adexo3
۲۷۷۱۶۹
۱۳ نظر
۵۰۰۳
۱۳ نظر
۵۰۰۳
پ

فداکاری ۸۰ میلیون تومانی فریبا برای راحله

داستان عجیب یک زن زندانی که ۸۰ میلیون تومان به همبند خود بخشید تا در آخرین لحظه از طناب دار نجات یابد.

روزنامه هفت صبح: زن جوانی که تنها 24 ساعت برای تهیه 100 میلیون تومان و رهایی از قصاص فرصت داشت، با گذشت همبندی اش از مبلغی که خیرین برای آزادی او کمک کرده بودند، فرصت زندگی دوباره پیدا کرد.

حالا که این سطرها را می خوانی راحله خیالش راحت است که زنده می ماند و می تواند از روز شنبه آفتاب نیمه جان روزهای پایانی آخرین ماه پاییز را از پشت پنجره هایی که با میله های آهنی مستور نشده است نظاره کند و عمیق نفس بکشد. دیروز اما ثانیه ها برای راحله آنقدر تند و پرتعلیق بود که زنده ماندنش را به یک معجزه تبدیل کرد؛ معجزه ای که با از خودگذشتگی دوست و همبندش رنگ و بوی انسانیت می داد.

جزییات پر از تعلیق ثانیه ها و دقایقی که برای جمع و جور شدن همه مبلغ 300 میلیون درخواستی خانواده مقتول و در سال چک درخواستی به دادسرا گذشت را بخوانید.

11 سال پیش دختر جوانی که آن موقع 23 سال داشت در سن 17 سالگی با مردی 70 ساله ازدواج کرده بود؛ کاری که نباید، انجام داد و مرتکب قتل عمد شد و به ارتکاب این جرم بزرگ به اعدام محکوم شد.

پس از گذشت 11 سال از آن حادثه و صدور حکم قصاص و تایید حکم در دیوان عالی کشور، کار به اجرای حکم قصاص رسید.

قرار بود بامداد چهارشنبه، در یکی از زندان های تهران حکم قصاص متهم اجرا شود و اولیای دم مقتول پس از رفت و آمدهای خانواده قاتل، مددکاران و مسئولان پرونده، دریافت دو برابر مبلغ دیه یعنی 300 میلیون تومان آن هم در کمتر از یک روز را برای گذشت از حکم قصاص شرط کردند. خانواده قاتل، توانایی مالی پرداخت این رقم را نداشتند.

در نهایت، بامداد دیروز همه چیز برای حکم قصاص آماده شد و دختر جوان پای چوبه دار رفت اما در لحظه آخر، با تلاش یکی از مددکاران پرونده و کمک خیرین و نیکوکاران، 200 میلیون تومان از 300 میلیون تومان مبلغ پیشنهادی اولیای دم فراهم شد و تنها 100 میلیون تومان باقی مانده بود تا این دختر جوان از قصاص رهایی یابد.

اولیای دم پرونده تنها یک روز دیگر برای تهیه 100 میلیون تومان باقی مانده مهلت داده اند و اگر این مبلغ تا 24 ساعت آینده یعنی پنج شنبه (امروز) فراهم نمی شد باید بار دیگر زن متهم پای چوبه دار حاضر می شد و این بار متهم بدون چشم پوشی به حکم قانون اعدام می شد. با به دست آمدن این فرصت 24 ساعته در حالی که ثانیه ها روی دور تند حرکت می کردند، بار دیگر خانواده متهم به قتل و مددکاری زندان رجایی شهر دست به کار شدند تا با استفاده از کمک های مردمی 100 میلیون تومانی را که باعث آزادی و بخشش زندگی به عروس قاتل می شد فراهم کنند.

این بار انتشار خبر جمع آوری کمک برای عروس جوان در شبکه های اجتماعی منتشر شد. دختر جوانی که 11 سال را در زندان سپری کرده بود و آخرین روز از زندگی اش را در حالی می گذراند که چشم امیدش به دست های خیرین بود. از ساعت 10 صبح چهارشنبه با انتشار خبر مهلت 24 ساعته تا قبل از ساعت یک بعدازظهر فقط 8 میلیون تومان به حسابی که در پیامک های منتشر شده در شبکه های اجتماعی دست به دست می چرخید جمع شده بود.

ارسال خبرهای پی در پی از تلاش خانواده متهم و کمک گرفتن از خیرین در حالی ادامه داشت که تنها 15 ساعت به اجرای حکم قصاص باقی مانده بود. حالا همه متهم های زندانی در بند نسوان زندان رجایی شهر داستان راحله عروس سیاه بخت و مهلتش را می دانستند. مبلغ خیلی زیادی بود. در حالی که تنها 12 ساعت به اجرای حکم قصاص باقی مانده بود و درست زمانی که همه امیدها رو به افول و ناامیدی بود 80 میلیون تومان پول به مددکاری زندان ارسال شد.

حالا فقط یک ساعت تا زمان پایان کار اداری دادسرا بیشتر باقی نمانده بود. با تهیه مبلغ 80 میلیون تومان و اضافه شدن آن به کمک های مردمی که به 10 میلیون تومان رسیده بود، یکی از خیرها مبلغ 10 میلیون پایانی را تقبل کرد و بلافاصله چک 300 میلیونی مورد درخواست خانواده مقتول آماده و به شعبه اجرای احکام دادسرای ناحیه 27 تهران ارسال شد تا در دقایق پایانی آخرین روز کاری هفته مقدمات آزادی راحله فراهم شود.

حالا نوبت آن بود که عروس قاتل فرشته نجاتش را بشناسند. پرس و جوها از مددکاری زندان نشان می داد فرشته نجات راحله کسی نبود جز همبندی او در زندان شهرری که به خاطر بدهی 300 میلیون تومانی اش 6 سال در زندان به سر می برد. با رفت و آمدهای بسیار و گرفتن رضایت و تخفیف از تعدادی از شاکیان، رقم بدهی وی به 100 میلیون تومان رسیده بود.

یکی از خیرین و نیکوکاران برای کمک به این زن جوان که 6 سال است در زندان به سر می برد و از خانواده خود دور افتاده، 80 میلیون تومان کمک می کند تا بتواند پس از سال ها دوری، به آغوش گرم خانواده خود بازگردد اما این پایان کار نبود و «ف.ر.ص» که از مشکل همبندی خود و فرصت 24 ساعته اش برای رهایی از قصاص خبر داشت، با گذشت و ایثار، رقمی که از سوی یکی از خیرین کمک شده بود، برای نجات همندی اش اختصاص می دهد.

حالا همبندی این زن جوان که نجات جان وی از قصاص را به آزادی خود ترجیح داد، نیازمند یاری خیرین و نیکوکاران است. هفت صبح به زودی برای کمک به جمع آوری پول لازم برای رهایی این زندانی خیر دست به کار خواهد شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      اشک توی چشمام جمع شد .. نمیدونم چی بگم . انشاالله بزودی آزاد میشه

    • بدون نام

      کاش مردم برای نجات جان بیمارانی که پول دارو و دکتر ندارن و با رفتار زشت پزشکان مواجه میشن، اینقدر از خود گذشتگی نشون میدادن

    • بدون نام

      قتل عمد حکمش قصاص است.

    • بدون نام

      مرد 70 ساله هوس ران که زن 23ساله میگیرد سزایش مردن است

    • مونا

      خوبه دیگه ما هم بریم قتل کنیم و کلاهبرداری خیرین نجاتمون میدن!!

      پاسخ ها

      • مهدی

        من یادمه بچه بودم مادرم همیشه میگفت به چیزی نخند که خداسرت میاره باچشم خودم تاحالا ده باراین موضوع رودیدم حالا کاربرعزیز حرف مادرم روبهت میزنم به گرفتاری مردم نخند ومسخره نکن بالاسریت کریمه هست ولی طاقت نداره ببینه بنده اش به بدبختی بنده بخنده مثل تو

      • بدون نام

        كاملا با شما موافقم
        حقيقت تلخي رو گفتيد

    • ايراني

      افتخار ميكنم كه هموطن اينچنين انسان با گذشتي هستم.

    • محمد

      الان تو شهر ما با تصادف موتور یه نفر میمیره خانواده دیه میخوان بیچاره پسره نداره بده هرچقدر هم خیرین کمک میکنن زیاد جمع نمیشه اونوقت این قتل عمد کزده 300میلیون خیرین جمع کردن خدا شانس بده

    • بدون نام

      خدا خیرش بده-اجرکم عندالله

    • بدون نام

      مونا خانم واقعا که با اون اظهار نظر شما , یه کم عاطفه ....

    • متين

      خداييش من ازكل اين خبر فقط تيترش روفهميدم !!!انقدر عددورقم نوشته بود كه من نفهميدم چى به چيه !ولى خدا شرشيطان رواز سرما ادمها دوركنه انشالله

    • متين

      خداييش من ازكل اين خبر فقط تيترش روفهميدم !!!انقدر عددورقم نوشته بود كه من نفهميدم چى به چيه !ولى خدا شرشيطان رواز سرما ادمها دوركنه انشالله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج