۳۰۱۴۶۲
۵۱۸۸
۵۱۸۸
پ

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (۸)

کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی است که گذرانده ایم.

برترین ها: به یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ایستگاه های تور شکم گردی مان در تهران رسیده ایم، یعنی معرفی بهترین کافه های تهران. کسب و کاری محبوب و پرتقاضا که در طول دو دهه اخیر به یکی از نیازهای تهرانی ها تبدیل شده است. کافه فقط یک رستوران برای خوردن یک میان وعده و نوشیدن یک دمنوش یا قهوه نیست، بلکه بهانه ای است خواستنی برای یک استراحت کوتاه و تزریق آرامش به روزِ سختی که گذرانده ایم. کافه دلیلی است برای دور هم جمع شدن و بحث های صمیمی با دوستان و عزیزان. کافه بهترین مکان برای خلوت های یک نفره و رفع دلتنگی های زندگی است. هیچ جایی بهتر و مناسب تر از کافه برای یک جمع دو نفره و خاطره انگیز با عزیزترین کسان نیست. یک صنف کاملاً فرهنگی که با تحریک حس ذاتیِ شکم دوستیِ انسان، خود را به یکی از محبوب ترین انتخاب های جوانان تبدیل کرده است.

کافه هم همانند فست فود یک صنف وارداتی است. ریشه کافه به اروپا و قرن ۱۳ میلادی با رایج شدن نوشیدن قهوه بازمیگردد. در ایران هم از اواخر دوره قاجار کافه های مدرن اروپایی با سنت شکنی در مقابل قهوه خانه های سنتی در جای جای تهران و کشور قد علم کردند و پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و دهه ۸۰ به یکی از محبوب ترین و پرتعداد ترین اصناف مربوط به شکم در همه جای کشور تبدیل شدند. کافه نشینی و کافه گردی آنقدر بر روی جوانان تاثیر گذار بود که باعث پیدایش نوعی تفکر و فرهنگ به نام «فرهنگ کافه نشینی» در بین جوانان ایرانی شد.

کافه‌نشینی مفهومی فراتر از رفتن به کافه، قهوه‌خانه، چایخانه، کافی‌شاپ و مانند آن‌ها دارد و معمولاً به کنشی اجتماعی اشاره دارد که ریشه‌های آن به سده‌های هجده و نوزده اروپایی و دوران انقلاب فرانسه و انقلاب‌های سیاسی این پهنه بر می‌گردد. کافه‌نشینی عمدتاً در اقامتگاه افراد نیکوکار و فرهنگی و دارا برگزار می‌شد که از هنرمندان و اندیشمندان نادار پشتیبانی می‌کردند. کلوب‌های انقلابی در انقلاب ۱۷۸۹ فرانسه را نیز می‌توان نوعاً آغاز کافه‌نشینی (شاید سیاسی) دانست، یعنی گرد هم آمدن در یک محیط بیرونی، برای سرگرمی و همزمان بحث و گفتگو. این کنش در سده بیستم تا دهه ۱۹۸۰ به شدت رشد کرد و هر بار که جنبش‌های اجتماعی پدیدار می‌شد، کافه‌نشینی هم فراگیرتر می‌شد. و از دهه ۱۹۶۰ همراه با مفهوم روشنفکری و دیگر شیوه‌ها به کشورهای دیگر جهان نیز سرایت کرد.

با این همه، از یکی دو دهه پیش، اندک اندک با شیوه‌های دیگری جایگزین شد که فضا و مکان را به صورت دیگری تعریف می‌کردند، ولی در آنها نیز مساله بسیار بیشتر از گذران اوقات فراغت با آسایش و بدون اندیشه، ورود سیستم اندیشه و جدل فکری در اوقات فراغت در یک حوزه عمومی بود. شروع کافه نشینی در ایران را می‌توان با کودتای بیست و هشت مرداد و تحولات بعد از آن برابر دانست. وقتی که جوانان دانشجو با دغدغه ی آگاهی بخشیدن به جامعه و رهایی از اختناقِ سلطنت، به فکر رقم زدن دموکراسی و ایجاد فضای باز فکری در کشورشان بودند و شب ها در کافه نادری و کافه تهرون جمع می‌شدند و از رویا های دست یافتنی شان میگفتند.

در تهران در سال های اخیر مخصوصا در دهه ۹۰، تعداد کافه ها به طرز شگفت آوری زیاد شده است و یکی از دم دست ترین انتخاب جوانان ایرانی را ایجاد کرده اند. تعداد کافه های خوب و ارزشمند که ارزش معرفی دارند، خیلی زیاد است که ما سعی کرده ایم با قربال بهترین ها، رسالت خود را که معرفی بر اساس کیفیت است، به نحو احسن انجام دهیم. پس این بار هم با ما همراه باشید که بهترین کافه های تهران را بشناسیم. لازم به ذکر است رده بندی و چینش این کافه ها ارتباطی در این سری مطالب به امتیاز و خوب تر و بد تر بودنشان ندارد و فقط مجموعه ای از بهترین ها برای شما مهیا شده است.


كافه بيالیتى

یک کافه شیک و مدرن و تازه تاسیس در خیابانِ خوشمزه ی پاسداران که نیاز به یک کافه ی خوب در کنار انواع رستوران ها در این منطقه از پاسداران را تامین کرده است. یک کافه پر از نور و روشنایی و انرژی مثبت، با دکوراسیون کاملاً سفید و تنوع چشمگیر در انواع قهوه ها که نشان از کاربلد بودن و آپدیت بودن مدیران این کافه دارد. کافه بیالیتی (Bialetti) از سال ۹۳ و در خیابان پاسداران شروع به کار کرده است. در مجموع حدود ٢۶ صندلی برای پذیرایی دارد و فضای داخلی کافه از دو بخش فروشگاه قهوه و قهوه جوش‌ها و قسمت نشیمن کافه تشکیل شده است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

دکوراسیون کافه کاملا یونیک و تماما از لوازم و قهوه‌های فروشگاهی در زمینه یکدست سفید همراه با تابلوهای عکس و طراحی های گرافیکی بیالتی همراه با گل و گیاه تشکیل شده است. برای یک شات اسپرسو حق انتخاب از میان ١٢ قهوه نوع مختلف را در کافه بیالیتی را خواهید داشت. تمامی اسموتی‌ها و آبمیوه ها به صورت طبیعی سرو می‌شوند. بیالیتی نام یک برند معروف در صنعت قهوه و محصولات مرتبط به آن است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

آدرس: خیابان پاسداران، بين دشتستان هفتم و هشتم، جنب بانك تجارت

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)


کافه لونا لانژ

در بخش پایینی برج‌های ASP بزرگراه کردستان، چند کافه مختلف قرار دارد که این بار برای بخش کافه‌گردی از بین کافه‌ها، کافه لونا لانژ (Luna Lounge Café) را انتخاب کردیم. یکی از خوبی‌های کافه‌های این بخش این است که احتمالا در مورد فضای پارک ماشین با مشکل مواجه نخواهید شد، بایستی از بخش ورودی وارد محوطه آ.اس.پ شوید و به سمت برج A بروید، کافه دقیقا در کنار لابی قرار دارد. کافه لونالانژ تقریبا از مرداد ماه ۹۱ افتتاح شده و حداکثر برای ۴۰ نفر جای نشستن دارد، فضای کافه تقریبا فضای مدرنی است و اگر این نوع از کافه‌ها را دوست دارید برایتان محیط خوبی خواهد بود. منوی کافه توسط River بسته شده و از همین نوع قهوه سرو می‌شود. محیط کافه احتمالا برای قرارهای دوستانه و برگزاری جشن تولد مناسب خواهد بود. کافه لونا لانژ مثل خیلی از کافه‌های دیگر اینترنت وایرلس دارد، میزهای به صورت دو نفره و چهار نفره است که اگر تعداد بیشتری باشید می‌توانند آنها را کنار هم قرار دهند که با دوستانتان در کنار هم باشید، سیگار کشیدن در محیط کافه آزاد نیست.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

اگر گاهی وقت‌ها مخصوصا در فصل سرد دوست داشتید یک قهوه‌ با حجم زیاد دستتان باشد و آنرا مزه مزه کنید آمریکانو های لونا لانژ گزینه خیلی خوبی است. موکا های این کافه با خامه زیادی تزئین شده است که برای آپدیت اینستاگرامتان گزینه خیلی خوبی ایست!

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

آدرس: بزرگراه کردستان، تقاطع حکیم، برجهای آ.اس.پ، جنب لابی برج آ، واحد تجاری ۴۷

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)


استودیو كيک ورتا

کافه کیک استودیو ورتا، یک کافه قنادی در خیابان انقلاب است. یکی از مزایای کافه فضای گرم و متفاوتی است که توانسته آن را در این منطقه پر کافه از دیگر کافه‌ها متمایز کند. فضای گرم و شادِ کافه باعث شده که مورد توجه به خصوص جوانان قرار گیرد و از طرفی می‌توانید کیک‌های متنوع و تازه‌ای را به قیمت نسبتا پایین‌تر از سایر کافه‌ها از کافه ورتا تهیه کنید. این کافه فضای نسبتا بزرگی دارد و برای حدود ۵۰ نفر ظرفیت دارد، اما طراحی و قرار گیری میزها و صندلی‌ها به گونه‌ای است که نمی‌توانید این محل را برای قرارهای طولانی مدت در نظر بگیرید و شاید بیشتر فضای آن مناسب قرارهای دوستانه کوتاه مدت است. مورد مهم دیگر اینکه تنوع دمنوش‌ها بیشتر از قهوه‌ها در این کافه است، تمامی نوشیدنی‌ها در لیوان‌ها و کیک‌ها در ظرف یکبار مصرف سرو می‌شود.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

کافه کیک استودیو ورتا قهوه‌بیرون ‌بر دارد، ساعت کار آن هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب است و در ساعتهای اولی صبح می‌توانید به صرف صبحانه و کیک و کراسان‌های داغ مهمان این کافه باشید. می‌توانید از اینترنت وای‌فای کافه استفاده کنید و سیگار کشیدن در محیط کافه ممنوع است. خلاصه اگر میخواهید بعد از یک پیاده روی حسابی در خیابان انقلاب یک بریک خوب و خاطره انگیز داشته باشید، ورتا را فراموش نکنید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

آدرس: خیابان انقلاب، نبش خیابان وصال، جنب بانک کشاورزی

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)


کافه گرامافون

اگر برای قرارهای دوستانه و یا کاری حوالی خیابان انقلاب و چهارراه ولیعصر به دنبال یک کافه با فضای کلاسیک هستید کافه گرامافون را هم در گزینه‌های خود قرار دهید! این کافه فضای نسبتا بزرگی دارد و دکور آن بیشتر به صورت چوبی و وسایل قدیمی طراحی شده است. میزها و صندلی‌ها کمی نزدیک به همه چیده شده، اما تلاش شده تا فضای خوب و گرمی را آماده کنید. کافه ی عالی ، کافه چی عالی تر! شانس آشنایی با عمو عیسی نازنین را از دست ندهید. عمو عیسی یا همان کافه چیِ گرامافون مردی تحصیل کرده، روشن فکر و فوق العاده صمیمی هست و با شما همانند عزیزترین افرادش برخورد می کند. توصیه میکنیم اگر گذرتان به چهار راه ولی عصر افتاد، یک قهوه یا یه میلک شیک یا هر چه که دوست دارید، خودتان را در این کافه ی خواستنی مهمان کنید. نزدیک بودن کافه گرامافون به تئاتر شهر هم باعث میشود اگر منتظر اجرای خاصی هستید، بتوانید این انتظار را در کافه گرامافون دلچسب تر کنید!

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

از دیگر ویژگی‌های مثبت گرامافون نمای ساختمان تئاتر شهر است که از پنجره‌های کافه کاملا پیداست و حتی رفت و آمد ماشین‌ها و آدم‌ها در خیابان ولیعصر هم نتوانسته آن را خرابش کند. دکوراسیون کلاسیک و رنسانسی این کافه باعث می‌شود احساس کنید که در حال نوشیدن یک فنجان قهوه دبش در یکی از کوچه پس کوچه های پاریس با زمزمه ای از لارا فابین هستید! در ضمن کافه گرامافون هیچگاه بوی سیگار نمی‌دهد چون اینجا سیگار کشیدن ۱۰۰% ممنوع است. قیمت های کافه گرامافون هم نسبتاً دانشجویی و منطقی است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

آدرس: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از خیابان انقلاب، روبروی تئاتر شهر

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)


خانه پنیر پرچک

شاید اسم خانه پنیر پرچک شما را به اشتباه بیندازد که چنین اسمی می‌تواند کافه باشد؟ ولی همانطور که از نامش مشخص است، این کافه، کافه ای تخصصی است که فقط به ارائه انواع و اقسام پنیرهای ایرانی و خارجی و مشتقات پنیری می پردازند. پنیرهایی با طعم های متفاوت و بی نظیر و در اشکال و رنگ های متنوع که میتوان تجربه ای هیجان انگیز برای شما باشد. خانه پنیر پرچک در بخش ورودی و کوچکی از مغازه فروش انواع پنیرهای مختلف را ارائه می‌کند و در فضای بزرگتر هم، کافه را راه‌اندازی کرده است. اگر حوالی پارک ساعی و خیابان ولیعصر به دنبال یک کافه با این حال و هوا بودید پیشنهاد می‌کنیم تا خانه پنیر پرچک را از دست ندهید.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

خانه پنیر پرچک به تازگی افتتاح شده و شامل دو طبقه است، طبقه پایین و نیم طبقه بالا که در نیم طبقه بالا سیگار کشیدن آزاد است. میز و صندلی‌ها چوبی و نسبتا متفاوت از سایر کافه‌ها هستند و در اکثر ساعات روز نسبتا شلوغ و پرهیاهو است. اگر دوست داشته باشید دقایقی را در یک کافه با دوست نزدیکی گپ بزنید این کافه می‌تواند فضای خوبی برایتان باشد. کافه حدود ۲۰ میز دارد که در فضای نسبتا نزدیکی به هم چیده شده‌اند، ساعت کار کافه هم از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب است. اما منوی کافه شامل انواع قهوه، نوشیدنی‌های گرم، دمنوش‌ها، شیک، گلاسه، کوکتل و نوشیدنی‌های سرد است، علاوه بر همه نوشیدنی‌ها چیز‌های کیک‌های این کافه هم قابل توجه است.

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

آدرس: ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی، نبش خیابان گل، پلاک ۲

تهرانگردی؛ بهترین کافه های تهران (8)

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج