۲۷۲۱۰۳
۵ نظر
۵۰۰۶
۵ نظر
۵۰۰۶
پ

دستور ویژه روحانی درباره نرخ بیکاری

رئیس جمهور با تاکید بر تلاش برای تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدت، خواستار استفاده از ظرفیت بسیج و کمیته امداد به منظور ایجاد تحول در ایجاد اشتغال شد.

خبرگزاری مهر: شورای عالی اشتغال در جلسه ای به ریاست حسن روحانی رئیس جمهور، سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات دولت برای ایجاد اشتغال پایدار را در سه سطح کوتاه مدت، متوسط و درازمدت مورد بحث و بررسی قرار داد.

در هفتاد و سومین جلسه این شورا که صبح امروز سه شنبه برگزار شد، گزارشی از بازار کسب و کار و اشتغال کشور و برنامه‌های دولت در بودجه سال آینده و سیاست‌های مد نظر برنامه ششم توسعه به منظور افزایش نرخ اشتغال ارائه شد و در آن بر لزوم اصلاحات ساختاری و نهادی در راستای کاهش هر چه سریعتر نرخ بیکاری تأکید شد.

حسن روحانی رئیس شورای عالی اشتغال در این جلسه بر تلاش به منظور تک‌رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدت و لزوم هدف‌گذاری صحیح برای دستیابی به این هدف تأکید کرد و گفت: باید با سیاست‌گذاری‌های دقیق و جهت‌گیری مناسب، متناسب با نیازها و پتانسیل های مناطق مختلف کشور برای کاهش نرخ بیکاری و رسیدن به جایگاه مطلوب اقدام شود.

رئیس جمهور همچنین بر استفاده بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و نهادهایی چون بسیج و کمیته امداد برای ایجاد تحول در زمینه اشتغال و نیز توجه به ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های کوچک تأکید کرد.

روحانی با تاکید بر ضرورت پیوند دانشگاه ها با بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی و دانش بنیان گفت: دانشگاه‌ها باید متناسب با نیاز و ظرفیت‌های اشتغال، نسبت به جذب دانشجو در رشته های مختلف اقدام کنند و در این مسیر نیازهای آینده کشور را به درستی پیش بینی و با توجه به آن، نیروی متخصص تحت تعلیم قرار گیرد.

در جلسه شورای عالی اشتغال مقرر شد دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف پیشنهادها و برنامه‌های خود برای اشتغال را تدوین کرده و به دبیرخانه شورای عالی اشتغال ارائه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      مگه کسی هم در این کشور برخ بیکاری است اصلاجوانان و بیکاری و اشتغال و رکود مگر توکشور وجود دارد ؟ "مسئله اصلی الان تقابل قدرت شروع شده بین جبهه روسای قوای مقننه و قضائیه با رئیس قوه مجریه میباشد ". حالا چون دیروز در برنامه تلویزیونی ریاست قوه مقننه کشور را بحران زده اقتصادی بزک شده تجسم فرمودند (که باید نمی فرمدند)امروز نتیجه اش یاد اشتغال و نرخ بیکاری و ... شده .

    • علی

      تک رقمی کردن نرخ بیکاری در کوتاه مدّت؟؟؟
      این یعنی میخوان تو آمار دستکاری کنند !!!

    • امير

      چقدر دستور کی به عمل میخواد برسه فعلا دستور گرانی دلار برای تامین کسری دولت به موقع اجرا میشه

    • امیر

      حالا به فکر جذب دانشجو متناسب با شرایط اشتغال افتادید؟یه فکر به حال این همه تحصیل کرده که هر کدوم خودشون رو با بقالی-خرید و فروش ماشین و...مشغول کردن باشید

    • ترسو

      دستور !! جواب نميده ، همانطور كه تا حالا نداده !! برادرِ من .......... فكر ميخواد ، كارشناس ميخواد ، مسئوليت پذيري ميخواد ، علاقه و اشتياق و وجدان ِ كاري ميخواد ، با دستور و شعار و .... هيچ كاري درست نميشه نمونه اش رو سالهاست داريم مي بينيم ! هزينه و .... ديگر ، هيچ !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج