۲۷۳۷۶۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

پزشک و پرستار متخلف بازداشت شدند

معاون دادستان شهرستان خمینی شهر گفت: کادر متخلف بیمارستان اشرفی این شهرستان برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی، بازداشت شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون دادستان شهرستان خمینی شهر گفت: کادر متخلف بیمارستان اشرفی این شهرستان برای انجام تحقیقات تکمیلی با دستور مرجع قضائی، بازداشت شدند.

یوسف کریمی یکشنبه شب افزود: در پی مراجعه شاکی به دادستانی شهرستان خمینی شهر و استماع اظهارات مادر و کودک پنج ساله این پرونده، دستور احضار متهمان صادر شد.

وی اضافه کرد: متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضائی برای انجام تحقیقات تکمیلی، راونه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.

معاون دادستان شهرستان خمینی شهر با تاکید براینکه مراجع قضائی این شهرستان با قاطعیت به این پرونده رسیدگی خواهند کرد، از رسانه های گروهی و خبرگزاری ها خواست که تا زمان اعلام نهائی حکم و تشکیل دادگاه از هرگونه اظهار نظر پیرامون این پرونده خودداری نمایند .

وی اظهارکرد: در آینده نزدیک، اخبار تکمیلی از اقدامات قضائی و تحقیقات درباره این پرونده در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت و اطلاع رسانی خواهد شد.

جمعه هفته گذشته مورخ ششم آذر ، پسر بچه ای به نام « صدرا زاهدپور » به دلیل جراحت چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی شهر مراجعه و بصورت سرپایی و با بخیه، محل جراحت درمان می شود اما به دلیل ناتوانی خانواده این کودک برای پرداخت هزینه درمانی، پزشک و پرستار اقدام به باز کردن بخیه های کودک و از درمان وی ممانعت می کنند.

پیش از این، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه تخلف کادر پزشکی بیمارستان شهید اشرفی اصفهانی خمینی شهر بطور جد از سوی این دانشگاه در حال پیگیری است تصریح کرد: در این خصوص منتظر صدور حکم نهایی توسط دادگاه هستیم.

دکتر حمید رضا طلوعی با تاکید بر اینکه در این اتفاق، اصول اخلاقی زیر سئوال رفته و منشور حقوقی بیمار از سوی تیم پزشکی رعایت نشده است، تصریح کرد: این موضوع از اتفاق های نادر و پر اهمیت در حوزه پزشکی و درمانی است و پزشک و پرستار دخیل در این اتفاق با حکم رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعلیق شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: دانشگاه این دو نفر را به دادگاه رسیدگی به تخلف های درمانی و پزشکی معرفی کرده و منتظر صدور حکم نهایی از سوی این مرجع قضائی است.
وی خاطرنشان کرد: نظام پزشکی خمینی شهر نیز در حال پیگیری این موضوع می باشد و حکم آن نیز نافذ است.

طلوعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، درمان این کودک را نیز در دستور کار قرار داد و صدرا تحت جراحی پلاستیک نیز قرار گرفته است.

وزیر بهداشت نیز در این باره گفت: بنده هم این خبر را در شبکه های مجازی شنیده ام و تیمی را مامور کرده ام که به اصفهان بروند و در این مورد تحقیق کنند.

دکتر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی افزود: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این مورد از مردم عذرخواهی کرده و قول داده است که مسوول شیفت و افراد متخلف را به دستگاه قضایی معرفی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جک تو متن نوشته شده بود:
      این موضوع از اتفاق های نادر و پر اهمیت در حوزه پزشکی و درمانی است.
      خخخخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      واقعا قلبم به درد آمد خدا شاهده از ته دل میگم
      من از انسان بودن خودم شرمنده ام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو از ایرانی بودن خودم شرمنده ام.
        در هیچ کجای دنیا چنین اتفاقی نمیفته مگر ایران.

    • امید

      ببین وقاحت در جامعه پزشکی به کجا کشیده؟ چه کسانی باعث این گستاخی شده اند ؟ ! حتما یادتان هست جناب وزیر محترم بخاطر یک سریال چه موضعگیری داشتند و به حمایت قاطع از پزشکان برخاستند .! حالا از جناب ایشان با همان قاطعیت انتظار میرود ریشه این بی احترامی ها و اهمال کاری های مجموعه خودشان رو بخشکانند!

    • بدون نام

      میزان نذری در دهه اول محرم در خمینی شهر از شهر اصفهان هم بیشتر است .

    • بدون نام

      این دو نفر واقعا انسان هستند.

    • بدون نام

      برای جامعه پزشکی بسیار متاسف هستم . امیدوارم همون پزشکهایی که به ساخت سریال حاشیه اعتراض و تظاهرات کردند حالا هم تظاهرات کنند

    • بنفشه

      همین کارا رو می کنید که براتون سریال می سازند

    • بدون نام

      پول گاز رو ندی قطعش میکنن
      پول عوارض ندی نمیزارن ساختمان بسازی
      پول ارایشگر رو ندی برات کاری نمیکنه
      حالا تو بیمارستان همه میشن دلسوز اما اگه شما اونجا بودی حاضر نبودی یه قرون از اون پول رو بدی

    • فرزند شهيد

      به خدا قسم اگر من بودم حكم اعدامش را سريعاً اجرا مي كردم . واقعا قلبم شكست

    • هادی

      خداوکیلی باید با متخلفان به طور جدی برخورد بشه...و انان را به جزای اعمال ناپسند خود برسانند.

    • مصطفی

      واقعا حیوان این کار را نمیکند

    • mmm

      دوستان عزیز من هر روز که میخوام سوار ماشین بشم برم سرکار دعا میکنم که خبرای خوبی بشنوم از رادیو، اما خبرها هر روز بدتر از دیروز. ما روزانه خبرهای بسیار بدی میشنویم اما بروی خودمون نمیاریم، انگار نه انگار که تو مملکت ما همچین اتفاقی افتاده. آقایون عصبانی و احساساتی نشین... مملکت اسلامیه و قانون داره. حضرت محمد (ص) و 11 تن امام ما عمرشونو دادن تا همین اسلام که میبینین بدست ما برسه. از خانواده بزرگ پزشکان تقاضا دارم از این کارا نکنین یه وقت یهودی ها ازتون یاد میگیرن...

    • عبدالهی

      وحشتناکه. این پزشک وپرستار باید طوری تنبیه شوند که دیگر هیچ پزشکی جرات رفتار حیوانی با مریض را نداشته باشد در قدم اول باید پروانه طبابتش لغو شود همچین جانوری صلاحیت طبابت ندارد بعد بخیش بزنند وبشکافند بعد مجازاتش کنند.

    • عبدالهی

      وحشتناکه. این پزشک وپرستار باید طوری تنبیه شوند که دیگر هیچ پزشکی جرات رفتار حیوانی با مریض را نداشته باشد در قدم اول باید پروانه طبابتش لغو شود همچین جانوری صلاحیت طبابت ندارد بعد بخیش بزنند وبشکافند بعد مجازاتش کنند.

    • اهل خمینی شهر

      در تاریخ 94/9/6 کودک چهار ساله صدرا زاهدپور به علت زخم چانه به بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر برده میشود.
      متخصص طب اورژانس پس از معاینه دستور بخیه کردن زخم را می دهد.
      پرستار کشیک شروع به بخیه زدن می کند، در همین حین همراه بیمار جهت تکمیل پرونده و تسویه حساب به قسمت اداری می رود و بر می گردد و می گوید هزینه 150 هزار تومان زیاد است و قادر به پرداخت آن نیست.
      از آنجا که پرستار موظف به تکمیل پرونده و ضمیمه کردن فرم تسویه حساب به پرونده است (وگرنه قانونا کسورات می خورد و هزینه وصول نشده به صندوق بیمارستان از حقوق آخر ماهش کسر می شود!) از همراه بیمار کسب تکلیف میکند که چکار کند.
      مادر بیمار می گوید هزینه زیاد است، اگر بخیه نشود چه؟
      به او می گویند زخم بزرگ نیست ، زیر چانه است (در دید نیست) و بچه دختر نیست، بخیه نشود هم مشکلی به وجود نمی آید، خودش جوش میخورد ولی ممکن است کمی جای آن بماند.
      مادر تصمیم به بردن کودک می گیرد، زخم کودک با یک بخیه زده شده پانسمان شده و پرونده بدون طی مراحل قانونی نیمه کاره می ماند و مادر و بیمار بیمارستان را ترک میکنند.

      چند روز بعد مادر توسط پرسنل اخراجی بیمارستان تحریک به شکایت میشود، و در تاریخ 94/9/15 اتفاق افتاده به صورت وارونه (کشیدن بخیه توسط پرسنل درمانی!) رسانه ای میشود.
      مسوولین وزارت بهداشت بجای کشف حقیقت ، بر موج احساسات پاک جامعه سوار شده و خبر از تعلیق و بازداشت! پرسنل درمانی؛ و درمان کودک توسط جراح پلاستیک! را می دهند.

      اگر هر کدام از ما کمی وجدان داشته باشیم و کمی عقلانی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که این قضایا به جز دروغ و جو سازی علیه پرسنل درمانی، چیز دیگری نبوده و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که بخیه زده شده کشیده شود!
      گذشته از این، وقتی دریافتی از بیمار به صندوق بیمارستان می رود، چه دخلی به پزشک و پرستار دارد که بیمار پول بدهد یا نه! ای کاش مسوولین وزارت بهداشت به جای انجام حرکات عوامفریبانه، اقدامی در جهت رفع مشکلات قانونی پزشکان و پرستاران خدوم مهین مان که شب و روز برای رفع آلام و نجات جان انسان ها تلاش میکنند، انجام میدادند، تا کمتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم، کم نیستند بیمارانی که بخاطر مشکل مالی قید درمان را می زنند و این فقط نمونه ای از این دست بود.

      پاسخ ها

      • امید

        چطور شده سنگ وزین! عوامل خاطی بیمارستان رو به سینه مبارک مینهی؟ و در مقام حمایت از آنها و رسیدگی به حق و حقوقشان میکنی ؟ فکر نمیکنی جک تعریف کرده باشی؟! مطمئن هستی که یک شهروند بیطرف هستی یا ...!؟؟؟

    • بدون نام

      اهل خمینی شهر : اینقدر ساده نباش در قصورات پزشکی در بیمارستانها انقدر راحت علیه بیمار پرونده درست میکنند که دست همراه بیمار بدبخت به هیچ جایی بند نیست حتی اگر بیمارش هم فوت بشه . پزشکان نیازی به حمایت از طرف مردم ندارند چون خیلی ها طرف انها را میگیرد.

    • بدون نام

      واقعا اصل ماجرا همین بوده ولی ما ایرانیان در حدس و گمان سر آمد جهانیان هستیم تهمت و افترا را گناه میدانیم اما خیلی زود تمام پرستاران خدوم و زحمت کش کشورمان را به باد انتقاد نابجا قرار میدهیم

    • رضا سیف اللهی

      واقعا جای تاسف است که اینگونه از

      بعضی پزشکانحمایت میکنند. بنده یک پدر

      داغدیده هستم دختر جوانم را با هزاران

      ارزو پس از یک عمل جراحی (کیسه

      صفرا) بقول جناب دکتر مثل یک

      اپا ندیس ساده میباشد جالب اینجاست

      از همراه بیمار میپرسد باز ویا

      لاپرسکوپی عمل نمایم وزیر میزی.....

      متاسفانه براثر سهل انگاری بیمار

      امبولی ریه میشود ودرنهایت منجر

      به فوت میشود جالب در دادگاه نظام

      پزشکی اصفهان ماشاله که چشم

      نخورند اظهار میدارند که امبولی در

      پزشکی یک نوع تصادف است . ایا این

      تصادف عمد وغیر عمد ندارد؟ دردادگاه

      بعدی اعلان داشتند بیمار مشگل قلبی

      داشته بفرما ئید اکو قلب کجاست؟ ایا

      قبل از عمل نبایستی اکو گرفته میشد

      انشالله خداوند خودش انتقام من پدر

      داغدیده را از مقصرین بگیرد متاسفانه

      وزیر بهداشت هم تره ای خوردنکرد

      بلاخره خدائی هم است پدر داغدیده

      پاسخ ها

      • user

        خدا بهتون صبر بده

    • بدون نام

      شنیدم که در خطه ی اصفهان
      یکی کودک چار ساله و پاک
      قضا صورتش را نمودست چاک
      برای مداوا به درمانگهی
      شده با پدر و مادر خود رهی
      پدر کارگر بود و مادر فقیر
      در امد به حد بخور که نمیر
      پزشکان حاذق پس از دیدنش
      مهیا شدند بهر دوشیدنش
      پرستار با ناله های بدی
      بخیه بران زخم صورت زدی
      چو صندوق داد فاکتور شیر گیر
      به زانو در امد چو اهوی پیر
      چنین مبلغی در توانش نبود
      رمق در تن و بازوانش نبود
      ندارد نگاهش پر از خواهش است
      خدا را براین بنده بخشایش است
      چو عاجز شد از این مبلغ این عمل
      پزشکش در امد به دین دغل
      به سیمای خود اخم را میکشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج