۲۷۳۹۷۰
۲ نظر
۵۵۸۸
۲ نظر
۵۵۸۸
پ

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

این مطلب از سری مطالب شکم گردی مان، مختص کسانی است که علاوه بر اهمیت به تناسب اندام خود، دوست ندارند طعم خوشمزه گوشت قرمز و سفید را بخاطر رژیم غذایی و ترس از چاق شدن از دست بدهند. پس برای این دسته عزیزان چاره ای نمی‌ماند جز گریل کردن (Grill) غذا و یا پخت در باربیکیو (BBQ).

برترین ها: این مطلب از سری مطالب شکم گردی مان، مختص کسانی است که علاوه بر اهمیت به تناسب اندام خود، دوست ندارند طعم خوشمزه گوشت قرمز و سفید را بخاطر رژیم غذایی و ترس از چاق شدن از دست بدهند. پس برای این دسته عزیزان چاره ای نمی‌ماند جز گریل کردن (Grill) غذا و یا پخت در باربیکیو (BBQ).

دو روشی که هر دو با هدف دوری کردن از روغن لعنتی و سرخ کردن و روغن اندود کردن غذاها ابداع شد و گسترش پیدا کرد. اخیرا غذاهای گریل شده و باربیکیو در بین مشتریان ایرانی هم محبوبیت خاصی پیدا کرده اند و روشی جذاب برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه در کنار خیالی راحت از نبود هیچ رد و اثری از روغن های سرخ کردنی در طبخ غذاست. در سال های اخیر تعداد رستوران هایی که صرفا غذاهای گریل شده و باربیکیویی برای مشتریان آماده کنند، رو به فزونی گذاشته و ما در این مطلب قصد داریم بهترینِ این رستوران ها را برایتان معرفی کنیم.

كافه گريل ۴۵۸

در ابتدا شاید برای برخی از عزیزان این سوال پیش بیاید که «گریل» چیست و روش تهیه آن چگونه است. باید بگوییم که گریل کردن بیشتر به سرخ کردن شبیه است. در هر دو روش پخت از حرارت مستقیم استفاده می شود اما هنگام گریل کردن حرارت از بالا ساطع می شود و هنگام سرخ کردن حرارت از پایین منتقل می شود، در کنار این تفاوت عمده که در گریل از روغن سرخ کردنی استفاده نمیشود و غذا در روغن خودش تفت داده میشود. در هر دو روش وقتی که لایه نازکی از گوشت یا مرغ یا ماهی همراه با سبزی جات پخته می شود نتیجه خوبی می گیرید. همیشه به یاد داشته باشید که لایه ضخیمی از گوشت را گریل نکنید چون بیرون آن می سوزد و داخلش خام می ماند. همچنین گریل کردن راهی سالم برای پختن است چون چربی آن می سوزد و خوراکی کم چرب ولی با طعم مناسب خواهید داشت.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

کافه گریل ۴۵۸ که وجه تسویه آن بخاطر پلاک این رستوران است، یک کافه رستوران محبوب ایتالیایی است و میتوانست در لیست بهترین رستوران های ایتالیایی ما قرار بگیرد، ولی چون در این رستوران همه غذا ها، اعم از استیک، پیتزا و حتی پاستا ها به روش گریل طبخ میشوند، آن را در صدر فهرست بهترین رستوران های گریل و BBQ قرار دادیم. پیتزاهایی واقعاً خوشمزه با انواع چاشنی های ایتالیایی در کنار استیک های لذیذ و سالاد ها و پاستاهای متفاوت که این رستوران را مکانی فوق العاده برای علاقه مندان به غذاهای ایتالیایی و غذاهای گریل تبدیل کرده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

آدرس: خیابان بهشتی، روبروی سینما آزادی، شماره ۴۵۸

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ


غذای گریل شده جو

یک رستوران معروف در شمال غرب تهران که دو ویژگی خاص را با هم دارد، اولی استفاده از نان جو در تمامی غذاهایش اعم از پیتزا، برگر و سالاد هاست، دوم گریل بودن تمامی غذاهایش هست. مزیت ها و طعم متفاوتی که نان جو نسبت به نان گندم دارد در کنار طعم لذیذ غذاهای جو (JO) باعث شد طولی نکشد که شعبه دوم خود را هم در شمال تهران افتتاح کند و به پشتوانه اعتباری که از شعبه اصلی اش بدست آورده بود در این رستوران هم موفق باشد.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

استیک ها و پیتزاهای جو طعم منحصر به فردی دارد که دلیل خاص بودن آن را کسی جز سرآشپزش نمیداند! یکی دیگر از نکته های مثبت جو تنوع بینظیرش در منوی سالاد های این رستوران است و بر خلاف اکثر رستوران ها که همان سالاد کاهو را با اسامی عجیب و غریب به خورد مردم میدهند، در جو همه چیز حساب شده و حرفه ای است. دکوراسیون جالب و هیجان انگیز این رستوران با لامپ های رومیزی که فضایی خلاقانه و سرشار از ذوق را برایتان فراهم کرده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

آدرس شعبه ۱: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، نبش گلبرگ سوم

آدرس شعبه ۲: زعفرانیه، خ فلاحی، بالاتر از سه راه آصف، روبروی خ طاهری، مجتمع بامیک زعفرانیه

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ


روف تاپ گریل

شاید اگر مسابقه ای با معیار بهترین ویوی شهر از داخل رستوران در بین رستوران های تهران برگزار شود، روف تاپ گریل (Rooftop) جزو برترین های آن خواهد شد. ویویی فوق العاده که در تراسی سرپوشیده در محله جردن میزبان شما با غذاهای گریل شده و منحصر به فردش است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

انواع استیک ها، ماهی ها و برگر های گریل شده در کنار سایر خوراک هایی که به روش گریل طبخ میشوند در این رستوران انتظار شما را میکشند. در کنار منوی کافی شاپش که میتوان برای علاقه مندان به قهوه و نوشیدنی انتخابی ایده آل باشد. بوفه صبحانه را هم به ویژگی های مثبت این رستوران اضافه کنید. صبحانه ای از غذاهای گریل شده، حتما خیلی خوب خواهد بود.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

آدرس: ولیعصر، بالاتر از ظفر، خیابان ناصری، شماره ۱۷، هتل آپارتمان طوبی

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ


بی بی کیو چیکن

رستوران بی بی کیو یکی از رستورانهای فست فودی است که در زمینه تولید غذاهایی که به سریعترین شکل ممکن تهیه میشوند فعالیت می‌کند. فصل تمایز این رستوران از دیگر فست فودها استفاده از روغن زیتون در طبخ غذاهاست که در نهایت موجب طبخ سالم‌تر و همچنین طعمی متمایز می‌شود.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

مشتریان این رستوران می‌توانند در کنار استفاده از منوی غذا از منوی کافی شاپ نیز استفاده کنند. علاوه بر همه این ها در بی بی کیو، همان طور که از نامش مشخص است، اکثر غذا ها و مرغ ها به روش باربیکیو و با کمترین دخالت روغن (روغن زیتون) طبخ میشوند. بی بی کیو چیکن در میان رستوران های باربیکیویی از قدمت بیشتری برخوردار است و یکی از دلایل داشتن مشتری زیاد و وفادار، همین موضوع است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

آدرس: شریعتی، ابتدای پل رومی

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ


باربکیو مغولی راشن

به احتمال زیاد رستوران باربکیو مغولی راشن (Rushen) ر در بالکن و مشرف به حیاط بزرگ مرکز خرید گلستان دیده اید. یک رستوران خوب و کاردرست با دکوری دیدنی و غذاهای مغولی که همه غذاهایش کم کالری هستند و برای طبخ آنها از باربیکیویی مغولی و فقط از روغن زیتون استفاده میشود. اولین شعبه از باربکیو مغولی راشن در این مرکز خرید افتتاح شد و از آنجایی که گلستان یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مراکز تجاری تهران است و روزانه هزاران نفر از آن بازدید می کنند، همین امر باعث شناخت گسترده مردم از این سبک غذا و ذائقه متفاوت مغولی شده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

در ضمن می توانید در صورت مساعد بودن هوا، غذایتان را در بالکن این رستوران نوش جان کنید که لذت صرف غذا را چندین برابر می کند. غذاهای مغولی بر خلاف اسمشان خیلی ترسناک نیستند و برای نوش جان کردن آن نیازی به ریسکِ بالا نیست! مطمئناً مشتری این باربیکیو خواهید شد.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران زمین، مرکز خرید گلستان، واحد ۲۲۹ داخل بالکن

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گریل و BBQ

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی هم عالی و اشتها برانگیز.

    • فواد

      کافه گریل 458 که وجه *تسمیه آن بخاطر پلاک این رستوران است،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج