۲۹۶۴۵۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شرط ایجاد رونق در بازار مسکن

یک کارشناس مسکن، ایجاد رونق، افزایش قیمت، حضور سرمایه‌گذاران و افزایش تولید را زنجیره خروج از رکود مسکن دانست و گفت: اگر دولت نتواند سرانه تولید ملی را بالا ببرد بخش مسکن حتی در صورتی که سال آینده وارد رونق شود مجددا به رکود برمی‌خورد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس مسکن، ایجاد رونق، افزایش قیمت، حضور سرمایه‌گذاران و افزایش تولید را زنجیره خروج از رکود مسکن دانست و گفت: اگر دولت نتواند سرانه تولید ملی را بالا ببرد بخش مسکن حتی در صورتی که سال آینده وارد رونق شود مجددا به رکود برمی‌خورد.

بیت الله ستاریان اظهار کرد: پس از امضای برجام، اگر پول‌های آزاد شده که بخشی برای دولت و بخشی برای سیستم بانکی است آزاد و قراردادهای سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی محقق شود بخش مسکن و ساختمان با دو سه ماه تاخیر وارد رونق خواهد شد.

وی افزود: با وجودی که پس از امضای برجام تلنگرهای روانی به بخش مسکن وارد شده هنوز اثری از برجام در اقتصاد ایران دیده نمی‌شود که بتوان نتیجه گرفت دگرگونی‌هایی در آینده‌ی نزدیک در بخش مسکن ایجاد می‌شود.

این کارشناس مسکن با تاکید بر لزوم تقویت طرف تقاضا در بخش مسکن تصریح کرد: وقتی رونق و گردش مالی اتفاق بیفتد چون مسکن کالایی حیاتی محسوب می‌شود قطعا تقاضای مطلق خود را به تقاضای موثر تبدیل می‌کند. وقتی سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد و پول‌های راکد وارد کشور شود بخش ساختمان پول‌ها را جذب خواهد کرد.

ستاریان، افزایش قیمت مسکن را محتمل دانست و گفت: پیش‌بینی من این است که ابتدای نیمه دوم سال ۱۳۹۵ قیمت مسکن دچار افزایش نسبی شود و سیر صعودی را در پیش بگیرد اما قطعا متورم نخواهد شد؛ چرا که اگر حباب به خود بگیرد دوباره وارد رکود می‌شود که این مساله مطلوب هیچ یک از دو طرف عرضه و تقاضا نیست.

وی هشدار داد: اگر دولت نتواند سرانه و تولید ملی را بالا ببرد بخش مسکن حتی در صورتی که سال آینده وارد رونق شود مجددا به رکود برمی‌خورد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج