۲۸۸۰۳۰
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

اخبار غیر رسمی از رد صلاحیت کاندیداها

برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب‌ در گفت‌وگوهایی جداگانه در رابطه وضعیت تائید یا رد صلاحیت خود از سوی هیات‌های نظارت شورای نگهبان خبر دادند.

خبرگزاری ایلنا: برخی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب‌ در گفت‌وگوهایی جداگانه در رابطه وضعیت تائید یا رد صلاحیت خود از سوی هیات‌های نظارت شورای نگهبان خبر دادند.

۱۵:۰۵: رهامی: گزارش رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان به رهبر انقلاب

خبرگزاری ایلنا: عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: قرار است کتبی یا شفاهی مسئله رد صلاحیت‌های اصلاح‌ طلبان را به رهبر معظم انقلاب گزارش کنیم و از ایشان می‌خواهیم دستور تجدید نظر نسبت به رد صلاحیت‌ اصلاح‌طلبان را بدهند.

محسن رهامی با اشاره به رد صلاحیت اصلاح‌طلبان عنوان کرد: پیگیری‌های لازم از طریق دولت و نهادهای مرتبط با آن و دوستانی که با شورای نگهبان در ارتباط هستند با برخی اشخاص موثر صورت گرفته و رایزنی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: احتمالاً در روزهای آینده رایزنی‌ها و ملاقات‌هایی با اعضای شورای نگهبان و دولت در راستای رسیدگی به موضوع رد صلاحیت اصلاح‌طلبان خواهیم داشت و کار را از هر سه کانال جلو می‌بریم.


13:14: دری نجف آبادی: شورای نگهبان بازنگری کند

خبرگزاری ایسنا: نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان و هیات مرکزی نظارت، در اسرع وقت بازنگری حکیمانه در خصوص رد صلاحیت‌ها و عدم احراز صلاحیت‌ها و به ویژه تعیین تکلیف آنها داشته باشند و آنها که احراز صلاحیت نشده‌اند غربال شوند تا نتیجه نهایی مشخص و تکلیف داوطلبان احراز صلاحیت نشده مشخص شود.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی در اولین همایش استانی نماز با اشاره به موضوع احراز صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخی بداخلاقی ها و رفتارهای ما قابل توجیه و دفاع نیست و باید اصلاح شود.


۱۲:۳۵: موسی قربانی: سخنان روحانی درباره پیگیری ردصلاحیت ها شوخی است

عصر ایران: موسی قربانی نماینده 4 دوره مجلس شورای اسلامی درباره سخنان رئیس جمهور در مورد استفاده از تمام اختیارات در بررسی رد صلاحیت‌ها گفت: آقای روحانی شوخی کرده است.

در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و در قوانین عادی، هیچ اختیاری برای رئیس جمهور در باب نظارت و مراحل بررسی تایید صلاحیت‌ها وجود ندارد و نظارت بر انتخابات به صراحت به عهده شورای نگهبان است.


10:45: رئیس‌ جمهور پیگیر حقوق نامزدهای ردصلاحیت‌ شده باشد

خبرگزاری ایلنا: محمدرضا تابش با اشاره به ردصلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان در سراسر کشور گفت: البته تا زمانی که نتایج به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان در این خصوص اظهارنظر کرد، اما مسئله این است که در میان نمایندگان فعلی نیز بسیاری ردصلاحیت شده‌اند و من رابطه معناداری میان ردصلاحیت و عدم احراز صلاحیت ندیدم.

نماینده مردم اردکان و یزد با اعلام خبر تایید صلاحیت خود، اعلام کرد: ابتدا در استان با مشکلاتی روبرو شدم، اما در ‌‌نهایت صلاحیتم از مرکز تایید شد و صلاحیت چهار الی پنج نماینده دیگر اصلاح‌طلب مجلس یعنی آقایان پزشکیان، تاجگردون و محجوب نیز تایید شده‌است.

او گفت: نمایندگان شاخص معتدل و اصلاح‌طلب داخل مجلس تایید صلاحیت شده‌اند و عده زیادی هم با مشکل عدم احراز صلاحیت روبرو شده‌اند که امیدواریم پس از بررسی مجدد و رصد دوباره وضعیت صلاحیت این نمایندگان درصد تایید صلاحیت‌شده‌ها در هر دو طیف اصلاح‌طلب و معتدل‌ها متوازن باشد و به رقمی برسد که ان‌شاءالله امکان مشارکت حداکثری فراهم شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به موفیت دولت در سیاست خارجی و در اولویت قرار گرفتن مسائل سیاست داخلی، خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم دولت در سیاست داخلی، صرفاً منتظر توفیق در سیاست خارجی نبود و همین احساس امنیتی که طیف‌ها و گروه‌های مختلف در کشور از جمله روشنفکران و هنرمندان و نویسندگان مسئله بسیار مهمی است.

او ادامه داد: ‌همین مسئله استقبال گسترده در مرحله ثبت‌نام انتخابات مجلس شورای اسلامی، فارغ آسیب‌های احتمالی، توفیق دولت در سیاست داخلی است و آن‌چنان که به شخص آقای روحانی گفتم، سیاستی که از سوی دولت در پیش گرفته شد، منجر به حضور طیف وسیع ثبت‌نام‌کنندگان شد و به همین دلیل رئیس‌جمهور امروز هم باید مدافع حقوق این طیف گسترده باشد.

نماینده مردم اردکان و یزد در مجلس یادآور شد: رئیس‌جمهور باید با پیگیری دقیق حقوق ثبت‌نام‌کنندگان فضا را به سمتی ببرد که تایید صلاحیت‌ها بر مدار قانون انجام شود.

تابش در پایان تصریح کرد: دقت و زمانمند بودن هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت‌ها و استناد به استعلام‌های مراجع چهارگانه برای تایید یا ردصلاحیت نامزد‌ها در مرحله نخست در کنار ثبت‌نام طیف گسترده داوطلبان، همگی نشان از توفیق دولت در عرصه سیاست داخلی دارد، بماند که مسائل و مشکلاتی هم وجود دارد که باید همزمان با اجرایی شدن برجام در اولویت نخست دولت قرار بگیرد.


۰۹:۲۷: بیشتر اصلاح طلبان ردصلاحیت شده،از عناصر فتنه هستند

روزنامه جوان نوشت:در مورد آمار کلی و از میان ۱۲ هزار نامزدی که طبق اعلام سخنگوی شورای نگهبان ۵۵ درصد آنها رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت آنها اعلام شده در مقایسه با آماری که اصلاح‌طلبان اعلام می‌کنند قسمت اعظم آنها کسانی هستند که یا اصولگرا هستند یا اینکه وضعیت فکری‌شان مشخص نیست.

بنابراين صرف بازي با آمار و آمارسازي نظير آنكه گفته مي‌شود از ۳هزار نفر اصلاح‌طلب ۳۰ نفر پذيرفته شده‌اند، ملاك حقانيت در اين عرصه نيست.

اين در حالي است كه از ميان ۱۵۰ نفر عناصر شاخصي كه به عنوان رد صلاحيت شده يا عدم احراز صلاحيت در رسانه‌هاي اين جريان از آنها نام برده شده، ضمن اينكه همه آنها اصلاح‌طلب نيستند، اما بخش عمده آنها كساني هستند كه در جريان فتنه گذشته محكوم شده و نقش آنها در افراطي‌‌گري‌هاي مجلس ششم و فتنه ۸۸ غير‌قابل‌انكار و كتمان است، بدون آنكه از هزينه‌هايي كه بر نظام تحميل كرده‌اند، اندكي ندامت داشته باشند و اين نشان مي‌دهد كه آنها صرفاً با آگاهي از رد صلاحيت براي فضاسازي ثبت‌نام كرده بودند.


09:11: رد صلاحیت ورزشی ها برای انتخابات از سردار عزیز تا جواد خیابانی

خبرآنلاین: بعد از ثبت نام چند چهره سرشناس ورزشی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، انتظار می رفت تعداد چهره های ورزشی این دوره در مجلس بیش از همیشه باشد اما تقریبا تنها یکی از آنها در اولین مرحله اعلام نظر هیات های نظارت بر انتخابات ، فرصت حضور در رقابت انتخاباتی را بدست آورده اند. از این جمع چند نفره فقط آرش میراسماعیلی بوده که از حوزه انتخابیه خرم آباد با مشکلی روبرو نشده است و می تواند در انتخابات شرکت کند.این درحالی است که چهره هایی چون جواد خیابانی ، عزیز محمدی ، حسینی کنگانی ، بهنام محمودی و صادق درودگر با مشکل روبرو شده اند.

عزیزالله محمدی: رئیس اتحادیه فوتبال ایران بی شک سرشناس ترین چهره رد صلاحیت شده در میان ورزشی هاست. سرداری که از اولین فرماندهان سپاهی بود که در اوایل دهه 70 به فوتبال آمد ، از سال 1358 در جنگ تحمیلی و از کردستان حاضر بوده و در عملیات بیت المقدس ، جانباز شده است. او در این سال ها غیر از مسئولیت هایش در ارگان خدمتی اش که باعث راه اندازی تیم هایی چون فجر و فتح و فجرشهید سپاسی شده است ، مسئولیت های مهمی چون نایب رئیسی فدراسیون فوتبال را بر عهده داشته است. به گفته نزدیکانش او رد صلاحیت شده بر اساس مکانیسم قانونی به شورای نگهبان شکایت کرده است.

محمد رویانیان: محمد رویانیان یکی از سرشناس ترین چهره های شرکت کننده در انتخابات مجلس بود. او بعد از اتفاقاتی که در پرسپولیس برایش افتاد و پرونده بازی که در دادسرا داشت ، خیلی جنجالی برای انتخابات ثبت نام کرد. ابتدا شایعه شد که صلاحیتش برای حضور در انتخابات از سوی هیات های اجرایی رد شده و بعد خبر آمد که تائید صلاحیت شده است. سرانجام هم این سردار بازنشسته تصمیم گرفت از حضور در انتخابات مجلس به صورت رسمی استعفاء دهد ، او یکی از نزدیک به 1200 نفری بود که از حضور در انتخابات استعفاء دادند.

بهنام محمودی: قهرمان نامی تیم ملی والیبال ایران که یکی از اعضای فعلی شورای شهر کرج است ، برای انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه تهران کاندیدا شده است اما صلاحیتش برای حضور در مجلس شورای اسلامی احراز نشده است. البته او تنها عضو شورای شهری نیست که با این مشکل روبرو شده است و سالاری و حکیمی پور از شورای شهر تهران هم همین مشکل را پیدا کرده اند. بیش از 50 نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی هم مشکلی مشابه دارند. بهنام محمودی خیلی امیدوار دارد بعد از گفته های رییس جمهور ، یکی از آنهایی باشد که صلاحیتش برای حضور در انتخابات تائید می شود.

صادق درودگر: معاون دبیرکل فدراسیون فوتبال دادکان و رئیس اسبق کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال که سابقه مدیریت در تیم های استیل آذین و ملوان را داشت ، به دلیل محبوبیتی که از حضور در انزلی بدست آورده بود ، بهره برد و از این شهر کاندیدای مجلس شد. او هم یکی از آنهایی است که صلاحیت عملی اش برای انتخابات مجلس از سوی هیات های نظارت ، تائید نشده. اگرچه شکایت کرده و به حل مشکلش امیدوار است. درودگر که در تاریخ انقلاب عکسی معروف دارد و تصویرش در روز آزادی خرمشهر روی جلد روزنامه اطلاعات ، رفته خیلی به تائید صلاحیتش امیدوار است.

حسینی کنگانی: حسینی کنگانی یکی دیگر از فوتبالی های سرشناسی بود که برای انتخابات مجلس کاندیدا شد. مدیر شاهین بوشهر در روزهای موفقش در لیگ برتر از زادگاهش کاندیدا شده است. او که این روزها رئیس هیات مدیره تیم تاسیسات دریایی در لیگ فوتسال است و توانستند قهرمان لیگ برتر ایران است ، یکی از مهمترین کاندیداهای اصلاح طلب استان بوشهر است که رد صلاحیت می شود.

جواد خیابانی: هنوز درباره تائید یا عدم احراز صلاحیت این مجری سرشناس ، خبر دقیقی منتشر نشده است اما دیگر کاندیداهای ورزشی حاضر در انتخابات در گفت و گو با خبرآنلاین از این گفته اند که او هم با مشکلاتی در این زمینه روبرو شده است.

آرش میراسماعیلی: قهرمان اسبق جودوی جهان از زادگاهش کاندیدای انتخابات مجلس شده است.او پیشتر سابقه پرچمداری تیم ملی در المپیک را دارد و یکبار مدال المپیک را فدای دفاع از مردم فلسطین کرد و حاضر به رقابت با حریف اسرائیلی نشد. آرش که برای شورای شهر از تهران کاندیدا شد اما رای نیاورد ، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ، مهمترین گزینه ورزشی است که توانسته صلاحیتش را احراز کند.

۲۸ دی ماه

23:58: صلاحیت غرضی احراز شد

صلاحیت سید محمد غرضی، فعال سیاسی جهت کاندیداتوری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان احراز شد.

غرضی در سال ۹۲ نیز بعنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان معرفی شده بود.


۱۷:۳۰: ردصلاحیت کاندیدای مطرح جبهه‌ پایداری و خیابانی

خبرگزاری ایسنا: یک مقام مسئول و آگاه در استانداری البرز، از رد صلاحیت برخی چهره‌های مشهور حوزه انتخابیه البرز خبر داد.

یک مقام مسئول و آگاه در استانداری البرز، ضمن تایید خبر رد صلاحیت برخی چهره های مشهور و پرحرف و حدیث حوزه انتخابیه استان گفت: فاطمه آجرلو از کاندیداهای مطرح جبهه پایداری و جریان حامی احمدی‌نژاد، جواد خیابانی مجری و گزارشگر فوتبالی و همچنین سید علی آقازاده شهردار اسبق کرج در هیئت مرکزی نظارت استان رد صلاحیت شدند.


17:27: رییس جمهور برای اعاده حیثیت رد صلاحیت‌ شده‌ها

خبرگزاری ایسنا: الهام امین زاده معاون حقوقی رییس جمهور در ارتباط با اظهار نظر رییس جمهور مبنی بر پیگیری رد صلاحیت‌های داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیشتر پیگیری رییس جمهور در ارتباط با احقاق حقوق رد صلاحیت شده‌ها با مذاکره صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد:‌ رییس جمهور با شورای نگهبان مذاکره خواهد کرد تا اگر اشتباهی اتفاق افتاده از رد صلاحیت شده‌ها اعاده حیثیت کند.

راه دیگر که حق قانونی رد صلاحیت شده‌ها است مربوط به اعتراض به رد صلاحیت‌شان است. آن‌ها 20 روز فرصت دارند تا به رای شورای نگهبان اعتراض کنند.

تاکید رییس جمهور بر پیگیری احقاق حقوق رد صلاحیت‌شده‌ها با پیگیری بیشتر و مذاکره صورت خواهد گرفت.


۱۶:۱۲: ۲۵ نماینده اصولگرا، ۸ اصلاح‌طلب و ۴ مستقل ردصلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: بنابر اخبار دریافتی تاکنون ۳۷ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی از سوی هیات‌های نظارت ردصلاحیت شده و از حضور در رقابت های انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازماندند.

از این بین ۲۵ نفر با گرایش اصولگرا ۸ نفر با گرایش اصلاح‌طلب و ۴ نفر مستقل هستند که بیشتر رد صلاحیت‌ها مربوط به اصولگرایان بوده است.

اسامی و حوزه انتخابیه این نمایندگان به تفکیک گرایش سیاسی در ادامه آمده است:

نام و نام خانوادگی

حوزه انتخابیه

گرایش سیاسی

رمضان شجاعی‌کیاسری

ساری

اصولگرا - رهروان

مقداد نجف‌نژاد

بابلسر

اصولگرا -رهروان

حسن تامینی

رشت

اصولگرا

حبیب‌الله برومند

بیله‌سوار

اصولگرا - رهروان

حامد قادرمرزی

قروه

اصلاح طلب

محمد قسیم عثمانی

بوکان

اصلاح طلب

روح‌الله بیگی

میاندوآب

اصولگرا - رهروان

مجید منصوری

لنجان

اصلاح طلب

مجید جلیل‌سرقلعه

شهرکرد

اصولگرا - رهروان

محسن صرامی‌فروشان

خمین‌شهر

اصولگرا - رهروان

امید کریمیان

مریوان

مستقل

سعید حیدری‌طیب

کرمانشاه

اصولگرا - رهروان

غلامرضا اسداللهی

تربت‌جام

اصولگرا - رهروان

محمدجواد نظری

بندرترکمن‌و گز

اصولگرا - رهروان

محمد فیروزی

نطنز

اصولگرا- رهروان

عبدالکریم رجبی

مینودشت

اصولگرا - رهروان

محمد بیاتیان

بیجار

اصولگرا

غلامعلی جعفرزاده

رشت

اصلاح‌طلب

سالار مرادی

سنندج

مستقل

نعمت‌الله منوچهری

پاوه

مستقل

صفر نعیمی‌رز

آستارا

اصولگرا - رهروان

سیدهادی حسینی

قائم‌شهر

اصلاح طلب

کمال پیرمؤذن

اردبیل

اصلاح‌طلب

محمدسعید انصاری

آبادان

اصولگرا - رهروان

جواد سعدون‌زاده

آبادان

اصولگرا - رهروان

شمس‌الله بهمئی

رامهرمز

اصولگرا - رهروان

عبدالله تمیمی

شادگان

اصولگرا

جواد هروی

قائنات

اصلاح طلب

محمدباقر شریعتی

بهبهان

اصولگرا - رهروان

محمدمهدی پورفاطمی

تنگستان

اصلاح‌طلب

ارسلان فتحی‌پور

کلیبر

اصولگرا - رهروان

احمد شوهانی

ایلام

اصولگرا - رهروان

مهدی موسوی‌نژاد

دشتستان

اصولگرا

محمد دامادی

ساری

اصولگرا-رهروان

حمید رسایی

تهران

اصولگرا

علی مطهری

تهران

اصلاح طلب

علی علیلو

شبستر

اصولگرا - رهروان



۱۶:۰۰: رایزنی لاریجانی با شورای نگهبان

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی رییس مجلس قرار است با اعضای شورای نگهبان درمورد نمایندگان رد صلاحیت شده انتخابات آتی گفت وگو کند و در این راستا کارگروهی نیز تشکیل می شود.

محمدرضا تابش گفت: رییس مجلس شورای اسلامی از اعضای شورای نگهبان درخواست خواهد کرد تا کارگروهی برای استماع نمایندگان معترض تشکیل شود. ما امروز با رییس مجلس در این زمینه صحبت کردیم و تشکیل این کارگروه منوط به مذاکره رسمی رییس مجلس با شورای نگهبان است. آقای لاریجانی قول این رایزنی را داد و گفت در حال صحبت درباره این موضوع است.

وی خاطرنشان کرد: اگر این اتفاق بیفتد مکانیزمی مشخص می شود که تا حرف معترضان به شورای نگهبان برسد و این نهاد می تواند دلایل آنها را بشنود.

نماینده مردم اردکان در مجلس نهم تاکید کرد: همه مسئولان نظام از جمله رییس جمهوری و رییس مجلس دغدغه برگزاری انتخاباتی در شان ملت ایران را دارند و این همان دغدغه ای است که رهبر معظم انقلاب دارند و همواره تاکید کرده اند مشارکت گسترده مردم باعث جلوه انتخابات شود.

تابش خاطرنشان کرد: با مشارکت همه جانبه باید تنوع سلایق نامزدهای انتخابات را داشته باشیم ولی اخباری که از حوزه های انتخابیه و شهرستان ها به دست می آید نشان می دهد این تعادل و توازن برقرار نیست و در بسیاری از حوزه ها فقط طیف خاصی می توانند نامزد شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: در این فرصت ۲۰ روزه اجازه داده شود مکانیزمی فراهم و اعتراض نمایندگان رد صلاحیت شده در شورای نگهبان رسیدگی شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: رییس جمهوری نیز وظیفه مشابه شورای نگهبان را برعهده دارد چراکه مسئول نظارت بر اجرای قانون اساسی است، از این رو موضوع را پیگیری می کند.

تابش اظهار امیدواری کرد که شورای نگهبان به دور از فضاسازی هایبتواند کار قانونی خود را انجام دهد و موارد ردصلاحیت شده از موضوع مورد نظر مطلع شوند.

وی تاکید کرد: مطمئن هستم بسیاری از افرادی که ردصلاحیت شده اند اگر مکانیزمی به کار گرفته شود و با افرادی که پرونده آنها را بررسی می کنند، گفت و گو کنند، تایید صلاحیت می شوند.


15:27: نمايندگان فعلي مجلس كه صلاحيت‌شان با مشكل رو‌به رو شده است

روزنامه قانون: شنیده های روز شنبه درباره ردصلاحیت ها باورکردنی نبود اما با ارسال نامه ها از شورای نگهبان به کاندیداها این شایعات رنگ واقعیت گرفت. از سرتاسر کشور اخبار ناامیدکننده ای می رسد. در میان ردصلاحیت ها از هر دو جناح سیاسی دیده می شود.برخی از این افراد هواداران احمدی نژاد و نیز نمایندگان اصولگرای مجلس به دلایلی که هنوز رسانه ای نشده است ردصلاحیت شده اند.خبرردصلاحیت علی مطهری از نمایندگان شاخص جمهوری اسلامی در این میان بازتاب گسترده ای یافت.

بیش از همه اما در این میان واکنش ها از سوی اصلاح طلبان بوده است. این طیف سیاسی بیشترین وسعت و شدت را در ردصلاحیت ها داشته اند به اندازه ای که در بسیاری از شهرها، هیچ کاندیدایی نخواهد داشت و چه بسا در تکمیل لیست های انتخاباتی خود دچار مشکل شوند.اغلب اصلاح طلبان به استناد بند یکم و سوم ماده 28 قانون انتخابات، ردصلاحیت شده اند که همین امر شائبه سیاسی بودن این اقدام را تقویت کرده است.

رد صلاحیت ها یک روز بعد از خبر لغو تحریم ها تمام وقایع کشور را تحت شعاع قرار داده است. روز گذشته کنفرانس خبری رئیس جمهور درحالی درباره اجرای برجام برگزار شد که زیر سایه ردصلاحیت های گسترده قرار داشت.درنهایت نیز روحانی در این کنفرانس مطبوعاتی به ماجرای رد صلاحیت ها واکنش نشان داد.روحانی ابتدا به شوخی گفت باید یک برجام هم در داخل اجرا شود و در ادامه‌از شورای نگهبان خواست به این وضعیت رسیدگی کندوتاکید کرد برای پیگیری ردصلاحیت ها از اختیارات قانونی اش به عنوان حافظ قانون اساسی استفاده خواهد کرد.حالا انتخابات بزرگ و پرشور در دست‌انداز بزرگ گیر کرده است و همه چیز بستگی به تصمیماتی دارد که مقامات نظام برای حل این مشکل اتخاذ می کنند.

فهرست نمايندگان فعلي مجلس كه صلاحيت‌شان با مشكل رو‌به رو شده

طرفدار يا مخالف برجام گرايش يا سمت نام نماينده

بي‌طرف عضو كميسيون انرژي عبدا... تمینی نماینده شادگان

طرفدار نزديك به لاريجاني جواد هروی نماینده قائنات

طرفدار نزديك به لاريجاني محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان

طرفدار اصلاح‌طلب محمدمهدی پورفاطمی نماینده دشتی

طرفدار نزديك به لاريجاني ارسلان فتحی پور نماینده کلیبر

طرفدار نزديك به لاريجاني علی مطهری نماینده تهران

مخالف نزديك به احمدي‌نژاد حمیدرضا رسایی نماینده تهران

طرفدار نزديك به لاريجاني احمد شوهانی نماینده ایلام

بي‌طرف اصولگرا درویش پور نماینده ایذه

بي طرف نزديك به پايداري مهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان

طرفدار نزديك به لاريجاني محمد دامادی نماینده ساری

طرفدار يا مخالف برجام گرايش يا سمت نام نماينده

مخالف عضوکمیسیون صنایع محمد بیاتیان نماینده بیجار

طرفدار نزديك به لاريجاني غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت

طرفدار اصلاح‌طلب سالار مرادی نماینده سنندج

بي‌طرف اصولگرا نعمت ا... منوچهری نماینده پاوه

طرفدار اصواگرا مجید منصوری نماینده لنجان

طرفدار نزديك به لاريجاني صفر نعیمی رز نماینده آستارا

بي طرف نزديك به احمدي‌نژاد هادی‌حسینی نماینده قائمشهر

طرفدار نزديك به لاريجاني پیرموذن نماینده اردبیل

طرفدار نزديك به لاريجاني محمدانصاری نماینده آبادان

طرفدار نزديك به لاريجاني جواد سعدون زاده نماینده آبادان

بي‌طرف عضو كميسيون انرژي شمس ا... بهمئی نماینده رامهرمز

ليست برخي از رد يا عدم احراز صلاحيت‌شدگان در استان‌ها

مازندران 1-محمد دامادی نماینده فعلی ساری 2-یوسف‌ نژاد معاون مستعفی وزیر اقتصاد و امور دارایی 3-رمضان شجاعی کیاسری نماینده فعلي ساري4-عبدا... حسینی چهره نزدیک به دولت 5-سیدهادی حسینی نماینده قائم شهر همدان 1-علی حسینی نماینده مجلس ششم نهاوند2- محمد کاظمی نماینده مجلس ششم ملایر و دادستان سابق تهران3- فاضل شهبازی، استاندار کردستان در دولت احمدی‌نژاد 4- حیدریان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان5-فردين روزبهاني و افخمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت 6-احمد رهبری نماینده سابق همدان

کرمان 1-محمدعلی کریمی استاندار كرمان در دولت اصلاحات2-ابراهیم جهانگیری برادر معاون اول رئيس‌جمهور

3-حجت‌الاسلام هاشميان خواهر زاده هاشمي رفسنجاني4-محمدتقي‌بختياري وعلي اسلامي پناه نماينده مجلس هشتم

5-علی کمساری معاون موسسه تنظيم و نشر‌آثار امام‌(س) فارس 1-حجت الاسلام سیدرضی حسینی المدنی نماینده دوره سوم 2-قاسم مقیمی پزشک و فعال سیاسی اصلاح‌طلب 3-سیدمحسن علوی فرزند ارشد وزیر اطلاعات

تهران 1-حجت‌الاسلام مرتضی اشراقی نوه امام خمینی (س)2-محسن مهرعلیزاده معاون رئيس‌دولت اصلاحات3-محمدجواد حق‌شناس عضو شوراي مركزي اعتماد ملي4-حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملي5-حجت‌الاسلام محسن رهامی رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات6-فاطمه هاشمی فرزند رئيس‌مجمع تشخيص مصلحت نظام7-حجت‌الاسلام ابوالفضل شکوری استاد دانشگاه تهران8-حجت‌الاسلام اشرفي اصفهاني9-الیاس حضرتی نماينده مجلس ششم و مديرمسئول روزنامه اعتماد10-محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه ابتکار11-مجید فراهانی دبیر کل حزب ندای ایرانیان اصفهان 1-هیچ خبر موثقی از تایید چهره‌های اصلاح‌طلب منتشر نشده وتمامی نامزدهای اصلاح‌طلب نجف آباد رد صلاحیت شدند.از ۵۰ نفر کاندیدا‌هاي نجف آباد و تیران و کرون فقط ۸ نفر تایید شدند، مضاف بر اینکه کلیه اصلاح‌طلبان سمیرم هم رد صلاحیت شده‌اند.2-قدرت ا... نوروزی فرماندار اسبق اصفهان3- علی یارمحمدیان عضو حزب اتحاد ملت4- مرتضی مبلغ معاون وزیر کشور دولت اصلاحات5- محمد آقایی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اصفهان6- کمال جلال‌الدینی عضو ارشد اتحاد ملت

خراسان رضوی 1-غلامرضا انصاری عضو فعلی شورای شهر تهران2- ابراهیم اصغرزاده نماینده مجلس ششم3-سیدحسن رسولی استاندار پیشین خراسان 4-غلامرضا اسدالهی نماینده مردم تربت جام کردستان 1-حامد قادرمزی نماینده فعلی قروه 2-سالار مرادی نماینده سنندج 3- امید کریمیان نماینده مریوان

کرمانشاه 1-سهراب دل‌انگیزان عضو شورای کارگزاران2- شهاب تجری از بنیاد باران3- جهانبخش امینی، موسوی اجاق، مصطفی محمدی، رئوف قادری از نمایندگان ادوار، صید ستار عزیزی و صید احمد عزیزی، قدرت احمدیان، مرضیه نظری‌نیا و علی ططری از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده اصلاح‌طلب4-حیدری‌طیب نماینده فعلی کرمانشاه5- نعمت‌ا... منوچهری نماینده اورامانات6-فتح‌ا... حسینی نماینده قصر شیرین و سرپل7- حجت‌ا... دمیاد استاندار احمدی‌نژاد 8- نادر نوروزی رئیس ستاد قالیباف آذربایجان شرقی 1-شکور اکبر‌نژاد و اکبر اعلمی، نمایندگان سابق تبریز 2-مصطفی مولوی رئیس ستاد میرحسین موسوی در تبریز 3-مهناز بهمنی، نماینده سراب و ارسلان فتحی پور و میرهادی قره‌سید نماینده تبریز 4-محمد پورحسن عضو ارشد حزب اتحاد ملت، سونیا اندیش، منیژه موسوی، نازیلا آصفی و زهرا ساعی از زنان اصلاح‌طلب استان

بوشهر 1-محمد دادفر نماینده مجلس ششم 2-سید مهدی پورفاطمی و سیدمهدی موسوی‌نژاد نماینده فعلی تنگستان و دشتستان قم محمدرضا اسماعیلی مقدم و سیدمحمد صحفی فعال اصلاح‌طلب

خراسان جنوبی 1-جواد هروی نماینده فعلی قائن 2-محمدرضا آقا ابراهیمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت 3-علی ‌آهنی از مدیران دولت اصلاحات4-عابدی نماینده مجلس ششم نهبندان 5- منصور تاجری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب خوزستان 1-جواد سعدون زاده نماینده فعلی آبادان 2-محمدباقر شریعتی نماینده فعلی بهبهان 3-حجت‌ا... درویش‌پور نماینده ایذه 4-ولی‌ا... شجاع‌پوریان نماینده سابق بهبهان و عضو شورای شهر تهران

اردبیل 1-علی محمد غریبانی نماینده پیشین اردبیل 2- ولی آذروش، نماینده مجلس ششم 3-کمال‌الدین پیرموذن نماینده فعلی اردبیل 4-اکبر نیکزاد، از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد 5-ناصر نصیری فرماندار مستعفي پارس‌آباد مغان 6-حبیب برومند بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان چهارمحال و بختیاری جلیلی سرقلعه نماینده لردگان

آذربایجان غربی محمدقسیم عثمانی، نماینده فعلی بوکان گلستان 1-محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی بندرگز و بندرترکمن 2-عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت

ایلام 1-داریوش قنبری نماينده مجلس هشتم 2-احمد شوهانی نماينده مجلس نهم زنجان احمد حکیمی‌پور عضو شورای شهر تهران

گیلان 1-غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی و حسن تامینی لیچانی نمایندگان فعلی رشت2- صفر نعیمی رز نماینده فعلی آستارا مرکزی 1-علی یوسفی رئیس ستاد میرحسین موسوی 2-جعفر صفری مشاور استاندار3-مرتضی سورانه، اسماعیل نادری از حوزه شازند، بهمن اخوان و همچنین دانش منفرد نمایندگان ادوار


۱۴:۱۶: علی مطهری: حق الناس در بررسی صلاحیت نامزدها رعایت نشده است

خبرگزاری ایلنا: علی مطهری در کانال تلگرامی خود نوشت: خبر رد صلاحیت بسیاری از افراد منتقد از جمله خودم را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی شنیدم.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد: به نظر می‌رسد که هیئت‌های نظارت استان‌ها در مجموع حق‌الناس را رعایت نکرده‌اند و بسیاری از افراد خوشفکر را به صرف منتقد بودن، رد صلاحیت کرده و با محروم نمودن مردم از انتخاب آن‌ها نوعی تعیین تکلیف برای مردم و دخالت در نتیجه انتخابات و ترکیب مجلس آینده کرده‌اند. امیدوارم شورای نگهبان توجه کافی به حقوق مردم و حق‌الناس داشته باشد و این افراط را تعدیل کند.

وی همچنین نوشت: در اینجا نقل جملاتی از شهید آیت‌الله مطهری درباره انتخاب وکیل، مناسب است:

«از جمله مواردی که رشد و پیشرفت و تکامل مردم در این است که در آن کار آزاد و مختار باشند و اگر مصلحتِ آن‌ها را به زور به آن‌ها بدهیم هیچ‌گاه صلاحیت استفاده از مصالح خود را پیدا نمی‌کنند، موردی است که مردم باید با اراده و میل خود وکیل صالح خود را انتخاب کنند و خودشان برسند به حدی که وکیل صالح انتخاب کنند. تحمیل وکیل - ولو صالح - اثرش این است که هیچ وقت استعداد اجتماعی مردم به فعلیت نمی‌رسد و تجربه اجتماعی و عقل تجربی اجتماعی پیدا نمی‌کنند.»

(یادداشت‌های استاد مطهری، ج ۱ / ص ۸۶)


14:13: فهرست جدید ردصلاحیت شدگان

خبرگزاری ایسنا: برخی فعالان حزبی آمار افراد حزبی که صلاحیت آن‌ها توسط هیأت‌های نظارت احراز نشده است را استخراج کرده است که این آمار به شرح زیر است:

* حزب اعتماد ملی

رسول منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به این‌که در سراسر کشور 54 نفر از اعتماد ملی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: صلاحیت اکثریت این افراد تأیید نشده است. در تهران 14 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که صلاحیت فقط یک نفر تأیید شد.

* حزب مردم‌سالاری

میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی مردم‌سالاری، گفت: در تهران از حزب مردم‌سالاری 60 در انتخابات ثبت‌نام کردند. البته از این 60 نفر تعدادی هستند که عضو این حزب نبوده اما تقاضا داشتند که مردم‌سالاری از آن‌ها حمایت کند. از این تعداد کمتر از 10 نفر تأیید صلاحیت شدند.

* کارگزاران سازندگی

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران سازندگی نیز با بیان این‌که «از این حزب 100 نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند»، اظهار کرد که هیچ یک از اعضای این حزب تأیید صلاحیت نشدند.

* حزب موتلفه اسلامی

محمدنبی حبیبی دبیرکل این حزب درباره تعداد افراد این حزب که در انتخابات تأیید شده‌اند،‌ گفت: من در تهران نشنیده‌ام که کسی از اعضای موتلفه رد صلاحیت شده باشد اما از استان‌ها خبر ندارم.

* انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که از این انجمن در تهران 7 نفر ثبت‌نام کرده‌ بودند، اظهار کرد: همه ما رد صلاحیت شده‌ایم و در حال جمع‌آوری آمار از سراسر کشور هستیم.

* جمعیت آبادگران

حسن بیادی عضو این جمعیت به خبرنگار ایسنا گفت: فقط من برای انتخابات مجلس کاندیدا شده بودم که تایید صلاحیت شده‌ام.

*جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی

حبیب‌الله بوربور با بیان اینکه سه نفر از این تشکل در تهران ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: تاکنون اطلاعی درباره ردصلاحیت این سه نفر به ما نرسیده است.


۱۲:۰۴: رقابت ۱۶ نفر برای کسب هر صندلی مجلس

خبرگزاری تسنیم: هیئت‌های نظارت شورای نگهبان با بررسی وضعیت صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۴۷۲۰ داوطلب را در حالی تأیید صلاحیت کرده که این رقم نشانگر آن است که دوره دهم شاهد بیشترین تأیید و احراز صلاحیت بوده، به‌ طوری که چنین رقم بالایی در تأیید صلاحیت‌ها هیچ‌گاه در تاریخ ایران سابقه نداشته است.

با توجه به تأیید صلاحیت‌ها که تا این لحظه انجام شده، باید گفت که به‌طور میانگین برای هر کرسی نمایندگی مجلس ۱۶ نفر رقابت می‌کنند.

تا این لحظه ۳۱۱۳ نفر به‌دلایل مختلف قانونی ردصلاحیت و ۱۵۲۸ نفر عدم‌احراز صلاحیت شده‌اند که به‌گفته منابع خبری مطلع و نزدیک به شورای نگهبان در صورت احراز صلاحیت آنها در مرحله بررسی شکایات، احراز صلاحیت‌‌شان اعلام خواهد شد، لذا داوطلبانی که از سوی هیئت نظارت رد یا عدم‌احراز صلاحیت شده‌اند تا ۳ روز فرصت شکایت دارند.

از میان ۱۲ هزار و ۴۱ پرونده داوطلبان انتخابات مجلس، ۵۱۸ داوطلب در مرحله ابتدایی انصراف داده‌اند.

مهمترین تفاوت انتخابات اسفند ۹۴ با دوره‌های قبلی انتخابات مجلس از این جهت است که در انتخابات دوره دهم بیش از ۱۰ برابر برخی دوره‌های دیگر(دوره دوم ۱۵۹۰ نفر یا دوره چهارم ۱۲۷۶ نفر) ثبت‌نام کرده بودند و حتی دوره دهم با ۱۲هزار و ۱۲۳ داوطلب از مجموع چهار دوره دیگر انتخابات با ۸هزار و ۶۰۸ ثبت‌نام، به‌مراتب بیشتر است.

لذا اگر مجموع ثبت‌نامی‌ها ۴ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را از مجموع داوطلبانی که تنها برای انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کرده‌‌ند، کسر کنیم ۳هزار و ۵۱۵ داوطلب دیگر باقی می‌ماند.

برخی فعالان برجسته حقوقی در همین زمینه به خبرگزاری تسنیم، گفتند: وقتی تعداد داوطلبان یک دوره انتخابات ده برابر یک دوره دیگر می‌شود، طبیعی است که تعداد عدم‌احراز صلاحیت‌ها و احراز صلاحیت شده‌ها هم افزایش می‌یابد، اما جریان ضدانقلاب با بزرگنمایی تنها به تعداد عدم‌احراز صلاحیت‌ها تکیه می‌‌کند و هیچ اشاره‌ای به افزایش ۶۲درصدی تعداد داوطلبان نمی‌کنند.

تعداد ثبت‌نام‌ داوطلبان در ۹ دوره گذشته به‌شرح زیر است:

اولین دوره انتخابات مجلس: ۳هزار و ۷۴۸ نفر

دومین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۵۹۰ نفر

سومین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۹۹۴ نفر

چهارمین دوره انتخابات مجلس: هزار و ۲۷۶ نفر

پنجمین دوره انتخابات مجلس: ۵هزار و ۳۶۱

ششمین دوره انتخابات مجلس: ۶هزار و ۸۵۲

هفتمین دوره انتخابات مجلس: ۸هزار و ۱۶۷ نفر

هشتمین دوره انتخابات مجلس: ۷هزار و ۵۹۵ نفر

نهمین دوره انتخابات مجلس: ۵هزار و ۳۸۲

دهمین دوره انتخابات مجلس: ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر.

براساس این گزارش، هیئت‌‌های اجرایی انتخابات تعداد ۷۹۵ داوطلب را ردصلاحیت کرده که در بین ردصلاحیت شدگان چهره‌های شاخص اصول‌گرا نیز مشاهده می‌شود، البته از این تعداد ۱۶۲ داوطلب اقدام به اعتراض و شکایت مبنی بر ردصلاحیت‌شان نداشته‌اند.

باید توجه داشت که هیئت‌های اجرایی انتخابات به صورت فله‌ای اقدام به تایید صلاحیت‌ها کرده‌اند و با برنامه‌ریزی دقیق برای تخریب شورای نگهبان و هجمه به این نهاد قدم برداشته‌اند.


11:57: رکوردزنی تهران در ردصلاحیت کاندیداها!

خبرآنلاین: کمتر از ۱۰ درصد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس دهم از سوی هیات‌های اجرایی رد صلاحیت شدند اما هیات‌های نظارت شورای نگهبان، ۵۵ درصد از آنان را رد و یا با اعلام عدم احراز صلاحیت مواجه کرد.

آمار بالاي رد صلاحيت شدگان در اين دور از رقابت‌هاي پارلماني روز گذشته با واکنش رئيس جمهور مواجه شد که گفت خبرهاي خوبي در اين باره نشنيده و به عنوان مجري قانون اساسي از همه اختياراتش در اين باره استفاده خواهد کرد. او از شورای نگهبان خواست تا با احراز صلاحیت نامزدها نگذارد دلواپسی به وجود آید. رد صلاحيت قريب به ۵۰ تن از نمايندگان کنوني مجلس نيز منجر به جلسه‌اي با علي لاريجاني شد که او نيز از اين موضوع ابراز تعجب کرد.

حسين هاشمي استاندار تهران نيز با ابراز تعجب از رويکرد هيات‌هاي نظارت در بررسي صلاحيت نامزدهاي انتخابات مجلس، گفت که انتظار چنين چيزي را نداشته و علي القاعده بايد کسي باشد که مردم به وي راي بدهند!

تعجب چهره‎هاي سياسي که به گفته حسين مرعشي با رد صلاحيت ۹۹ درصدي اصلاح طلبان روبرو شده‌اند، بيش از همه از آن روي بود که اين اتفاق در فاصله کوتاهي پس از سخنان اخير رهبري رخ داد که از مردم خواسته بودند حتي اگر ايشان و نظام را هم قبول ندارند، باز هم در انتخابات شرکت کنند. سخناني که مشوق حضور حداکثري مردم در انتخابات بود که بايد نامزدهاي مد نظر خود را هم در ميان کانديداها ببينند که به راي دادن ترغيب شوند.

در حوزه انتخابيه تهران که ۲۷۳۴ نفر براي حضور در رقابت‌هاي پارلماني اعلام حضور کرده بودند با بيشترين تعداد رد صلاحيت‌ها روبرو هستيم. اگرچه هيات‌هاي اجرايي تنها ۱۲۸ نفر را ردصلاحيت کرده بودند اما هيات‌هاي نظارت ۱۷۸۸ نفر را رد کرده‌اند. پس از آن اصفهان در جايگاه دوم قرار دارد که هيات‌هاي اجرايي و نظارت به ترتيب ۱۰۹ و ۵۴۷ نفر را رد صلاحيت کرده‌اند.


۱۱:۲۰: واکنش مطهری به شایعه ردصلاحیتش

روزنامه ایران: تعدادی از نمایندگان رد صلاحیت شده بعد از جلسه علنی دیروز به دفتر علی لاریجانی رئیس مجلس رفتند و گلایه‌های خود را بیان کردند.

علی لاریجانی از حضور برخی اسامی در فهرست تأیید نشده‌ها اظهار تعجب کرده است.

نمایندگان از وی خواستند که برای تأیید صلاحیت آنها رایزنی کند. پیش از این و بخصوص در دوره قبلی انتخابات هم با رایزنی‌های رئیس مجلس تعدادی از رد شدگان به عرصه رقابت برگشتند. در همین چارچوب،علی مطهری گفت که «باید به انتظار نتیجه نهایی بنشینیم چون خیلی از رد شدگان یا احراز نشدگان بعد از بررسی‌های دوباره تأیید می‌شوند.»

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رایزنی‌های سیاسی در تأیید صلاحیت تعداد بیشتری از نامزدها تأثیرگذار است، گفت: «بالاخره رایزنی‌های دولت و رئیس مجلس مؤثر است. باید ببینیم دلایل رد صلاحیت‌ها چیست، یک وقت بحث فساد مطرح است که قابل دفاع است اما یک وقت مثلا،فقط با استناد ملاقات کسی با یکی از نامزدهای انتخابات ۸۸ او را رد می‌کنند که این درست نیست».

وی مجدداً تأکید کرد که «باید منتظر اعلام نتیجه نهایی باشیم»، اگر چه برخی خبرهای غیر رسمی رسانه‌ها نام مطهری را در فهرست تأیید نشده‌ها، منتشر کرده‌اند اما وی گفت که چیزی مبنی بر رد صلاحیت یا عدم احراز به او اعلام نشده است.


10:19: علت عدم احراز صلاحیت معاون اجرایی رییس مجلس

خبرگزاری ایسنا: علت عدم احراز صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، عدم استعفا از مسئولیت (معاونت رئیس مجلس) در مهلت مقرر قانونی اعلام شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، در حالی احراز نشدن صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس، عدم استعفا از مسئولیت عنوان شده است که طبق قانون، معاونین رئیس مجلس، نیازی به استعفا برای کاندیداتوری در انتخابات ندارند.

با این اوصاف، صبح دیروز (یکشنبه) معاونت قوانین مجلس با ارسال مستندات به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، برای بررسی مجدد در این خصوص، توضیح داد.


تا روز گذشته اخباری از استان‌های مختلف همچون استان آذربایجان شرقی یا استان فارس رسید که این اخبار تایید نشده بودند، اما با پایان مهلت بررسی‌ها، این اخبار به صورت تایید شده در اختیار ایلنا قرار گرفت که اسامی چهره‌ها و شخصیت‌های اصلاح‌طلب و اصولگرایی که در گفت‌وگو با ایلنا از تایید یا عدم تایید خود در هیات‌های اجرایی خبر دار شده بودند٬ به شرح ذیل است:

اسامی رد صلاحیت‌ شده‌ها

ایلام

داریوش قنبری از استان ایلام، خبر رد صلاحیت خود توسط هیات نظارت را به ایلنا داد و گفت: اصلاح‌طلبان ایلام اکثرا رد صلاحیت شده‌اند و بنا بر این است که اعتراض خود را تحویل دهیم.

کرمان

ابراهیم جهانگیری برادر اسحاق جهانگیری که از حوزه انتخابیه استان کرمان ثبت‌نام کرده بود، نیز از جمله چهره‌هایی است که رد صلاحیت شده است.

تهران

همچنین از حوزه تهران محمدجواد حق‌شناس، محسن هاشمی، فاطمه هاشمی، محمود میرلوحی، محمد صوفی، حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا، حجت‌الاسلام محسن رهامی، فاطمه مقیمی، عباس علیخانی از ردصلاحیت‌‌شدگان انتخابات دهم مجلس هستند.

بر اساس گفته‌های اعضای حزب اعتماد ملی به ایلنا، همه نامزدهای این حزب در لیست ردصلاحیت شده‌ها از سوی هیات‌های نظارت هستند که بر این اساس ابوالفضل شکوری، سمیه طهماسبی، نصرت‌الله تاجیک نیز از رد صلاحیت شدگان هستند.

خراسان رضوی

از حوزه انتخابیه خراسان رضوی و مشهد، همه چهره‌های اصلاح‌طلب از جمله غلامرضا انصاری عضو فعلی شورای شهر تهران، ابراهیم اصغرزاده نماینده پیشین مجلس و سیدحسن رسولی استاندار پیشین خراسان تایید صلاحیت نشدند.

کرمانشاه

در حوزه انتخابیه کرمانشاه نیز سهراب دل‌انگیزان عضو شورای کرمانشاه کارگزاران، شهاب تجری از بنیاد باران کرمانشاه، جهانبخش امینی، موسوی اجاق، مصطفی محمدی، رئوف قادری از نمایندگان ادوار از دیگر نامزدهای رد صلاحیت شده در انتخابات کرمانشاه هستند.

صید ستار عزیزی و صید احمد عزیزی، قدرت احمدیان، مرضیه نظری نیا و علی ططری از دیگر چهره‌های رد صلاحیت شده در کرمانشاه هستند.

حیدری‌طیب نماینده فعلی کرمانشاه، منوچهری نماینده اورامانات، فتح الله حسینی نماینده قصر شیرین و سرپل، حجت الله دمیاد استاندار احمدی‌نژاد و نادر نوروزی ریس ستاد قالیباف نیز از جمله چهره‌های اصولگرایی هستند که صلاحیتشان برای انتخابات مجلس رد شده است.

بوشهر

از حوزه انتخابیه بوشهر نیز صلاحیت محمد دادفر نماینده پیشین مجلس ششم برای ورود به مجلس دهم تایید نشد.

خراسان جنوبی

در خراسان جنوبی نیز صلاحیت جواد هروی نماینده فعلی قائن احراز نشد. همچنین محمدرضا آقا ابراهیمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت رد صلاحیت شد.

علی ‌آهنی از مدیران دولت خاتمی، عابدی نماینده مجلس ششم نهبندان و منصور تاجری از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز رد صلاحیت شده‌اند. به این ترتیب حمید آیتی از چهره‌های اصلاح‌طلب منطقه تنها اصلاح‌طلب تایید صلاحیت شده است.

اردبیل

از حوزه انتخابیه اردبیل نیز علی محمد غریبانی نماینده پیشین اردبیل و استاندار پیشین استان آذربایجان غربی و ولی آذروش، نماینده مجلس ششم رد صلاحیت شده‌اند

ضمن اینکه نام اکبر نیکزاد، از چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد نیز در میان رد صلاحیت شده‌ها دیده می‌شود.

ناصر نصیری فرماندار استعفا داده پارس آباد مغان و نماینده سابق گرمی نیز برای انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شده است.

آذربایجان شرقی

از حوزه انتخابیه تبریز منادی سفیدان عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز رد صلاحیت شده است.

مازندران

از حوزه انتخابیه ساری محمد دامادی نماینده فعلی ساری در مجلس، یوسف‌نژاد معاون مستعفی وزیر اقتصاد و امور دارایی و از چهره‌های اصلاح‌طلب و شجاعی رد صلاحیت شده‌اند

گیلان

از حوزه انتخابیه رشت نیز جعفرزاده ایمن آبادی و تامینی لیچانی نمایندگان فعلی رشت رد صلاحیت شده‌اند.

همدان

از استان همدان خبر می‌رسد بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب و نزدیک به دولت روحانی رد صلاحیت شده‌اند. اسامی آقایان علی حسینی نماینده مجلس ششم نهاوند، محمد کاظمی نماینده مجلس ششم ملایر و داستان سابق تهران، فاضل شهبازی، استاندار کردستان در دولت احمدی‌نژاد و حیدریان عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان. افخمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت همدان در میان رد صلاحیت شده‌های استان همدان دیده می‌شود.

فارس

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام سیدرضی حسینی المدنی نماینده اصلاح طلب دوره سوم مجلس شورای اسلامی در لامرد و مُهر و قاسم مقیمی پزشک و فعال سیاسی اصلاح طلب هم رد صلاحیت شدند و همچنین سیدمحسن علوی فرزند ارشد وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید و محمد باقر عامری نیا و بهرام طاهری نیز در این حوزه انتخابیه عدم احراز صلاحیت شده اند.

اصفهان

تا این لحظه هیچ خبر موثقی از تایید چهره‌های اصلاح‌طلب منتشر نشده است.

تمامی نامزدهای اصلاح طلب نجف آباد رد صلاحیت شدند.. فتح اله معین، استاندار سابق خوزستان و عضو فعلی شورای شهر اصفهان، حسن مختاری، مهدی حری، علی محمد ایزدی و فتح اله غیور گزینه‌های اولیه برای قرار گرفتن در لیست اصلاح‌طلبان نجف آباد بودند. به این ترتیب از ۵۰ نفر کاندیداها.نجف آباد وتیران وکرون فقط ۸ نفر تایید شدند.همچنین کلیه اصلاح طلبان سمیرم هم رد صلاحیت شده‌اند

علی اکبرابرقویی نژاد، قدرت الله نوروزی فرماندار اسبق اصفهان، علی یارمحمدیان عضو حزب اتحاد ملت، مرتضی مبلغ معاون وزیر کشور دولت خاتمی، محمداقایی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان اصفهان، نسرین صحراییان همسر شهید و کمال جلال الدینی عضو ارشد اتحاد ملت نیز رد صلاحیت شده‌اند

کردستان

در راهروهای مجلس شنیده می‌شود که حامد قادرمزی نماینده فعلی قروه و سالار مرادی نماینده سنندج و امید کریمیان نماینده مریوان در مجلس شورای اسلامی نیز در میان رد صلاحیت‌شده‌های انتخابات قرار دارند.

آذربایجان غربی

به گزارش ایلنا، ظاهرا نام محمدقسیم عثمانی نماینده فعلی بوکان در میان تایید صلاحیت شده‌ها قرار ندارد.

قم

صلاحیت محمدرضا اسماعیلی مقدم و صحفی از چهره‌های اصلی اصلاح‌طبان قم نیز رد شده است.

خوزستان

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در راهروهای مجلس شنیده می‌شود جواد سعدون زاده نماینده فعلی آبادان و محمدباقر شریعتی نماینده فعلی بهبهان و حجت‌الله درویش‌پور نماینده ایذه در مجلس شورای اسلامی نیز در میان رد صلاحیت‌شده‌های انتخابات قرار دارند.

برخی منابع از رد صلاحیت ولی‌الله شجاع‌پوریان نماینده سابق بهبهان و عضو شورای شهر تهران در انتخابات اهواز خبر می‌دهند.

چهارمحال و بختیاری

صلاحیت جلیلی سرقلعه نماینده لردگان نیز رد صلاحیت شده است.

گلستان

محمد جواد نظری مهر نماینده فعلی بندرگز و بندرترکمن و عبدالکریم رجبی نماینده مینودشت نیز رد صلاحیت شده‌اند.

زنجان

از استان زنجان، احمد حکیمی‌پور عضو کنونی شورای شهر تهران از چهره‌های رد صلاحیت‌شده برای انتخابات مجلس دهم است.

مرکزی

در استان مرکزی صلاحیت علی یوسفی رییس ستاد میرحسین موسوی در استان مرکزی و مشاور استاندار احراز نشد.

جعفر صفری مشاور استاندار، مرتضی سورانه، اسماعیل نادری از حوزه شازند، بهمن اخوان و همچنین دانش منفرد نمایندگان ادوار، رد صلاحیت شدند.


تأیید و ردصلاحیت‌شدگان چهره‌های سیاسی انتخابات مجلس در تهران

خبرگزاری آنا: پس از بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات مجلس توسط هیئت نظارت استان تهران، نتایج تایید صلاحیت برخی داوطلبان به شرح زیر است.

علی مطهری ردصلاحیت

فاطمه هاشمی ردصلاحیت

سید علی‌اکبر محتشمی‌پور ردصلاحیت

حمید رسایی ردصلاحیت

محسن رهامی ردصلاحیت

فاطمه راکعی ردصلاحیت

مهدی نوبخت ردصلاحیت

شهربانو امانی ردصلاحیت

شهاب‌الدین صدر ردصلاحیت

جواد اطاعت ردصلاحیت

محمدجواد حق‌شناس ردصلاحیت

رسول منتجب‌نیا ردصلاحیت

الیاس حضرتی ردصلاحیت

محمدعلی وکیلی ردصلاحیت

علی باقری ردصلاحیت

سجاد سالک ردصلاحیت

مجید فراهانی ردصلاحیت

-----------------------------
محمدرضا عارف تأیید صلاحیت

علیرضا محجوب تأیید صلاحیت

مهدی کوچک‌زاده تأیید صلاحیت

مصطفی کواکبیان تأیید صلاحیت

کاظم جلالی تأیید صلاحیت

سهیلا جلودارزاده تأیید صلاحیت


اسامی تعدادی از نمایندگان فعلی ردصلاحیت شده در انتخابات مجلس

خبرگزاری ایسنا: تعدادی از نمایندگان فعلی مجلس طبق نظر هیات های نظارت بر انتخابات بر استان های مختلف ردصلاحیت شده و یا اینکه صلاحیت آنها احراز نشده است.

اسامي اين نمايندگان از اين قرار است:

محمد بیاتیان نماینده بیجار، غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت، سالار مرادی نماینده سنندج، علیرضا منادی نماینده تبریز، نعمت الله منوچهری نماینده پاوه، مجید منصوری نماینده لنجان، صفر نعیمی رز نماینده آستارا، سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر، کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل، محمدسعید انصاری نماینده آبادان، جواد سعدون زاده نماینده آبادان، شمس الله بهمئی نماینده رامهرمز، عبدالله تمینی نماینده شادگان، جواد هروی نماینده قائنات، محمدباقر شریعتی نماینده بهبهان، محمدمهدی پورفاطمی نماینده دشتی و تنگستان، ارسلان فتحی پور نماینده کلیبر، علی مطهری نماینده تهران، حمیدرضا رسایی نماینده تهران، احمد شوهانی نماینده ایلام، حجت الله درویش پور نماینده ایذه و باغ ملک، مهدی موسوی نژاد نماینده دشستان و محمد دامادی نماینده ساری.

طبق قانون این افراد سه روز فرصت اعتراض به شورای نگهبان دارند و شورای نگهبان نیز بررسی هایش را در روز ۲۷ بهمن اعلام می کند و از روز ۲۹ بهمن تبلیغات رسمی انتخابات آغاز می شود.


فاطمه هاشمی: رد صلاحیتم را تلفنی اعلام کردند

خبرگاری ایلنا: فاطمه هاشمی خبر انصراف برادرش از حضور در انتخابات را تکذیب کرد.

فاطمه هاشمی با تایید خبر رد صلاحیت خود اعلام کرد: شب گذشته با بنده تماس گرفتند و خبر رد صلاحیت من را اعلام کردند.

وی در مورد خبر انصراف محسن هاشمی از حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فشارهای زیادی به برادرم وارد شد تا از حضور در انتخابات انصراف دهد، اما وی هیچ وقت این کار را نکرد و علیرغم صحبت‌های برخی اما محسن هاشمی انصراف نداده است.

همچنين ايسنا نوشت: صلاحیت مرتضی اشراقی نوه بنیان گذار انقلاب اسلامی که برای نمایندگی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام کاندیداتوری کرده بود، برای تصدی این سمت از سوي هيات نظارت بر انتخابات احراز نشد.


انتشار شایعه استعفای استاندار خوزستان

خبرگزاری فارس: از صبح امروز برخی رسانه‌‌های جریان اصلاحات خبر استعفای عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان را منتشر کردند.

این رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات مدعی شدند که استاندار خوزستان به دلیل آنچه رد صلاحیت‌های گسترده از سوی شورای نگهبان در این استان خوانده شده، استعفا داده است.

خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تماس‌های مکرر با استاندار خوزستان تلاش کرد تا درباره صحت این خبر کسب اطلاع کند ولی مقتدایی از پاسخگویی در این زمینه خودداری کرد.

روابط عمومی استانداری خوزستان نیز در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس به صورت شفاهی استعفای استاندار را رد کرد اما تا این لحظه تکذیبیه رسمی از سوی استانداری خوزستان درباره شایعه اصلاح‌طلبان منتشر نشده است.


رد صلاحیت‌ ۹۹ درصد اصلاح طلبان

خبرگزاری ایلنا: عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: فقط ۳۰ اصلاح طلب تایید شدند.

سیدحسین مرعشی پس از جلسه امروز عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مورد اخبار نگران کننده رد صلاحیت‌های اصلاح‌طلبان اظهار داشت: جمعا در کشور ۳۰۰۰ اصلاح‌طلب ثبت‌نام کرده‌اند که تنها ۳۰ نفر تایید شده‌اند، بر این اساس تنها ۱ درصد اصلاح‌طلبان تایید شده‌اند.

این عضو حزب کارگزاران با بیان اینکه این اقدام هیات‌های نظارت بر خلاف منویات مقام معظم رهبری است، افزود: این عملکرد بر خلاف سیاست‌های کلی نظام نیز هست.

وی با بیان اینکه تنها پنج نامزد داوطلب در تهران و تقریبا ۲۵ نامزد اصلاح طلب در شهرهای دیگر در هیات اجرایی تایید صلاحیت شده‌اند، گفت: از شورای نگهبان انتظار داریم از حیثیت نظام دفاع کند و اجازه ندهد کاری که در هیات‌های نظارت صورت گرفته است، استمرار پیدا کند.

مرعشی از محمدرضا عارف، علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، مصطفی کواکبیان و هاشمی‌زهی به عنوان تنها اصلاح‌طلبان تایید شده در تهران نام برد و گفت: این اتفاقی خوبی نیست و ما به دنبال دفاع از خود نیستیم بلکه دنبال دفاع از نظام جمهوری اسلامی هستیم.


تناقض رسانه‌های اصلاح طلب در تکذیب انصراف محسن هاشمی

خبرگزاری فارس:رسانه‌های نزدیک به طیف اصلاح طلبان با انتشار خبر انصراف محسن هاشمی از کاندیداتوری در انتخابات مجلس، خبرهای متناقضی را درباره رد شدن و انصراف وی منتشر کردند.

با پایان مرحله بررسی صلاحیت‌ها در هیات‌های نظارت تعدادی از شخصیت‌های سیاسی از جریان‌های مختلف با رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت از سوی این هیات‌ها مواجه شدند.

محسن هاشمی فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از چهره‌هایی است که موضوع تائید و یا رد صلاحیت وی از سوی هیات‌های نظارت با حاشیه‌هایی مواجه شد.

بر اساس کسب اطلاع خبرگزاری فارس از منابع مطلع محسن هاشمی از کاندیداتوری در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی انصراف داده است.

پس از انتشار این خبر از سوی خبرگزاری فارس، برخی رسانه‌های اصلاح طلب که تا پیش از این تلویحاً از انصراف محسن هاشمی خبر می دادند، با تغییر موضعی آشکار و در مصاحبه با فاطمه هاشمی تاکید کردند که «محسن هاشمی از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده است.»

اما این آخرین خبر این رسانه‌های جریان اصلاح طلب درباره وضعیت انتخاباتی محسن هاشمی نبود و سایت انتخاب نزدیک به آیت‌الله هاشمی، در خبری تاکید کرد که «خبر رد صلاحیت محسن هاشمی صحت ندارد.»


نتیجه بررسی صلاحیت برخی دیگر از چهره‌های مشهور در هیات‌های نظارت + اسامی

خبرگزاری فارس: با پایان بررسی داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های نظارت، اسامی افراد تائید و یا رد صلاحیت شده منتشر شده است.

نتیجه بررسی صلاحیت برخی چهره‌های مشهور از سوی هیات‌های نظارت به شرح زیر است:

۱- علی افراشته معاون اجرایی مجلس / رد صلاحیت

۲- اکبر اعلمی نماینده سابق مجلس / رد صلاحیت

۳- زهرا پیشگاهی فرد نماینده سابق مجلس / رد صلاحیت

۴- محمد اشرفی اصفهانی رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ریاست جمهوری/ رد صلاحیت

۵- غلامرضا کاتب نماینده فعلی مجلس / تائید صلاحیت

۶- محمد صادق صالحی منش استاندار سابق قم / عدم احراز صلاحیت

۷- اکبر نیکزاد استاندار سابق اردبیل / رد صلاحیت

۸- محمد ناظمی اردکانی معاون سابق وزیر تعاون / عدم احراز صلاحیت

۹- سید محسن علوی فرزند وزیر اطلاعات / رد صلاحیت

۱۰- ولی الله زمانی رئیس کتابخانه مجلس/ تائید صلاحیت

۱۱- وحید جلال زاده استاندار سابق آذربایجان غربی/ تائید صلاحیت

۱۲- فاطمه جوادی معاون رئیس جمهور سابق / رد صلاحیت

۱۳- احمد حکیمی پور عضو فعلی شورای شهر تهران/ رد صلاحیت

۱۴- محمد سالاری عضو فعلی شورای شهر تهران / رد صلاحیت

۱۵- محمدرضا آقا ابراهیمی عضو ارشد حزب اتحاد ملت / رد صلاحیت

۱۶- علی آهنی از مدیران دولت اصلاحات / رد صلاحیت

۱۷- حمید آیتی همسر شهین دخت ملاوردی/ تائید صلاحیت

۱۸- کمال‌الدین پیرموذن نماینده فعلی مجلس / رد صلاحیت

۱۹- ارسلان فتحی‌پور نماینده فعلی مجلس / رد صلاحیت

۲۰- سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده فعلی مجلس / رد صلاحیت

۲۱- فاظل شهبازی استاندار کردستان در دولت سابق / رد صلاحیت

۲۲- مهدی کوچک‌زاده نماینده فعلی/ تائید صلاحیت

۲۳- حمید رسایی نماینده فعلی / رد صلاحیت

۲۴- علی مطهری نماینده فعلی / رد صلاحیت


صلاحیت هزار و 143 نفر از داوطلبان در استان تهران احراز نشد/ 674 نفر رد صلاحیت شدند

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: صلاحیت هزار و 143 نفر از داوطلبان از سوی هیات نظارت استان صلاحیتشان احراز نشد.

شهاب الدین چاوشی رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، در رابطه با آخرین آمار داوطلبینی که صلاحیت آنان در هیات نظارت استان بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شده است اظهار داشت: از مجموع 2 هزار و 573 داوطلبی که از سوی هیات‌های اجرایی تائید صلاحیت شده بودند از این تعداد صلاحیت هزار و 143 نفر از سوی هیات نظارت استان احراز نشد.

وی افزود: همچنین صلاحیت 674 داوطلب نیز رد شد و 852 نفر صلاحیتشان توسط هیات نظارت استان مورد تائید قرار گرفت.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: بر همین اساس نیز تعداد 52 نفر از داوطلبان برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس انصراف دادند.

چاوشی خاطرنشان کرد: داوطلبینی که صلاحیتشان احراز نشده یا رد صلاحیت شده اند می توانند شکایت خود را تا 29 دی ماه تحویل دهند.


علت عدم احراز صلاحیت معاون اجرایی رییس مجلس

خانه ملت: علت عدم احراز صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس ، عدم استعفا از مسئولیت (معاونت رئیس مجلس ) در مهلت مقرر قانونی اعلام شده است.

در حالی احراز نشدن صلاحیت علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس ، عدم استعفا از مسئولیت عنوان شده است که طبق قانون ، معاونین رئیس مجلس ، نیازی به استعفا برای کاندیداتوری در انتخابات ندارند.

با این اوصاف ، صبح امروز معاونت قوانین مجلس با ارسال مستندات به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ، برای بررسی مجدد در این خصوص ، توضیح داده است .


حسین نقاشی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت و کاندیدای نمایندگی مجلس از شهر تهران توسط هیأت نظارت رد صلاحیت شد.

آرزو فاطمی عضو حزب اعتماد ملی از شهر اصفهان رد صلاحیت شده است.

عباسعلي منصوري آراني نماینده فعلی مجلس و نماینده مردم کاشان و از چهره های نزدیک به اعتدالگرایان تأیید صلاحیت شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج