adexo3
۲۷۴۶۵۸
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

جزییات جدید از حادثه دلخراش خمینی شهر

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در بیمارستان خمینی شهر پزشک و پرستار مرتکب تخلف شده اند.

پایگاه خبری انتخاب: معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بررسی ها نشان می دهد در بیمارستان خمینی شهر پزشک و پرستار مرتکب تخلف شده اند.

محمد حاجی آقاجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره ماجرای شکافتن بخیه های پسربچه چهار ساله در بیمارستان خمینی شهر به دلیل پول نداشتن اولیای کودک افزود: بنده به همراه دو گروه برای بررسی موضوع به استان اصفهان اعزام شدیم و در بررسی ها مشخص شد پزشک و پرستار متخلف هستند و بر این اساس، تصمیم به برکناری رئیس و مدیر بیمارستان گرفته شد.

وی گفت: پرونده پزشک و پرستار متخلف نیز به دادگاه نظام پزشکی ارجاع و نخستین جلسه دادگاه برگزار شد.

حاجی آقاجانی افزود: به دلیل بیمه نبودن کودک، هزینه بخیه زخم زیر چانه وی مبلغ ۱۰۵ هزار تومان بوده است اما این ،‌ دلیل برخورد غیر قابل دفاع با این بیمار نیست.

وی گفت: نباید قبل از ارائه خدمات در مراکز درمانی وجهی از بیمار گرفته شود.

احمد خسروی وفا رئیس کل دادگستری اصفهان نیز در این برنامه با بیان اینکه پزشکی قانونی جراحت زخم پسربچه خمینی شهری را تأیید کرده و پزشک و پرستار مقصر شناخته شده اند گفت: بر اساس قانون مجازات خودداری از کمک به مصدوم و بند ۲ ماده واحده این قانون، متخلفان به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می شوند.

وی افزود: دلایل کافی بر ضد پزشک و پرستار وجود دارد و به دو متخلف تفهیم اتهام شده است.

خسروی وفا گفت: پرونده با کیفرخواست اوایل هفته آینده به دادگاه ارسال و اواخر هفته آینده خارج از نوبت به این پرونده رسیدگی می شود.

وی افزود: پدر و مادر طفل از پزشک و پرستار شکایت کرده اند و این جرم جنبه عمومی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای کاش پروانه کارشون رو لغو کنن

      پاسخ ها

      • سهیل ب نقل از علی

        در تاریخ 94/9/6 کودک چهار ساله صدرا زاهدپور به علت زخم چانه به بیمارستان شهید اشرفی خمینی شهر برده میشود.
        متخصص طب اورژانس پس از معاینه دستور بخیه کردن زخم را می دهد.
        پرستار کشیک شروع به بخیه زدن می کند، در همین حین همراه بیمار جهت تکمیل پرونده و تسویه حساب به قسمت اداری می رود و بر می گردد و می گوید هزینه 50 هزار تومان زیاد است و قادر به پرداخت آن نیست.
        از آنجا که پرستار موظف به تکمیل پرونده و ضمیمه کردن فرم تسویه حساب به پرونده است (وگرنه قانونا کسورات می خورد و هزینه وصول نشده به صندوق بیمارستان از حقوق آخر ماهش کسر می شود!) از همراه بیمار کسب تکلیف میکند که چکار کند.
        مادر بیمار می گوید هزینه زیاد است، اگر بخیه نشود چه؟
        به او می گویند زخم بزرگ نیست ، زیر چانه است (در دید نیست) و بچه دختر نیست، بخیه نشود هم مشکلی به وجود نمی آید، خودش جوش میخورد ولی ممکن است کمی جای آن بماند.
        مادر تصمیم به بردن کودک می گیرد، زخم کودک با یک بخیه زده شده پانسمان شده و پرونده بدون طی مراحل قانونی نیمه کاره می ماند و مادر و بیمار بیمارستان را ترک میکنند.

        چند روز بعد مادر توسط پرسنل اخراجی بیمارستان تحریک به شکایت میشود، و در تاریخ 94/9/15 اتفاق افتاده به صورت وارونه (کشیدن بخیه توسط پرسنل درمانی!) رسانه ای میشود.
        مسوولین وزارت بهداشت بجای کشف حقیقت ، بر موج احساسات پاک جامعه سوار شده و خبر از تعلیق و بازداشت! پرسنل درمانی؛ و درمان کودک توسط جراح پلاستیک! را می دهند.

        اگر هر کدام از ما کمی وجدان داشته باشیم و کمی عقلانی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که این قضایا به جز دروغ و جو سازی علیه پرسنل درمانی، چیز دیگری نبوده و هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که بخیه زده شده کشیده شود!
        گذشته از این، وقتی دریافتی از بیمار به صندوق بیمارستان می رود، چه دخلی به پزشک و پرستار دارد که بیمار پول بدهد یا نه! ای کاش مسوولین وزارت بهداشت به جای انجام حرکات عوامفریبانه، اقدامی در جهت رفع مشکلات قانونی پزشکان و پرستاران خدوم مهین مان که شب و روز برای رفع آلام و نجات جان انسان ها تلاش میکنند، انجام میدادند، تا کمتر شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم، کم نیستند بیمارانی که بخاطر مشکل مالی قید درمان را می زنند و این فقط نمونه ای از این دست بود.
        لطفا از وزیر محترم بپرسید قوانین حاکم بر مراکز درمانی دولتی چه اختیاراتی به پرسنل برای ارائه خدمات رایگان داده است؟!!

    • user

      باید جوازکارشون باطل بشه و این شخص دیگه اجازه طبابت نداشته باشه

    • كتي

      بيچاره مهران مديري بيچاره سريال در حاشيه اين جور چيزا بايد بوجود بيان تا حقانيت مهران مديري ثابت بشه
      بيچاره اون بچه كوچيك چه دردي رو تحمل كرده خدا ازشون نگذره

      پاسخ ها

      • مهرانی

        حالا همه که اینجوری نیستن پزشک با شرف هم کم نیست تو این مملکت ،بیایید همه با هم مملکتمونو بسازیم نه با غر و نق زدن با تلاش

    • رسول

      کاش یه چند تا مورد مثل این رو در ملا عام اعدام میکردند که باعث عبرت بقیه پزشکهای بی مسئولیت بشه.
      واقعا جامعه ما به چه سمتی داره میره همه چی شده پول!!!

    • بدون نام

      دکتر هاشمی وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حادثه اخیر در بیمارستان خمینی شهر اصفهان گفت: اصل ماجرا این بوده است که کودکی برای برش حدود یک سانتی‌متری در زیر چانه به بیمارستان دولتی در خمینی شهر اصفهان مراجعه می‌کند که پزشک اورژانس اقدام به بخیه زخم او می‌نماید، در صورتی که زخم کوچک بود و می‌توانست این کار صورت نگیرد ولی برای اینکه جای زخم نماند بخیه کردند. بنابراین مادر کودک را به صندوق ارجاع دادند و از آنجایی که مادر توان پرداخت هزینه را نداشت به پرستار مراجعه کرد و پرستار کار را ناتمام رها کرد.

      وی افزود: روایت‌هایی مبنی بر اینکه بخیه کشیده در رسانه‌ها و فضای مجازی پراکنده شده ولی کودک با یک بخیه در چانه مرخص شده است. یعنی کار به صورت ناقص انجام شده است.

      بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه خدمات رایگان در شرایط اورژانسی هستند
      وزیر بهداشت در خصوص تخلف بیمارستان دولتی برای ارائه خدمات اورژانسی عنوان کرد: هیچ بیمارستان دولتی برای ارائه خدمات اورژانسی نباید مطالبه وجه کند، فقط باید خدمات ارائه شود. ولی این بیمارستان تخلف کرده است و مهمترین تخلف این بیمارستان این است که به محض ورود فرد به اورژانس ارائه خدمات باید آغاز شود که این اتفاق افتاد ولی ضمن کار خدمت‌رسانی ناتمام ماند.

      وی در ادامه گفت: بیمار تحت پوشش بیمه نبوده است و از طرفی توانایی پرداخت هزینه را نیز نداشته است و به همین دلیل کار متوقف شده است. این خلاف اخلاق پزشکی است و از این جهت هم کادر پزشکی و هم افرادی که نظاره‌گر بوده‌اند، مقصر می‌باشند. از این مهمتر دستگاه نظارتی که در دانشگاه هستند و برای نظارت خود حقوق هم دریافت می‌کنند، این خبر را با سه روز تأخیر به معاونت درمان اطلاع دادند، که این تأخیر خیلی زیاد است و نشان می‌دهد که وظایف خود را به درستی انجام نداده‌اند، بنابراین به دادگاه ارجاع داده خواهند شد.

      کادر پزشکی متخلف تا پایان هفته محاکمه می‌شوند
      هاشمی در خصوص محاکمه متخلفان در فضای کاملاً منصفانه گفت: در وحله اول چون بیمار کودک بوده است و خدمات هم ضروری بوده هیچ عقل سلیمی مبادرت به این امر نمی‌کند، بنابراین باید از لحاظ روانشناسی این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد تا پایان هفته آتی دستگاه قضایی حکم لازم را برای متخلفان صادر خواهد کرد.

      وزیر بهداشت در خصوص نحوه اطلاع خود از این اتفاق عنوان کرد: من این اتفاق را از طریق فضای مجازی در ساعت 12 شب متوجه شدم و همان موقع با بازرسین خود تماس گرفتم که آنها نیز اطلاع نداشتند، بنابراین معاونت درمان بازرسی در دو تیم به اصفهان رفتند و در طی جلسه‌ای که تشکیل شد با خاطیان برخورد صورت گرفت. این مسائل برای تمام حوزه‌ها اتفاق می‌افتد ولی نباید خدمات ارزشمندی که در طی این دو سال صورت گرفته است را زیر سؤال ببریم، افراد حاشیه ساز می‌خواهد از این قضیه بهره ببرند و همه زحمات ما را زیر سؤال ببرند.

      متخلفان هر توضیحی دارند در دادگاه بگویند
      وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه خاطیان علت این امر را چگونه بازگو کرده‌اند، گفت: کادر پزشکی گفته‌اند اورژانس خیلی شلوغ بود و مادر نیز توانایی پرداخت هزینه را نداشت، بنابراین آنها تهدید کردند که اگر هزینه پرداخت نشود، کار درمان را ناقص می‌گذارند ولی این فقط در حد یک تهدید یا شوخی نبوده است. بلکه به نوعی این عمل را انجام دادند. بنابراین صحبت‌های آنها به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اگر خاطیان توضیح دیگری نیز دارند، می‌توانند در دادگاه بیان کنند.

      شرطی کردن کمک به یکدیگر در حوزه سلامت معنی ندارد
      دکتر هاشمی در خصوص پیگیری‌های این ماجرا از سوی معاونت درمان تصریح کرد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پس از چند روز تأخیر به محض اطلاع از این قضیه جلسه‌ای تشکیل دادند و کودک را معاینه و به جراح پلاستیک سپردند. شرطی کردن کمک به دیگران درست نیست چه برسد که در این شرایط یک وظیفه بوده است. پول مهم است ولی نباید جای اخلاق انسانی را بگیرد، این ماجرا وجدان عمومی را جریحه دارد کرد که بیش از همه جامع پزشکی بوده است.

      خطای فردی نباید به کل تعمیم داده شود
      وزیر بهداشت با بیان این که این یک خطای فردی بوده است، تأکید کرد: اگرچه این خطای فردی بوده است ولی نباید آن را به کل تعمیم دهیم. مردم برای جامعه پزشکی احترام زیادی قائل هستند دل آن ها نیز شکسته است. چراکه بیش از اصل موضوع به حاشیه پرداخته شده است و فرصتی ایجاد شده تا افرادی که مشکلی داشته‌اند از این فضا سوءاستفاده کنند.

      وی در خصوص کاریکاتورهایی که در فضای مجازی منتشر شده است، عنوان کرد: این کاریکاتورها بیان یک احساس است ولی واقعیت ندارد. یعنی در مراجعه به بیمارستان‌ها این نگاه وجود ندارد چرا که در طول گذشته میزان رضایت مردم در حوزه سلامت بیش از حوزه‌های دیگر بوده است. کم نیستند پزشکانی که شبانه‌روز بر بالين بيماران انجام وظيفه مي كنند

      پاسخ ها

      • كتي

        دراصل ماجرا هيچ تفاوتي ايجاد نمي كنه كه بخيه رو بكشه يا نه مهم وجدان هست كه نداشتن كاررو ادامه بدن

    • الهام

      واقعا چطور دلشون اومد زجرکشيدن بچه رو ببینن.... خدا ازشون نگذره که چنین ضربه ی روحی بدی به بچه زدن و مادر و پدرشو شرمنده کردن.
      باید پروانه طبابت این پزشک لغو بشه تا بفهمه چه غلطی کرده

    • عبدالحمید قنبری

      بنده درشهریور امسال زائرامام رضابودم ودچارمسم.میت شدید غذایی شدم ودرساعت 5 صبح مرابه اورزانس بیمارستان امام رضا علیه السلام بردند باوربفرمایید دکترمراویزیت نکرد وشخص دیگری که خانم بود واصلا معاینه ام نکرد فقط با تلفن با پزشک صحبت کرد وداروهارادردفترچه ام نوشتند ومهرزدند وبا کمال تعجب دیدم اسم پزشک مرده ولی مهرش دست یک زنه اعتراضرکردم وتا ساعت 8 صبح درد کشیدم وپزشک نیامد که نیامد شکایت کردم ولی متاسفانه روابط عمومی ورسیدگی به شکایات با من تماس گرفتند وگفتند که باهاش برخورد شده شمارضایت بدید وجالب اینکه پزشک حتی حاضر به عذرخواهی نشدومن هنوز برروی شکایتم مصر هستم ولی ازطرف دانشگاه علوم پزشکی مشهد به فراموشی سپرده شد جنایت های پزشکی زیاده کسی پاسخگو نیست وفقط شعار میدند تا زمانی که وزارت بهداشت به صاحبان اصلی که بهداشتی های هستند نرسه وتا زمانی که رسیدگی به تخلفات تئسط پزشک همکار صورت می پذیره همینه که هست جناب اقای مدیری افرین برغیرتت

    • داود

      امیدواریم که این پرونده بدون جو احساسی به جواب برسه
      حتی اگر والدین هم مقصرند بیان بشه که خدایی نکرده حق کسی ضایع نشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج