدن این نوجوان که «زکریا» نام داشته، قرارمی دهند و وی را برای انجام عملیات انتحاری به ساختمان فرماندهی پلیس شهرستان«قیصار» فاریاب، اعزام می کنند، اما این کودک قبل از انفجار، خود را به این فرماندهی تسلیم می کند.

سخنگوی استاندارفاریاب درباره برخورد قانونی با پدر این کودک که وی را در اختیار طالبان قرار داده است، گفت که پلیس، قصد بازداشت پدراین نوجوان را داشت، اما وی در منطقه تحت کنترل طالبان سکونت دارد و در حال حاضر امکان دسترسی به وی میسر نیست.

گروه طالبان دربسیاری ازعملیات انتحاری خود از نوجوانان استفاده می کند و منابع افغان می گویند که این گروه همچنین در برخی از شهرستان ها که کنترل آن مناطق را در دست دارند، مدارس این مناطق را تعطیل کرده اند و از دانش آموزان این مدارس برای انجام عملیات انتحاری استفاده می کنند .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج