جاباما
۲۷۹۳۶
۱۰ نظر
۵۱۶۲
۱۰ نظر
۵۱۶۲
پ

بهترین جمله‌ها درباره سفر ‌از آدم‌های مشهور

سفرها معمولا یا تفریحی هستند یا كاری؛‏‌ اما هر سفر تجربه‌ای گرانبهاست كه نباید آن را كم‌ارزش بشمارید. بزرگ‌ترین و مشهورترین انسان‌ها درباره سفر، جمله‌های فلسفی گفته‌اند كه خواندن آنها​ را به شما توصیه می کنیم.

مجله زندگی ایده آل: سفرها معمولا یا تفریحی هستند یا كاری؛‏‌ اما هر سفر تجربه‌ای گرانبهاست كه نباید آن را كم‌ارزش بشمارید. بزرگ‌ترین و مشهورترین انسان‌ها درباره سفر، جمله‌های فلسفی گفته‌اند كه خواندن آنها​را به شما توصیه می کنیم.
بهترین جمله‌ها درباره سفر ‌از آدم‌های مشهور

۱. «طولانی‌ترین سفرها، حتی سفرهای چند هزار كیلومتری با یك گام شروع می‌شوند.» از «لائوژو»

به نظرتان این جمله خیلی ساده است؟ این جمله هوشمندانه نه درباره سفرها كه درباره تمام امور زندگی صادق است. خب، همه ما آرزوها و رؤیاهای زیادی در سر داریم اما حتی یك قدم هم برای محقق شدن آنها برنمی‌داریم. واقعا برای همه سفرهای رؤیایی باید اولین گام را برداشت، وقتی گام اول برداشته شود بقیه كارها راحت می‌شود. درباره سفرها اگر گام اول را بردارید دیگر به عقب برنمی‌گردید.

۲. «این را به تجربه فهمیده‌ام: بهترین راه برای اینكه بفهمید كسی را دوست دارید یا از او متنفر هستید، این است كه همراه او سفر كنید.» از «مارك تواین»

این جمله خیلی شبیه یكی از ضرب‌المثل‌ های ما ایرانی‌هاست. واقعیتی روانشناختی در پس این جمله و این ضرب‌ المثل وجود دارد، آن هم این است كه انسان‌ها در شرایط خاص سفر بیشتر خود واقعی ​شان را نشان می‌دهند، در ضمن در سفرهاست كه انسان‌ها در عین تجربه سفر، به كشف و شهود در خود و روابط شخصی‌شان هم می‌پردازند، زیرا در سفر از روزمرگی‌های معمول زندگی دور می‌شوند و این ذهنشان را آماده تجزیه و تحلیل می‌كند. در سفر است كه دوستی‌ها به اختلافات و دشمنی‌ها به دوستی​ها بدل می‌شود. شما چه بخواهید و چه نخواهید طی یك سفر نكته‌های بسیاری را درباره همسفران خودتان كشف می‌كنید.

۳. «بارها و بارها دیده‌‌ام كه آدم ها درباره میزان مسافتی كه در یك روز یا در یك هفته طی كرده‌اند صحبت‌كنند، اما به ندرت دیده‌ام كه آنها از آنچه طی مسافت‌ها دیده‌اندحرف بزنند.» از «لوئیز آمور»

خب، همه ما آدم‌های زیادی را می‌شناسیم یا دیده‌ایم كه فهرست كشورها و اماكن تاریخی و گردشگری كه از آنها بازدید كرده‌اند را با افتخار می‌شمارند؛ «۶۲ كشور»، «‌۳۵۸ كشور»، «هر ۵ قاره» و... اما واقعا چند درصد آنها را دیده‌اید كه درباره اماكن و آدم‌های جالبی كه دیده‌اید توضیح دهند؟ سفر كردن یعنی دیدن، كشف كردن و تجربه كردن،‌ یعنی دیدن فرهنگ‌های مختلف، برخورد با آدم‌های جدید و یاد گرفتن درباره جهان و درباره خود، تعداد سفرها مهم نیست؛ مهم چیزهایی است كه دیده‌اید، تجزیه و تحلیل كرده‌اید و به یاد سپرده‌اید.

۴. «سفر مثل ازدواج است، بزرگ‌ترین اشتباه در آن، این است كه فكر كنی همه چیز تحت كنترل توست.» از «جان اشتاین بك»

این جمله را می‌توان از هوشمندانه‌ترین جمله‌های مربوط به سفر دانست، اگر ازدواج كرده باشید، قطعا می‌دانید كه هیچ وقت نباید دچار این توهم باشید كه همه چیز زیر نظر و زیر كنترل شماست. خب، در سفر هم همین‌طور است. شما در یك سفر باید هر لحظه این آمادگی را داشته باشید كه با یك اتفاق جدید یا یك حادثه روبه‌رو شوید، بخشی از تجربیاتی كه شما در سفرها كسب می‌كنید از همین رودررویی با شرایط متفاوت و اتفاقات و حوادث است، در واقع اگر شما یاد بگیرید به جای هراسان یا غمگین شدن هر وضعیت و هر اتفاقی را مدیریت كنید آن وقت درس‌های بزرگی برای زندگی‌تان می‌گیرید.
۵. «همه آنهایی كه عاشق سفر هستند، نمرده‌اند» از «جی. آر. آر. تالكین»

اگر كتاب «ارباب حلقه‌ها» را خوانده باشید، احتمالا از میزان فانتزی‌های ذهنی و رؤیاپردازی‌های ذهن نویسنده این كتاب متعجب شده‌اید اما بدانید كه خود آقای تالكین گفته تمام فانتزی‌های ذهن فوق‌العاده‌اش را مدیون سفرهایش و به خصوص دقت در كشف مكان‌های جدید و ناشناخته طی سفرهایش است. این نویسنده مشهور می‌گوید كه مطمئن باشید انسان‌هایی را پیدا خواهید كرد كه مثل شما عاشق سفر كردن و رفتن به دل ناشناخته‌ها و ندیده‌ها باشند. این نویسنده می‌گوید كه هیچ‌وقت نسل آنهایی كه سفر، بزرگ‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تفریح‌شان است، منقرض نخواهد شد و برای همین اگر شما از این گروه هستید، هرگز تنها نخواهید ماند.
بهترین جمله‌ها درباره سفر ‌از آدم‌های مشهور

۶. «تك‌تك جاده‌ها را رفته‌ام، بیشتر از این، خیلی بیشتر از این، همه این جاده‌ها را به شیوه خودم رفته‌ام» از «پل آنكا»

ترانه «پل آنكا» را فرانك سیناترا خواند و این ترانه در جهان مشهور شد، همه این ترانه درباره این است كه زندگی‌تان را به شیوه خودتان داشته باشید، یعنی با قدم‌های خودتان در زندگی‌تان پیش بروید. درباره مسافرت هم همین‌طور است، با سلیقه خودتان سفر كنید، به جاهایی كه دوست دارید بروید و حتی اگر با تور همراه هستند خودتان را به تصمیمات گروه نسپارید بلكه كاری را بكنید كه از آن لذت می‌برید.

۷. «سفر كردن انسان‌ها را فروتن می‌كند، زیرا در سفر است كه شما پهناور بودن جهان و عظیم بودن همه آنچه در آن زندگی می‌كنند را كشف می‌كنید.» از «گوستا و فلوبر»

دیدن كشورهای مختلف، عجایب طبیعی، مخلوقات گوناگون و وسعت جهان و پدیده‌‌های عجیب و غریب آن می‌تواند به انسان این حس را بدهد كه خودش چقدر در مقابل این عجایب و مخلوقات گوناگون كوچك است. در واقع سفر می‌تواند غرور بی‌دلیل انسان‌ها را از بین ببرد. البته این به آن معنا نیست كه سفر اعتماد به نفس شما را از بین می‌برد، برعكس با سفر كردن شما می‌توانید ساخته‌های دست انسان‌ها را ببینید و به توان و نیروی عظیم انسان‌ها پی ببرید و از این راه اعتماد به نفس خودتان را تقویت كنید. اما در سفر شما غرور كاذب‌تان را فراموش خواهید كرد، در ضمن بسیاری از مسائل و مشكلات كه فكر می‌كنید بزرگ هستند، كوچك بودن‌شان را به شما نشان خواهند داد و اینگونه دست از نگرانی‌ها و اضطراب‌های بی‌دلیل برخواهید داشت.

۸. «در نقشه نیست، دنبالش نگرد، جالب‌ترین جاها در نقشه نیستند» از « هرمان ملویل»

خب، همه ما می‌دانیم كه برج ایفل یكی از مناطق دیدنی پاریس است و در سفر به مصر باید به دیدن اهرام ثلاثه بروید یا اگر توانستید آبشارهای آنجل و نیاگارا را از نزدیك ببینید اما واقعیت این است كه لذت‌بخش‌ترین سفرها آنهایی هستند كه در آنها خودتان به كشف و شهود می‌رسید. ممكن است شما در ساحل یك دریا سنگی را پیدا كنید كه از تمام اماكن دنیا به نظر شما زیباتر باشدیا در كوچه و پس‌كوچه‌های شهری چند شاخه گل پیدا كنید كه از تمام موزه‌های دنیا زیباتر به نظر برسند.

۹. «سفر كردن، فقط تماشا كردن و عكس گرفتن نیست، این تغییری است كه پایدار است تغییراتی كه سفر در شما ایجاد می‌كند در روح شما می‌ماند، شیوه زندگی شما پس از هر سفر تغییر می‌كند» از «میریام برادی»

داشتن یك سفر تفریحی پرهیجان خوب است اما واقعا بهترین سفرها آنهایی است كه روح شما را هم درگیر ‌كند. اگر همین لحظه به سفرهایتان فكر كنید قطعا یكی،‌ دو سفر را در آغاز به‌خاطر خواهید آورد، چرا؟ صرفا به دلیل آنكه در آن سفرها بیشتر به شما خوش گذشته است؟ نه، اگر دقیق‌تر فكر كنید، می‌بینید كه در این سفرهای خاص شما تجربه‌های جدید كسب كرده‌اید و پس از بازگشت از آنها تغییراتی كوچك یا بزرگ، در زندگی شما اتفاق افتاده است. قطعا این سفرهای خاص روی نحوه تفكر و نحوه نگرش شما تاثیر گذاشته‌اند .

۱۰. «دلم نمی‌خواهد در سفر حس كنم در خانه‌ام» از «جورج برناردشاو»

آن شعار «ما می‌دونیم كه به هر هتلی كه می‌رید دوست دارین اون رو به شكل خونه خودتون در بیارین» را فراموش كنید، خب واقعیت این است كه شما سفر می‌كنید تا چیزهای جدیدی را ببینید و تجربه‌های جدید كسب كنید، خب اگر می‌خواهید هرجا كه می‌روید حس كنید در خانه‌تان هستید، بهتر است از خانه‌تان تكان نخورید، در همان خانه بمانید و از راحتی آن لذت ببرید. چرا پول و وقت‌تان را هدر می‌دهید؟ سفر یعنی لذت بردن و هیجان داشتن، بدون چالش اینها را ممكن است به دست آورید؟ واقعیت این است كه مسافران حرفه‌ای و توریست‌های واقعی دشمن راحتی و یكنواخت بودن هستند و همیشه راهی پیدا می‌كنند كه در سفرها قالب روزمره زندگی‌شان را بشكنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبسم

      جمله هاى گوستاو فلوبر و پل انكا واقعيت محض بود،واقعاً بعد از هر سفر ادم فكر ميكنه كه چقدر كوچيكه در برابر عظمت دنيا ،در حالى كه معمولاً هر كسى خودش رو مركز دنيا ميبينه و مشكلاتش رو بزرگترين مشكلات دنيا
      اون وقت هستش كه ادم پى به عظمت خداوند متعال ميبره...

    • پیمان

      هیچکدومش این جمله ی اصیل خودمون نمیشه:


      بسیار سفر باید کرد ******تا پخته شود خامی

      پاسخ ها

      • رویا

        مرسی کلی دنبال این ضرب المثل بودم که تو سرچهام به نتیجه نرسیدم

    • ممد

      جمع کن بابا... با چه ذوقی اومدیم بخونیم چرت گفتن یه جمله قشنگ فقط داشت اونم از مارک تواین که همه جا این جمله هست واقعآ هم همینطوره

    • ahmad

      چرت و پرت بود

    • مهدی

      به هیچ دردی نمیخورد.

    • سحر

      چرت

    • بدون نام

      اصلاً جالب نبودش

    • بدون نام

      اصلاً جالب نبودش

    • بدون نام

      اصلاً جالب نبودش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج