۳۰۱۷۸۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

صعود دورتموند با پیروزی در خانه پورتو

دورتموند با پیروزی ۱-۰ در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در خانه پورتو، راهی مرحله بعد این رقابت ها شد.

ورزش سه: دورتموند با پیروزی ۱-۰ در دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا در خانه پورتو، راهی مرحله بعد این رقابت ها شد.

شاگردان توماس توخل که در دیدار رفت با نتیجه ۲-۰ حریف پرتغالی را شکست داده بودند، در دیدار امشب هم توانستند از سد حریف بگذرند و راهی مرحله بعد شوند.

تنها سه دقیقه از ابتدای مسابقه گذشته بود که پاس اشتباه متس هوملس در محوطه جریمه دورتموند چیزی نمانده بود کار دست این تیم بدهد؛ اما رومان بورکی شانس آورد که ضربه روبن نه وس زهردار نبود و توانست آنرا مهار کند. چهار دقیقه بعد مخیتاریان روی تیر دوی دروازه پورتو توپ خوبی را دریافت کرد اما مدافعان شوتش را قبل از رسیدن به خط دروازه بلوکه کردند.

این مهاجم ارمنی یک دقیقه بعد یک پاس چیپ از ایلکای گوندوگان دریافت کرد و می‌رفت تا دومین فرصت خطرناک را برای بروسیا خلق کند اما کاسیاس درون دروازه پورتو به خوبی جاگیری کرده بود و توپ را گرفت. با گذشت بیست دقیقه از بازی اگرچه این تیم آلمانی بود که بیشتر مالکیت توپ را در دست داشت اما در ترتیب دادن حملات متعدد روی دروازه حریف ناکام بود بارش بی‌امان باران هم برای دور شدن بازی از هیجان لازم مزید بر علت شده بود.

بالاخره دقیقه ۲۳ یخ بازی آب شد و گوندوگان که در میانه میدان با هیچ مزاحمتی روبرو نبود توپ را به سمت راست برای مخیتاریان آورد و حرکت مشترک این بازیکن ارمنی با مارکو رویس فرصتی طلایی را برای آوبامانگ مهیا کرد تا بتواند گل نخست مسابقه را به حساب دورتموند بنویسد. بعد از این گل یاران پورتو برای جبران به تکاپو افتادند و مرگا شوت سرکشی را به سمت دروازه بورکی شلیک کرد اما این توپ با اختلاف از بالای دروازه راهی اوت شد. این روند اما دنباله‌دار نبود و دقایقی بعد بار دیگر توپ و میدان به دست شاگردان توخل افتاد.

در حالیکه زردپوشان وست‌فالن توپ را بیشتر در میانه زمین به گردش درمی‌آوردند، بازیکنان پورتو در دقیقه ۴۰ و ۴۲ توسط اواندرو و واره لا دو بار دروازه دورتموند را تهدید کردند اما تلاش آنها ثمری نداشت تا نیمه نخست با همان تک گل آوبامیانگ به سود دورتموند به پایان برسد.

با آغاز نیمه دوم توخل دو تغییر در ترکیب خود داد: یکی آوردن نون سوبوتیچ بجای متس هوملس و دیگری نوری شاهین بجای ایلکای گوندوگان. زردپوشان در دقیقه ۵۳ می‌رفتند تا اولین فرصت این نیمه را رقم بزنند. آوبامیانگ از میانه میدان سعی در پا به توپ کردن مارکو رویس داشت اما این بازیکن در حالی تعادلش را در محوطه جریمه پورتو از دست داد که در هر حال در موقعیت آفساید به توپ رسیده بود.

دقیقه ۵۵ مارگا در سمت راست زمین توپی را برای ابوبکر که در یک پنجم محوطه جریمه دورتموند جاگیری کرده بود مهیا کرد اما بورکی با یک واکنش برق‌آسا مانع بازشدن دروازه‌اش شد. حملات پورتو ادامه داشت و آنها دقیقه ۶۰ صاحب یک ضربه آزاد شدند اما ضربه کاپیتان نه وس از سمت چپ دروازه بورکی راهی اوت شد.

در این دقایق که توپ و میدان از آن تیم میزبان شده بود، دورتموندی‌ها چیزی نمانده بود روی یک ضد حمله توسط اشملتسر که در عمق حرکت کرده بود گل دوم را وارد دروازه حریف کنند اما کاسیاس از دروازه بیرون آمده و ضربه این مدافع را مهار کرد. در ادامه توپ به دست شاگردان توخل افتاد اما بورکی شانس آورد که دقیقه ۷۵ در حالی که دروازه‌اش را رها کرده و جلوتر آمده بود، ضد حمله سوک هیون جون به نتیجه نرسید.

در دقایق باقی مانده هم تلاش دو تیم برای رسیدن به گل بی نتیجه بود و بازی در نهایت با همان یک گل به سود زردها به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج