۳۰۳۴۰۵
۵ نظر
۵۰۲۲
۵ نظر
۵۰۲۲
پ

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو ۲۰۱۶

بزرگ‌ترین و نامدارترین خودروسازان دنیا، در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اسفند (۱ تا ۳ مارس) در شهر ژنو به گرد هم خواهند آمد تا با معرفی جدید‌ترین محصولات و دستاورد‌های خود به قدرت‌نمایی بپردازند.

zoomit.ir: هشتاد و ششمین دوره‌ی نمایشگاه خودروی ژنو از ۱۱ اسفند آغاز به کار کرد. بزرگ‌ترین رویداد خودرو در سال ۲۰۱۶ به واسطه‌ی معرفی محصولات جذاب‌ترین برند‌های صنعت خودرو‌، یکی از به یادماندنی‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی خواهد بود. برای اطلاع از محصولات احتمالی، با ما همراه باشید.

بزرگ‌ترین و نامدارترین خودروسازان دنیا، در تاریخ ۱۱ تا ۱۳ اسفند (۱ تا ۳ مارس) در شهر ژنو به گرد هم خواهند آمد تا با معرفی جدید‌ترین محصولات و دستاورد‌های خود به قدرت‌نمایی بپردازند. پس از این بازه نمایشگاه برای مدت ۱۰ روز پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، بیش از ۲۰۰ تولید کننده از ۳۰ کشور مختلف، برای نمایش محصولات خود اعلام آمادگی کرده‌اند. برای آگاهی از اهمیت این نمایشگاه همین بس که برند‌ها بوگاتی، فراری، لامبورگینی، استون مارتین و مک‌لارن مدل‌های جدیدی را معرفی خواهند کرد.


لکسوس LC 500h معرفی شد؛ کوپه‌ی هیبریدی فوق‌العاده

لکسوس به دنبال معرفی کوپه‌ی فوق‌العاده‌ زیبای LC 500 در نمایشگاه خودرو‌ی دیترویت 2016، در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ نیز نسخه‌ی هیبریدی این محصول را به همراه جعبه دنده‌ی فوق‌العاده پیشرفته رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بزرگ‌ترین نو‌آوری کوپه‌ی هیبریدی جدید لکسوس، در قوای حرکتی و سیستم انتقال قدرت آن است. LC ۵۰۰h‌ از پیشرانه‌ی بنزینی ۶ سیلندر به حجم ۳.۵ لیتر، در کنار دو موتور الکتریکی و بسته‌ی باتری حجیمی بهره می‌برد. پیشرانه‌ی بنزینی در این خودرو وظیفه‌ی شارژ کردن باتری‌ها را بر عهده دارد در حالی که موتور‌های الکتریکی وظیفه‌ی حرکت خودرو و بازیافت انرژی را به دوش می‌کشند. طبق ادعای لکسوس ترکیب مذکور توانایی تولید ۳۵۴ اسب بخار را دارند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اما نقطه‌ی قوت LC ۵۰۰h‌ سیستم انتقال قدرت بسیار پیشرفته و نوین آن است. لکسوس در کوپه‌ی هیبریدی جدید خود از ترکیب دو جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر الکترونیکی و ۴ دنده‌ی سنتی بهره برده است و عملکرد بسیار پیچیده‌ای دارند. جعبه دنده‌های مذکور به همکاری با یکدیگر می‌پردازند؛ وظیفه‌ی جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر و ۴ سرعته‌ی خودکار به ترتیب، بهینه‌سازی و گسترش قابلیت‌های خودرو در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب LC ۵۰۰h قادر است در حالی که با دور موتور اندک مشغول به فعالیت است، گشتاور بالایی تولید کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر الکترونیکی (e-CVT) لکسوس LC ۵۰۰h دارای ۶ نسبت دنده‌ی مجازی است که متناسب با شرایط مختلف اقدام به تنظیم هر یک می‌کند. شافت خروجی از این جعبه دنده در مرحله‌ی بعدی وارد جعبه دنده‌ی خودکار ۴ سرعته می‌شود. هنگامی که خودرو در حال حرکت است، همواره یک دنده از جعبه دنده‌ی e-CVT و یک دنده از جعبه دنده‌ی ۴ سرعته‌ی خودکار درگیر هستند. بدین ترتیب می‌توان LC ۵۰۰h را دارای جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته دانست با این تفاوت که با وجود امکان ترکیب دنده‌های دو جعبه دنده با یکدیگر، تعداد حالات بسیار بیشتری برای انتقال قدرت ایجاد خواهد شد (همانند دنده‌های دوچرخه‌ها).

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

ترکیب جدید لکسوس در بخش انتقال قدرت باعث شده است تا LC ۵۰۰h‌ علاوه بر کاهش چشمگیر مصرف سوخت، از توان حرکتی بالایی نیز برخوردار باشد. طبق ادعای لکسوس، کوپه‌ی هیبریدی این شرکت برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۵ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت در حالی که نمونه‌ی معمولی LC۵۰۰ با پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۵ لیتری خود در قادر است در مدت زمان ۴.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

نظر شما در رابطه با کوپه‌ی هیبریدی لکسوس چیست؟


سوپر اسپرت پورشه 911R معرفی شد

شرکت خودروسازی پورشه این هفته و در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، نسخه‌ای از سوپر اسپرت پرطرفدار ۹۱۱ را موسوم به 911 R و با هدف بهبود تجربه‌ی رانندگی با خودروهای سری ۹۱۱، معرفی کرد. با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

چه کسی از نسخه‌ای جدید از پورشه ۹۱۱ با پیشرانه‌ی سبک‌وزن GT۳ RS و کابینی با طراحی ساده‌تر استقبال نمی‌کند؟ با معرفی هر نسل از سوپر اسپرت نامدار پورشه ۹۱۱، شاهد بزرگ‌تر و پیچیده‌تر شدن آن هستیم، اما به نظر می‌رسد که این موضوع برای تمام مهندسان پورشه قابل قبول نیست. بنابراین احتمالا بازاری آماده برای پورشه ۹۱۱ آر، نسخه‌ای محدود و جذاب از سری کنونی ۹۱۱، در دسترس باشد. تولید انبوه این نسخه از ۹۱۱ از ماه می و در زوفن هاوزن، منطقه‌ی شهری اشتوتگارت آلمان، آغاز خواهد شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

این خودرو به یک جعبه دنده‌ی دستی ۶ سرعته‌ی منحصربفرد و یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تنفس طبیعی مجهز شده و حس یک نسخه‌ی ارزان قیمت از خودروی مسابقه‌ای GT۳ RS را به شخص القا می‌کند. بنابراین علیرغم آنکه تمام خودروهای سوپر اسپرت پورشه در حال حاضر از سیستم انتقال قدرت ۷ سرعته با کلاچ دوگانه بهره می‌برند، اما با این حال شرکت آلمانی پورشه سیستم ۶ سرعته‌ی محبوب خود را بار دیگر در این نسخه از ۹۱۱ بکار برده است.

پورشه بر این نکته تاکید دارد که RS، کماکان نسخه‌ای از ۹۱۱ است که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای مسابقات اتومبیلرانی باشد. بر خلاف نسخه‌ی RS، توسعه دهندگان ۹۱۱ R بیش‌ترین تمرکز خود را صرف ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی منحصربفردی با این خودرو کرده‌اند. همواره یکی از راهکارهای مرسوم جهت دستیابی به این مهم، کاهش وزن خودرو بوده است و به نظر می‌رسد که پورشه نیز در خصوص ۹۱۱ آر این راهکار را بکار برده است. مهندسین پورشه در نسخه‌ی R از خودروی ۹۱۱ صندلی‌های عقب را به همراه چند قطعه‌ی دیگر از این خودرو حذف کرده‌اند، این کار با هدف سبک‌تر و قدرتمندتر ساختن ۹۱۱ صورت گرفته است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اگرچه بازطراحی ۹۱۱ با هدف کاهش وزن آن، صرفا به بدنه‌ی آن محدود نشده و حتی در طراحی شاسی این خودرو نیز تجدید نظر شده، اما با این حال طراحی قسمت‌هایی از خودرو به دلایل تجاری دست نخورده باقی مانده‌ است. در طراحی قسمت‌های زیادی از بدنه‌ی ۹۱۱ آر، از GT۳ الهام گرفته شده است. در این خودرو شاهد بکارگیری موادی همچون فیبر کربن در ساخت کاپوت و سپر جلو، منیزیوم در ساخت سقف و پلی‌کربنات در ساخت شیشه‌های جلو و کناری هستیم و باقی قسمت‌های خودرو نیز از جنس آلومینیوم ساخته شده‌اند. در حقیقت ۹۱۱ آر با دارا بودن وزنی معادل ۱۳۷۰ کیلوگرم، در حدود ۵۰ کیلوگرم نسبت به سبک‌ترین نسخه‌ی ۹۱۱، وزن کمتری دارد.

علیرغم آنکه در بدنه‌ی ۹۱۱ آر شاهد نوارهای سبز یا قرمز رنگ مسابقه‌ای هستیم، اما با این حال خودروی یاد شده به اندازه‌ی GT۳ از طراحی خشنی بهره نمی‌برد. پورشه در این خودرو اسپویلر عقب قابل تنظیم و بلند GT۳ را با یک نمونه‌ی کوچک‌تر و از نوع پاپ آپ تعویض کرده و در زیر سپر عقب آن نیز دیفیوزری جهت جبران کمبود احتمالی نیروی دان‌فورس تعبیه شده است.

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، صندلی‌های عقب ۹۱۱ آر حذف شده‌‌اند و صندلی‌های جلوی این خودرو نیز با هدف کاهش وزن از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. برای کاهش هر چه بیشتر وزن این خودرو، سیستم تهویه‌ی مطبوع و رادیوی آن نیز حذف شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016 بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

جعبه‌دنده‌ی بکار گرفته شده در ۹۱۱ آر بدلیل بهره‌گیری از اتصال مستقیم، نسبت دنده‌ی کوتاه و منحصربفرد، کاهش فواصل تعویض دنده و کلید دی-کلاچ دوگانه، فرآیند تعویض دنده را در شرایط مختلف، آسان‌تر می‌کند. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی مسطح و ۶ سیلندر ۹۱۱ آر دارای حجم ۴ لیتر بوده و در پشت محور عقب قرار گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید ۴۹۳ اسب بخار در دور موتور ۸/۲۵۰ دور بر دقیقه است. طبق اعلام پورشه، ۹۱۱ آر قادر است تا ظرف ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت است.

از ویژگی‌های دیگر این خودرو می‌توان به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم فرمان چرخ‌های عقب، روتور‌های ترمز کربن-سرامیکی استاندارد، دیفرانسیل با لغزش محدود مکانیکی محور عقب، چرخ‌های ۲۰ اینچی و یک سامانه‌ی تطبیق دور برای سیستم انتقال قدرت اشاره کرد.

پورشه قصد دارد تا تعداد ۹۹۱ دستگاه از سوپر اسپرت ۹۱۱ آر را تولید کند. قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو ۱۸۵/۹۵۰ دلار است.


سوبارو از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور XV رونمایی کرد

سوبارو در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور ایکس‌وی کراس‌ترک (XV Crosstrek) رونمایی کرد که از طراحی جذابی بهره‌مند است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سوبارو در سالیان اخیر فعالیت خود را چندین برابر کرده است و تلاش زیادی برای کسب سهم بیشتری از بازار می‌کند. این خودروساز ژاپنی به معرفی تعداد زیادی خودروی مفهومی پرداخته است که هاچ‌بک پنج‌در و سدان ایمپرزا دو عدد از این محصولات هستند که در کمتر از پنج ماه گذشته به نمایش درآمدند. حال سوبارو در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از نمونه‌ی مفهومی نسل جدید کراس‌اوور ایکس‌وی کراس‌ترک (XV Crosstrek) رونمایی کرد. این خودرو شباهت زیادی به خودروی مفهومی ایمپرزا ها‌چ‌بک دارد که افزایش ارتفاع را تجربه کرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

XV نیز همانند نمونه‌های مفهومی ایمپرزا از زبان طراحی جدید سوبارو با نام فلسفه‌ی طراحی دینامیک و جامد، بهره می‌برد که جذابیت زیادی به همراه دارد. در این زبان طراحی سوبارو از خطوط اغراق‌یافته‌ای در سرتاسر خودرو بهره برده که باعث شده است XV چهره‌ای تهاجمی به خود بگیرد. پروفایل این خودرو تا حدودی یادآور نیسان مورانو است. روکش پلاستیکی به رنگ مات که از گوشه‌ی سپر جلو آغاز شده و با عبور از گلگیر‌ها به سپر عقب رسیده، در القای ذات اسپرت XV نقش تاثیرگذاری دارد. چراغ‌های شکسته‌ی جلوی XV که پیش از این در نمونه‌ی مفهومی ایمپرزا مشاهده کرده بودیم، نیز نمای خشنی به این کراس‌اوور بخشیده است. چراق‌های عقب این خودرو نیز به تبعیت از بخش جلو با طراحی شکسته همراه هستند. رینگ‌های ۱۹ اینچی در کنار استفاده از رنگ نارنجی در بدنه‌ی XV، از دیگر نقاط شاخص طراحی کراس‌اوور مفهومی سوبارو است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016 بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مدل مفهومی نسل جدید XV ابعادی برابر با ۴۵۲، ۱۹۳ و ۱۵۷ سانتی‌متر به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع دارد. بدین ترتیب کراس‌اوور XV‌ نسبت به نسل گذشته‌ی خود علاوه بر افزایش ۷.۶ و ۸.۹ سانتی‌متری در طول و عرض، کاهش ۵ سانتی‌متری ارتفاع را نیز تجربه کرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مشخصات سیستم‌های تامین نیروی حرکتی سوبارو XV کراس‌ترک هنوز اعلام نشده‌اند. نمونه‌ی فعلی این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری به توان ۱۴۸ اسب بخار بهره می‌برد که این میزان از توان از طریق جعبه‌دنده‌ی ۵ سرعته‌ی دستی و نمونه‌ی ضریب متغیر خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. به احتمال زیاد نسل آینده‌ی این خودرو نیز از نمونه‌های ۲ لیتری پیشرانه به همراه توربوشارژر بهره خواهد برد و جعبه‌دنده‌ی دستی آن نیز با ارتقا، از ۶ دنده برخوردار باشد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

کلاس‌ کراس‌اوور‌ها روز به روز با اقبال بیشتری از سوی خریداران مواجه می‌شوند و رقابت داغی در این رده ایجاد شده است. به همین دلیل خودروسازان سعی دارند با ارایه‌ی محصولات جذاب در این بخش، سهم بیشتری را نصیب خود کنند. نسل فعلی سوبارو XV با وجود کیفیت بالا و قوای حرکتی مناسب، از طراحی خسته کننده‌ای بهره می‌برد. به همین دلیل سوبارو با تغییر زبان طراحی خود سعی بر جلب نظر مشتریان دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نظر شما در رابطه با کراس‌اوور جدید سوبارو چیست؟

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


مدیرعامل فیات کرایسلر همکاری با یک خودروساز را به اپل توصیه کرده است

اپل در حال ورود به حوزه‌ی خودروسازی است؛ این چکیده‌ای از تمام شایعاتی است که در ماه‌های اخیر در مورد ورود اپل به حوزه‌ی توسعه‌ی خودروهای هوشمند شنیده‌ایم. حالا مدیر عامل فیات کرایسلر به اپل توصیه کرده است تا برای ورود به این حوزه با خودروسازان بزرگ شریک شود.

با وجود عدم تایید رسمی این موضوع توسط اپل، بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی خودرو و فناوری در پیش گرفتن این سیاست توسط اپل را بزرگ‌ترین قمار اپل در تاریخ خود می‌دانند. حال مدیرعامل گروه فیات کرایسلر به اپل پیشنهاد کرده تا برای ورود به این حوزه، با یکی از کمپانی‌های خودروسازی شریک شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

یکی از اخبار و به بیان بهتر شایعاتی که در سال گذشته‌ی میلادی نظر بسیاری را در دنیای فناوری به خود جلب کرد، حضور اپل در حوزه‌ی خودروسازی بود. بنابر شایعات و تصاویر منتشر شده از خودروهای مجهز به انواع سنسور‌های این کمپانی، اپل در پی آن است تا شانس خود را در حوزه‌ی دیگری محک زده و در صورت موفقیت همچنان به پیش بتازد. بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران دنیای خودروسازی و فناوری در قبال این موضوع واکنش نشان داده و ورود به این حوزه را بزرگ‌ترین قمار تاریخ کمپانی خوانده‌اند. البته اپل پیش از این نیز ورود به حوزه‌های جدید را تجربه کرده، اما تمام موارد پیشین در حوزه‌ی فناوری بوده و بنابر اظهار نظرهای انجام شده در عرصه‌ی خودروسازی، چالش‌های بزرگی در انتظار اپل است.

حتی شماری از شایعات به گوش رسیده نشان از این دارند که جانی آیو نیز از وضعیت کنونی و پیشرفت‌های صورت گرفته در مورد پروژ‌ه‌ی تولید خودرو رضایت نداشته و از این‌رو مدیر فنی تیم توسعه‌ی خودروی اپل این کمپانی را ترک کرده است. البته وی دلیل ترک اپل را دلایل شخصی خوانده است، هرچند شایعات ماجرای دیگری نقل می‌کنند. به نظر می‌رسد اپل با تمام قوا در حال پیشبرد طرح خویش برای تولید خودروی الکتریکی هوشمند است. در کنار استخدام متخصصین کمپانی‌های دیگر، آخرین اخبار نشان از این دارند که کاپرتینویی‌ها اخیرا یک مرکز ۹٫۰۰۰ متر مربعی را مال خود کرده است. مکان این مرکز بزرگ در نزدیکی جایی است که اپل تیم تحقیقاتی خود در حوزه‌ی خودروسازی را متمرکز کرده است.

بسیاری از طرفداران کمپانی اپل از ورود شرکت مورد علاقه‌ی خود به حوزه‌ی خودروسازی ابراز خوشحالی کرده‌اند، اما صاحب نظران عرصه‌ی خودرو توصیه‌های متفاوتی را برای اپل داشته و شانس میراث داران استیو جابز را برای موفقیت در این عرصه بسیار کم می‌پندارند.

برای مثال می‌توان به سرجیو مارکیونه، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر اشاره کرد. وی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو به این موضوع اشاره کرده و در توصیه‌ای به اپل همکاری با یک خودروساز را پیشنهاد کرده است. به نظر مارکیونه، در صورتی که اپل در نظر داشته باشد تا بصورت جدی وارد حوزه‌ی خودروسازی شود، بهتر است با یک کمپانی فعال در عرصه‌ی خودروسازی همکاری کند.

به نظر مارکیونه همکاری با یک خودروساز می‌تواند به صورت خودکار چالش‌های بسیاری را برای اپل حذف کند، چراکه کسب و کار در این حوزه پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟


فیات 500S با پیشرانه‌ی قوی و ظاهری جذاب‌تر معرفی شد

فیات علاوه بر Abrath 124 Spider یک خودرو دوست داشتنی اما کوچکِ دیگر را با نام 2017 Fiat 500S به نمایشگاه ژنو 2016 آورده است. با ما و معرفی این خودرو همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

همانطور که پیش‌تر در زومیت خواندید امکان ورود فیات به بازار ایران وجود دارد و اگر این کمپانی وارد بازار کشور شود، احتمالا قیمت خودرو را به شدت کاهش خواهد داد. یکی از خودروهایی که احتمال عرضه‌ی آن در بازار ایران بسیار زیاد است Fiat ۵۰۰ است. این خودرو ساز ایتالیایی در ژنو ۲۰۱۶ نسخه‌ی جدید از Fiat ۵۰۰ را با نام ۵۰۰S رونمایی کرده است. این خودرو ظاهر اسپورت‌تری دارد اما از نظر بازده تغییر چندانی نسبت به نسل قبل نکرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در ۵۰۰S شاهد تغییر در چراغ‌های مه شکن جلو، رکاب‌ها و سپر جلوی خودرو هستیم. طراحی داخلی این خودرو نیز تغییرات اندکی کرده است و حالا رنگ‌های زرد، سفید و آبی در کنار رنگ اصلی مشکی بکار گرفته شده است. در داشبورد این خودرو نیز یک نمایشگر لمسی ۷ اینچی قرار داده شده تا راننده به میل خود آن را پیکربندی کند. سیستم صوتی Fiat ۵۰۰S نیز از صدای خروجی ۴۴۰ وات که توسط بیتس تامین شده، پشتیبانی می‌کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

موتور این خودرو ۴ سیلندر خطی ۱.۳ لیتری با توان ۱۴۸ اسب بخار است. صفر تا صد این خودرو ۱۰.۷ ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۰ کیلیومتر در ساعت است. مصرف این خودرو در جاده نیز ۳.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

فیات ۵۰۰S قرار است تابستان امسال با قیمت پایه‌ی ۲۰ هزار دلار وارد بازار اروپا شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


پینین فارینا H2 معرفی شد؛ نمونه‌ی مفهومی خودرو‌های مسابقه‌ای هیدروژنی

پینین فارینا از خودروی مفهومی جدید خود با نام H2 Speed در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی کرد. این خودروی مسابقه‌ای از سوخت هیدروژن بهره می‌برد. برای آشنایی بیشتر با آخرین هنرنمایی پینین فارینا با ما همراه باشید.

با حضور گسترده‌ی خودروهای هیدروژنی در خیابان‌ها، حال نوبت به حضور آن‌ها در پیست‌های اتومبیلرانی رسیده است. پینین فارینا نیز در همین راستا از خودروی اچ ۲ اسپید (H2 Speed) رونمایی کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

با این حال H۲ هنوز در میانه‌ی راه قرار دارد و فاصله‌ی زیادی با عرضه‌ی نمونه‌ی رسمی دارد. این خودرو از دو موتور الکتریکی در کنار سلول‌های سوختی سبک وزن بهره می‌برد. پینین فارینا اطلاعات زیادی در خصوص سیستم‌های پیشرفته‌ی به کار رفته در این خودرو منتشر نکرده است و تنها تجهیز H۲ به سیستم ترمز بازیافت انرژی جنبشی را اعلام کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

پینین‌فارینا از تکنولوژی توسعه داده شده‌ توسط شرکت گرین جی‌تی (GreenGT) در H۲ بهره برده است. گرین جی تی از سال ۲۰۰۸ در حال توسعه‌ی سیستم‌های حرکتی جایگزین برای نمونه‌های احتراقی متداول است. گرین جی تی پس از توسعه‌ی اولین خودروی الکتریکی خود، نمونه‌ی هیدروژنی مجهز به سلول‌های سوختی با توان خروجی ۵۴۰ اسب بخار را معرفی کرد که چند سال پیش تحت نام گاراژ ۵۶ در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شروع کوتاهی داشت. خودرو‌های هیدروژنی از انواع سوخت پاک به حساب می‌آیند و بخار آب را به عنوان خروجی وارد جو می‌کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

پینین فارینا سابقه‌ی طولانی در معرفی خودرو‌های مفهومی فوق‌العاده دارد و این بار نیز با معرفی H۲ نگاه‌های زیادی به خود جلب کرد. نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


کراس‌ اوور فولکس واگن تی-کراس بریز معرفی شد

کراس‌اوور مفهومی فولکس واگن تی‌-کراس بریز (T-Cross Breeze) در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شد تا از تصمیم جدی فولکس واگن مبنی بر ارایه‌ی محصولی قدرتمند در رده‌ی شاسی‌بلند‌های سایز کوچک خبر دهد. با ما همراه باشید.

فولکس واگن با معرفی کراس‌اوور روباز در نمایشگاه خودروی ژنو 2016، توجه زیادی به خود جلب کرد. می‌توان این حرکت غول خودروسازی اروپا را حرکتی برای نمایش توانایی‌های خود در تولید کراس‌اوور‌ها، پیش از عرضه‌ی اولین محصول در این رده عنوان کرد. فولکس واگن با افزایش اندازه‌ی نسل جدید شاسی بلند تیگواین، در حال فراهم کردن مقدمات لازم برای ارایه‌ی کراس‌اوور خود است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

فولکس واگن کراس‌اوور کامپکت مفهومی تی-کراس بریز (T-Cross Breeze) را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرد که به زودی نمونه‌ی نهایی آن بر پایه پلتفرم خودروی پولو معرفی خواهد شد. کراس‌اوور مفهومی فولکس واگن از ایده‌ی جالب سقف جمع‌شونده بهره می‌برد که به احتمال فراوان چنین امکانی را در نمونه‌ی نهایی خودرو مشاهده نخواهیم کرد. پیش از این نیز نمونه‌های مفهومی شاسی‌بلند روباز اعم از رنج‌روور ایووک را در نمایشگاه‌های خودرویی مشاهده کرده بودیم که هیچ‌ یک از آن‌ها عرضه نشدند. تی‌کراس با طولی برابر با ۴۱۳ سانتی‌متر، تقریبا نصف اندازه‌ی بیوک انکور است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

خودروی مفهومی فولکس واگن تی-کراس از پیشرانه‌ی ۱ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر بهره می‌برد که به سیستم استارت-استاپ نیز برای خاموش کردن خودکار پیشرانه در توقف‌ها کوتاه مجهز است. جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال قدرت به چرخ‌های جلو را در تی-کراس بر عهده دارد. مصرف سوخت این خودرو نیز ۵ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر عنوان شده است. تی-کراس در بخش کابین نیز وجوه اشتراک زیادی با نمونه‌ی مفهومی باد-ای دارد که پیش‌تر در نمایشگاه CES ۲۰۱۶ معرفی شده بود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در کابین تی-کراس اکثر کلید‌های مکانیکی حذف شده‌اند و نمایشگر لمسی تمامی وظایف اعمال تنظیمات را بر عهده خواهد داشت. دسته‌ی دنده‌ نیز در این خودرو جای خود را به تعدادی کلید چرخان داده است. نشانگر‌های سرعت و دور موتور دیجیتالی نیز بخشی از سیستم نمایش اطلاعاتی جدید فولکس واگن است که به زودی در تمامی محصولات این برند به کار خواهد رفت.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


بنتلی مولسان 2017 معرفی شد؛ تعریف واژه‌ Luxury

بنتلی مولسان (Mulsanne) مدل 2017 در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شد. پرچمدار سوپرلوکس بنتلی برای رقابت با برند‌های رولزرویس، میباخ، مرسدس بنز و بی‌ام‌و وارد بازار خواهد شد. برای آشنایی بیشر با مولسان با ما همراه باشید.

خودروهای سوپرلوکس به محصولاتی اطلاق می‌شود که از جدید‌ترین تکنولوژی‌های ایمنی و رفاهی برخوردار هستند و برای استفاده‌ی همه‌روزه طراحی شده‌اند. بی‌ام‌و سری هفت خودرویی جذاب و لوکس در این رده است. مرسدس بنز اس کلاس نیز جزو محبوب‌ترین خودرو‌های لوکس به شمار می‌رود؛ اما اگر به اندازه‌ی کافی برای شما خوب نیست، نمونه‌ی پلمن یا میباخ نیز در دسترس هستند. نظر شما در رابطه با فانتوم چیست؟

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بنتلی نیز به عنوان یکی از سردمداران این بخش، گزینه‌های بسیار جذابی در کلاس خودرو‌های لوکس و سوپرلوکس را ارایه کرده است. اما اگر به دنبال بهترین محصول این برند هستید، با مولسان (Mulsanne) آشنا شوید. این خودرو به خوبی قادر به معنی کردن واژه‌ی سوپرلوکس است و بنتلی به واسطه‌ی آن برای سایر شرکت‌های فعال در این زمینه به قدرت‌نمایی پرداخته است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نمونه‌ی اولیه‌ی مولسان ۲۰۱۷ در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ به نمایش درآمد. حال در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ نمونه‌ی نهایی پرچمدار بنتلی در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. این خودرو در کنار مدل‌های کانتیننتال، فلایینگ اسپر و بنتایگا در یک مکان مونتاژ می‌شود. در دنیای مدرن و تولید انبوه خودروسازی که عموما تولید هر خودرو ۱۷ ساعت زمان نیاز دارد، دقت بالا و وسواس خاص بنتلی باعث شده است تا هر دستگاه از پرچمدار این شرکت به ۴۰۰ ساعت زمان برای تولید احتیاج داشته باشد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اکثر بخش‌های بدنه‌ی این خودرو توسط پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهان تولید می‌شود. عملیات اتصال و جوش دادن آلومینیوم و فولاد به کار رفته در این خودرو تماما توسط ربات‌های مخصوص انجام می‌شود. اما نکته‌ی خاص در خصوص مولسان عملیاتی است که توسط متخصصان دوره دیده به صورت دستی انجام می‌شود. مولسان بیش از هر خودروی دیگری که به تولید انبوه می‌رسد نیاز به زمان برای عملیات‌ دستی دارد.

ولفگانگ درهیمر مدیر عامل بنتلی در خصوص محیط کارخانه‌ی این برند گفت:

محیط برند سوپرلوکسی مانند بنتلی باید شبیه مطب دندانپزشکان باشد تا همه چیز بدون نقص انجام شود.

نسل جدید بنتلی افزایش زیادی در طول و فاصله‌ی دو محور تجربه کرده است. در سدان جدید مولسان ۲۰۱۷، ۲۵ سانتی‌متر به طول درهای عقب اضافه شده است تا عملیات خروج و ورود سرنشینان به راحتی انجام شود. نمونه‌ی دیگری از مولسان عرضه خواهد شد که در بخش سرنشینان عقب، ۱ متر در طول افزایش داشته تا فضای کافی برای تعبیه‌ی دو صندلی دیگر فراهم شود و مولسان قابلیت حمل چهار سرنشین را داشته باشد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در بخش بدنه، مولسان ۲۰۱۷ تغییرات بسیاری را تجربه کرده و اکثر بخش‌های آن مجددا طراحی شده است. جلو پنجره‌ی عریض‌تر در کنار چراغ‌های جلو، گلگیر‌ها و کاپوت جدید، باعث شده است تا نمای جلوی خودرو تفاوت‌هایی با نسل قبل داشته باشد. چراغ‌های جلوی دایروی مولسان در کنار آب پاش‌هایی که با اوج خلاقیت و هنر در اطراف آن‌ها مخفی شده‌اند، جذابیت بسیار بالایی در کنار متانت خاصی به مولسان بخشیده است. چراغ‌های ال‌ای‌دی عقب این خودرو نیز از نمونه‌ی معرفی شده در بنتایگا بهره برده است که جلوه‌ی زیبایی به آن بخشیده است.

اما اوج هنر بنتلی را می‌توان در کابین مولسان ۲۰۱۷ مشاهده کرد. ساخت فضای داخلی این خودرو به تنهایی ۶ روز کامل زمان نیاز دارد. توجه بالای بنتلی به جزئیات تحیر هر شخصی را برخواهد انگیخت. صندلی‌ها، استراحت‌گاه دست‌ها و روکش در‌ها طراحی جدیدی به همراه دارند. تمامی کلید‌های به کار رفته در کابین مولسان حاوی لایه‌ی باریکی از شیشه در سطح خود هستند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

رنگ روکش‌های چرم به کار رفته در مولسان را می‌توان از میان پالت ۲۴ رنگ مخصوص بنتلی انتخاب کرد. بخش پایینی صندلی‌های عقب مولسان برای استراحت پاها بالا خواهند آمد. با پرده‌های برقی، سرنشینان عقب می‌توانند ارتباط این بخش را از دنیای بیرون قطع کند در حالی که سانروف عظیم تعبیه شده می‌تواند نمای بی‌نظیری از آسمان را برای سرنشینان این قسمت فراهم کند. میز مخصوصی نیز در بخش عقب مولسان تعبیه شده که از ۶۰۰ قطعه‌ی مختلف تشکیل شده است و در حالات مختلف قرار می‌گیرد. بنتلی امکانات رفاهی بیشماری را برای سرنشینان عقب این خودرو تدارک دیده است که در لیست ارایه شده این شرکت تنها حمام مشاهده نمی‌شود؛ حداقل در حال حاضر.

در قسمت سرنشینان جلوی کابین مولسان، بنتلی از انواع و اقسام تکنولوژی‌های روز استفاده کرده است. نمایشگر ۸ اینچی لمسی در کنار فضای ذخیره‌سازی SSD به حجم ۶۰ گیگابایت، با پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و تامین ارتباط ۴G و LTE، به طور کامل نیاز‌های ارتباطی را فراهم می‌کند. دو تبلت ۱۰ اینچی ۴G مجهز به سیستم عامل اندروید و رابط کاربری مخصوص بنتلی نیز در پشت صندل‌های جلو، برای سرنشینان عقب تعبیه شده است تا به وسیله‌ی آن‌ها بتوانند به ارسال موسیقی مورد نظر به سیستم صوتی خودرو یا مرور صفحات وب بپردازند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بنتلی در مولسان از سیستم صوتی Naim بهره برده است تا با ۱۹ کانال خروجی خود ۲۲۰۰ وات توان را در اختیار سرنشینان قرار دهد. طبق اعلام بنتلی این سیستم صوتی قدرتمند‌ترین نمونه‌ی موجود در نوع خود است. در بخش تجهیزات ایمنی نیز مولسان به آخرین تجهیزات معرفی شده در دنیای خودرو مجهز شده است که می‌توان به مانیتور‌های نقاط کور، کروز کنترل تطبیق پذیر، چراغ‌های جلو خودکار با قابلیت تغییر زاویه‌ی خودکار در مسیر‌های مختلف، سیستم ترمز اضطراری و پارک خودکار اشاره کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بنتلی در بخش قوای محرکه‌ی مولسان ۲۰۱۷ از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۶.۸ لیتری بهره برده است که توان خروجی ۵۰۵ اسب بخار در کنار ۷۵۲ پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار نیز وظیفه‌ی انتقال توان به چرخ‌های عقب را بر عهده دارد. بدین ترتیب مولسان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۵.۱ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت. برای کاهش مصرف سوخت نیز پیشرانه‌ی مولسان توانایی غیرفعال‌سازی سیلندر‌ها را دارد تا در شرایط خاص این خودرو از پیشرانه‌‌ای با ۴ سیلندر بهره ببرد.

نمونه‌ی قدرتمند‌تری با نام مولسان اسپید نیز قابل سفارش است که توان پیشرانه‌ی آن برابر با ۵۳۰ اسب بخار در کنار ۸۱۱ پوند فوت گشتاور است. این نسخه‌ی خاص از مولسان در مدت زمان ۴.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در نهایت به حداکثر سرعت ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. حالت‌های مختلف رانندگی نیز در مولسان در دسترس است و راننده قادر خواهد بود به وسیله‌ی انتخاب بین حالات مختلف تعبیه شده بین راحت و اسپرت، رفتار پیشرانه، جعبه دنده، سیستم فرمان و تعلیق را تغییر دهد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بنتلی با مولسان ۲۰۱۷ رقابت خودرو‌های سوپرلوکس را بیش از پیش داغ کرد. نظر شما در رابطه با این خودرو چیست؟


کوینیگزگ رگرا معرفی شد؛ کابوس بوگاتی کایرون

کوینیگزگ رگرا نیز در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 معرفی شد تا این رویداد به نقطه‌ی عطفی در تاریخ صنعت خودرو تبدیل شود. ابرخودروی رگرا خود را برای رقابت با برترین سوپراسپرت‌های جهان آماده می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این خودرو، با ما همراه باشید.

نقطه‌ی قوت نمایشگاه خودروی ژنو نسبت به سایر رویداد‌های خودرو، معرفی انواع و اقسام ابرخودرو‌ها در آن است. در حالی که هنوز دنیای خودرو در شوک معرفی بوگاتی کایرون، لامبورگینی سنتناریو و پاگانی هوایرا BC است، گروهی از افراد از سوئد به همگان یادآوری کردند که در تولید ابرخودرو‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و قافیه را به هیچ برندی واگذار نخواهند کرد. حالا با کوینیگزگ رگرا آشنا شوید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

شاید در حال حاضر از هر شخصی بپرسید قدرتمند‌ترین خودرو‌ی شهری جهان چیست، نام بوگاتی کایرون را بشنوید. اما لازم به ذکر است که ابرخودرو‌ی بوگاتی قادر به تولید ۱۴۸۰ اسب بخار است در حالی که رگرا ۱۵۰۰ اسب بخار در کنار ۱۴۷۵ پوند فوت گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

کوینیگزگ از سیستم حرکتی و انتقال قدرت بسیار پیشرفته‌ای برخوردار است. سیستم انتقال قدرت نوین این خودرو به جای استفاده از جعبه‌دنده‌ی مجهز به چند چرخ‌دنده‌، از سیستم جدید با نام Direct Drive بهره می‌برد که پیشرانه را به چرخ‌ها به وسیله‌ی مکانیزم تقلیل تک دنده به همراه سیستم کوپپلینگ هیدرولیکی متصل می‌کند. طبق گفته‌ی کوینیگزگ این سیستم بسیار سبک و بهینه است و باعث کاهش وزن کلی خودرو شده است. رگرا وزنی معادل ۱۵۸۷ کیلوگرم دارد که برای ابرخودرویی در این ابعاد بسیار خوب است.

سیستم انتقال قدرت رگرا بدین صورت عمل می‌کند، در صورتی که خودرو به سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد، سیستم کوپلینگ قفل می‌شود. این موضوع بدین معنی خواهد بود که از سرعت مذکور به بعد، چرخ‌ها با سرعتی برابری با میل‌لنگ خواهند چرخید و این مساله به شتاب‌گیری روان و بهتر خودرو کمک شایانی می‌کند. در سرعت‌های کمتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت، پیشرانه نیازمند فعالیت با دور موتور بسیار پایینی خواهد بود به همین دلیل موتور‌های الکتریکی به کمک خواهند آمد. سه موتور الکتریکی که دو عدد برای هر یک از چرخ‌های عقب به کار رفته و دیگری به پیشرانه متصل شده است. موتور الکتریکی متصل به پیشرانه علاوه بر عملکرد به عنوان استارت و کمک به پیشرانه، می‌تواند در شرایط لازم نیروی پیشرانه را جذب و در باتری‌های خودرو ذخیره کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

طبق اعلام کوینیگزگ، رگرا بیش از ۳۰۰۰ تغییر را طی یک سال گذشته و از زمان معرفی نمونه‌ی مغهومی آن، تجربه کرده است. یکی از بزرگ‌ترین تغییر‌ات در این خودرو مکانیزم لغزش کلاچ است که به راننده امکان نوسان دور موتور را هنگام کاهش سرعت خودرو می‌دهد تا بدین ترتیب صدایی همانند سنگین‌ کردن دنده در خودرو‌های مجهز به جعبه‌دنده‌های متداول ایجاد شود. راننده می‌تواند این قابلیت را توسط اهرم تعبیه شده در سمت راست غربیلک فرمان، فعال کند. پدال دیگری در سمت راست غربیلک فرمان تعبیه شده است که به راننده امکان تنظیم نحوه‌ی عملکرد سیستم بازیاب انرژی را می‌دهد.

نیروی بازیافت شده در باتری مخصوصی با ظرفیت ۴.۵ کیلو وات ساعت ذخیره می‌شود. باتری نام برده توانایی بالایی در شارژ و تخلیه‌ی سریع انرژی دارد. طبق اعلام کوینیگزگ این باتری قادر به رهاسازی ۵۲۵ کیلووات است. تکنولوژی‌ ساخت باتری رگرا نیز مشابه نمونه‌های به کار رفته در خودرو‌های فرمول یک است که وزن اندک آن را به ارمغان آورده است. بسته‌ی باتری سوپراسپرت کوینیگزگ تنها ۹۰ کیلوگرم است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اما ابرخودرویی به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۷۵ پوند فوت، چه نقاط قوتی خواهد داشت؟ برای شروع کافی است بدانید که رگرا برای رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد. این ابرخودرو در مدت زمان ۶.۶ ثانیه از سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت عبور خواهد کرد و در صورت ادامه‌ی همین روند، ۴.۳ ثانیه‌ی بعد، ۱۰.۹ ثانیه پس از شروع به حرکت، سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت خواهد کرد. حداکثر سرعت کوینیگزگ رگرا نیز برابر با ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود که طبق پیش‌بینی‌های کوینیگزگ تنها به ۲۰ ثانیه زمان برای کسب این سرعت احتیاج خواهید داشت.

با وجود عملکر‌د دینامیکی بالای رگرا، مالکان این خودرو می‌توانند رانندگی راحتی را در این خودرو تجربه کنند. صدای پیشرانه و ایزولاسیون کابین به نحوی است که در سرعت‌های پایین حداقل صدا به کابین نفوذ کند. اما با افزایش دور موتور و سرعت خودرو شرایط تغییر خواهد کرد و صدای بالای پیشرانه هیجان زیادی در کابین رگرا تزریق خواهد کرد. امکانات رفاهی زیادی در کابین رگرا تعبیه شده‌اند که می‌توان به صندلی برقی، گرمکن صندلی، وای‌فای، پشتیبانی از کارپلی اپل و سیستم چندرسانه‌ای قدرتمند اشاره کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

کوینیگزگ تولید رگرا در ماه جاری آغاز خواهد کرد؛ تنها تولید ۸۰ دستگاه از این ابرخودرو برنامه‌ریزی شده است که اکثر آن‌ها پیش‌فروش شده‌اند. با این که ۸۰ دستگاه از یک خودرو آن را بسیار کمیاب می‌کند، اما در نظر داشته باشید که رگرا پرتیراژترین محصول تولیدکننده‌ی سوپراسپرت کوینیگزگ است.

نظر شما در رابطه با این ابر خودرو چیست؟ شما آن را در برابر بوگاتی کایرون موفق می‌دانید؟


۱۰ حقیقت ناگفته در مورد بوگاتی کایرون

معرفی نسل جدیدی از بوگاتی به معنی سرآمدن دهه‌ای دیگر از فعالیت اسطوره‌ای شناخته شده در دنیای خودروسازی است. پس از ویرون افسانه‌ای، حال نوبت به نسل جدیدی از ابرخودروی زاده در سرزمین عشاق رسیده تا عاشقان دنیای فناوری را سرمست کند. در ادامه نگاهی به ۱۰ حقیقت در مورد این خودروی ۱٫۵۰۰ اسب بخاری خواهیم داشت که شاید اطلاعی از آن نداشته باشید. با ما همراه شوید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

با آغاز نمایشگاه ژنو، دوباره چشم دوستداران خودرو به قلب اروپا دوخته شده تا دوباره نتیجه‌ی ترکیب هنر و صنعت را که به دست بهترین خودروسازان جهان صورت می‌گیرد، مشاهده کنند. بوگاتی نیز با گذشت یک دهه، نسل جدید ابرخودروی خود را معرفی کرده تا دوباره برای سایر خودروسازان خط و نشان بکشد. هر چند سالی یکبار پرآوازه‌ترین سازندگان خودروهای سوپر اسپورت، با معرفی نسل جدید محصولات خود، دنیای ابرخوردوها را یک قدم به جلو برده‌اند، برای مثال می‌توان به خودروی افسانه‌ای F۱ مک‌لارن اشاره کرد که روزگاری با ثبت رکورد سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعتی خود، در دنیای سوپراسپورت‌ها آقایی می‌کرد. یک دهه پس از تولد این خودرو، نوبت به ویرون افسانه‌ای رسید که تا با ثبت رکورد ۴۰۷ کیلومتر در ساعت، نظرها را به سمت خود جلب کند. حال پس از گذشته ۱۰ سال، به نظر می‌رسد میراث‌دار ویرون نیز پتانسیل لازم را برای گرفتن جای ویرون دارد. بوگاتی کایرون با پیشرانه‌ی ۱٫۵۰۰ اسب بخاری آمده تا رکوردهای پیشین ثبت شده را جابجا کند. در ادامه به بررسی ۱۰ حقیقتی خواهیم پرداخت که شاید در مورد بوگاتی کایرون اطلاع نداشته باشید.

بوگاتی شیرون یا کایرون؟

تاکنون بسیاری از اخبار و اطلاعات ارائه شده در مورد نسل جدید سوپراسپورت بوگاتی این خودرو را با نام کایرون معرفی کرده‌‌اند. اما این نام اصیل خودروی جدید بوگاتی نیست و در زبان انگلیسی کایرون تلفظ می‌شود؛ باید ابرخودروی تازه متولد شده‌ی این کمپانی فرانسوی را شیرون بنامیم. بوگاتی این خودرو را به یاد راننده‌ی افسانه‌ای خود، لوئیس شیرون، به این نام مزین کرده است.
مد روز و کاربردی

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016



بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

با گسترش روزافزون استفاده از اینترنت و انتشار گسترده‌ی اخبار در گوشه گوشه‌ی جهان، بسیاری از افراد با خودروهایی نظیر ویرون آشنا شدند، از این‌رو اغلب افرادی که گوشه چشمی به دنیای خودرو دارند، بوگاتی را فقط با ویرون می‌شناسند که تنها خودروی عرضه شده توسط این کمپانی در ۱۰ سال اخیر است. اما کمپانی فرانسوی تاریخ طول و درازی دارد و طراحی شیرون نیز برگرفته از این تاریخ بلند بالا است. اگرچه شیرون شباهت‌هایی را با ویرون دارد، اما توجه به خطوط و طراحی این خودروی چشم نواز، ماهیت خود را در آینده جستجو می‌کند، اما در این مسیر اصالت طراحی گذشته‌ی خود را فراموش نکرده است. خط نقره‌ای C شکل میانه‌ی شیرون را باید اصلی‌ترین فاکتور ظاهری برای شناسایی این سوپراسپورت بدانیم. طراحان شیرون این خودرو را با در نظر گرفتن ویژگی‌های ظاهری خودروی بی بدیل بوگاتی Type ۵۷SC Atlantic که در سال ۱۹۳۰ تولید شده، خلق کرده‌اند. این طراحی باعث می‌شود تا موتور این خودرو بتواند هوای تمیز و غیر آشفته‌ای را برای تنفس دریافت کند.

روکش نقره‌ای آرم جلو پنجره

شرکت فرانسوی بوگاتی کوچک‌ترین جزئیات ابرخودروی جدید خود را نیز با توجه بالایی تولید کرده تا خودرویی در خور مشتریان گران پسندش عرضه کند. برای مثال می‌توان به آرم بوگاتی در جلو پنجره‌ی شیرون اشاره کرد که بصورت دست ساز با استفاده از نقره عیار بالا تولید شده است. هر آرم دست ساز از جنس نقره برای فولکس واگن که بوگاتی را در اختیار دارد، بیش از ۵۵۰ دلار هزینه برداشته است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

برچسب قیمت ۲.۷ میلیون دلاری

شاید در ظاهر هزینه کردن ۵۵۰ دلار برای آرم جلوی بوگاتی بسیار زیاد باشد، اما با نگاهی به برچسب قیمت این ابرخودرو می‌‌توان دید که ۵۵۰ دلار برای این خودرو بسیار ناچیز است. بوگاتی سوپر اسپورت شیرون را به قیمت ۲.۷ میلیون دلار روانه‌ی بازار خواهد کرد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط بوگاتی، خریداران این خودروی بسیار گران قیمت به طور متوسط دارای یک جت اختصاصی، ۴۲ خودروی دیگر، سه هلیکوپتر و چهار خانه هستند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


بوگاتی شیرون، رکورددار سرعت

یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی که بوگاتی از آن‌ها برای نمایش قدرت خودروهای خود استفاده می‌کند، سرعت بالای خودروهای این کمپانی است که رکوردهای زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. شیرون با سرعت ۴۴۲ کیلومتر بر ساعت قادر است نسل پیشین این خودرو یعنی ویرون و هنسی ونوم جی تی را پشت سر بگذارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

محدودیت سرعت شیرون

براساس اطلاعات ارائه شده توسط بوگاتی، این کمپانی سرعت شیرون را به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت محدود خواهد کرد. یعنی خریداران این خودرو قادر نخواهند بود تا به سرعت رویایی ۴۴۲ کیلومتر در ساعت دست یابند و باید در صورت دست یافتن به سرعت‌های بالا که احتمال آن بسیار کم است، به همان ۴۲۰ کیلومتر در ساعت بسنده کنند. البته تکنسین‌های بوگاتی قادرند در صورت تجهیز این خودرو به تایرهای بالانس شده و اضافه کردن شماری از سنسور‌ها، امکان رسیدن به سرعت ۴۴۲ کیلومتر در ساعت را توسط شیرون میسر کنند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

قدرت بالای موتور

به طور حتم برای رسیدن به سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت، داشتن یک پیشرانه‌ی قدرتمند شرط اصلی این موضوع است. متخصصان بوگاتی در قلب شیرون از پیشرانه‌ی بروزشده‌ی ویرون با حجم ۸ لیتر استفاده کرده‌اند‌. این موتور قدرتمند از وجود بلوک‌های چهار سیلندری با چینش W شکل بهره گرفته که در مجموع شامل ۱۶ سیلندر می‌شود. در زیر کاپوت شیرون، این موتور ۱۶ سیلندر قادر است ۱٫۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند که این نیرو از طریق یک گیرباکس هفت سرعته به تمام چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نمودار Dyno اعجاب انگیز

اغلب خودروهای موجود در بازار دارای نمودار Dyno هستند که در آن، خط تابع مورد نظر با جلو رفتن در جهت محور X و Y با شیبی ملایم افزایش پیدا می‌کند. در نمودار Dyno محور افقی متعلق به گشتاور و محور عمودی در اختیار قدرت موتور است. اما در مورد بوگاتی شیرون وضعیت متفاوت است. در این خودرو شاهد این موضوع هستیم که به یکباره قدرت موتور بصورت عمودی تا دور موتور ۲٫۰۰۰ افزایش پیدا می‌کند و پس از آن تا دور موتور ۶٫۷۰۰ با شیب ملایمی در جهت افزایش قدرت موتور بالا می‌رود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سیستم هندلینگ مناسب

با توجه به بهره‌گیری از یک موتور ۱٫۵۰۰ اسب بخاری در این خودرو، طراحی سیستمی که بتواند هندلینگ مناسبی را در اختیار رانندگان قرار دهد، بسیار لازم به نظر می‌رسد. بوگاتی به منظور بهره‌گیری از یک هندلینگ مناسب در این خودرو، از سیستم فرمان تمام الکتریکی ZF در کنار دامپرهای سیستم تعلیق ساخت Sachs بهره برده است. همچنین باید به تایرهای اختصاصی دست ساز ساخت میشلن با نام Pilot Sport Cup ۲ اشاره کرد که رانندگی مطمئن و راحتی را در اختیار رانندگان این خودرو قرار خواهد داد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سیستم اگزوز با ۶ خروجی

متخصصان بوگاتی حربه‌ی بسیار هوشمندانه‌ای را استفاده کرده‌اند تا از گازهای خروجی به منظور کنترل هر چه بهتر خودرو استفاده کنند. در ظاهر به نظر می‌رسد که بوگاتی شیرون دارای چهار خروجی به منظور هدایت گازهای تولید شده در موتور است، اما در واقعیت این خودرو از وجود ۶ خروجی به قطر ۸ سانتی متر استفاده می‌کند که چهار عدد از آن‌ها در پشت و دو عدد در طرفین قرار دارند. خروجی‌های تعبیه شده در طرفین خودرو که به ترتیب در سمت راست و چپ قرار دارند، از طراحی مشابه خودروهای فرمول یک استفاده می‌کنند که مزیت آن افزایش نیروی پایین برنده‌ی خودرو و داشتن نقشی نظیر دیفیوزر است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


اُپل خودرو مفهومی جذاب Opel GT را معرفی کرد

اُپل خودرو مفهومی بسیار جذابی را به نام Opel GT در ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرده است که از جنبه‌های مختلف شاخص به نظر می‌رسد و با دیدن تصاویر آن، آرزو می‌کنید روزی به تولید انبوه برسد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

جنرال موتورز از زمان پونتیاک و ساترن، خودرو اسپرت جدیدی را وارد بازار آمریکا نکرده است و حالا زمان مناسبی است تا خودرویی اسپورت را روانه‌ی بازار کند؛ شاید Open GT همان خودرو باشد.

مهم‌ترین موضوعی که اُپل جی‌تی را به یک خودرو خواستنی تبدیل می‌کند، جلوه‌ی ظاهری و انحنای خاصی است که در طراحی آن به کار گرفته شده است. کاپوت عضلانی به همراه نسبت بسیار خوب بخش جلو و پشت ماشین و ظاهر جذاب درها همگی باعث شده‌اند تا از هر زاویه که به اپل جی‌تی نگاه کنید جذب جلوه‌ی زیبای آن شوید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در طراحی کابین این خودرو نیز روی سادگی و تجربه‌ی رانندگی تمرکز شده است و از این بابت وقتی پشت فرمان می‌نشینید حسی شبیه به خلبان در هواپیما را خواهید داشت.

اما علاقمندان خودروهای اسپرت احتمالا وقتی درب کاپوت را باز می‌کنند چندان هیجان زده نمی‌شوند؛ چرا که در این بخش شاهد پیشرانه‌ی ۱۴۳ اسب بخاری با گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر هستیم. این بدین معنی است که خودرو مفهومی اپل حتی از مزدا MX-۵ یا فیات Spider ۱۲۴ هم قدرت کمتری دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اپل جی‌تی خودرو بسیار سبکی است و حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

بدون شک اپل جی‌تی با اندکی بهینه‌سازی و تغییرات نه چندان اساسی می‌تواند به گزینه‌ی بسیار جذاب و محبوبی تبدیل شود.


هیوندای آیونیک معرفی شد

هیوندای آیونیک (Ioniq) جدید‌ترین محصول غول خودروسازی کره‌ی جنوبی است که برای کسب سهم از بازار خودرو‌های الکتریکی و هیبریدی، در نمایشگاه خودرو ژنو 2016 معرفی شد. برای آشنایی با خودرو‌های جدید هیوندای با ما همراه باشید.

نمایشگاه خودروی ژنو 2016 مملو از سوپراسپرت‌ها و ابرخودرو‌ها است. با این حال می‌توان تعدادی خودروی عادی نیز در این مکان یافت که سه‌گانه‌ی هیوندای آیونیک (Ioniq) سردمداران این بخش هستند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هیوندای با معرفی سری خودرو‌های آیونیک جدی‌ترین حرکت خود را برای کسب سهمی از بازار‌ فشرده‌ی خودرو‌های هیبریدی و الکتریکی انجام داد. محصولات جدید هیوندای در سه نوع مختلف عرضه خواهند شد تا با هر سلیقه‌ای تناسب داشته باشند. انواع الکتریکی، هیبریدی و هیبریدی پلاگین هنگام خرید آیونیک در دسترس هستند. در ادامه توضیح مختصری بر مدل‌های مختلف مذکور خواهیم داشت.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

خودرو‌های الکتریکی تنها به موتور‌های الکتریکی مجهز شده‌اند و از طریق اتصال به جریان برق شهری شارژ می‌شوند. انواع هیبریدی از پیشرانه‌های بنزینی و موتور الکتریکی در کنار هم بهره می‌برند که پیشرانه‌ی بنزینی در این خودرو‌های مسئول شارژ کردن باتری‌های خودرو است. اما آخرین نمونه‌ی خودرو‌های مدرن، انواع هیبریدی پلاگین است که پیشرانه‌ی بنزینی در کنار موتور الکتریکی به کار رفته‌اند. با این تفاوت که شارژ باتری‌ها توسط اتصال به برق شهری انجام می‌شود و پیشرانه‌ی بنزینی تنها به عنوان انرژی پشتیبان و در صورت اتمام شارژ باتری‌های یا در شرایط خاص و درخواست توان بالا توسط راننده، فعالیت خواهد کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بزرگ‌ترین رقیب آیونیک هیبریدی خودروی محبوب تویوتا پریوس است. آیونیک به لطف پیشرانه‌ی چهار سیلندر، موتور الکتریکی ۴۳ اسب بخاری و باتری با ظرفیت ۱.۵۶ کیلووات ساعت، توان خروجی معدل ۱۳۹ اسب بخار دارد. بدین ترتیب آیونیک در این بخش بر پریوس ۱۲۱ اسب بخاری برتری دارد. نمونه‌ی هیبریدی پلاگین (Plug-in) آیونیک از فرمول متفاوتی در بخش قوای حرکتی خود بهره می‌برد. موتور الکتریکی به توان ۶۰ اسب بخار در کنار باتری‌هایی حجیم با ظرفیت ۸.۹ کیلووات ساعت، بزرگ‌ترین تفاوت‌های این خودرو نسبت به برادر هیبریدی خود است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در رابطه با گزینه‌ی آخر سه گانه‌ی هیوندای، اطلاعات زیادی در دسترس نیست. با این حال منبع آگاهی در خصوص آیونیک الکتریکی اعلام کرده است که این خودرو به موتو الکتریکی ۱۱۸ اسب بخاری و باتری‌های عظیمی مجهز شده است که به آن قابلیت طی ۲۵۰ کیلومتر مسافت را با هر بار شارژ کامل می‌دهد. اگر اطلاعات ارائه داده شده صحیح باشند، هیوندای آیونیک توانایی شکست پرفروش‌ترین محصولات فعلی این رده اعم از نیسان لیف و فورد فوکوس الکتریکی را دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هیوندای هنوز قیمت و زمان عرضه‌ی محصولات جدید خود را اعلام نکرده است. نظر شما در رابطه با خودرو‌های فوق چیست؟

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


فورد فیستا ST200 در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی شد

با اینکه اوایل سال جاری رویاهای ما از نسخه‌ی RS فورد فیستا نقش بر آب شد، ولی حالا این کمپانی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از نسخه‌ی قدرتمند و جذاب هاچ‌بک خود رونمایی کرده است. Ford Fiesta ST200 برای ارائه عملکرد بهتر از یک پیشرانه‌ی ارتقاء‌یافته و ترنس‌اکسل تقویت شده بهره می‌برد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

فورد فیستا به یک پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری اکوبوست l-۴ توربوشارژ مجهز شده که توان ۱۹۷ اسب بخاری آن نسبت به نمونه‌ی استاندارد فیستا ST که در بازار آمریکا وجود دارد تغییر نداشته است؛ ولی گشتاور این خودرو از ۲۷۴ نیوتن متر به ۲۹۰ اسب بخار رسیده است. ضمن اینکه عملگر تقویتی جدید این خودرو باعث می‌شود طی ۱۵ ثانیه توان خودرو به ۲۱۲ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۲۰ نیوتن متر برسد. توان و گشتاور فیستا ST نسخه‌ی اروپا به ترتیب ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

از دیگر تغییرات صورت گرفته در سیستم محرک این خودرو می‌توان به نسبت جدید ۴.۰۶ رانندگی نهایی در مقابل ۳.۸۲ فیستا ST استاندارد اشاره کرد که باعث ایجاد شتاب بیشتر در مدل ST۲۰۰ می‌شود. فورد مدعی شده است فیستای جدید می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۷ ثانیه پشت سر بگذارد که نسبت به ۶.۹ ثانیه‌ی فیستای استاندارد ۰.۲ ثانیه بهبود داشته است. در تست‌های انجام شده نسخه‌ی آمریکای فیستا توانسته بود ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۴ ثانیه پر کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

جو باکاج، نایب رییس بخش توسعه‌ی محصول فورد اروپا در کنفرانس خبری این کمپانی اعلام کرد مالکان فیستا واقعا عاشق این خودرو هستند. مدل ST نیز رانندگان ویژه و خاص خود را به سطح جدیدی از قدرت و عملکرد فرا می‌خواند. وی معتقد است فیستای جدید یک سبک کلاسیک از آینده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

علاوه بر بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در سیستم قدرت فیستا ST۲۰۰، می‌توانیم پیشرفت‌های دیگری را مشاهده کنیم. به لطف سیستم Torque Vectoring Control پیشرفته با سه حالت کنترل پایداری الکترونیک، سختی غلطشی ارتقاء‌یافته برای اکسل انطباقی عقب و کاهش ارتفاع خودرو به اندازه‌ی ۱۵.۲۴ میلی‌متر با استفاده از فنرها و دمپرهای جلو و عقب، هندلینگ خودروی نیز بهبود قابل توجهی داشته است.

به علاوه، فرمان این خودروی دو در به یک سگدست جلوی اصلاح شده و میل فرمان کوتاه‌تر با نسبت فرمان‌پذیری ۱۳.۶۹ به ۱ مجهز شده است؛ در حالی که سیستم ترمز فیستا اس‌تی ۲۰۰ با استفاده از سیلندر بزرگتر ترمز و ترمزهای دیسکی عقب ارتقاء یافته است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

از نظر ظاهری فیستا اس‌تی ۲۰۰ فورد تغییراتی داشته است. از مهمترین تغییرات می‌توان به رینگ‌های ۱۷ انیچی مات، کالیپر ترمز قرمز رنگ و رنگ خاکستری منحصر به فرد بدنه اشاره کرد. از نظر طراحی داخلی نیز بهینه‌سازی‌هایی صورت گرفته است که شامل صندلی‌های چرمی جلو با دوخت نقره‌ای، پدال‌های براق و ترکیب رنگ نقره‌ای روی کمربند ایمنی می‌شود.

در حالی که هنوز مشخص نیست فورد فیستا ST۲۰۰ وارد بازار آمریکا شود، ولی فروش این مدل از فصل تابستان در اروپا آغاز خوهد شد.


خودروی استیشن آئودی اس ۴ آوانت معرفی شد

روز گذشته شرکت آئودی در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، از اس ۴ آوانت، نسخه‌ی استیشن سدان اسپرت اس ۴ رونمایی کرد. با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

همانطور که می‌دانید شرکت خودروسازی آئودی در جریان نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ از آخرین نسل S۴، سدان اسپرت خود رونمایی کرد. از آنجایی که این خودرو در واقع نمونه‌ی اسپرت سدان A۴ محسوب می‌شود، بنابراین بسیاری از ویژگی‌های A۴ نظیر ساختار سبک، نمایشگر دیجیتالی و کیفیت ساخت بسیار بالا، در این خودرو نیز بکار گرفته شده است. مجموع این ویژگی‌ها به همراه یک پیشرانه‌ی قدرتمند، آئودی اس ۴ را به یک سدان اسپرت تمام عیار بدل کرده است. اما حالا آئودی پا را فراتر گذاشته و نسخه‌ی استیشن این سدان قدرتمند را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اس ۴ آوانت، سدان استیشن آئودی روز گذشته و در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد. این خودرو از بسیاری جهات مشابه سدان اس ۴ است؛ پیشرانه‌ی ۶ سیلندر آن از نوع توربوشارژ بوده و یک سیستم انتقال قدرت ۸ سرعته این پیشرانه را همراهی می‌کند. علاوه بر این، سیستم نامدار چهار چرخ متحرک آئودی به همراه سیستم جهت‌دهی گشتاور، کشش این خودرو را چه در حالت رانندگی در شرایط برفی و چه در پیچ‌ها به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

فضای بار ۱۵۰۰ لیتری اس ۴ آوانت نسبت به فضای بار ۴۸۰ لیتری نسخه‌ی سدان این خودرو، فضای بسیار بیش‌تری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما یکی از معایب فضای بار بزرگ‌تر، کاهش شتاب خودرو است. اس ۴ آوانت قادر است تا ظرف ۴.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ این زمان برای نسخه‌ی سدان اس ۴، در حدود ۴.۷ ثانیه است.

لازم به ذکر است که به دلیل استقبال کم خریداران ایالات متحده از خودروهای استیشن، آئودی برنامه‌ای برای عرضه‌ی اس ۴ آوانت در این کشور ندارد.


مک لارن از دو خودروی جدید رونمایی کرد که قابل خرید نیستند

مک‌لارن از نمونه‌ی جدیدی از پی وان (P1) در کنار 675LT اسپایدر در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی کرد که پیش از این به طور کامل پیش‌فروش شده‌اند و امکان خرید آن‌ها در دسترس نیست. با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اکثر ابرخودرو‌های معرفی شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ در عمل قابل دستیابی نیستند؛ اما حداقل به صورت تئوری با داشتن هزینه‌ی گزاف و رابطه‌ی لازم، می‌توان آنها را تهیه کرد. اما مک‌لارن مسیر روند متفاوتی در پیش گرفت و تهیه‌ی هر یک از محصولات معرفی شده‌ی این شرکت در نمایشگاه ژنو امکان‌پذیر نیست؛ زیرا پیش از این تمامی دستگاه‌های این خودرو‌ها پیش‌فروش شده‌اند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در کنار معرفی ۵۷۰GT، مک‌لارن دو ابرخودرو‌ی دیگر را در نمایشگاه ژنو به نمایش گذاشت که به طور کامل پیش‌فروش شده‌اند. نمونه‌ی جدیدی از پی‌ وان (P۱) که به بدنه‌ای از جنس فایبر کربن مجهز شده، یکی از خودرو‌های مذکور است. بدنه‌ی این خودرو از مرغوب‌ترین نوع فایبرکربن تولید شده است و رنگ آن نیز به خود جنس بدنه مربوط است و هیچ عملیات رنگ‌آمیزی انجام نشده است. هم‌چنین در بخش پیشرانه نیز مک‌لارن همانند نمونه‌ی افسانه‌ای F۱ از روکش طلای ۲۴ عیار برای هدایت بهتر گرما استفاده کرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در طرف دیگر مک‌لارن ۶۷۵LT اسپایدر قرار دارد که همانند پی‌ وان به طور کامل پیش‌فروش شده است. نمونه‌ی روباز ۶۷۵LT از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد. این خودرو به پیشرانه‌ی قدرتمند‌تری نسبت به ۶۷۵LT کوپه مجهز شده است. پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری و هشت سیلندر ۶۷۵LT اسپایدر قادر است تا این خودرو را در کمتر از ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


آپولو ابرخودروی ۹۸۶ اسب بخاری خود را معرفی کرد

شرکت گامپرت که با نام آپولو احیا شده است در نمایشگاه خوردوی ژنو، محصول جدید خود با نام Arrow را معرفی کرده است. با ما همراه شوید.

شرکت گامپرت زمانی سازنده‌ی سریع‌ترین خودروی جاده‌ای در دنیا بود. این خودرو آپولو اسپرت نام داشت و در سال ۲۰۰۹ لقب سریع‌ترین خودروی جهان را به نام خود ثبت کرده بود. با این حال خودروهای این شرکت به هیچ عنوان نتوانستند فروش خوبی بدست آورند و باعث شدند تا گامپرت در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

خوشبختانه گروهی از سرمایه‌گذاران به گامپرت اعتماد کرده و برند آن را با نام آپولو بار دیگر احیا کردند. آپولو در نمایشگاه خودروی ژنو نیز حاضر بود و مدل جدیدی از خودروهای خود را با نام Arrow معرفی کرد. آپولو همچنین نسخه‌ی بهبود یافته‌ی Gumpert Apollo را نیز با نام Apollo N با خود به ژنو آورده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

البته ستاره‌ی درخشان آپولو خودروی Arrow است. خودروی موتور وسط ۴ لیتری و ۸ سیلندر به همراه دو توربوشارژر که توانایی تولید ۹۸۶ اسب بخار نیرو و ۷۳۷ پوند فوت گشتاور را دارد. این خودرو دارای جعبه‌دنده‌ی ۷ دنده‌ی سکوئنشیال است که توان پیشرانه را به محور عقب منتقل می‌کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

شاسی Arrow از فلز کرومومولیبدنیوم است که از ترکیب فایبر کربن و کولار تشکیل شده و بدنه‌ی خودرو نیز ترکیبی از آلومینیوم و فایبر کربن است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

وزن Arrow کمتر از ۱۳۶۰ کیلوگرم است. به لطف وزن پایین و پیشرانه‌ی قدرتمند، این خودرو می‌تواند در ۲.۹ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. آپولو مدعی است Arrow برای رسیدن به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به ۸.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. نهایت سرعت این خودرو نیز ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

توسعه‌ی سوپراسپرت جدید آپولو در جریان است و این شرکت امیدوار است تا آخر سال میلادی جاری Arrow را روانه‌ی بازار کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


فیات 124 اسپایدر با تیونینگ اَبارت رونمایی شد

اَبارت (Abarth) شرکت مطرح تیونینگ ایتالیایی است که تحت مالکیت گروه فیات-کرایسلر فعالیت می‌کند. این شرکت در جدید‌ترین پروژه‌ی خود به سراغ مدل زیبای فیات 124 رفته است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با ما همراه باشید.

اگر بهترین گزینه‌ی موجود در کلاس خودرو‌های روباز و اسپرت قیمت متوسط را مزدا MX-5 میاتا می‌دانستید، وقت آن رسیده که تغییر نگرش بدهید. فیات 124 به خودی خود، محصولی بسیار زیبا و فوق‌العاده است؛ حال به لطف ابارت، روح اسپرت جدیدی در این خودرو دمیده شده و جذابیت رانندگی بیشتری را به ارمغان می‌آورد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

ابارت در قدم نخست توان پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری ۱۲۴ را از ۱۶۰ به ۱۷۰ اسب بخار ارتقاء داده است. جعبه‌دنده‌ی خودکار یا دستی این خودرو تفاوتی با نمونه‌ی استاندارد فیات ۱۲۴ ندارد. اما نقطه‌ی قوت اصلی ابارت ۱۲۴ اسپایدر، ترمز‌های قدرتمند برمبو، دمپر‌های حرفه‌ای بیل‌استین و سیستم اگزوز رکورد مونزا است.

ابارت ۱۲۴ از سیستم فرمان الکتریکی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی بهره می‌برد که به لطف دکمه‌ی اسپرت، با تغییر رفتار خود آماده‌ی عملکرد ایده‌آل برای پیست‌ها می‌شود. خودروی جدید ابارت قادر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۶.۸ ثانیه است و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

ابارت ۱۲۴ در بخش ظاهری نیز بهینه‌سازی‌های زیادی را تجربه کرده است. کیت بدنه‌ی آيرودینامیکی، رینگ‌های آلومینیومی ۱۷ اینچ و کاپوت به رنگ مشکی مات از چشم‌گیرترین تغییرات این خودرو در بخش بدنه‌ی آن است. در بخش کابین نیز به لطف غربیلک فرمان کوچک‌تر، دسته‌ی دنده‌ی کوتاه‌تر و پدال‌های آلومینیومی، حال و هوای خودرو‌های اسپرت را حس خواهید کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اگر تغییرات مذکور توجه شما را جلب نکرده‌اند، بد نیست با نسخه‌ی مخصوص رالی ابارت ۱۲۴ نیز آشنا شوید که مطابق با قوانین مسابقات رالی طراحی شده است. ابارت قصد دارد با این خودرو به دوران باشکوه گذشته در مسابقات رالی باز گردد. ابارت ۱۲۴ رالی به پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با توان قابل توجه ۳۰۰ اسب بخار مجهز شده است تا حرف‌های زیادی در این زمینه برای گفتن داشته باشد. در‌های ثابت، رول کیج و لیست بلندبالایی از امکانات لازم برای مسابقات رالی، از دیگر تغییرات این خودرو به شمار می‌روند.


فولکس واگن فیدن برای حضور در بازار چین رونمایی شد

فولکس واگن خودروی لوکس جدید خود با نام فیدن (Phideon) را در حاشیه‌ی نمایشگاه خودروی‌ ژنو 2016 رونمایی کرد. این خودروی لوکس و قدرتمند که شباهت زیادی به خودروی Phaeton دارد، قرار است تنها در بازار چین ارائه شود. همراه ما باشید.

خودروی فیدن توسط فولکس واگن در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی شد. این خودرو که شباهت به اتومبیل فیتن همین شرکت دارد، قرار است تنها در بازار چین ارائه شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

این محصول آلمانی به عنوان یک خودروی لوکس و مجهز قرار است پرچمدار فولکس واگن در کشور پهناور چین باشد. برخلاف سدان‌های لوکس چینی، این خودرو طراحی راحتی برای راننده و سرنشینان دارد و هر فرد می‌تواند از مسافرت یا رانندگی با این اتومبیل شهری لوکس لذت ببرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

Phideon از پیشرانه‌ای با حجم ۳۰۰۰ سی‌سی که ۶ سلیندر و ۲۴ سوپاپ دارد بهره می‌برد. این پیشرانه با گشتاور ۴۷۰ نیوتن متر، حداکثر توان خروجی ۲۹۵ اسب بخار تولید می‌کند. ظرفیت این خودرو ۵ نفر سرنشین است.

البته فولکس واگن اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک نسخه‌ای از این خودرو را با پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی به همراه توربوشارژ و نمونه‌ی هیبریدی نیز تولید خواهد کرد. این خودرو طول ۵۰۵، عرض ۱۸۷ و ارتفاع ۱۴۸ سانتی‌متر دارد.

سخنگوی فولکس واگن در مورد فروش این خودرو گفت: «فیدن برای بازار چین طراحی شده و به بازار آمریکا نخواهد آمد».


آئودی Q2 معرفی شد

آئودی Q2 کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی محصولات شاسی بلند خود را در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی کرد تا رقابت در رده‌ی کراس‌اوور‌های کامپکت بیش از پیش جذاب شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

Q۲ محصولی منحصر به فرد در خانواده‌ی آئودی است؛ جایی که اکثر قریب به یقین محصولات این برند از سیستم چهارچرخ محرک Quattro بهره می‌برند، تنها محور جلوی Q۲ محرک خواهد بود. البته این به معنی حذف سیستم چهارچرخ محرک از این خودرو نیست و راننده تنها برای شرایط خاصی قدر به فعال کردن آن خواهد بود و امکان بهره بردن از آن به صورت مداوم در دسترس نیست.

پیشرانه‌ی به کار رفته در Q۲ نمونه‌ی بنزینی ۲ لیتری و ۱.۴ لیتری بنزینی است؛ امکان سفارش پیشرانه‌ی ۲ لیتری دیزلی نیز در دسترس است. Q۲ از جایگاه مهمی در محصولات آئودی بهره می‌برد زیرا اولین محصولی است که تحت مدیریت مارک لیخت به عنوان مدیر بخش طراحی این شرکت عرضه می‌شود و محک جدی برای وی خواهد بود. طراحی Q۲ به نحوی انجام شده است تا توجه و نظر قشر جوان را جلب کند. بدنه‌ی کوچک و زیبای این خودرو در کنار کابین جادار Q۲ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای مصرف شهری تبدیل کرده است.

Q۲ طولی برابر با ۴.۱۸ متر، ۲۰ سانتی‌متر کم‌تر از Q۳، دارد. وزن این خودرو نیز برابر با ۱۲۰۵ کیلوگرم است. وزن اندک Q۲ باعث شده است تا آئودی پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری به قدرت ۱۱۴ اسب بخار را نیز برای تامین قوای حرکتی این خودرو در نظر بگیرد. برای آن دسته از کاربران که توان بالای پیشرانه جز اولویت‌های اصلی آن‌ها است، پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری مجهز به توروبوشارژر به توان ۱۴۸ اسب بخار و نمونه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ به توان ۱۹۰ اسب بخار در دسترس است. امکان سفارش پیشرانه‌های چهار سیلندر توربودیزل ۱.۶ لیتری و دو نمونه‌ی ۲ لیتری به توان‌های خروجی ۱۱۴، ۱۴۸ و ۱۹۰ اسب بخار نیز موجود است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مدل‌های مجهز به پیشرانه‌ی ۲ لیتری به صورت استاندارد از جعبه دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دوکلاچه برای انتقال قدرت بهره می‌برند در حالی که سایر انواع Q۲ به صورت استاندارد به جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی مجهز شده‌اند.

آئودی Q۲ نیز از پلتفرم MQB گروه فولکس واگن بهره می‌برد که پیش‌ از این در فولکس واگن گلف، آئودی A۳ و بسیاری دیگر از محصولات زیرمجموعه‌ی این برند به کار رفته است. آئودی تلاش زیادی کرده تا Q۲ را کاملا برای مصرف شهری بهینه کند؛ درب‌های خودرو به میزان زیادی باز می‌شوند تا عملیات خروج از خودرو به سادگی امکان پذیرد. فضای بار ۱۰۵۰ لیتری با قابلیت خم شدن صندلی‌های ردیف عقب برای افزایش ظرفیت این بخش یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجه Q۲ است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

از دیگر نقاط قوت Q۲ در بخش کابین آن، طراحی زیبای داشبورد و ادوات آن است. می‌توان به سیستم مخصوص آئودی با نام کابین خلبانی مجازی اشاره کرد که پیش از این نیز در خودرو‌های TT، R۸، Q۷ و A۴ به کار رفاته بود. این سیستم از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی تشکیل می‌شود که جایگزین نشانگر‌های متداول سرعت و دور موتور شده است و اطلاعات گسترده‌ای را به نمایش در می‌آورد. هد‌آپ دیسپلی HUD جهت نمایش اطلاعات ضروری خودرو روی شیشه‌ی جلو و نمایشگر مخصوص تعبیه شده در داشبورد جهت با کاربری از طریق جوی‌استیک و دکمه‌های مخصوص تعبیه شده در کنسول وسط، از دیگر سیستم‌های به کار رفته در Q۲ است. سیستم اطلاعاتی و چندرسانه‌ای این خودرو از پلتفرم‌ مخصوص آئودی با نام آئودی کانکت در کنار پلتفرم‌های مطرح کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. در نهایت نیز باید به سیستم صوتی قابل سفارش ۷۵۰ وات به همراه ۱۴ اسپیکر برند Bang & Olufsen اشاره کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

خودروی کوچک آئودی نیز همانند برادران بزرگ‌تر خود از سیستم‌های ایمنی هوشمندی بهره می‌برد که می‌توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیق‌پذیر هوشمند تا سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم تغییر لین خودکار،تشخیص نقاط کور و تشخیص سرعت مجاز در محدوده‌‌های مختلف، اشاره کرد. سیستم پارک خودکار نیز در آئودی Q۲ به صورت سفارشی در دسترس است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


آرش AF10 مدل 2017 معرفی شد؛ سوپرخودروی هیبریدی ۵.۵ میلیارد تومانی انگلیسی-ایرانی

شرکت اتومبیل سازی آرش در هفدهمین سال تأسیس خود سوپر خودروی هیبریدی AF10 مدل 2017 را در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 به نمایش درآورد. این سوپر خودرو را می‌توان قدرتمندترین خودروی هیبریدی جهان دانست زیرا در قادر به تولید ۲۰۸۰ اسب بخار است. قیمت این خودرو ۱.۶ میلیون دلار است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سال ۱۹۹۹ که آرش فربد شرکت خودروسازی فربد را در انگلستان تأسیس کرد کسی فکر نمی‌کرد این شرکت بتواند قدرتمندترین سوپر خودروهای دنیا را تولید کند. این شرکت که در سال ۲۰۰۶ تغییر نام داد و از آن به بعد با نام آرش شناخته شد با عرضه خودروهای AF۸ و AF۱۰، بازار سوپرخودروها را در اختیار خود گرفت و زنگ خطر را برای فراری و مک‌لارن به صدا درآورد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

چند سال پیش که ای‌اف۸ به عنوان محصول آرش معرفی شد، رقیب سرسخت سوپرخودروهای سطح متوسط جهان در آن زمان یعنی فراری ۴۵۸ ایتالیا و مک‌لارن mp۴-۱۲c شد. در آن زمان ای‌اف۸ از پیشرانه سطح متوسط طراحی شده توسط جنرال موتورز استفاده می‌کرد.

اما سوپر خودروی هیبریدی AF۱۰ که در نمایشگاه رونمایی شده با هدف تصاحب بازار خودروهای پرچمدار و رقابت سرسختانه وارد بازار شده و به علاقه‌مندان معرفی شده است. آرش ای‌اف۱۰ را می‌توان رقیب سرسخت لافراری و P۱ مک‌لارن دانست.

AF۱۰ را می‌توان نسخه به روز شده ای‌اف۸ شده است. هر چند AF۸ دارای مشخصات و طراحی ظاهری خاص خود است اما به نظر می‌رسد تنها خودرویی است که بسیار شباهت به ای‌اف۸ دارد و از آن الگو برداشته است.

ای‌اف۱۰ قدیمی از پیشرانه LS۷ با حجم ۷ لیتر و ۸ سیلندر استفاده می‌کرد در حالی که ای‌اف۱۰ مدل ۲۰۱۷ به روز شده از پیشرانه ۶.۲ لیتری ۸ سیلندر بهره می‌برد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

پیشرانه نصب شده بر روی سوپر خودروی هیبریدی AF۱۰ مدل ۲۰۱۷ که احتمالاً تولید جنرال موتورز است، در حالت معمولی ۹۰۰ اسب بخار توان خروجی و ۱۲۰۱ نیوتن‌متر گشتاور دارد؛ اگر چهار موتور الکتریکی موجود در این پیشرانه روشن باشد و قدرت به هر دو محور منتقل می‌شود حداقل توان خروجی متوسط ۱۱۸۰ اسب بخار و حداکثر توان خروجی ۲۰۸۰ اسب بخار تولید می‌کند.

پیشرانه دستی یا خودکار ۶ سرعته برای پیشرانه بنزینی تعبیه شده است که قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. اما وقتی موتور‌های الکتریکی فعال می‌شود جعبه دنده‌ی دو سرعته قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل می‌کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

باتری این خودروی هیبریدی یونی است و ظرفیت معادل ۳۲ کیلووات ساعت دارد و می‌توان آن را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم شارژ کرد.

شاسی این خودرو از فیبر کربن تهیه شده است و بدنه آن در جلو و عقب، از آلومینیونم تولید شده است. تایرهای این خودرو از نوع Pilot Sport ۲ برند میشلین بوده که برای چرخ‌های جلو ۱۹ اینچ و برای چرخ‌های عقب ۲۰ اینچ است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

آرش AF۱۰برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج دارد و در نهایت می‌توان به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت دست یافت. برچسب قیمتی تعیین شده برای AF۱۰ برابر با ۱.۱ میلیون پوند و برابر با ۱۵۸۴۵۰۰ دلار است.


مک‌ لارن 570GT 2017 در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد

خودروهایی که با هدف ارائه‌ی بیشترین قدرت ممکن تولید می‌شوند را می‌توان در دو گروه تقسیم‌بندی کرد؛ گروه اول برای رانندگی روزمره مناسب هستند و عده‌ای دیگر در این گروه جای نمی‌گیرند. مک‌لارن این بار تلاش کرده با معرفی مدل 2017McLaren 570GT خوردویی تولید کند که جنبه‌های متعادل‌تری داشته باشد.

خودروهایی چون مک‌لارن 570S ،650S و 675LT در گروهی قرار می‌گیرند که نمی‌توان برای رانندگی روزانه روی آنها حساب کرد. اما برخلاف این مدل‌ها، معمولا رقبای سرسخت خودروهای مک‌لارن در گروه اول قرار می‌گیرند و به دلیل اینکه می‌توان از آنها در رانندگی روزمره استفاده کرد، فروش خوبی هم دارند. به همین دلیل این بار مک‌لارن تصمیم گرفته با مدل 570GT خود را به عنوان یک بازیگر جدی در این بخش معرفی کند. این خودرو ساعاتی قبل در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ معرفی شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

این خودروساز انگلیسی تلاش کرده با رعایت جنبه‌های تعادل، مدل ۵۷۰ جی‌تی را به یک پیشرانه‌ی V۸ توربوشارژ ۴ لیتری با توان ۵۶۲ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر مجهز کند. مک‌لارن تلاش کرده با نرم‌تر کردن سیستم تعلیق، استفاده از تجهیزات بیشتر و کاهش صدای اگزوز، خودرویی تولید کند که بتوانیم در استفاده‌های روزانه نیز از آن لذت ببریم. به نظر می‌رسد مک‌لارن با این تصمیمات تغییراتی را در بزرگترین نشانه‌های انواع خودروهای این کمپانی ایجاد کرده که به همین دلیل ماهیت مدل ۵۷۰ دستخوش تغییر شده است. مک‌لارن به جز تغییر در اگزوز، به جای ترمزهای فولادی از ترمزهای سرامیک-کربن نیز بهره گرفته است. ضمن اینکه برای کاهش صدای داخل کابین به جای تایرهای فوق چسبنده از لاستیک‌های جدید پیرلی استفاده شده است.

از طرف دیگر مک‌لارن با تعبیه‌ی فضای جدید داخل صندوق عقب که در قسمت وسط موتور قرار می‌گیرد، توانسته به اندازه‌ی ۰.۳۵ متر مکعب فضای اتاق خودروی خود را بیشتر کند. ضمن اینکه این قسمت به صورت خفاشی باز می‌شود و نیاز به باز کردن کامل در صندوق عقب نیست.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

تصمیمات جدید مک‌لارن در مدل ۵۷۰ جی‌تی تحسین برانگیز به نظر می‌رسد. مشتریان پولداری که برای خرید چنین خودروهای قدرتمندی هزاران دلار هزینه می‌کنند، تمایل دارند بتوانند به صورت رومزه از خودروی خود استفاده کنند. ظاهرا مک‌لارن این بار توانسته نیازهای طرفداران و مخاطبان خود را درک کند و با معرفی مدل ۵۷۰ جی‌تی نشان داده که خودرویی فراتر از یک محصول قدرتی صرف، روانه بازار خواهد شد.

اما در نهایت ۲۰۱۷ McLaren ۵۷۰ GT حس بسیار خوبی را به راننده‌ی خود منتقل می‌کند و می‌توان به کمک این خودرو، کیلومترهای زیادی را در شرایط سخت یا هوای بادی و جاده‌های مختلف پشت سر گذاشت.


دی‌ اس ای-تنس در ژنو 2016 رونمایی می‌شود؛ رقیب بی ام و آی ۸

دی اس ای-تنس (DS E-Tense) در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 رونمایی می‌شود. به نظر می‌رسد دی اس برای تولید این خودرو از روی دست بی‌ام‌و تقلب کرده و می‌خواهد رقیبی برای آی ۸ ارائه دهد. این خودروی الکترونیکی سه دره و از نوع کوپه است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، این خودرو قدرتمندتر از بی ام و آی۸ خواهد بود. همراه زومیت باشید تا با مشخصات و طراحی دی‌اس ای-تنس مطلع شوید.

سال گذشته برند لوکس دی‌اس از سیتروئن جدا شد. این برند لوکس فرانسوی حالا پس از یک سال جدایی، می‌خواهد در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از خودروی الکترونیکی خود رونمایی کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بر اساس تصاویر منتشر شده از دی‌اس تنس، به نظر می‌رسد دی اس برای تولید این خودرو از روی دست بی‌ام‌و تقلب کرده و می‌خواهد رقیب قدری برای آی ۸ ارائه دهد.

شرکت دی‌اس اعلام کرده که برای طراحی، تست و تولید این خودروی الکترونیکی ۸۰۰ ساعت روی آن کار شده است. طراحی این خودرو بسیار زیبا به نظر می‌رسد و جذابیت آن سبب شده که دی‌اس تنس در میان خودروهای لوکس هیبریدی دنیا قرار بگیرد.

پیشرانه‌ی الکترونیکی DS E-Tense توان خروجی ۴۰۲ اسب بخار تولید می‌کند. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴.۵ ثانیه می‌پیماید. این درحالی است که بی‌ام‌و آی۸ توان خروجی ۳۵۷ اسب بخار دارد، ولی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در مدت ۳.۶ ثانیه طی می‌کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

باتری این خودرو لیتیوم یونی است. یکبار شارژ کردن این باتری لیتیومی می‌تواند انرژی پیشرانه‌ی خودرو را برای طی کردن مسافت ۳۰۱ کیلومتر در رانندگی ترکیبی و مسافت ۳۶۰ کیلومتر در رانندگی با سرعت یکنواخت فراهم کند.

شاسی این خودرو از فیبرهای کربنی تشکیل شده است. لاستیک‌های این خودرو از نوع سوپر اسپورت پیلوت شرکت میشلین است که یکی از قابلیت‌های ورزشی این خودرو است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هر چند که مشخصات فنی این خودرو قوی و قابل توجه است، اما یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این خودرو را می‌توان طراحی آن دانست. چراغ ال‌ای‌دی دید روز با قابل چرخش ۱۸۰ درجه‌ای در جلوی اتومبیل قرار دارد؛ در حالی که چراغ‌های عقب خودرو و سقف ای‌-تنس یکپارچه‌ بوده و طراحی جدایی ندارند که سبب زیبایی ظاهر خودرو شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بخش پشتی این خودرو مانند برخی از خودروهای کوپه و برخلاف خودروهای سدان از شیشه یک سره تشکیل نشده و کشیده نیست. در بخش پشت به غیر از سپر و چراغ‌ها که به آنها اشاره شد، تنها دوربین دید از عقب وجود دارد.

از امکانات داخلی این خودرو می‌توان به داشبورد تمام استیل، سامانه‌ی صوتی فوکال آتوپیا، ساعت مچی که می‌توان به دست بست یا بر روی کنسول وسط قرار داد و صفحه‌نمایش ۱۰ اینچی اشاره کرد.


هوندا سیویک هاچ بک 2017 در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد

هوندا سیویک هاچ‌بک 2017 به صورت مدل مفهومی در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 ارائه شد تا از ابتدای ۲۰۱۷ در بازار اروپا ارائه شود. این خودرو نمونه‌ی هاچ‌بک هوندا سیویک جدید است که پیش از این در آمریکا رونمایی شده بود. همراه ما باشید.

طرح مفهومی خودروی سیویک هاچ‌بک، محصول جدید شرکت هوندا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شد تا در سال ۲۰۱۷ در اختیار مشتریان قرار گیرد. هوندا سیویک هاچ‌بک ۲۰۱۷ دهمین نسل از خانواده‌ی هوندا سیویک است.

بر اساس طرح ارائه شده از سوی هوندا به نظر می‌رسد طراحی سیویک هاچ‌بک از مدل سدان یا چهاردر سیویک مرسوم‌تر شده است. با دیدن طرح مفهومی این خودرو می‌توان گفت تیم هوندا در طراحی سیویک هاچ‌بک کمی از خودروی سوبارو امپرزا الهام گرفته است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نکته‌‌ی دیگر در مورد طراحی هوندا سیویک این است که این طرح را می‌توان بهترین طراحی ظاهری انجام شده در میان ده نسل ارائه شده از این اتومبیل دانست.

تیم طراحی هوندا از قاب‌های مشبک و مه‌شکن‌های حلقه‌ای زرد رنگ در سپر جلو و عقب برای زیبایی بخشی به هوندا سیویک هاچ‌بک استفاده کرده است.

طبق اطلاعات موجود، هوندا سیویک هاچ‌بک در دو مدل Type R و معمولی به بازار ارائه می‌شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هوندا سیویک هاچ‌بک نسخه‌ی تایپ‌ آر با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی توربو شارژ دار به بازار ارائه می‌شود. این نسخه دارای توان خروجی ۳۰۰ اسب بخار است و از جعبه‌‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته بهره می‌برد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ هوندا سیویک هاچ‌بک معمولی همانند هوندا سیویک سدان و کوپه با دو پیشرانه‌ی مختلف به بازار ارائه می‌شود. پیشرانه‌ی اول ۲۰۰۰ سی سی حجم دارد و توان خروجی ۱۵۸ اسب بخار تولید می‌کند. پیشرانه‌ی دوم از حجم ۱۵۰۰ سی‌سی برخوردار است که با استفاده از توربو شارژ می‌تواند قدرت خروجی ۱۷۴ اسب بخار تولید کند.


C8 Preliator معرفی شد؛ بازگشت Spyker با خودروی ۵۲۵ اسب بخاری

باز هم ویکتور مولر با یک محصول منحصر بفرد نام خود را در دنیای خودرو بر سر زبان‌ها انداخته است. به نظر می‌رسد پس از قریب به ۲ سال دست و پنجه گرم کردن با مشکلات مالی، حالا او و شرکتش آمده‌اند تا با C8 Preliator علاقمندان خودرو را تحت‌تاثیر قرار دهند.

ویکتور مولر و شرکتش بار دیگر چیزی شبیه به معجزه را معرفی کرده‌اند. حالا مدل مفهومی این شرکت رنگ واقعیت به خود گرفته و با موتور ۵۲۵ اسب بخاری، سقف طلایی و جعبه‌دنده‌ی دستی رونمایی شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

شرکت Spyker از سال ۲۰۱۳ که خودروی B۶ Venator را در این نمایشگاه معرفی کرد به دلیل برخی مشکلات مالی نتوانست دوره‌های بعدی نمایشگاه ژنو حضور داشته باشد. اما از آن زمان آنها با یکی از شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی ترکیب شدند تا خودروی جدیدی را برای سال ۲۰۱۶ با تیمی متشکل از فقط ۱۰ نفر معرفی کنند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

طبق گفته ویکتور مولر بنیان‌گذار شرکت Skyper‌ آنها کمی بعد از آخرین مهلت درخواست فضا برای شرکت در نمایشگاه ژنو، آمادگی خود را اعلام کردند و از دست اندرکاران این نمایشگاه بزرگ خودرو، تقاضای فضایی برای معرفی خودروی جدید خود را داشتند. او خود در این مورد جمله جالبی دارد:‌

ما گفتیم حتی فضای یک دستشویی هم برای ما کافی است.

با این حال گویا مقامات سوییسی رفتار بهتری با آنها داشتند و فضایی را در اختیار این شرکت قرار دادند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

چیزی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، جعبه‌دنده‌ی دستی C۸ Preliator است که در کنار سایر جزئیات حساب شده این خودرو خودنمایی می‌کند. مولر مدعی است که با خود فکر می‌کرد دوران دنده‌های دستی گذشته است؛ ولی کم کم متوجه شد که در اشتباه بوده است. مشتریان Skyper آپشن مناسب را می‌خواهند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

موتور سوپر شارژ Audi V۸ نیز با ۵۲۵ اسب بخار قدرت روی این خودرو سوار شده و البته پوشش طلایی سقف خوردرو بعنوان عایق حرارتی بهتر، سیستم تعلیق ساخت Lotus و البته هدآپ دیسپلی به همراه رنگ F-۲۲ Raptor‌ مجموعه‌ای منحصر بفرد را تشکیل داده‌اند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

این خودروها بجای هلند در انگلستان تولید خواهند شد و فقط ۵۰ دستگاه از این خودرو تولید می‌شود تا خاص بودن این خودرو را تضمین کند. نظر شما در مورد طراحی C۸ Preliator چیست؟


بوگاتی کایرون سریع‌ترین خودروی جاده‌ای دنیا

بوگاتی شیرون یا کایرون بنابر گفته‌ی مدیر این شرکت، سریع‌ترین خودروی جاده‌ای جهان در حال حاضر خواهد بود. با ما همراه شوید.

ولفگانگ دهیمر، مدیر بوگاتی امروز همزمان با به نمایش درآمدن بوگاتی کایرون، ابرخودروی جدید این شرکت، بیان کرد که این خودرو آماده است تا لقب سریع‌تری خودروی جاده‌ای جهان را تصاحب کند.

هر چند سرعت حداکثری کایرون بر روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت به صورت الکترونیکی تثبیت شده است، اما اگر محدودیت‌ها برداشته شوند، این خودروی قدرتمند می‌تواند بسیار بیشتر از ۴۲۰ کیلیومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد. البته بوگاتی سرعتی که در حداکثر توان کایرون هست را اعلام نکرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

کایرون توانایی تولید ۱۵۰۰ اسب بخار را از موتور ۸ لیتری خود داشته و در کمتر از ۲.۵ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


برابوس نسخه‌ی تیونینگ شده‌ی SL63 ‌Coupe مرسدس بنز را با نام راکت ۹۰۰ در ژنو معرفی کرد

برابوس یکی از شناخته شده‌ترین کمپانی‌های تیونینگ است که نام آن با نام ستاره‌ی درخشان ژرمن‌ها عجین شده است. این کمپانی در نمایشگاه خودروی ژنو نمونه‌ای از SL65 کوپه را به نمایش گذاشته که زیر تیغ جراحانش به غولی ۹۰۰ اسب بخاری تبدیل شده است. با ما همراه باشید.

برابوس از دیرباز علاقه‌ی وافری به تیونینگ خودروهای تولید شده توسط مرسدس بنز و مخصوصا نمونه‌های تقویت شده‌ی AMG داشته است. این کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، ماحصل جراحی مرسدس بنز SL63 کوپه را به نمایش گذاشته است. این خودروی کوپه بصورت پیش‌فرض از وجود یک پیشرانه‌ی قدرتمند V12 با حجم ۶ لیتر بهره می‌برد که قادر است ۶۲۱ اسب بخار تولید کند. پیشرانه‌ی اصلی مورد استفاده در SL65 کوپه از وجود دو توربو شارژر بهره می‌برد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

متخصصان برابوس ابتدا به سراغ موتور بکار رفته در این خودرو رفته و پس از جدا کردن توربوشارژرهای تعبیه شده‌ی استاندارد آن، توربوشارژرهای اختصاصی طراحی شده توسط متخصصان برابوس را روی آن تعبیه کرده‌اند. اما تغییرات به این مرحله محدود نشده و حجم موتور ۶ لیتری این مرسدس به بیش از ۶.۳ لیتر افزایش پیدا کرده است. برابوس با ایجاد تغییرات در پیستون‌ها و میل‌لنگ پیشرانه‌ی این خودرو، قدرت موتور را از ۶۰۰ به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش داده است. از دیگر قابلیت‌های اضافه شده به این خودرو باید به امکان تنظیم صدای خروجی از اگزوز با وجود سیستم اگزوز اختصاصی برابوس اشاره کرد که تمام ساختار آن توسط متخصصان برابوس طراحی و تولید شده است.

همانطور که اشاره کردیم قدرت این خودرو به بیش از ۹۰۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده و با استفاده از این قدرت موتور، این خودرو قادر است تا در کمتر از ۳.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. همچنین حداکثر سرعت این کوپه‌ی قدرتمند نیز در حدود ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است که بسیار فوق‌العاده به نظر می‌رسد. SL۶۳ تیون شده توسط برابوس قادر است در ۹.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که این قدرت می‌تواند عاشقان شتاب را سیراب کند. رسیدن به این سرعت در کمتر از ۹.۱ ثانیه نشان از گشتاور بالای خودرو دارد که باعث می‌شود خودرو به مدد آن به چنین سرعت رویایی دست یابد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

متخصصان برابوس تغییراتی را نیز در کاپوت این خودرو و مخصوصا محفظه‌ی مکش آن ایجاد کرده‌اند که با تغییراتی در برنامه‌ی نرم‌افزاری تنظیم تزریق و پاشش سوخت همراه بوده است. کیت بدنه‌ی در نظر گرفته شده برای کوپه‌ی جراحی شده‌ی مرسدس شامل ستی است که با استفاده از فیبرکربن تولید شده و شامل دیفیوزر عقب، رکاب‌های جانبی، اسپویلر و رکاب زیر سپر جلو است.

برابوس بصورت پیش‌فرض لاستیک‌های ۲۱ اینچی را برای خودروی خود در نظر گرفته، اما در صورتی که خریداران تمایل داشته باشند، می‌توان از لاستیک‌های ۲۲ اینچی نیز روی این خودرو استفاده کرده که ظاهر خودرو را بیش از پیش پهن پیکرتر نشان خواهد داد. در داخل خودرو نیز می‌توان تغییراتی را که شامل استفاده از ترکیب چوب و چرم است در کنار نورپردازی موضعی مشاهده کرد که جلوه‌ی زیبایی را به این کوپه‌ بخشیده است.


استون مارتین DB11 معرفی شد؛ جواهر بریتانیا

استون مارتین DB11‌ در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی شد تا DB9 پس از ۱۲ سال بازنشسته شود. برای آشنایی بیشتر با سوپراسپرت بسیار زیبای استون مارتین، با ما همراه باشید.

استون مارتین از جدید‌ترین عضو خانواده‌ی خود رونمایی کرد. DB11‌ جایگزین مدل DB9‌ خواهد شد؛ DB9 برای اولین بار در سال ۲۰۰۴ معرفی شد و تولید آن در حال حاضر نیز ادامه دارد. اما شرایط پس از تولید DB11 متفاوت خواهد بود و مدل بسیار محبوب DB9 بازنشسته خواهد شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

استون مارتین از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خود که از سال ۲۰۰۳ به طور پیوسته در انواع مدل‌های تولیدی خود استفاده کرده و به بهینه‌سازی آن پرداخته بود، را کنار خواهد گذشت. این خبر شاید برای بسیاری از طرفداران این برند ناراحت‌کننده باشد که دیگر امکان لذت بردن از غرش فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی مذکور را نخواهند داشت.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اما نکته‌ی مثبت این واقعه، تغییر نگرش این شرکت به سوی استفاده از پیشرانه‌های توربوشارژر است که قابلیت‌های حرکتی بیشتری به محصولات استون مارتین خواهد بخشید. در همین راستا نیز DB۱۱ از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز به دو توربوشارژر بهره می‌برد که از صفر توسط تیم تحقیق و توسعه‌ی استون مارتین طراحی شده است. طبق صحبت‌های مسئولین استون مارتین، پیشرانه‌ی جدید این شرکت از بلوک مشترک با پیشرانه‌ی ۵.۹ لیتری قدیمی این شرکت بهره می‌برد؛ اما سایر قطعات همگی جدید هستند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

استون مارتین DB۱۱ به واسطه‌ی پیشرانه‌ی جدید خود توانایی تولید ۶۰۰ اسب بخار، ۶۰ اسب بخار بیشتر از DB۹ GT، را دارد. این خودرو همچنین قادر به تولید ۵۱۶ پوند فوت گشتاور را نیز دارد؛ در حالی که نسل پیشین آن حداکثر ۴۵۷ پوند‌فوت را در اختیار راننده قرار می‌داد. یان میناردز مدیر بخش مهندسی استون مارتین از تلاش بالای این تیم برای ارائه‌ی پاسخ بدون تاخیر توربوشارژر‌ها خبر داد. استون مارتین DB۱۱ از تکنولوژی‌ غیرفعال سازی سیلندر‌ها نیز بهره می‌برد که در صورت عدم نیاز به توان بالا تا حداکثر یک بانک (یک ردیف سیلندر در پیشرانه‌های خورجینی) را غیرفعال کند. این شرایط همانند تجهیز DB۱۱ به پیشرانه‌ی خطی ۶ سیلندر است تا بدین وسیله مصرف سوخت در خودرو کاهش قابل توجهی یابد.

استون مارتین برای انتقال توان در DB۱۱‌ از جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی خودکار ZF بهره برده است که پیش‌تر در نمونه‌ی ونکوئیش نیز به کار رفته بود. توان پیشرانه در محصول جدید استون مارتین از طریق دیفرانسیل هوشمند با قابلیت تقسیم گشتاور، به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. استون مارتین برای افزایش قابلیت‌های حرکتی DB۱۱‌ از سازه‌ی آلومینیومی جدیدی در این خودرو استفاده کرده است که در تمامی محصولات آینده‌ی استون مارتین نیز به کار خواهد رفت.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

ابعاد بدنه در DB۱۱ شباهت زیادی با DB۹ دارد؛ سوپراسپرت جدید استون مارتین ۳ سانتی‌متر در طول و ۶.۸ و ۰.۸ سانتی‌متر در عرض و ارتفاع افزایش را تجربه کرده است. به فاصله‌ی بین دو محور نیز ۶.۴ سانتی‌متر افزوده شده است. وزن خودرو نیز تغییر چندانی نداشته و تنها با ۱۵ کیلوگرم کاهش به ۱۷۷۰ کیلوگرم رسیده است. طبق اعلام مهندسان استون مارتین پیشرانه‌ی جدید DB۱۱ بسیار سنگین‌تر از نمونه‌ی به کار رفته در DB۹ است؛ به همین دلیل کاهش وزن بدنه‌ی محصول جدید این شرکت جزء اولویت‌های اصلی طراحی آن بوده است.

استون مارتین DB۱۱ از کابین بسیار جادارتر و مجهز‌تری بهره می‌برد و اکنون فضای صندلی‌های عقب این خودرو قابل استفاده است. پیش‌ از این صندلی‌های عقب DB۹ تنها به عنوان محل حمل چمدان‌ها قابل استفاده بودند. فضای کابین DB۱۱ بیش‌ترین تفاوت را نسبت به نسل قبل در خود مشاهده کرده است. داشبورد، غربیلک فرمان و نشانگر‌های این خودرو همگی از طراحی جدیدی برخوردار هستند. نمایشگر ۸ اینچی لمسی، سیستم صوتی ۱۰۰۰ وات Bang & Olufsen، پارک خودکار و کروز کنترل تطبیق‌پذیر، برخی از امکانات به کار رفته در DB۱۱ است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نسل جدید سوپراسپرت استون مارتین از سیستم تعلیق چنداتصاله‌ی جدید در کنار سیستم فرمان برقی بهبود یافته بهره می‌برد تا عملکرد حرکتی آن ارتقای قابل توجهی یابد. طراحی بدنه‌ی DB۱۱ به نحوی انجام شده است تا جریان هوا بدون نیاز به استفاده از اسپلیتر یا دیفیوز‌های عظیم، به خوبی به محل‌های مورد نظر هدایت شوند.

استون مارتین DB۱۱ به قیمت ۲۱۴,۸۲۰ دلار و در سه ماهه‌ی چهارم سال جاری میلادی به مشتریان تحویل داده خواهد شد.


شورولت کوروت گرند اسپرت 2017 معرفی شد؛ گزینه‌ی مناسب پیست

شورولت کوروت گرند اسپرت جهت رقابت با خودرو‌های بهینه‌ شده برای پیست‌ها اعم از پورشه 911 GT3 RS و فورد موستانگ GT350R، در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی و در تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد شد. برای آشنایی بیشتر با کوروت گرند اسپرت با ما همراه باشید.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

شورولت، برند کوروت گرند اسپرت را مجددا احیا کرد. نسل هفتم شورولت کوروت با بهینه‌سازی‌های متعدد در بخش‌های مختلف و پسوند گرند اسپرت، خود را به عنوان گزینه‌ی توانمندی برای پیست‌ها معرفی کرده است و در کنار قیمت پایین‌تر نسبت به انواع دیگر کوروت، می‌تواند توجه علاقه‌مندان به پیست‌ها و مسابقات اتومبیلرانی را به خود جلب کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

کوروت گرند اسپرت نیز همانند نمونه‌ی استاندارد کوروت از پیشرانه‌ی هشت سیلندر و ۶.۲ لیتری LT۱ بهره می‌برد که توان خروجی معادل ۴۶۰ اسب بخار دارد. شورولت برای ارتقای عملکرد این خودرو تعدادی از سیستم‌های پیشرفته‌ی Z۰۶ را در کوروت گرند اسپرت به کار برده است. سیستم اگزوز فعال، تایر‌های سوپر اسپرت میشلین، چرخ‌های سبک ساخته شده با آلیاژ‌های مخصوص، ترمز‌های برمبو، سیستم تعلیق مغناطیسی جهت کنترل بهتر سواری و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، برخی از تجهیزات به کار رفته در کوروت گرند اسپرت است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

امکان سفارش پکیچ Z۰۷ شامل تایر‌های مناسب‌تر میشلین پایلوت سوپراسپرت ۲ و ترمز‌های کربن-سرامیک نیز در دسترس است. به واسطه‌ی این پکیج، کوروت گرند اسپرت قادر به تحمل ۱.۲ جی شتاب جانبی خواهد بود. حتی بدون تجهیز به پکیج Z۰۷، این خودرو توان تحمل شتاب جانبی عالی ۱.۰۵ جی را دارد.

طبق آزمایش‌های شورولت در پیست میلفورد جنرال موتورز، کوروت گرند اسپرت مجهز به پکیج Z۰۷ تنها کمتر از یک ثانیه از کوروت ZR۱ کند‌تر بود. این در حالی است که قیمت کوروت گرند اسپرت بسیار کمتر از انواع قدرتمند این خودرو اعم از Z۰۶ خواهد بود.

کوروت گرند اسپرت از تابستان سال جاری در دو نوع کوپه و روباز به فروش خواهد رسید. جعبه‌دنده‌های ۷ سرعته‌ی دستی یا ۸ سرعته‌ی خودکار نیز جهت انتقال توان پیشرانه به چرخ‌ها به کار گرفته خواهند شد. کوروت به نمایش درآمده در تصاویر، نمونه‌ی خاص گرند اسپرت کالکتور ادیشن است که در انتهای سال جاری به فروش خواهد رسید. این خودرو تنها در رنگ و خطوط بدنه و کابین با نمونه‌ی گرند اسپرت تفاوت دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در حالیکه کوروت Z۰۶ با پیشرانه‌ی ۶۵۰ اسب بخاری خود قیمتی برابر با ۸۰۳۹۵ دلار دارد، پیش‌بینی می‌شود کوروت گرند اسپرت قیمتی نزدیک به ۶۰,۰۰۰ دلار داشته باشد.


لامبورگینی سنتناریو ۲۰۱۷ معرفی شد؛ هدیه‌ی تولد ۷۵۹ اسب بخاری

لامبورگینی سنتناریو LP-770 نیز پس از بوگاتی کایرون و پاگانی هوایرا، در نمایشگاه ژنو 2016 معرفی شد تا بدین ترتیب رویداد خاطره‌انگیزی برای عاشقان سوپراسپرت‌ها ایجاد شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

زمانی که انسان‌های عادی فوت می‌کنند، یاد و خاطره‌ی آن‌ها را با تعدادی عکس یا در حالت‌های خاص با بناهایی گرامی می‌دارند. اما در صورتی که فردی ایتالیایی باشید که شرکت تراکتورسازی و بعد‌ها سوپراسپرت‌سازی را بنا نهاده باشید، در تولد ۱۰۰ سالگیتان با ابرخودرویی ۷۶۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر، از شما یاد خواهد شد.

لامبورگینی برای یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره‌ی موسس خود، ابرخودروی سنتناریو (Centenario) را در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی کرد. این رویداد هم‌چنین با تولد ۵۰ سالگی مدل افسانه‌ای میورا هم‌زمان شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سنتناریو جدید‌ترین نمونه‌ی تولید محدود لامبورگینی است که در کنار سایر انواع این رده اعم از رونتون، سستو المنتو و وننو قرار می‌گیرد. همانند سایر مدل‌های لامبورگینی، سنتناریو نیز از ظاهر بسیار خشن و نفس‌گیری برخوردار است. تبحر بالای طراحان و مهندسان لامبورگینی باعث شده است تا هیچ برندی به میزان لامبورگینی زیبایی و هیجان لازم را برای استفاده در پوستر‌های خودرویی را نداشته باشد.

سنتناریو نیز همانند وننو از پلتفرم مشترک با اونتادور بهره می‌برد و به کمک قدرتمند‌ترین پیشرانه‌ی تولید شده توسط لامبورگینی، به سرکش‌ترین گاو وحشی سنت آگاتا تبدیل شده است. لامبورگینی در بخش طراحی بدنه‌ی سنتناریو تمام هنر و تجربه‌ی خود را به کار برده است تا هر بیننده‌ای در نگاه اول مات و مبحوت این خودرو شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

خطوط شکسته، ورودی‌های عظیم هوا، ظاهر تهاجمی و خشن، شیشه‌های جانبی شش‌وجهی و چراغ‌های جلوی افقی با زاویه‌ی بسیار اندک، المان‌های طراحی لامبورگینی است که در سنتناریو نیز مشاهده می‌شوند. برخلاف وننو که طراحی بسیار عجیب و به دور از سوپرخودرو‌های متداول داشت، سنتناریو از طراحی تمیز‌تر و نزدیک‌ترین به سایر اعضای خانواده‌ی خود بهره می‌برد.

ورودی‌های عظیم هوا در سپر جلو و طرفین و بالای خودرو در نهایت به خروجی‌های هوای بسیار زیبا ختم شده است. ورودی‌های هوای مثلثی شکل در قسمت‌ جلوی هر چرخ نیز برای هدایت جریان هوا به سیستم تمز و بهبود روند خنک‌سازی آن‌ها طراحی شده است و هماهنگی زیادی با سایر بخش‌های خودرو دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

دیفیوزر غول پیکر سنتناریو تقریبا تمام بخش عقب خودرو را دربرگرفته است. پره‌های دیفیوزر علاوه بر هدایت سریع و مرتب جریان هوای زیر خودرو، هوای خروجی از محفظه‌ی موتور را نیز با کمترین اغتشاش خارج خواهد کرد تا نیروی دان‌فورس زیادی تولید شود. خروجی‌های اگزوز سه‌گانه در میانه‌ی سپر عقب و پره‌های دیفیوزر نیز جلوه‌ی بسیار زیبایی تولید کرده است. طراحی Y شکل چراغ‌های عقب لامبورگینی، در سنتناریو بسیار کشیده‌تر و جذاب‌تر شده‌اند نمای شخصی اخمو و عبوس را در انتهای خودرو به نمایش می‌گذارد. اسپویلر این خودرو نیز در سرعت‌های بالا خارج خواهد شد و زاویه‌ی ۱۵ درجه را به خود خواهد گرفت.

لامبورگینی در نمونه‌ی به نمایش درآمده، از رنگ‌آمیزی تمام خودرو خودداری کرده و از رنگ سیاه مات بدنه‌ی فایبرکربن سنتناریو بره برده است. فقط بخش‌های خاصی از خودرو به رنگ زرد رنگ‌آمیزی شده‌اند که جلوه‌ی فوق‌العاده‌ای به خودرو بخشیده است. رینگ‌های ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب سنتناریو نیز درون لاستیک‌های پیرلی پی زرو قرار گرفته‌اند که نوار رنگی زرد در آن مشاهده می‌شود. بدنه‌ی سنتناریو کاملا از فیبرکربن ساخته شده است و طبق اعلام لامبورگینی وزنی برابر ۱۵۲۰ کیلوگرم، ۳۲۰ کیلوگرم سبک‌تر از اونتادور، دارد. سنتناریو در بخش قوای حرکتی از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی بهره برده است که توانایی تولید ۷۵۹ اسب بخار را دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

این میزان از توان، ۱۹ اسب بخار بیش‌تر از قدرتمند‌ترین خودروی لامبورگینی، لامبورگینی اونتادور سوپرولاچه، است. بدین ترتیب سنتناریو به قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌ی لامبورگینی تبدیل خواهد شد. پیشرانه‌ی تنفس طبیعی لامبورگینی توانایی رسیدن به دور موتور فوق‌العده ۸۶۰۰ دور بر دقیقه را دارد و اگر با محصولات این برند مطرح آشنا باشید، قطعا از صدای بی‌نظیر پیشرانه‌های لامبورگینی آگاه هستید. صدایی مشابه با غرش هیولا‌های فیلم‌های تخیلی. سنتناریو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۸ ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و در مدت زمان ۲۳.۵ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

سنتناریو به سیستم فرمان جدیدی مجهز شده است که در شرایط خاص به چرخ‌های عقب نیز زاویه خواهد داد تا شعاع چرخش خودرو کاهش یابد. عملکرد این سیستم نیز در کنار سیستم‌های کنترل پایداری، انتقال قدرت و سیستم تعلیق، با انتخاب حالت‌های رانندگی Strada، Sport و Corsa تغییر می‌کند. سنتناریو در بخش کابین خود نیز ب طور گسترده از فایبر کربن بهره برده تا وزن خودرو کاهش قابل توجهی پیدا کند. نمایشگر ۱۰.۱ اینچی لمسی در کنار سیستم ثبت داده‌های خودرو اعم از سرعت، شتاب‌های وارده به خودرو و زمان‌ طی پیست، از دیگر امکانات موجود در سنتناریو است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

لامبورگینی تولید ۴۰ دستگاه سنتناریو را برنامه‌ریزی کرده که ۲۰ دستگاه کوپه و ۲۰ دستگاه رودستر انواع این خودرو را تشکیل می‌دهد. قیمت خام و بدون احتساب هزینه‌ی جابجایی و مالیت سنتناریو ۱.۷۵ میلیون دلار اعلام شده است و تحویل خودرو از پاییز سال جاری میلادی آغاز خواهد شد.

فروچیو لامبورگینی شاید اگر هم‌چنان در قید حیات بود، هیچ‌گاه پیش‌بینی هدیه‌ی تولدی این چنین را نمی‌کرد اما میراث‌داران وی به خوبی ثابت کرده‌اند که برای موسس خود ارزش زیادی قائل هستند.



پاگانی هوایرا BC به طور رسمی معرفی شد

پاگانی هوایرا BC‌ که پیش‌تر تصاویری از آن منتشر شده بود، حال به طور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ معرفی و در معرض نمایش عموم قرار گرفت.

پاگانی هوایرا (Huayra) اولین بهبود و بروزرسانی خود را تجربه کرد. هوایرا که در سال ۲۰۱۱ معرفی شده‌ بود، حال به تقویت پیشرانه و بروز‌رسانی‌های متعدد در بخش‌های مختلف، تحت نام هوایرا BC و تعداد محدود ۲۰ دستگاه معرفی شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

حروف BC‌ در نام این خودرو به افتخار بنی کایولا Benny Caiola اولین مشتری شرکت پاگانی، انتخاب شده است. وی سال ۲۰۱۰ و در سن ۷۹ سالگی درگذشت. هوراچیو پاگانی رابطه‌ی نزدیکی با کایولا داشته و تاثیر زیادی از وی گرفته است.

پاگانی بهینه‌سازی زیادی را در هوایرا اعمال کرده است تا ارتقای زیادی در عملکرد این خودرو ایجاد شود. هوایرا BC از همان پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر خورجینی و ۶ لیتری توسعه‌ی یافته توسط بخش AMG شرکت مرسدس بنز بهره می‌برد که پیش‌تر در نمونه‌ی استاندارد هوایرا نیز به کار رفته بود. اما با تغییرات پاگانی این پیشرانه اکنون توانایی تولید ۷۸۹ اسب بخار در کنار ۸۱۱ پوند فوت گشتاور را دارد که پیش‌تر این مقادیر به ترتیب برابر با ۷۲۰ و ۷۳۸ بودند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی جدید ساخت شرکت Xtrac یکی دیگر از بخش‌هایی است که هوایرا BC تحت بهبود قرار گرفته است. سینکرونایزر‌هایی از جنس فایبر کربن در کنار عملگر‌های الکتروهیدرولیکی باعث شده تا روند تغییر دنده در نمونه‌ی جدید هوایرا دو برابر سریع‌تر از گذشته شود. بدین ترتیب هوایرا تنها در مدت زمان ۷۵ میلی‌ثانیه قادر به تعویض دنده خواهد بود. با این که جعبه دنده‌های دوکلاچه‌ عملکرد بهتری در این زمینه دارند و به تنها ۵۰ میلی‌ثانیه برای تعویض دنده نیاز دارند، اما طبق گفته‌ی پاگانی وزن پایین جعبه‌دنده‌ی جدید هوایرا BC در کنار عملکرد بسیار خوب، نقاط قوت آن است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

استفاده از مواد سبک و پیشرفته‌تر باعث شده تا هوایرا وزنی برابر با ۱۲۱۸ کیلوگرم داشته باشد؛ بدین ترتیب پاگانی موفق شده تحت رژیم لاغری مخصوص خود، ۱۳۶ کیلوگرم از وزن هوایرا بکاهد.

در بخش بدنه نیز هوایرا BC تغییرات زیادی به خود دیده است. بسته‌های ویژه‌ی آیرودینامیکی این خودرو، به وضوح نشانگر رفتار خشن آن در پیست‌ها است. تقریبا هر سانتی‌متر از هوایرا BC برای اعمال نیروی رو به پایین (Downforce) بیشتری طراحی و بهینه‌سازی شده است. اسپلیتر جدید، ورودی و خطوط انتقال هوای بهبود یافته در کنار دیفیوزر و بال عظیم انتهای خودرو، باعث شده‌اند تا هوایرا در نگاه اول نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

تغییرات مذکور به کمک شرکت تولید کننده‌ی خودرو‌های مسابقه‌ای مطرح ایتالیا به نام دالارا (Dallara) انجام شده است. قطعات جدید بدنه و برخی از پنل‌های قبلی نیز از جنس فایبرکربن پیشرفته‌‌تری تولید شده‌اند که طبق گفته‌ی پاگانی ۵۰ درصد سبک‌تر و ۲۰ درصد مقاوم‌تر از نمونه‌های به کار رفته در هوایرا استاندارد است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

به واسطه‌ی پیشرانه‌ی قدرتمند‌تر، وزن کمتر، کیت آیرودینامیک و سیستم تعلیق پیشرفته، هوایرا BC عملکرد ایده‌آلی از خود به نمایش خواهد گذاشت. نمونه‌ی استاندارد هوایرا توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در مدت زمان ۳.۲ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت را داشت.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هوایرا BC در تعداد محدود ۲۰ دستگاه و قیمت ۲.۵۵ میلیون دلار به فروش خواهد رسید. طبق شایعات منتشر شده پاگانی در آینده‌ی نزدیک نمونه‌ی روباز هوایرا را نیز معرفی خواهد کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016


مرسدس بنز سی کلاس کابریولت را در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد

از دیرباز نام مرسدس بنز با کیفیت، راحتی و اصالت عجین شده، هرچند نباید زیبایی را نیز به عنوان یکی از فاکتور‌های اصلی محصولات این خودروساز آلمانی از یاد برد. ستاره‌ی درخشان ژرمن‌ها با دست پر به ژنو رفته و سی کلاس کابریولت را در سوئیس معرفی کرد. بدون شک باید سی کلاس کابریولت را یکی از چشم‌نوازترین خودروهایی خواند که مرسدس در ژنو معرفی کرده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مرسدس بنز در جریان برگزاری نمایشگاه ژنو از خودروی جدید خود که از خانواده‌ی سی کلاس (C Class) جدید این کمپانی است، رونمایی کرد. سی کلاس کابریولت یا روباز (Cabriolet) را باید نسخه‌ی جدیدی از سی کلاس کوپه خواند که اخیرا معرفی شده و وجه تمایز ظاهری آن سقف باز شونده‌ی این خودرو است که در صورت کنار زدن آن می‌توان بهبود‌هایی را در این خودرو شاهد بود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سی کلاس کابریولت در دو نسخه روانه‌ی بازار آمریکا خواهد شد که شامل نمونه‌ی C۳۰۰ با موتور ۲۴۱ اسب بخاری دو لیتری توربو شارژ شده‌ی چهار سیلندر و نمونه‌ی C۴۳ تیونینگ AMG با موتور V۶ توربوشارژ شده‌ی ۳ لیتری به قدرت ۳۶۲ اسب بخار است. هر دو نسخه از وجود یک جعبه دنده‌ی ۹ سرعته‌ی اتوماتیک بهره می‌برند. C۳۰۰ را می‌توان در نسخه‌ی هر چهار چرخ متحرک یا ۴Matic یا انتقال نیرو به چرخ‌های عقب سفارش داد، هرچند نسخه‌ی C۴۳ تنها با حالت انتقال قدرت موتور به همه‌ی چرخ‌ها قابل سفارش است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مرسدس بنز سی کلاس کابریولت را به گونه‌ای طراحی کرده تا سرنشینان این خودرو بتوانند نوازش موهایشان در طول همه فصول سال را در زمان رانندگی و از طریق پایین آوردن سقف تجربه کنند، چراکه منافذ تعبیه شده در طاق بالا پس از باز شدن سقف در فصولی که سرما می‌تواند کمی آزار دهنده‌ی باشد، گرما را به سمت سر و گردن سرنشینان می‌فرستند. همچنین مرسدس بنز در این نسخه بالی را در قسمت بالای شیشه جلو تعبیه کرده که پس از باز کردن سقف کمی بالا آمده و مانع از ایجاد جریان‌های هوا در بالای اتاق و ورود باد به محل نشستن سرنشینان خودرو می‌شود. در واقع این بال وظیفه‌ی دور نگه داشتن جریان‌های هوای سرد را برعهده دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مرسدس بنز در نسل جدید خودروهای خود، لوکس بودن را نیز بیش از پیش به خودروهای تمام کلاس‌های خود اضافه کرده و در کنار آن شاهد بهبود هندلینگ و سایر فاکتورهای رانندگی در این خودرو هستیم. در کنار C۳۰۰ کابریولت، C۴۳ قرار دارد که از وجود یک پیشرانه‌ی قدرتمند در کنار سیستم فنربندی اصلاح شده با ویژگی‌های اسپورت بهره می‌برد که می‌تواند عطش رانندگان تشنه‌ی سرعت و قدرت را رفع کند، هرچند مرسدس نمونه‌ی پرقدرت‌تری را نیز معرفی خواهد کرد که Mercedes-AMG C۶۳ نام دارد. این خودرو از وجود یک پیشرانه‌ی توئین توربروی V۸ بهره خواهد برد که براساس اطلاعات ارائه شده در بهار سال آینده‌ی شمسی رونمایی می‌شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

طراحی داخلی سی کلاس کابریولت از نظر طراحی تفاوتی با نسخه‌ی کوپه و سدان ندارد، بطوریکه غیر از تجهیزات نصب شده روی سقف این خودرو، تماما امکانات دیگر بصورت استاندارد در هر سه نسخه یکسان است. از جمله‌ی ویژگی‌های سی کلاس کابریولت می‌توان به سیستم تشخیص نقاط کور، دوربین عقب، استارت بدون کلید، صندلی‌های گرم شونده‌ی جلو، مانیتور ۷ اینچی در مرکز کنسول، سیستم پیشگیری از تصادف مرسدس بنز اشاره کرد. در صورت تمایل خریداران این خودرو می‌توانند قابلیت‌های دیگری را نیز نمایشگر ۸.۴ اینچی، و تغییرات در لامپ چراغ‌های جلو که شامل نمونه‌های ال‌ای‌دی و سایر موارد را سفارش دهند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

مرسدس بنز، سی کلاس کابریولت را برای رقابت با سری ۴ بی ام و و آئودی آ۵ و اس ۵ کابریولت روانه‌ی بازار خواهد کرد. خودروی جدید مرسدس بنز علاوه بر سایر کمپانی‌ها، دارای رقبایی داخلی نیز است که مهم‌ترین آن ای کلاس کابریولت است. این خودرو با وجود بهره‌گیری از اسم ای کلاس، بر پایه‌ی پلتفرم سی کلاس توسعه یافته است. باید دید که علاقمندان به خودروهای مرسدس بنز چگونه از این محصول استقبال خواهند کرد.


بوگاتی کایرون معرفی شد؛ تعریف مجدد ابرخودرو

بوگاتی کایرون (شیرون به زبان فرانسوی) سرانجام معرفی شد. ابرخودروی جدید بوگاتی برای جانشینی مدل افسانه‌ای ویرون به بازار خواهد آمد و با توانایی‌های خارق‌العاده‌ی خود، مجددا رده‌ی ابرخودرو‌ها را تعریف خواهد کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بوگاتی ویرون (Bugatti Veyron) به واسطه‌ی قابلیت‌های بی‌نظیر خود، بیش از یک دهه سلطان مطلق رده‌ی ابرخودرو‌ها بود. این خودرو چند بار نیز تحت بهینه‌سازی‌های مختلف قرار گرفت و نمونه‌ی سوپراسپرت ویرون، با ۱۲۰۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۴۳۱.۲ کیلومتر بر ساعت آخرین تلاش برند بوگاتی با مدل ویرون بود. با وجود عرضه‌ی ابرخودرو‌های مختلف از سایر برند‌ها، هم‌چنان ویرون قدرتمند‌ترین و سریع‌ترین خودرو‌ی مجاز جاده‌ای است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

اکنون زمان جایگزینی ویرون پا به سن گذاشته با نمونه‌ی کاملا جدید‌ی است. کایرون (Chiron) برای ادامه‌ی راه ویرون قدم به این عرصه گذاشته است. ابرخودروی جدید بوگاتی برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت به تنها ۱۵ ثانیه زمان احتیاج دارد و در حالت استاندارد قادر به کسب حداکثر سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت است. اما در صورتی که کلید مخصوص بوگاتی برای کسب بالاترین سرعت ممکن را در جایگاه تعبیه شده‌ی آن وارد کند، قادر خواهید بود به حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسید! درست متوجه شدید؛ حداکثر سرعت کایرون توسط بوگاتی محدود شده است.

اما در صورتی که تمایل به کسب سرعت بیشتری داشته باشید، بوگاتی به صورت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. این روند تحت نظر مهندسان بوگاتی با کنترل شرایط جوی و خودرو، انجام خواهند شد. در این حالت کسب سرعت ۴۴۲.۵ کیلومتر بر ساعت ممکن خواهد بود و بدین ترتیب کایرون نام خود را به عنوان سریع‌ترین خودرو‌ی شهری تاریخ ثبت خواهد کرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در حال حاضر هنوز رکورد رسمی و عملی از حداکثر سرعت بیشتر از ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت توسط کایرون ثبت نشده است و اعداد ذکر شده در مرحله‌ی قبل تحت محاسبات و شبیه‌سازی‌های مهندسی بدست آمده است. ولفگانگ درهیمر مدیر عامل بوگاتی در خصوص حداکثر سرعت کایرون اعلام کرد:

رسیدن به سرعت بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت نیازمند شرایط و مقدمات خاصی است؛ زیرا تحت این سرعت خودرو فشار بسیاری را متحمل است و احتمال خطر جانی برای راننده وجود دارد. با این حال داده‌های ما به خوبی نشانگر این موضوع هستند که کایرون توانایی شکستن رکورد ویرون سوپراسپرت را دارد.

خودروی ونوم جی‌تی جان هنسی نیز پیش‌تر رکورد ۴۳۵.۳ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرده بود. مدیران و مهندسان بوگاتی در خصوص عملکرد کایرون و شکستن رکورد ونوم جی‌تی با اختلاف حداقل ۵ کیلومتر بر ساعت، نیز بسیار مطمئن هستند. رکوردگیری نهایی در پیست مخصوص فولکس واگن در بهار سال جاری و پیش از تحویل اولین خودرو به مشتریان، انجام خواهد شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بوگاتی کایرون در بخش قوای حرکتی خود از پیشرانه‌ی ۸ لیتری ۱۶ سیلندر با چینش W بهره می‌برد. چهار توربوشارژر غول‌پیکر نیز وظیفه‌ی تامین هوای فشرده‌ای این پیشرانه را بر عهده دارند. همچنین بوگاتی برای انتقال قدرت در کایرون از جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه بهره برده است. طبق ادعای مهندسین بوگاتی، بیش از ۹۵ درصد از قطعات کایرون مجددا طراحی شده و تنها کمتر از ۵ درصد قطعات این خودرو از ویرون به عاریت گرفته شده است. کایرون عریض‌تر، بلند‌تر و کوتاه‌تر از ویرون است، اما وزن مشابهی با نسل گذشته‌ی خود دارد.

پیشرانه‌ی کایرون نمونه‌ی تکامل یافته‌ی ویرون سوپراسپرت است و اکنون ۲۵ درصد توان و ۵ درصد گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. تولید ۱۵۰۰ اسب بخار در دور موتور ۶۷۰۰ دور بر دقیقه در کنار ۱۱۶۵ پوند فوت گشتاور در بازه‌ی ۲۰۰۰ تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه، ارقام خارق‌العاده‌ای است که تنها از بوگاتی انتظار می‌رود. بوگاتی موفق شده‌ است با بهبود‌ ورودی‌های هوا، هوای بیشتری را وارد محفظه‌ی احتراق پیشرانه بکند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در بخش ظاهر خودرو نیز کایرون چهره‌ی تهاجمی‌تری به خود گرفته و کمی متمایل به جلو شده است. این موضوع در کنار قوس بی‌نظیر طراحی شده در بخش جانبی خودرو که از ستون A آغاز و با رسیدن به ستون C مجددا به بخش جلوی خودرو باز می‌گردد، باعث شده تا کایرون جلوه‌ی بسیار خشن و زیبایی را پدیدار شود. ورودی‌های هوای کنار قوس جانبی خودرو نیز با طراحی آیرودینامیک خودرو، باعث ورود هوای کافی به پیشرانه می‌شوند.

برخلاف ویرون که در بخش انتهایی همانند جلوی خودرو با طراحی قوسی شکل همراه بود، کایرون در بخش انتهایی خود طراحی همانند موشک‌ها را به همراه دارد. طبق گفته‌ی مهندسین بوگاتی این نوع طراحی باعث شده است تا بخش کم فشاری در انتهای خودرو ایجاد شود تا هوای داغ اطراف پیشرانه به خوبی از خروجی‌های تعبیه شده، تخلیه شود. چراغ ال‌ای‌دی یک تکه، دیفیوزر عظیم و خروجی‌های اگزوز تیتانیومی، از دیگر موارد بخش انتهایی کایرون است که توجه زیادی را به خود جلب می‌کند.

توربوشارژر‌های دو مرحله‌ای بهینه‌ی ویرون باعث شده‌اند تا یکی از بهترین نمودار‌های توان و گشتاور را در کایرون شاهد باشیم. گشتاور تولیدی در این خودرو در دور موتور ۲۰۰۰ دور بر دقیقه به حداکثر خود می‌رسد و تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه نیز به صورت بسیار آرام کاهش می‌یابد. این در حالی است که توان تولیدی این پیشرانه به صورت صعودی تا ۶۷۰۰ دور بر دقیقه افزایش و به حداکثر میزان خود می‌رسد. همچنین در این بخش باید به واکنش خودرو به ورودی پدال گاز نیز اشاره کرد که در کایرون به صورت خطی و کاملا متفاوت با ویرون است. طبق گفته‌های مهندسین بوگاتی این موضوع باعث کنترل بهتر و جذابیت بیشتر حین رانندگی در کایرون می‌شود.

درهیمر در خصوص رفتار حرکتی کایرون گفت:

ما به عکس‌العمل‌ها و پیشنهادات مشتریان و رانندگان حرفه‌ای در خصوص ویرون واکنش مثبتی نشان دادیم و درخواست آن‌ها مبنی بر نیروی ترمزی بیشتر و قابلیت‌های فرمان‌پذیری بالاتر را در کایرون به ارمغان آوردیم.


بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

در همین راستا کایرون به ترمز های کاملا جدید مجهز شده است. دیسک‌های ۱۶.۵ اینچی کربن-سرامیک با چهار لنت تعبیه شده در کنار هم و ۸ پیستون از جنس تیتانیوم، در چرخ‌های جلوی کایرون به کار رفته‌اند. در بخش عقب این خودرو نیز دیسک‌های ۱۵.۷ اینچی و کالیپر‌های مجهز به ۶ پیستون تیتانیومی، برای توقف کایرون مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

بوگاتی توجه ویژه‌ای به چسبندگی کایرون در بخش جلو و انتهای خودرو داشته است. سیستم تعلیق پیشرفته از جنس فایبرکربن، سیستم فرمان برقی جدید شرکت ZF و دمپر‌های تولیدی شرکت Sachs باعث شده‌اند تا کایرون تجربه‌ی بهتری در بخش فرمان‌پذیری از خود به جای بگذارد. همچنین بوگاتی از لاستیک‌های جدید میشلن استفاده کرده است که ۱۴ درصد در جلو و ۱۰ درصد در عقب سطح تماس بیشتری با جاده برقرار می‌کند. لاستیک‌های مذکور توانایی تحمل حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت را دارند.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

تغییرات نام‌برده باعث شده است تا چسبندگی جانبی خودرو نیز افزایش چشمگیری داشته باشد و طبق اعلام مهندسان بوگاتی، در کایرون قادر خواهید بود در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت به راحتی اقدام به تغییر لین کنید.

بوگاتی برچسب قیمتی ۲.۷ میلیون یورو را برای کایرون در نظر گرفته است و ۵۰۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد. لازم به ذکر است که بر اساس گفته‌های مدیران بوگاتی، کایرون برخلاف ویرون، باعث درآمدزایی خواهد شد. ۱۱۰ دستگاه از کایرون تاکنون پیش‌فروش شده است؛ این موضوع به این معنی است که در صورت سفارش کایرون، این خودرو پس از ۲ سال به دست شما خواهد رسید.


تصاویر هوندا سیویک هاچ‌بک پیش از نمایشگاه خودروی ژنو 2016 فاش شد

هوندا سیویک از آن دست خودروهایی است که طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. قرار است مدل مفهومی از سیویک هاچ‌بک در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ رونمایی شود. اما تصاویر این خودرو پیش از آغاز کار رسمی نمایشگاه فاش شده که نشان از طراحی تهاجمی این مدل دارد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ از فردا در کشور سوئیس شروع به کار می‌کند و مشهورترین خودروسازان دنیا با جدیدترین محصولات خود در این رویداد حاضر خواهند بود. امروز وب‌سایت Carscoops تصاویری از مدل مفهومی هوندا سیویک هاچ‌بک منتشر کرده است.

این خودروی پنج در از یک طراحی تهاجمی و جذاب بهره می‌برد که باعث شده نسل دهم سیویک نیز زیبا به نظر برسد. خطوط سقف خودرو به نرمی به سمت قسمت عقب خودرو کشیده شده‌اند که باعث شده نوع قرارگیری و سبک طراحی چراغ‌های عقب سیویک هاچ‌بک شبیه نسخه‌ی سدان شود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هوندا سعی کرده با طراحی جدید سپرهای جلو و عقب ظاهری تهاجمی‌تر به سیویک هاچ بک بدهد. حفره‌های در نظر گرفته شده در هر دو طرف باعث بهبود عملکرد و هندلینگ خودرو شده که این بهینه‌سازی با قرارگیری اگزوزهای دوقلو در وسط و جفت اسپویلرهای (باله‌های) عقب، تکمیل می‌شود.

خواه ناخواه این تغییرات سبب شده تا با دیدن سیویک هاچ‌بک به یاد مدل جذاب و رده‌بالای Type R بیفتیم. حالا به نظر می‌رسد با اضافه شدن مدل هاچ‌بک به نوعی خط تولید سیویک کامل شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

انتظار می‌رود هوندا در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ که ماه اکتبر برگزار می‌شود، از نمونه‌ی تولید شده‌ی سیویک هاچ‌بک رونمایی کند. البته باز شدن درهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ به این معنی است که می‌توانیم با مدل مفهومی این خودرو بیشتر آشنا شویم.


سنتناریو غول ۷۷۰ اسب بخاری لامبورگینی در ویدیویی فاش شد

صد سالگی فروچیو لامبورگینی نزدیک است. او که بنیان‌گذار لامبورگینی است، باعث شد تا خودروها زیباتر و جذاب‌تر از گذشته شوند. لامبورگینی قصد دارد تا صدسالگی بنیان‌گذار خود را با معرفی نسخه‌‌ی غول‌آسای قدرت ۷۷۰ اسب بخاری، با نام سنتناریو (centenario) جشن بگیرد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

حال که به صدمین سالگرد تولد بینان‌گذار لامبورگینی نزدیک می‌شویم، این شرکت برای ادای احترام به موسس خود محصولی ویژه عرضه خواهد کرد. این نسخه که سنتناریو (یا چنتناریو) نام دارد ۷۷۰ اسب بخار در اختیار مالک خود قرار خواهد داد. حال تصاویری از ابرخودروی جدید لامبورگینی فاش شده است که طراحی فوق‌العاده‌ی آن را نشان می‌دهد.

همانند سستو المنتو و وننو، سنتناریو به قدری قدرت دارد که برای استفاده‌ی حداکثری از آن باید راننده‌‌ای حرفه‌ای باشید. لامبورگینی خودروی جدید خود را در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد کرد و در معرض نمایش عموم قرارخواهد داد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

سنتناریو در حدود ۲.۵ میلیون دلار قیمت خواهد داشت و تنها ۴۰ عدد از آن تولید خواهد شد. با توجه به این که تنها ۴۰ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد می‌توان حدس زد که پس از به فروش رسیدن این تعداد، قیمت خودرو به طرزی نجومی افزایش پیدا کند.

سنتناریو دارای پیشرانه‌ی V-۱۲ با قدرت ۷۷۰ اسب بخار است که در زمان اعجاب‌آور ۲.۸ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از این خودرو در دست نیست و انتظار می‌رود طی این هفته و با آغاز نمایشگاه خودرو ژنو بیشتر از آن بشنویم



پورشه ۹۱۱R مدل ۲۰۱۷ پیش از معرفی رسمی، فاش شد

پورشه نیز پیش از کنفرانس اختصاصی خود در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶، قربانی فاش شدن تصاویر یکی از محصولات خود شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

پیش‌تر با اخبار منتشر شده در خصوص پورشه و محصول آینده‌ی این شرکت، تا حدود زیادی از ارائهی نمونه‌ی جدیدی از ۹۱۱ در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ اطمینان داشتیم. حال به واسطه‌ی عکس‌های رسمی فاش شده از این خودرو، می‌توان ارائهی نمونه‌ی مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی خودرو‌ی بسیار قدرتمند GT۳ RS را مشاهده کرد. پورشه به احتمال زیاد از پیشرانه‌ی ۴ لیتری تخت و شش سیلندر به توان ۵۰۰ اسب بخار متعلق به GT۳ RS نیز در ۹۱۱ R بهره خواهد برد. ترکیب پیشرانه‌ی مذکور با جعبه‌‌دنده‌ی دستی می‌تواند آرزوی هر راننده‌ی حرفه‌ای باشد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

پورشه در محصولات اخیر خود اعم از ۹۱۱ GT۳ و ۹۱۱ GT۳ RS امکان سفارش جعبه‌دنده‌ی دستی را حذف کرده بود. حال این شرکت مطرح آلمانی برای علاقه‌مندان به جعبه‌دنده‌های دستی، نمونه‌‌ی ۹۱۱ R را در نظر گرفته است که بدین‌ وسیله از لذت تعویض دستی دنده‌ها بهره‌مند خواهند بود.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

۹۱۱ R در تولد ۵۰ سالگی نمونه‌ی اصلی این خودرو معرفی خواهد شد. پورشه نیم قرن پیش خودرویی سبک‌تر، قدرتمند‌تر از نسل اول ۹۱۱ را تحت نام ۹۱۱ R معرفی کرد تا تجربه‌ی نزدیک‌تری به مسابقات اتومبیلرانی را به کاربران خود القاء کند. بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد که نسل آینده‌ی ۹۱۱ R حال و هوای متفاوتی خواهد داشت و لذت رانندگی بالایی را به ارمغان خواهد آورد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

هنوز اطلاعاتی در خصوص نوع جعبه‌دنده‌ی به کار رفته در ۹۱۱ R در دسترس نیست، اما می‌توان نمونه‌ی ۶ سرعته‌ی استفاده شده در ۹۱۱ را به عنوان گزینه‌ی اصلی در نظر داشت. در بخش ظاهری نیز ۹۱۱ R ظاهر آرام‌تر و لوکس‌تری نسبت به GT۳ RS دارد و دیگر خبری از اسپیلر عظیم عقب، نیست.


فاش شدن تصاویر استون مارتین DB11 پیش از معرفی رسمی

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

استون مارتین DB۱۱ بدون شک یکی از مهم‌ترین محصولات نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۶ خواهد بود. حال پیش از رونمایی از این خودرو، تصاویر رسمی آن فاش شده است.‌

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ به طور رسمی از فردا آغاز به کار خواهد کرد. با این حال تصاویر تعدادی از خودرو‌هایی که برای معرفی در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شده‌اند، پیش از رونمایی فاش شده‌اند. استون مارتین DB۱۱ یکی از این محصولات است. آخرین شاهکار تولید کننده‌ی خودرو‌های لوکس بریتانیایی، جایگزین مدل موفق DB۹ خواهد شد.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

استون مارتین DB۱۱ به طور خلاصه بسیار جذاب و زیبا است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، این خودرو بسیاری از المان‌های طراحی مدل DB۱۰ که به صورت اختصاصی برای آخرین نسخه‌ی فیلم ۰۰۷ تولید شده بود، را به همراه دارد. چراغ‌های جلو و فضای صندوق عقب بخش‌هایی از DB۱۱‌ است که از خودروی جیمز باند به عاریت گرفته شده است.

بررسی خودروهای رونمایی شده در ژنو 2016

المان‌هایی از ابرخودروی وان ۷۷ نیز در بخش‌های مختلف DB۱۱ مشاهده می‌شود. به احتمال فراوان خودروی جدید استون مارتین به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری مجهز خواهد شد که پیش‌تر در DB۱۰ به کار رفته بود. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این خودرو باید تا زمان معرفی رسمی آن در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۶ منتظر ماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      دستت درد نکنه برترین ها
      ما کم غصه داریم که این ماشینو نشون میدی
      اقا پرایدو بردم لنت عوض کنم شده 130 تومن
      800 حقوق میگیرم کسی خواست خیرات کنه من قبول میکنم

    • ایرانی

      دقیقا نظر احمد درسته!

      نمی خواد برید از خارج گزارش خودرو تهیه کنید و فکر می کنید مثلا گزارش خیلی هیجان انگیزی تهیه کرده اید و خودروهای میلیاردی که برای کسانی است که خون مردم رو توی شیشه می کنند تهیه کنید که هیچ فایده ای نداره!

      بیاید به داد مملکت و فقر و بدبختی مردم برسید!

    • بدون نام

      این خودروها برای از ما بهترون هاست برای آقا زاده های مملکتمون

    • Sarfaraz

      سلام. بعد از کمپین نخریدن خودرو که به دلیل کیفیت پایین و گران بودن آنها٬ خرید خودروی صفر متوقف شد حالا نوبت کمپین نخریدن خودروهای خارجی مثل بوگاتی کایرون٬ لامبورگینی ٬ آرش AF10 و ... شده. من که نمی خرم. توصیه میکنم که شما هم نخرید تا شورای رقابت قیمتها را تعدیل کنن. ۵/۵ میلیارد تومان یه کم گرونه !!!

    • Sarfaraz

      سلام. بعد از کمپین نخریدن خودرو که به دلیل کیفیت پایین و گران بودن آنها٬ خرید خودروی صفر متوقف شد حالا نوبت کمپین نخریدن خودروهای خارجی مثل بوگاتی کایرون٬ لامبورگینی ٬ آرش AF10 و ... شده. من که نمی خرم. توصیه میکنم که شما هم نخرید تا شورای رقابت قیمتها را تعدیل کنن. ۵/۵ میلیارد تومان یه کم گرونه !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج