۳۰۶۱۰
۲۰۵ نظر
۲۵۴۱۲
۲۰۵ نظر
۲۵۴۱۲
پ

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

بهانه ما برای نشستن پای صحبت‌های قاسم جعفری، سریالی نوستالژیك و پرسر و صدا بود كه در زمان خود سر و صدای زیادی به پا كرد. خط قرمز در زمان پخش در تلویزیون بسیاری از كلیشه‌های رایج آن روزها را شکست و تبدیل به سریال محبوب شد.

مجله زندگی ایده آل: بهانه ما برای نشستن پای صحبت‌های قاسم جعفری، سریالی نوستالژیك و پرسر و صدا بود كه در زمان خود سر و صدای زیادی به پا كرد. خط قرمز در زمان پخش در تلویزیون بسیاری از كلیشه‌های رایج آن روزها را شکست و سریال محبوب همه آنهایی شد كه قبل از آن مشكلات‌شان را لابه‌لای مجله‌ها و صحبت‌های كارشناسان تلویزیون دنبال می‌كردند.

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

خط قرمز حرف نسل سوم بود؛ نسلی كه آن دوره فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و قاسم جعفری درست دست روی نقطه‌ای گذاشته بود كه سال‌ها كسی سراغش نرفته بود. گفت‌وگو با این كارگردان و تهیه‌كننده كه در دوره‌ای پرطرفدارترین‌ها را می‌ساخت پر شد از خاطراتی كه در روزهای ساخت خط قرمز اتفاق افتاده بود. او به ما از حس و حال آن روزهایش گفت، از سرنوشت واقعی آدم‌های قصه‌اش و اینكه هر كدام در حال حاضر چه كار می‌كنند. مصاحبه با كارگردان خط قرمز برای ما پر از خاطره بود و مطمئنیم برای شما كه هر سه‌شنبه پای تلویزیون می‌نشستید و خط قرمز تماشا می‌كردید هم قطعا همین حال و هوا را خواهد داشت.

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

از آپارتمان به جاده

خیلی‌ها فكر می‌كنند من كارم را از تلویزیون شروع كردم اما من فیلمسازی را از سینما شروع كردم. دو فیلم به نام‌های ماه مهربان و قاصدك ساختم كه به دلیل عدم اکران فیلم​هایم مدتی از سینما دور بودم و پس از دوره‌ای با كارگردانی سریال «راه سوم» كه كار پربازیگری بود و استاد مشایخی، فریماه فرجامی، اكبر عبدی، مهرانه مهین‌ترابی، نگار فروزنده، امین زندگانی و خیلی‌های دیگر در آن بودند جذب تلویزیون شدم و چند سریال ساختم تا سال 80 كه چند قصه را برای ساخت مرور كردم. یكی از آن طرح‌ها، طرح جاده‌ای بود كه اسم خط قرمز را روی آن گذاشتم. شاید طرح را به 15،10 تهیه‌كننده سینما پیشنهاد دادم اما هیچ كس آن را نپذیرفت. بعد از چند سال كه در تلویزیون سریال ساختم و كمی اعتمادها به من جلب شد، طرح خط قرمز را قبول كردند.
شعار «سازمان بهداشت جهانی» آن سال‌ هم «بهداشت روان» بود، چیزی كه هنوز در ایران فراموش شده است. همه ما می‌دانیم باید مسواك بزنیم و به فیزیك‌مان توجه كنیم، اما به بهداشت و سلامت روان توجهی نمی‌شد. من با چند مشاور و كارشناس گفت‌وگو كردم، دیدم قصه خط قرمز زمینه این را دارد كه بتواند در بحث بهداشت روان نسل جوان ورود پیدا كرده و آن را در قالب سریال به تصویر كشد. آن موقع شبكه 3 مدیر لایقی داشت به نام آقای جعفر صافی. به كمك ایشان توانستیم هزینه سریال را از وزارت بهداشت بگیریم. خب، سریال‌های آن دهه همه موضوعات آپارتمانی داشت، مثل خانه سبز و همسران و... اما قهرمان‌های سریال ما جوان‌ها بودند و فضای جاده‌ای. طرح اولیه سریال را من پیشنهاد دادم، خانم شعله شریعتی و آقای علیرضا بذرافشان هم نویسنده‌های داستان بودند، حاصل كار هم حاصل خوبی بود.
خط قرمز و خط قرمزها

خط قرمز جزو پرطرفدارترین سریال‌های تلویزیونی بود، شما به عنوان یك كارگردان فكر می‌كنید علت این موفقیت چه بود؟

شاید علت اصلی آن عبور از خطوط قرمز تلویزیون بود. دومین دلیل آن هم این بود كه حرف دل جوان‌ها و بچه‌هایمان زده شد. جوان‌ها همیشه دنبال یك هوای تازه‌تر و فضای متفاوت‌تر هستند. كاراكترهای سریال جوان‌هایی بودند كه می‌خواستند از آن چارچوبی كه جامعه برایشان ساخته بیرون بروند و زندگی جدیدی را تجربه كنند. مسئله‌ای كه ما بزرگ‌ترها برای جوان‌ها محدود كرده‌ایم و احساس می‌كنیم آن چیزی كه ما می‌خواهیم درست‌ترین كار است، اما این نسل نیاز داشته و دارد كه ما امكان تجربه به آنها بدهیم. خط قرمز این فضای تجربه را به جوان‌ها نشان داد، تجربه زندگی بیرون از خانواده و اجتماع را به نمایش گذاشت و در طول این مسیر یافته‌‌های جدیدی را برای آنها به تصویر كشید. اگر یادتان باشد پایان قصه پایان تلخی بود. هیچ كدام از قهرمان‌های داستان سرنوشت خوبی پیدا نكردند. به هر حال خطرهای جامعه نمی‌گذاشت كه آنها از شرایط، به خوبی عبور كنند.

در فقر ساختیم اما با انرژی

دستمزد بچه‌های خط قرمز یک اندازه بود. هر كدام ۵۰۰ هزار تومان برای ۳ ماه تمرین و فیلمبرداری دریافت كردند.این روزها اگر پای تلویزیون بنشینید متوجه می‌شوید كه تعداد كانال‌ها زیاد شده است اما وقتی دقت می‌كنید متوجه می‌شوید كه برنامه نویی برای مخاطب وجود ندارد. من خودم جزو كسانی بودم كه علاقه زیادی به تلویزیون داشتم، اما در حال حاضر شاید ۲۰ روز یک بار هم تلویزیون را روشن نكنم.

احساس می‌كنم چیز قابل توجهی از جعبه جادویی پخش نمی‌شود كه آدم را درگیر كند. آن زمان ما انگیزه داشتیم كه كار نو انجام دهیم. بحث‌ ماهواره جدی نشده بود و بیننده ایرانی درگیر برنامه‌های تلویزیون خودمان بود. مدیران تلویزیون هم بیشتر اهل ریسك بودند. همین روندی كه این روزها برای پخش سریال‌ها سپری می‌شود باعث كهنه شدن كارها می‌شد. به هر حال در عصر ارتباطات و دنیای امروز شرایط به سرعت تغییر می‌كند و روزبه‌روز بحث رسانه‌ها روبه رشد است. وقتی كاری ۲ سال بعد از ساخت پخش می‌شود طبیعی است كه طرح اولیه آن كهنه می‌شود و جذابیتش را از دست می‌دهد. به خاطر دارم كل آن سریال را ما با رقمی كمتر از ۸۰ میلیون تومان ساختیم، یعنی در فقر كامل اما با انرژی كامل بچه‌ها.كل بچه‌های گروه و بازیگران كمتر از ۲۰ نفر بودند، اما همه بچه‌ها انگیزه زیادی داشتند برای اینكه كار جدیدی ارائه دهند.

حقیقت دوست خود من بود

شخصیتی كه در داستان خیلی گل كرد شخصیت ناصر بود با بازی شهرام حقیقت‌دوست. واقعیت این است كه از ابتدا در متن اولیه داستان كاراكتر ناصر وجود نداشت. من یك فیلمنامه مشترك با آقای سعید مطلبی داشتم. یك شب منزل ایشان مهمان بودم. در مقام مشورت قصه را برای آقای مطلبی تعریف كردم که به من گفتند: تو این جنس از كاراكترها را می‌شناسی ولی خود تو كدام یك از این كاراكترهایی؟من فكر كردم و دیدم شخصیت هیچ كدام از نقش‌ها به من نزدیك نیست. خب، اسم من قاسم است و بچه سرآسیاب دولاب بودم و همه نقش‌ها اسم‌شان رامین و نیما و... بود كه از فضایی كه من در آن زندگی می‌كردم دور بود. آقای مطلبی مثال خوبی زد، به من گفت اگر داستان بینوایان ژاور نداشت ژان والژان معنی پیدا نمی‌كرد. تو باید شخصیتی در قصه‌ات وجود داشته باشد كه دوستش داشته باشی و شخصی هم باشد كه بتواند موتور قصه را به حركت بیندازد. این شد كه در ذهن خودم كاراكتر ناصر را خلق كردم كه می‌توانست به من واقعی نزدیك باشد و من ارتباط عاطفی و احساسی نزدیكی با او داشته باشم.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس
كاراكتری كه مثل خودم بچه جنوب شهر بود و از جنس بقیه بچه‌های سریال نبود. بچه‌هایی كه با هم همسفر شدند (سروش گودرزی، شهرام حقیقت‌دوست، پویا امینی، علی منصوری و ایمان اشراقی) هر كدام را نماینده یك طبقه از جامعه قرار دادیم و با حضور شهرام حقیقت‌‌دوست داستان تكمیل شد.من راجع به تمام شخصیت‌ها تحقیق كرده بودم. هنوز هم اگر در جامعه دقت كنید متوجه می‌شوید كه جنس شخصیتی همه این بچه‌ها وجود دارد.

شهرام جانشین حامد شد

تعدادی از بازیگران قبل از خط قرمز تجربه جدی بازیگری نداشتند یا پیش از آن در كارهای خودم حضور داشتند، من قبل از خط قرمز سریالی ساخته بودم به اسم «همسفر» كه تعداد زیادی چهره جدید در آن كار حضور داشتند یا برای اولین‌بار آنجا دیده شدند از جمله شهرام حقیقت‌دوست، شهاب حسینی، كامبیز دیرباز، حامد بهداد، ایمان اشراقی، اشكان خطیبی، پرستو صالحی، بهنوش بختیاری، سولماز غنی، شبنم طلوعی و خیلی‌های دیگر كه حضور ذهن ندارم. آن موقع بازیگرهای سریال‌های تلویزیونی تكراری شده بودند.
حس كردم بیننده نیاز به دیدن آدم‌های جدید دارد، این شد كه چند ماه می‌رفتم تئاتر شهر و كلاس‌های مختلف بازیگری و شاید بالای 80-70 استعداد خوب پیدا كردم. یادم می‌آید چند سال بعد كه با امیر جعفری در سریالی كه به تهیه‌كنندگی من ساخته می‌شد برای آخرین بار حرف می‌زدم در خاطراتش گفت من هم جزو آن كسانی بودم كه تو از من عكس گرفتی و فقط به دلیل قد بلندم مرا برای بازی در خط قرمز انتخاب نكردی. كسانی را كه من برای بازیگری انتخاب می‌كردم خیلی خوش‌تصویر نبودند ولی تركیب‌شان در كنار هم تركیب خوبی بود.
آن زمان بیشتر دنبال این بودم كه یكسری نیروی تازه‌نفس معرفی كنم. هر‌كدام از بچه‌هایی كه مسیرشان را درست انتخاب كردند، توانستند تبدیل به ستاره‌های تلویزیون و سینما شوند. بد نیست بدانید نقشی كه شهرام حقیقت‌دوست بازی كرد از ابتدا نقش حامد بهداد بود چون هر دویشان در سریال قبلی من «همسفر» بازی كرده بودند اما به خاطر نوع چهره و تركیب با بقیه بازیگران در دقیقه 90 حامد را كنار گذاشتیم و شهرام را جایگزین كردیم، به این دلیل كه احساس كردیم حقیقت‌دوست به كاراكتر ناصر نزدیك‌تر است. آن موقع انگیزه زیادی داشتم برای اینکه چهره‌های جدیدی كه درس بازیگری خوانده‌ یا دارای تحصیلات بودند را به كار بگیرم. هیچ وقت مثل بعضی از همكاران كه بازیگرها را به دلیل بر و رویشان یا سرمایه و پولی كه دارند در فیلم می‌گذارند به كسی نقش ندادم.

دیگر جواب تلفن من را هم نمی‌دادند!

از آن بچه‌ها كسی ستاره نشد، در عوض حامد بهداد یكی از مشهورترین‌ها و بهترین‌هاست.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس
به نظر من هر كدام از بازیگرهای خط قرمز می‌توانستند بعد از آن سریال تبدیل به یك ستاره سینمایی شوند؛ ستاره‌هایی كه ماندگار باشند، اینكه این اتفاق برایشان پیش نیامد شاید به دلیل درگیری خود‌شان با مسائل حاشیه‌ای بود. خب، آن زمان یكدفعه عكس‌شان روی جلد مجلات و روزنامه‌ها رفت، طوری كه دیگر حتی جواب تلفن خود من را هم نمی‌دادند. این معروفیت در سطح جامعه باعث شد بچه‌ها از یك گمنامی به شهرتی برسند و آن شهرت باعث شد آنها از مسیر واقعی‌شان دور شوند و این گم كردن مسیر به آنها لطمه زد. در واقع اگر این بچه‌ها قدم‌های بعدی‌شان را با دقت و تامل بیشتر برمی‌داشتند، می‌توانستند در این فقدان بی‌بازیگری جزو بهترین‌ها باشند، اما متاسفانه فضای تلویزیون و سینمای ما این است كه اگر فردی اشتباهی مرتكب شود خیلی زود حذف یا فراموش می‌شود.

گودرزی می‌گفت نیازی به یادگیری نیست!

آقای بیضایی فیلمی دارند به اسم «باشو غریبه كوچك»، من همیشه فكر می‌كردم عدنان بازیگر آن كار بسیار بچه بااستعدادی باشد اما چون مسیر درست را انتخاب نكرد و كسی او را راهنمایی و هدایت نكرد نتوانست بازیگری را دنبال كند. فكر می‌كنم برای بچه‌های خط قرمز هم همین اتفاق افتاد. احساس می‌كنم اگر هدف‌شان را دنبال می‌كردند اتفاقات خوبی را در پیش داشتند. یادم می‌‌آید بارها از سروش گودرزی كه پس از آن در سریال مسافری از هند هم با او كار كردم، خواستم برود دنبال یادگیری دانش بازیگری، چون سروش به دلیل تیپش برای بازی انتخاب شده بود. او جواب می‌داد الان یك ملت برای من سر و دست می‌شكنند. دیگر مرحله یادگیری را گذرانده‌ام پس چرا باید دوباره در كلاس درس حاضر شوم؟! برایش مثال می‌زدم كه آقای انتظامی بعد از فیلم «گاو» در كلاس سمندریان حاضر می‌شد.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس
شهرام زیادی عجله داشت

شهرام حقیقت‌دوست بلافاصله بعد از «خط‌قرمز» در سریال «شب آفتابی» من بازی كرد و در فیلم سینمایی «عطش» یك كار نیمه‌تمام من نیز در كنار رادان و عرب‌نیا بازی كرد. یادم می‌آید آن زمان آنقدر برای مشهور شدن عجله داشت كه یكدفعه همزمان با كار عطش برای«غوغا» هم قرارداد بست. این شهرت باعث شد كه یكدفعه عنان كار از دستش خارج شود. در حالی كه شهرام به نظرم جزو استعدادهای بی‌نظیر بازیگری است كه هنوز از توانایی‌هایش استفاده نشده و نسبت به خیلی از هم‌دوره‌‌ای‌هایش سواد و شعور بالایی در بازیگری دارد و امیدوارم هر دوره بتواند به جایگاه واقعی‌اش برسد.احساسم این است اگر بچه‌های خط قرمز می‌توانستند درست انتخاب كنند حتما پیشرفت‌ بیشتری می‌كردند.

شهرام عبدلی و پویا و اشکان خوب ادامه دادند

در بین این بچه‌ها كسانی مثل شهرام عبدلی هم بودند كه در اولین بازی‌‌اش خیلی خوب پیشرفت كرد و در حال حاضر هم در تئاتر كار می‌كند، در سینما و تلویزیون هم اندازه خودش را رعایت كرده و نسبتا موفق هم شده است. پویا امینی و اشکان خطیبی هم توانستند خوب خودشان را حفظ کند.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

سروش گودرزی ناپدید شده!

اما بعضی از این بچه‌ها مثل سروش گودرزی 10 سال است كه در هیچ كار جدی سینما و تلویزیون حضور نداشته‌، چون از امكاناتی كه در اختیارش قرار گرفت، استفاده نكرد. منظورم این است كه حرفه‌ای و با اصول اخلاقی صحیح رفتار نكرد و همین باعث شد كم‌كم حذف و فراموش شود.

علی منصوری آهنگساز شد

بعضی از خط قرمزی​ها مثل «علی منصوری» هم دغدغه بازیگری نداشتند وچون دوست اشكان خطیبی بود و به جهت ظاهری مناسب آن نقش بود او را انتخاب كردیم. در حال حاضر هم آهنگساز خوبی است شنیدم كارهای بنیامین را آهنگسازی می‌كند.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

ایمان اشراقی؛ آقای دکتر!

ایمان اشراقی پزشكی را دنبال كرد. شاید كوتاهی من هم باعث شد آنها به خوبی پیشرفت نكنند. باید كمی بیشتر با آنها كلنجار می‌رفتم و كمی سختگیرانه‌تر با آنها برخورد می‌كردم تا سرنوشت‌ها و جایگاه‌های بهتری به دست می‌آوردند. می‌دانم كه مهسا كرامتی مشغول بازی و انتخاب بازیگران است. او هم در خط قرمز خوب دیده شد.
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس
ساناز کیهان هم پرکشید...

ساناز كیهان هم متاسفانه سال ۹۰ در تصادفی به رحمت خدا رفت. در آخر یاد كنم از دستیاران و همكارانم در آن كار که الان در تلویزیون و سینما كارگردانی می‌كنند و من كارهایشان را دنبال می‌كنم و در خط قرمز حضور فعالی داشتند. بهمن گودرزی كه «شش‌و‌بش» را در سینما ساخت و برادران احمد و محمود معظمی كه «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» و بسیاری تله‌فیلم و چند سریال دیگر را ساخته‌اند، علیرضا بذرافشان و علیرضا افخمی كه در نگارش خط قرمز سنگ تمام گذاشتند، سریال «نابرده رنج» را که بذرافشان ساخت و همین طور بسیاری افراد دیگر...
سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس
این عکس ها زمانی عامل مهمی برای فروش نشریات هفتگی محسوب می​شد اما زمان گذشت و همه چیز به پایان رسید. زندگی سیار و در به دری بچه‌هایی كه به دنبال هوای تازه‌تر از تهران گریخته‌اند اما در زندانی بزرگ‌تر گرفتار شده‌اند. لحظه‌های خوشی و ناخوشی كه پر از خاطره است و برای من پس از گذشت ۱۱ سال خاطره‌انگیزتر...

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

احساس می‌كنم جوانی‌ام را در این لحظات و با این بچه‌ها سپری كردم، پر از خاطره و پر از دلتنگی... كاش اینقدر عمر زود نمی‌گذشت كاش...

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

همه گروه سازنده سریال از آرتیست و آشپز و راننده تا فیلمبردار (هوشنگ بنایی)، صدابردار (بهروز عابدینی) و... كه در مدت ۶۵ روز یك سریال پرلوكیشن و سخت را در ۲۶ قسمت ساختند. ركوردی غیرقابل تكرار! نفر ایستاده در عكس (بهرنگ دزفولی‌زاده) منشی صحنه فیلم الان عكاس خوبی در سینما شده است.

سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

نیما (علی منصوری) در بیمارستان بستری است و این ۴نفر دنبال راهی برای فراری دادن او از بیمارستان و جور كردن پول میزانسن به گونه‌ای طراحی شده كه هم تمام رخ دیده شوند تا باعث دلخوری نشود. هر روز این كل​كل بین بچه‌ها بود كه پلان‌هایش از آن دیگری كمتر نباشد.


سرنوشت بازیگران سریال محبوب خط قرمز+عکس

ناصر و رامین دو شخصیت محوری سریال در اوج بلاتكلیفی و فرار- رامین در این صحنه كم آورده و ناصر كه حكم ناجی این جمع كوچك را دارد او را دلداری می‌دهد. میزانسن طوری چیده شده كه هر دو رو به دوربین باشند چون همیشه سروش نسبت به شهرام حسادت كودكانه‌ای داشت و من مجبور بودم میزانسن‌هایی بد هم كه هر دو در جلوی كادر باشند تا احیانا به كسی برنخورد! سروش می‌توانست در سینما ستاره شود نه بازیگر! او همه شرایط را برای محبوبیت داشت و با مسافری از هند این محبوبیت چند برابر شد اما خودش قدر خودش را ندانست! دلم برای كودكی و بازیگوشی و حرف گوش‌نكردن‌هایش تنگ شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من فقط ناراحت خانم کیهان شدم بنده خدا بقیه هم که مهم نیستند.ایشان به نظر عمل زیبائی نکردند ولی خدائی... استغفرالله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رحم کن طرف فوت کرده یکم خجالت عمل زیبایی کردن یا نکردن ....

      • ستاره

        واقعا" که ول معطلی ناشناس ......

      • بدون نام

        یا خدا منفیارو ببین. 252 تا تا این لحظه

    • آلیس

      مصاحبه ی خوبی بود
      خط قرمز واقعا قشنگ بود
      حتی وقتی چند ماه پیش باز پخش کردند من همه ی قسمت ها رو با عشق نگاه می کردم

    • ELI

      منم خیلی ناراحتش شدم اما خدایی فیلم خیلی قشنگی بود ازاون دسته فیلما که همیشه توخاطره ادم می مونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم نبود که سریال بود.

    • مژگان

      یادش بخیر...خیلی با این سریال خاطره های شیرینی داشتم هروقت که صحبت از این سریال میشه من و میبره به اون سالها اون زمان من در مقطع راهنمایی بودم. منم دلم برای ساناز کیهان خیلی سوخت خیلی جوون بود حیف شد. ایشون تو دانشگاه ما رشته مدیریت و برنامه ریزی میخوند و من بارها از نزدیک دیده بودمش. بعد از گذشت 9 ماه از فوتش هنوزم باورم نمیشه که به رحمت خدا رفته. قسمتش این بوده خدا رحمتش کنه روحش شاد...

    • یاس

      سریال بی نظیر و پر خاطره ای بود.همه بازیگراش فقط اون مقطع رو بورس بودن بعدش دیگه محو شدن فقط پویا امینی و شهرام عبدلی تو این سالها ادامه دادن. شهرام هم بیشتر تو تئاتر فعالیت داشت و ایمان اشراقی هم الان دکتر زیبایی مطرحیه. آرزو میکنم همه عوامل سریال خط قرمز هر جا که هستن سالم و موفق باشن. خدا خانم کیهان رو هم رحمت کنه.

    • حسن

      به جز پویا امینی و شهرام عبدلی, بقیه خیلی بازیگر معروف و شناخته شده ای نبودن, ولی سریال فوق العاده ای بود. من عاشق ماشیناشون بودم. مخصوصا اون جیپه

    • بدون نام

      فيلم بدي نبود. اما يه كپي ايراني شده از آمريكن پاي قسمت دوم بود

      پاسخ ها

      • کیان

        البته فیلم نبود سریال بود، شما اگه بلدی یه دونه بهترشو بساز

      • ناشناس

        اون با این چه ربطی بهم دارن؟!! چون چندتا جوون شخصیتشونه شبیه همن؟!!

    • بدون نام

      دنیا دمی بیش نیست نگران نباش

    • سارا

      من وقتی عکس خانوم کیهان را دیدم و خبر را خواندم ناراحت شدم و اشک در چشمانم حلقه زد . خدا بیامرزتش و روحش شاد .

    • بدون نام

      مصاحبه قشنگي بود ولي در مورد خانم كيهان بيشتر بنويسين و مطلب بزارين من كه خوب چهرش يادم نمياد بنده خدا خدابيامرزه جوون بود...

      پاسخ ها

      • سمي

        انقدر همه ابروهاشونو با مداد هزار مدل در ميارن آدم سخت مي تونه بشناسشون
        حالا تو اينترنت يه سرچ بزن شايد يادت اومد

      • یه نفر

        جناب سمی ایشون الان دستش از دنیا کوتاست اینجوری راجبش صحبت نکن...

      • سمي

        من چيز بدي نگفتم جناب يه نفر
        فقط دوستمونو راهنمايي كردم
        چون خودمم نشناختم و با سرچ عكساي قديميشون يادم اومد

      • بیننده

        خانم کیهان درسریال همون دخترموردعلاقه ناصرکه شهرام نقشش روبازی میکرد ،بود

    • مائده

      پست بسیار عالی ای بود. سپاس!

    • دنا

      منم خاطره باحالي از اين سريال زيبا دارم:
      يادمه ايمان اشراقي از بچه هاي دانشگاه ما بود( پزشكي آزاد) با بچه هاي دانشگاه رفته بوديم فيلم متولد ماه مهر(اگه اشتباه نكنم) ايمان نقش برادر ميترا حجار رو داشت، نقش كوتاهي هم بود، از سينما فرهنگ كه برگشتيم توي محوطه دانشگاه ولو بوديم كه يهو يه پسري با قيافه اي كه براي همه ما آشنا بود از در اوومو تو. ما همه از اينكه اين چرا قيافه اش بنظر همه ما آشناست تعجب كرديم بعد كه خوب دقت كرديم فقط جيغ مي كشيديم كه اي وايييي اين كه همين هنرپيشه هست كه الان ديديم!! ديگه خودتون تصور كنيد وقتي فردا پس فرداش فهميديم با بازيگر خط قرمز توي يك دانشگاه هستيم چه خيغاي بنفشي كشيديم!!

      پاسخ ها

      • زهرا

        ایشون خیلی خوشتیپه.ارزودارم یه بارببینمش

    • samane

      khoda biamorze khnome kyhan ro nemidonestam

      پاسخ ها

      • عسل

        زهرا جان برو باغ شاطر كلينيكش اونجاست تو خيابان دربند خيابان اسد الهي2 اينم شماره باغ شاطر701750 02122

    • reyhoon

      آخی یادش بخیر سروش گودرذی ایدز داشت

    • yasin

      با سلام-یادم هست که موقعی که این سریال پخش می شد من در دوره آموزشی در پادگان آموزشی شهید ادیبی مرزن آباد چالوس ارشد گروهان بودم و شبها چون ساعت خاموشی از 30/21 شروع می شد ما مجبور بودیم صدای تلویزیون را کم کنیم و برقهای آسایشگاه را خام.ش کرده و دو الی سه نگهبان پشت پنجرهها و درب ورودی بگذاریم و خلاصه مثل آزادگان عزیز در دورا ن اسارت مراقب آمد ورفت افسر نگهبان و یا گشتی ها باشیم.خلاصه این سریال را با عشق نگاه می کردیم و تمام سختی های دوران آموزشی را به عشق آن تحمل می کردیم.

    • بدون نام

      سروش گودرزی بازیگر بی نظیریه. و هیچ وقت برای هوادارانش فراموش نمیشه. اگر انقدر کم کاره و فعلا به اون جایگاهی که استحقاقشو داره نرسیده به این خاطره که درست از ظرفیت ها و پتانسیل درونیش استفاده نشده. و چند سال هم تو خارج از کشور زندگی میکرده. و از سینما دور بوده. اما هنوزم قابلیت رسیدن به اون جایگاه حقیقشو داره. ان شاء الله که سینما داران قدر توانایی های این بازیگرو بدونن و نذارن یه استعداد و یه انگیزه ی دیگه از بین بره.

      پاسخ ها

      • سحر 1

        نکنه تو خود سروشی ؟!

      • ناشناس

        سحرجون مگه هرکی از سروش تعریف میکنه باید خودش باشه سروش هنوز هم طرفدارای خودشو داره ...

      • بیننده

        سرو ش رفت خارج وتوکارمشاوراملاکه!تواینترنت خوندم

    • سجاد هیکل

      انصافا سریال قشنگی بود من که خیلی حال کردم،سریال جوونه پسندی بود.الانا که هیچکدوم از سریال ها مفت نمی ارزه!!!!!!!!!

    • dariush

      سلام دوستان ببخشید میشه بگید که این سریال از کدوم شبکه پخش میشه؟؟
      من خیلی طرفدار این سریالم و خیلی ازش خاطره دارم و دوست دارم بازپخششو ببینم میشه بگید از کدوم شبکه داره پخش میشه؟

      پاسخ ها

      • آلیس

        چند ماه پیش روی i film(آی فیلم)بود
        چند وقت پیش هم رو شبکه ی شیراز باز پخش شد
        فکر نکنم آلان جایی پخش شه

      • فرزان

        سلام.از شبکه ای فیلم دوباره پخش میشه ساعت پخش16:30

    • Mami

      این سریال خیلی گل کرد.می شه گفت یکی از اولین سریال های جوون پسند اون دوره بود.تیتراژ و آهنگ های جالبی داشت.

    • مهران

      میشه خواهش کنم یه بار دیگه از شبکه سه پخش بشه

      پاسخ ها

      • عسل

        چشم

    • hero

      یادش به خیر.سریال در شهر رامسر ساخته شده بود

    • ساناز

      خیلی مزخرف بود

      پاسخ ها

      • JJ

        خانم ساناز خانم از نظرتون تعجب میکنم همه این سریال و اون زمان میدیدن و اکثرا ازش خاطره خوب دارن چون یکی از معدود سریالهای پربیننده و قوی بود و همه چیزش سرجاش بود بازی بازیگرا کارگردانی فیلمنامه موسیقی و از همه مهمتر اینکه تلویزیون اون موقع تلویزیون به معنای واقعی بود اگه راجب سریالهای الان چنین نظری میدادید تعجب نمیکردم !... البته نظر هرکس محترمه و شما آزادی هر نظری دوست داری بدی ما رو سننه ...!!!

    • بدون نام

      به نظر من بین اینا ایمان اشراقی از همشون خوشبخت تره پزشکی کجا وبازیگری کجا همون بهتر که بازیگری رو ول کرد کلاس پزشکی یه چیز دیگست

    • جوان

      یادش بخیر چقدر زود گذشت 11 سال انگار همین دیروز بود که هر سه شنبه میشستیم پای تلویزیون و منتظر پخشش بودیم. اون موقع ها هم تلویزیون خوب بود و سریالهای جذابی پخش میکرد اما الان سریالها چرت و مزخرف شده و کلا صدا و سیما هم صدا و سیمای اون موقع نیست.

    • mostafa

      سریال خیلی خوبی بود خیلی خوب مشکلات و دغدغه های جوونا رو به جامعه نشون داد

    • last

      ناشناس جان میشه اسمتون رو ببرسم؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • s

        کدوم ناشناس عزیز؟ تو این پست ده تا ناشناس داریم!!!!!

    • مینااااااا

      خدا رحمتش کنه ساناز خیلی ناز بودددددددددددد

    • dariush

      اگه ای فیم یا شبکه های دیگه این سریال رو یه بار دیگه پخش کنه خیلی خوب میشه

      پاسخ ها

      • آلیس

        آی فیلم برای دوومین بارش بود
        اگه زیاد پخشش کنن مردم زده میشن

    • laya

      وای دلم واسه اون موقع ها تنگ شدش یادش بخیر چقدر خوش بودیم...

      تموم زندگیمون مثل خط قرمزیا بی غل و غش بود....ساده و بی ریا...

      ممنون که منو یاد یکی از بهترین خاطره زندگیم انداختید....

      به امید یه هوای تازه تر /فتیم از رفتن و خوندیم از سفر....

      یادش بخیر.....هی...

    • saye

      واااااای من و بردی به اون دوران.حالم یه جوری شد دلم گرفت. خیلی روزای خوبی بود. دلم میخواد دوباره برگردم به اون دوران...

    • سیما

      شاید اگه الان این سریال ساخته شده بود اینقدر گل نمیکرد. ولی واقعا سریال عالی و پرخاطره ای بود همه از کوچیک تا بزرگ میشستن پاش . اصلا اون موقع حال و هوای همه فرق میکرد همه راحت و بی دغدغه زندگی میکردن اما الان...

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اون زمان ملت به دغدغه بودن؟!!؟

        اگر بی دغدغه بودن این سریال چطوری دغدغه دیگران و نشون میداد؟!

        اون زمان حتما بچه بودی دغدغه نداشتی عزیز!

    • یه پسر خوب

      من عاشق خط قرمز بودم یادش بخیر

    • susan

      ای یادش بخیر..........!عجب دورانی بود اما حالا ببینید چی بر سر تلوزیون اومده. امیدوارم خداوند روح خانم کیهان را قرین رحمت کند.

    • پریا

      موقع خط قرمز تقریبا بچه بودم ولی دوستش داشتم
      بعدا هم دیدم سریال خیلی قشنگی بود
      جیپشون هم خیلی قشنگ بود

    • مهتاب

      سریالش خیلی با حال بود ولی خواهشا بس کنید اون دوران اون دوران

      اگه الان بر گردید به اون دوران میبینید که همه چی عادیه و چیزه فوقالعاده ای نبوده همیشه ادما حسرت گذشته ها رو میخورن

      از زمان حال لذت ببرین که یه روزی حسرتشو نخورید!

      خانم کیهان خیلی دوست داشتنی بود خدا بیامرزتش
      ولی کلا خانم ها رانندگی نکنن بهتره
      بنده خدا با ماشین کوبیده به درخت
      جلوی حسینیه ی ارشاد!

      پاسخ ها

      • s

        خانم کیهان موقع رانندگی خودش پشت فرمون نبود کنار راننده بود که این اتفاق ناگوار براش افتاد. خدا رحمتش کنه...

      • ب...

        من خیلی روزهای خوبی در آن زمان داشتم که الان این روزها در حسرت آن روزها به سر می برم,من عاشق این فیلمم,امروز ازرادیو قسمتی از ترانه خط قرمز گذاشت و من به کلی ازخود بی خود شدم.اومدیم بریم به امید هوای تازه تر...آی آی آی...ههههییییییی.

    • نیلو

      آخی... اون سکانسی که توی میدون آزادی گفتن: به افتخار آزادی یه دور دوره میدونه آزادی...
      چقدر دوستشون داشتم یادش بخیر ترانه های شادمهر رو می خوندن با هم..................... ینی 11 سال گذشت؟!!!! هی وای... من دوم دبیرستان بودم...

      پاسخ ها

      • نازی

        واااای آره نیلو جون منم اون سکانس و خیلی دوست داشتمو عاشقش بودم یادمه سکانس اول و آخر سریال بود...

    • sevda

      من اون وقت 6 سالم بود....طبیعتا یادم نیس ولی عاشق این جور ماشینام جیپه؟!

    • manizhe

      سلام یادش بخیر سریال خوبی بود ولی به نظر من کارگردان مجموعه بهتر بود ازسرنوشت خودشون میگفتن چون که فکرمیکنم بازیگران خط قرمز همشون درقیدحیاط هستن واز سرنوشت خودشون بهتر میتونن توضیح بدن فکرمیکنم ساختن کارهای صاحب اندیشه بهترازمتوسل شدن به اسامی مانندگودرزی هاوبهدادها باشه آقای جعفری بهتربود به جای توجه به کمیت کارهای ساخته شده به کیفیت اونا فکرمیکردن سریالهایی مثل خط قرمز حاصل تلاش خالصانه یک سری جوون بی ادعا هستن تا چیزای دیگه.

    • alireza

      سودا جان الان برا خودت خانمی شدی ا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا که چی

      • navid

        آره الان وقت شوهرشه

    • mahsa

      سلام.سریال خیلی خوبی بود.بنظرم سریال های الان هیچ جذابیتی نداره.

    • ثنا

      چه روزگاری بود؟ چقدر هیجان دیدن این سریالو داشتم!
      سه شنبه شب، شبکه 3
      وای 11سال گذشت!
      چقدر ذوق داشتم که گروه فیلم برداری رو شمال دیدم!!!
      هر هفته روزنامه ماهانو میخریدم!!!
      احمقیم عالمی داره ها!!!

      پاسخ ها

      • شادی

        آره واقعا سریال جذاب و هیجان انگیزی بود. منم هر هفته روزنامه های ماهان و تلاش و به عشق خط قرمزی های میخریدم حتی تو مدرسه هم عکسا و مجلهاشون رد و بدل میشد بین بچه ها .الان که بهش فکر میکنم میبینم چه حال و حوصله ای داشتما!!! نوجوون بودمو عاشق دیگه!!!!!!!!!

      • شیما

        واقعا هنین کارا رو کردیم که به هیچ جا نرسیدیم دیگه ولی یادش بخیر چه دورانی بود در مقایسه با دوران دیگه زندگیمون بهشت بود.من دوم دبیرستان بودم

    • رویا

      من که فقط خون اومدن دماغ گودرزی رو یادم میاد...!
      گودرزی بود؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • ساحل

        نه اون علی منصوری بازیگر نقش نیما بود که سرطان خون داشت و از دماغش خون میومد.

    • salar

      خاطره خوبی با خط قرمز داشتم . آقای جعفری مرسی

    • مری

      اقا بازیگر می خوای فقط ایمان اشراقی . بهترین سریالی بود که من تو عمرم دیده بودم

    • آوا

      اون اشکان خطیب هست توی عکس اول؟ یادم نمیاد تو فیلم باشه

      پاسخ ها

      • ساحل

        یادمه اول قرار بود اشکان خطیبی هم بازی کنه نتونست به جاش دوست صمیمیش علی منصوری نقش نیما رو بازی کرد.

    • اصغر

      خیلی فیلم قشنگی بود

    • هستی

      سلام من عاشق سریال خط قرمز بودم و خیلی ممنون که این موضوع را انتخاب کردید این کار شما باعث شد من یادی ار خاطرات گذشته بکنم باز هم تشکر ...

    • پرنیان

      یادمه وقتی نیما مرد خواهرم 4 سالش بود اون شب خیلی گریه کرد. راستی اسم ایمان اشراقی توی فیلم چی بود؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كامران

    • sina

      یادش بخیر سریال خیلی قشنگی بود فقط کسی می دونه اون ماشین شاسی بلنده قرمز رنگ اسمش چی بود؟

    • باران

      کاش بازم این خط قرمزیها با هم یه فیلم دیگه هم بازی میکردن

    • باران

      آقا سینا فقط یادمه که توی خود سریال پلیسه میگفت کروکی قرمز رنگ

    • ابی

      فیلم خیلی خوبی بود دوباره پخش کنید من اخرش ندیدم.

    • سارا

      بازی پویا امینی خیلی عالی بود.

    • بیتا

      ای کاش قاسم جعفر جعفری باز هم سریال میساخت خیلی وقته که ازش خبری نیست همه سریال هایی که ساخت عالی بودند

    • زهرا

      واقعا سریال قشنگی بود یادش بخیر من اون موقع 6 سالم بود

    • شیوا

      منم اون موقع کلاس پنجم بودم یادش بخیر.البته امسال از شبکه شیراز پخش شد که هم هر شب میدیدم و هم اینکه تکرارشو فرداش میدیدم

    • نگارشهرستانی

      من این فیلمو امسال دیدم خییییییلی خوشم اومدمن از نقش اقای شهرام حقیقت دوست خوشم اومد

    • سودی جون

      اخخخخخخخ که یادش بخیر چه قدر دوسشون داشتم همه جا حرف ازشون بود خدایی حال میکردیمم سانازم حیف بود نقش نازی داشت

    • فاطيما

      سلام
      فكر نكنم كسي رو پيدا كنين كه از من بيشتر ديوونه اين سريال بوده باشه.سال 80 كه اين سريال پخش شد دوم راهنمايي بودم.اونقدر ديوونه شده بودم كه هرچي روزنامه در موردشون منتشر مي شد و مي خريدم.من و دوستم با هم داستان مي نوشتيم.من خودمو تو اين سفر با بچه هاي خط قرمز هراه كرده بودم...عالي بود.من حتي يه بار زنگ زدم بيمارستان امام خميني تهران،مي گفتن ايمان اشراقي بازيگر نقش كامران تو اون بيمارستانه.باورتون ميشه من حتي تونستم با آقاي اشراقي نزديك بعه 2 دقيقه حرف بزنم....

      پاسخ ها

      • ساغر

        اره فاطیما جان منم کلاس اول راهنمایی بودم یادمه یکی از دوستام مثل تو عاشق این سریال بود همش سر کلاس راجع بهشون حرف میزد عاشق ناصرو رامین بود دیوونه اسمش مینا بود

      • بدون نام

        فاطيما جان من رفتم ايمان و تو كلينيكش ديدم تو دربند خيابان اسد الهي من وقت مشاوره گرفتم 2 ساعت حرف زدم خواستي در بارش چيزي بدوني بهم پيام بده

    • مینا 1376

      آخی!! من اون موقع 5 سالم بود.....

    • amin

      har ki khast bere az shabake ifilm bebine dare pakhsh mishe

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایمان اشراقی عالیه

    • بدون نام

      الان توشبکه ای فیلم پخش میشه ایما ن اشراقی با علی منصوری خیلی باحالن

      پاسخ ها

      • کیمیا یعقوبی

        ناصر*عشقم*از همه با حال تره در کل همه شون با حالن***الان که دارم نظر می نویسم دارم اهنگ تیتراز پایانی سریال رو گوش می دم***

    • ندا

      سال نو همگی مبارک
      دکترایمان اشراقی وعلی منصوری از بهترین های خط قرمزبودند.خیلی خوشحال شدم که آفای اشراقی پزشک شدندولی حیف که بازیگری رو رها کردندچون اگرایشون بازیگری رو ادامه میدادند حتمادراین زمینه هم موفق میشدند

      پاسخ ها

      • مهسا

        از بین همشون من عاشق ایمان اشراقی بودم خداییش از همشون خوش تیپ تر بود همیشه فک میکردم چرا دیگه بازی نمیکنه که تازگی فهمیدم دکتر زیباییه ایشالله موفق باشه

      • reza

        من چند وقت پیش ایمان اشراقی رو دیدم جایی تمرین تئاتر میکرد. لباسای سرخ پوستی پوشیده بود و مثل اوا خواهرا حرف میزد.

    • مرجان

      خیلی فیلم دوست داشتنی بود.اون موقع ها من با این فیلم زندگی میکردم جزء ایی از وجودم شده بود.من اونموقع 11سال داشتم.بدیش این بود ک بعضی از بازیگرای خوبش کار بازیگری رو کنار گذاشتن.مخصوصا آقای گودرزی و اشراقی که خیلی دوست داشتم باهاشون حرف میزدم.فاطیما جان خوش به حالت

    • popo

      من عاشق این سریالم بااینکه اونموقع من فقط2 سالم بود ولی کم و بیش ازش یادم میاد .تازگی ها هم اونو تو یوتیوب میبینم.من عاشق سروش گودرزی و علی منصوری ام..چه قدر برای مرگ نیما گریه کردم

    • مریم

      بعضیها میگن که قراره تله فیلم سریال خط قرمز ساخته بشه کسی میدونه ؟چه فایده ای داره ساناز کیهان که فوت شد.مهسا کرامتی که خیلی نمیبینیمش. ایمان اشراقی که بازیگری رو کنار گذاشت.سروش گودرزی که به خاطر سالهایی که خارج بود با اینکه برگشته ولی فراموش شده.پویا امینی که کم کار شده.شهرام حقیقت دوست که همش تئاتر کار میکنه. مصطفی علایی(بازیگر نقش نوید)اصلا خبری ازش نیست.قاسم جعفری هم به خاطر مسائلی دیگه سریال نمیسازه. اونوقت چجوری میشه که بازم این بازیگرا در کنار هم بازی کنن.در هر صورت هیچوقت این سریال و بازیگرای دوست داشتنی رو فراموش نمیکنم.یادش به خیر من اون موقع کلاس پنجم بودم.

    • ایدین

      سروش گودرزی بازیگر فوق العاده ای هستش.در 2 تا سریال خط قرمز و مسافری از هند هم خیلی خوب بود.امیدوارم بازم اقای جعفری سریالهای خوبی بسازه و سروش هم توشون باشه.

    • ایدین

      لطفا از وضعیت حال حاضر بازیگرای خط قرمز گزارشی تهیه کنین.

    • شادی

      آخیییییییی یادش بخیر من فقط 8 سالم بود ولی هر سه شنبه با داداشم می نشستیم پای تلوزیون!داستان فیلمو با جزییات یادم نیست ولی این بچه ها رو خوب یادمه! پر از خاطره بود و هست,مخصوصا آهنگ آخر فیلم!یادمه یه دو هفته به خاطر عزاداری یکی از امام ها یا یه چیز دیگه پخش نشد من و داداشم انقدر به تلوزیون بد و بیراه می گفتیم :))

    • امیر

      وقتی این فیلم را می گذاشت من بچه بودم و چیز زیادی از این فیلم یادم نیست ولی وقتی شبکه ای فیلم این فیلم را گذاشت نگاش کردم واقعا خیلی فیلم قشنگی بود........

    • ramin

      سلام به همه به نظر من خط قرمز قشنگ ترین فیلمی بود که ساخته شد چند تا جوون داستانی رو بازی کردن که با گذشت 12 سال تو ذهن همه نقش بسته من عاشق نقش اقای سروش گودرزی و ایمان اشراقی بودم و ارزو دارم همشون دوباره جمع شن و فیلم بازی کنن مثل خط قرمز

    • ramin

      بچه ها هر کسی میخواد خط قرمز رو ببینه بیاد خونه ی ما من CDاش رو دارم

    • raha

      به نظرم فوق العاده بود ای کا ش سروش گودرزی دوباره بازی میکرذ من به عشق سروش و علی منصوری واشراقی سریالو میدیدم

    • غزاله

      بی نظیر ترین سریالی بود که من در تمام عمر دیدم اون موقع من فقط 7سال داشتم و کلاس اول دبستان بودم و الان دانشجوی دندانپزشکی ام ولی انقدر این سریال عالی بود که همیشه در خاطر من هست مخصوصا با اون تیتراژ فوق العادش

    • نگار

      کاشکی بازم مثل این سریال می ساختن خیلی عالی بود

    • حمید

      سلام
      اگه میشه 1 بار دیگه پخش شود من دون موقع گوچک بودم و کمی یادم مییاد ولی همه این و تعریف میکنند .باسپاس

    • نیما

      دکتر کامی من واقعاعاشقتم هرروزخط قرمزرابه عشق شمانگاه میکنم

    • فروغ

      من مامان ایمان و میشناسم ایوشون طراح دکوراسیون به خاطر همین با شوهرم زیاد کار میکنه شوهرم قرار برای پی ار پی بره پیش ایمان

    • پوریا

      به نظر من جز بهترین سریال ها بود. اگه الانم صداوسیما سریال هایی با کیفیت پخش کنه خب همه نگاه می کنند و دیگه لازم نیست از 7شب تا12 شب بشینیم پای سریال های جم.
      امیدوارم برگردیم به آن دوران

    • نازنین

      خیلی سریال قشنگی بود یادش بخیر من و خواهرم باهاش کلی خاطره داریم اون موقع سوم ابتدایی بودم و خواهرم چهارم.کلی عکس و مجله هنوزم ازشون نگه داشتم چقد منتظر بودیم تاسه شنبه بشه و ببینیم حتی تکرارشم نگاه میکردیم.به نظر من فوق العاده ترین سریال بود.

    • یاسمن

      یه سوال تو این فیلم شهاب حسینی هم بازی کرده بود؟؟؟

    • محمد

      سلام سریال بسیار خوبی بود اگه میشه دوباره پخشش کنید

    • ریحانه سادات

      سلام. خط قرمز..........
      الهی........یادش بخیر....چقدر دلم تنگ شد برای اون لحظات....خدایا چقدر زود میگذره این دنیا.....اون زمان 10 ساله بودم و آرزو داشتم رتبه برتر کنکور بشم و پزشکی قبول یشم.....الان 22 ساله شدم و رتبه ام هم 10 شد و پزشکی هم میخونم....اما ای خدا انگار یک چشم بر هم زدن بود.....خدایا یادم امد که آنچه امروز دارم و هستم ،آرزوهای دیروزم بودند،خدایا به خاطر همه چیز ازت ممنونم......

      پاسخ ها

      • پوریا

        خواهشا چرت نگو!!!!!!!!!

    • علی پاشنه طلا

      سلام میشه بگین زهرا اویسی تو این فیلم کدوم یکی بودن با اسم کی و در چه نقشی بازی می کردن هر چی گشتم پیداش نکردم

    • علی پاشنه طلا

      میشه لیست فیلم هایی که زهرا اویسی در اون بازی کرده رو لطف کنید به من بدین می خوام برم گیرشون بیارم
      ایندفه دیگه جواب بدیا سالار

    • علی پاشنه طلا

      بابا قرار بود جواب بدی پس چی شد عزیز اینجا رو گذاشتی که جواب سوالای مارو بدی نه اینکه نوشته هامونو به رخمون بکشی
      داشی خواهشا جواب بده عمرمی
      منتظرم لیست فیلم هارو به من بده برم پیداشون کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کوزی گونی بود

    • علی پاشنه طلا

      مارو مسخره کردی این چه طرز برخورد با کاربره؟ کوزی گونی دیگه چه صیغه ایه حیف از یه همچین سایت به این بزرگی که تو مدیرشی که از این کلمات نامناسبو زشت استفاده کنی واقعا برات کمال تاسف رو دارم بدبخت برو یه کم خودتو اصلاح کن

    • ناشناس

      حالا واقعا بازیگرای خط قرمز پول داده بودن یا پول گرفته بودن!!!!!!

    • بدون نام

      به نظر من فیلم فوق العاده ای بود

    • محدثه

      وای
      خیلی این سریالو دوس داشتم
      هرچند اون وقتا 5 سالم بود اما خوب یادمه همه چیزشو...

    • ندا جون

      من زن شهرام حقیقت دوستم هر کی هر سوالی داره بپرس

      پاسخ ها

      • زهره

        کسی سوالی نداره.تو هم کم دروغ بگو.شهرام حقیقت دوست ازدواج نکرده.خخخخخخخ

    • حسام

      میخوتستم از همسر شهرام بپرسم که راضی از ش؟ مقرور نیست؟ بچه کدوم منطقه از تهرانه؟ این حقیقت دوست ما

    • ندا جون

      حسام چشای سبزش دیووونم کرده نه اصلا مغرور نیست خیلی اقاس خونشون سعادت اباد. اسم دخترمونم پامچال

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خداوند شفات بده

    • مهسا

      من عاشق این سریالم به تازگی داره از آی فیلم پخش میشه.از شخصیت ایمان اشراقی در نقش کامران خیلی خوشم اومده.اون موقع یا راهنمایی بودم یادبیرستان چه سالی پخش شد؟حیف که ایمان دیگه بازی نمیکنه.اگه توفیلم دیگه بازی کرده یکی بگه نگا کنم.

    • saman

      ای بابا يادش بخير چه دورانی بود کاش ميشد برگشت به اون زمان اول دبيرستان بودم ، چه خاطره هايی هيچی حاليمون نبود
      دختر دبيرستانی های اون زمان که الان خانومی شدن برا خودشون هم عاشق اين سريال بودن :D

    • هایده

      سلام دوستان
      من کلی با این سریال خاطره دارم. اون موقع راهنمایی بودم که ابن سریال پخش شد. یادمه با دوستامون روز شماری میکردیم که سه شنیه بعدی بیاد و سریالو ببینیم. هر کدوم از دوستام یکی از بازیگرا رو دوست داشتم. من خودم سروش گودرزی که نقش رامین داشتو دوست داشتم. الان 13 سال از اون موقع گذشته و هر کدوم از دوستام یه گوشه دنیان. الان خودم دانشجوی دکترا هستم. خیلی دلم برای اون موقع تنگ شده.ای کاش همیشه توی اون سن و حال و هوا می موندیم.الان ifilm تکرارشو میذتره. بتورتون نمیشه ولی من زود از دانشگته میام خونه که این سریالو ببینم

    • مریم

      خدا رحمت کنه بازیگر نقش نگار رو خیلی قشنگ بازی کرد تو سریال وقتی که گریه می کرد تو نقشش من واقعا اشک هام سرازیر می شود خدا رحمتش کنه

    • هلن

      واقعا سریال محشری بود. یادم نمیاد تا الان سریالی باشه که انقدر همه دوسش داشته باشن و باهاش خاطره داشته باشن. وقتی این سریالو میذاشت من سوم راهنمایی بودم. اون زمان این اولین سریال یود که به نظرم خیلی از خط قرمزای تلویزیونو رد کرد و به همین خاطر محبوب شد. یادمه قسمت اول سریال که پخش شد داشتیم با بابام سریالو میدیدیم که یادمه پر از آهنگ و هیجان بود. بابام خیلی از آهنگا و تیپ بازیگرا که اتفاقا و انصافا خیلی جوون پسند گریمشون کرده بودن بدش اومد و وسطش زد یه کانال دیگه. منم نتونستم بقیشو ببینم. فرداش که مدرسه رفتم همه فقط از خط قرمز حرف میزدن و نمیدونید من چقدر غصه دار از اینکه قسمت اولو از دست دادم. تا آخرین قسمت یادمه طوری که بابام نبینه سریالو میدیدم فکر کنید چه عذابی کشیدم. هرچند بعدا که بزرگتر شدم تکرار سریالو دیدم و بالاخره بعد چند سال فهمیدم که قسمت اول سریال از جایی که بابام زد یه کانال دیگه چطوری بوده
      به سلامتی همه خانواده هایی که به نظر بچه هاشون احترام میذارن

    • مریم

      سلام فقط خواستم بگم من 16 سالمه و واسه دفعه ی چندم که آی فیلم این سریالو پخش کرد دیدمش عالی بود و خیلی تازگی داشت چون واسه ی دفعه ی اول من خیلی کوچیم بودم و هیچی ازش به خاطر نداشتم و اصلا باور نمیکنم ایمان دکتر شده باشه نگار خط قرمز هم فوت شده باشه

    • ساجده

      سلام من و خانوادم با علاقه زیاد نگاه میکردیم الان ک پدرم بین ما نیست من با حال وهوای اون سالا با گریه بچه های فیلم ب یاد پدرم گریه میکردم ولی فیلم عالیی بود سال80 من راهنمایی بودم و این فیلم از نظر من فقط در حد داستان بود اما حالا ک بازپخششو دیدم چیزهای زیادی یاد گرفتم،مثلا اینکه پدر و مادرها بذر گلو می کارن ولی آب و نور و... یادشون میره بدن و انتظار دارن این بذر گل بده از اون طرف آب زیاد دادن ب گل باعث پلاسیدن گل میشه(نیما)،پدر رامین ب بچه ها گفت:ب من اعتماد کنین_آخه اگه بچه ها ب پدرهاو مادرها اعتماد داشتن فرار نمی کردن!!!.دست همه درد نکنه

    • ماندانا بیدل

      وایییییییییی چه نظراتی من سنم خیلی کمه و بجنوردیم هستم

    • رهام

      فیلم واقعا عاللللللللللللللللللللللللی بود

    • شروین

      جلب شیک قشنگ هرچی بگم کم گفتم

    • شیما

      من عاشق سروش گودرزی بودم یه روزم مهمون هفته نامه ماهان بود کلی پشت خط موندم ولی همینکه گوشی رو برداشت از هولم قطع کردم

    • بدون نام

      خانم کیهان حیونی زود مرد

    • شقایق

      از دس روزگار.............
      زود گذشت

    • هانی

      ایمان اشراقی ومن دیروز دیدم

    • حدیث

      کاش فصل دوم سریال ساخته بشه الان بهترین موقعیته
      علاوه بر تیتراژها موسیقی متنش منو روانی میکرد,روانی
      میکنه و روانی خواهد کرد.من که عاشق همه بازیگراشم
      به جز دو تا دوستای بابک (شهرام عبدلی) تو سریال
      یادش بخیر,ههههههههییییییییی

    • مهرناز

      من اون موقع دانش آموز دبستانی بودم و عاشق این سریال شده بودم همه قسمتهاشو می دیدم ، موسیقی فیلم عالی بود ، جدیدا دانلودشون کردم هر وقت گوش میدم خاطرات این سریال جذاب برام زنده میشه و یاد شمال می افتم چون بیشتر صحنه های فیلم توی شمال ایران پر شده برای همین فیلم خیلی خاطره انگیزه . دست همه دست اندرکاران این سریال زیبا درد نکنه سریالی ساختند که برای خیلی ها به یاد موندنی شده .

    • نازنین

      من همسر ایمانم خیلی باهم خوشبختیم هر سوالی دارین بپرسین

    • رها

      ندا جون شهرام خونش داراباده تویه اپارتمان طبقه اول دکوراسیون خونشو شوهرم زده.خیلی خاکیه خودشو نمیگیره مجردم هست

    • ناشناس

      خب نازنین شما کی با آقا ایمان ازدواج کردید ؟

    • پوریا

      وااااای عجب سریالی بود من اون زمان 8 سالم بود ولی الان کل سریالو گرفتم خیلی باحاله. تازه تو اون زمان شادمهر تو ایران شاخی بود واسه خودش.کاش نمیرفت:(

    • فاطی

      من عاشق سریال خط قرمز بودم

    • سارا

      من عاشق این سریال بودم اون موقع ها دوم راهنمایی بودم.یادش بخیر.عکس نیما روی دیوار اتاقم بود.

    • شینا

      یادمه اون موقع کلاس اول دبیرستان بودم یه روز بچه های مدرسه چند تا روزنامه و مجله آورده بودن که عکس های رامین (سروش گودرزی) و مهسا کرامتی و ناصر (شهرام) بود .سر این روزنامه ها دعوا بود هر کدوم از بچه های عاشق یکی از بچه های خط قرمز بودند

    • نجما

      امیدوارم همشون راه اصلی زندگیشونو پیدا کنن هنوز هم دیر نیست (ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست) کاش می شد فصل دوم هم بساخت آخه خیلی فیلم آموزنده ای بود

    • شهرام لیاقتی

      من عاشق خط قرمزم وشهرام حقیقت دوست را از صمیم قلب دوست دارم و هر سریالی که در آن بازیگران خط قرمز درآن حضور دارند را دوست دارم اونهایی که گفته بودند سریال مزخرفیه خیلی اشتباه میکنند وقتی که کنار دریا بازی میکردند خیلی عالی بود وانسان لذت میبرد من اون وقت تازه متولد شده بودم عجب سریال خوبی

    • علی

      خط قرمزبهترین فیلمی است که توعمرم دیدم ازکارگردان این سریال خیلی ممنونم

    • هدیه

      بهترین سریالی که تو عمرم دیدم. تنها سریالیه که همه ازش خاطره خوب دارن. تو زمان خودش ترکونده بود حسابی.من تمام فسمتاشو دانلود کردم باورتون نمیشه هر وقت دلم میگیره به یاد گذشته ها نگاهش میکنم. این سریال توی بهترین دوران زندگی من پخش میشد اون موقع من سوم راهنمایی بودم چند تا دوست بودیم تو مدرسه که هر کدوم یکی از بازیگرها رو دوست داشتیم. الان هر کدوممون یه جایی هستیم و دلم حسابی برای اون دوستا و اون سریال و اون دوران تنگ شده. ای کاش همیشه به خوشی اون دوران بودیم. ای کاش یه بار دیگه میتونستم به اون زمان بر گردم.

    • فرناز

      وای!!!! من اون موقع بچه بودم هیچی یادم نیس. دارم دانلودش میکنم. حتما خیلی قشنگه که این همه تعریف کردید. مرسی.

    • مریم

      زمانی که پخش میشد من کلاس دوم دبیرستان بودم.توی دوستام هر کدوم عاشق یه شخصیت بودیم. من عاشق امیر شده بودم.

    • غلامعلی عابد

      با سلام
      اطلاع یافتیم یکی از بازیگران سریال خط قرمز به دام اعتیاد افتاده ، در مصاحبه هم اشاره نشده بود. آیا این خبر صحت داره ؟

    • سعید

      بهترین سریال برایی جوانان ان دوران بود من هنوزم که هنوز هرموقع دلم تنگ میشه نگاه میکنم این سریال را ولی کاشکی دوباره در کنار هم بودن ویک فیلم دیگه بازی میکردن دوباره خاطره ها زنده میشد ادم از این فیلم مرام رفاقت ودرکنارهم بودن برایی جلو گیری از سختی هارا یاد میگیرد

    • بدون نام

      یادش بخیر
      این قافله ی عمر عجب می گذرد
      سروش گودرزی که نیست
      پویا امینی هم کم پیداست
      ایمان اشراقی پزشک ماهری شده
      علی منصوری یه آهنگساز خوبه
      خانم ساناز کیهان روحش شاد
      شهرام عبدلی و شهرام حقیقت دوست هم کم و بیش هستن
      کاش واقعا می شد همشون تو یه سریال در کنار هم ایفای نقش کنند.
      واقعا دم قاسم جعفری عزیز گرم.
      ان شاء الله موفق باشن

    • وحیده

      اون موقغ من کلاس پنجم بودم کل فیلم یادمه عاشق سروش بودم هسم ودلتنگ اون حال روزا

    • مينا

      اون موقع من کلاس چهارم بودم عاشق ناصر و رامین و کامران . اون وقتها تو مدرسه تئاتر کار میکردم خیلی دوست داشتم نقش خواهر کوچکتر رامین رو بازی می کردم حیف شد شخصیت امیر ضد حال، کپی منه

    • مهسا

      یادش بخیر اون سالها اون خاطره ها
      بقیه ی بروبچه های خط قرمز کم و بیش اخبارشون رو داریم فقط تنها کسیکه نمیدونم کجاست آقای گودرزی هست که از بقیه محبوب تر بودن وبیشتر درخشیدن.ایکاش به این سکوت بخاطر دل هواداراشون هم که شده ادامه ندن

    • فاطمه مهلقا

      یادمه سال سوم دبستان بودم با تمام وجود عاشق فیلم خط قرمز بودم، من عاشق امیر و دوستم مهلقا عاشق ناصر بودیم ، زمان اکرانش 13 آذر سال 80 سه شنبه شب ، پایانش 4 تیر 81 بود ، و من یه دفتر دارم ک تمام صحنهاشو قسمتاشو مینوشتم و فوق العاده عاشق این سریال بودم ، اهنگای متنشو هم دارم. الان 23 سالمه ولی تنم میلرزه ب فیلمش فک میکنم،

    • Juddy

      حیفم میاد نظر ندم!
      فقط میتونم بگم بهترین فیلمی بود ک توی این۲۱سال عمرم دیدم..
      امیدوارم همه عواملش همیشه موفق و شاد باشند و به جایگاهی ک واقعا حقِ شونِ برسن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به قول دوستمون فیلم نبود.. سریال بود

    • فشفشه

      خیلی فیلم دلنشینی بود.
      یکی از اقوام من ب خاطر اینکه این فیلم و ببینه با موتور تندی اومد و تصادف کرد و متاسفانه فوت کرد.
      ان شاء الله خدا رحمتش کنه!
      ی صلوات بفرستید

    • رمبو

      بی نظیییر بود واقعا برای صدا و سیما متاسفم که دیگه همچنین سریالهایی نساخت و سریالهایی که دوریالم نمیارزنو میسازه

    • زهره

      من اونموقع همسن سال اونا بودم وهمش دوسداشتم مثل اونافرارمیکردم وهمذات پنداری میکردم ولی دوسداشتم دختربودن چون من دختر بودم!سریال برای اون سالا خیلی قشنگ بود ولازم چون سرگرمی جونای خونه نشین بودومثل حالا شبکه های تلوزیونی زیاد واینترنت وماهواره نبود!یکی ازبهترین هیجان هام پخش این سریال بود!جونای سریال رودوسداشتم وتازه فهمیدم سانازشون فوت کرده غصه خوردم٬درسته که خیلی خالی بندی داشت!ولی جونای اون موقه دوسداشتن وازینجابرای اقای جعفری که یکم بفکرجوونای اون موقع بودن ارزوی سلامتی دارم

    • نیکی

      بهترین سریالیه ک از بچه گی هام یادم مونده اون موقع ها من 5سالم بود ولی بعدا تو ای فیلم همشو دیدم.بااینکه 5سالم بود ولی عاشق علی منصوری شده بودم

    • فائزه عبدالعظیمی

      روحش شاد

    • رویا

      اگر چهارتا مثل این سریال ساخته بشه دیگه ادم ها وقتشونو با چیزای دیگه پر نمی کنن

    • Farimah

      یکی از معدود سریالهایی بود ک تو ذهن آدم میمونه... خیلی جذاب و دیدنی بود
      کاش از این دست سریالها بازم ساخته بشه...

    • بدون نام

      این مصاحبه جدید نیست.اگر تو گوگل سرچ کنید میتوانید پیدا کنید.جالب تر از همه نظرات بود که تاریخ هاشون به چند سال پیش بر میگردد.

    • reza

      سریال از لحاظ هنری و فنی کاملا متوسط بود . اما مثل مسافری از هند رگ خواب ملت دستش بود و تو زمان خوبی پخش شد.هیچ وقت چهره دخترعموام رو یادم نمیره که چطوری به تلویزیون زل میزن!خخخخ

    • بدون نام

      فیلم قشنگی بود

    • بدون نام

      من كه فقط قسمت آخرش رو ديدم خدا رحمت كنه ساناز كيهان رو ! وقت سفرش به اين زودي نبود:((((

    • سمیه

      خیلی فیلم با حالی بود، همیشه آرزو میکردم کاش منم باهاشون همکار بودم تو فیلم

    • Ali.aH

      آخ یادش بخیر ، سال هشتاد پخش میشد اون موقع کلاس دوم دبستان بودم ... یادمه وقتی که سریال خط قرمز پخش میشد با چه ذوق و شوقی نگاش میکردم ... چقد آهنگشو تو مدرسه بچه ها میخوندن ... ب امید یه هوای تازه تر ... واقعا یاد اون روزای خوب و این سریال خوشگل بخیر

    • حسین

      یادمه انگار خانم ذهره امینی خواه هم در این سریال نقش داشت....واقعا کم کاری کردیم اگه از ایشون اسمی به زبون نیومد..بازیگر خوش چهره سینما..و البته به لطف ملت همیشه در صحنه سرنوشتی شوم واسشون رقم خورد...خدایاش یار و یاورش باشد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اسمش و اشتباه گفتی یک...دو در این سریال نقشی نداشت!

        سه به ما هیچ ربطی نداره! هر کی خربزه میخوره پای لرزش میشینه!

    • Farnoosh

      وااااایییی من عاشق ایمان اشراقی بودم وهستم خیلی نااااز وخوشتیپه
      حتی الانم ازجذابیتش کم نشده
      واقعادکتری برازندشه

    • ناشناس

      از رو ترانه اش ترانه های طنزم ساخته بودن...

      به امید یه هوای آلوده رفتیم بخوریم فالوده... فالوده اش بد بود رودل کردیم...رفتیم تو دستشویی خالی کردیم!!!!!! :)))

    • دلتنگ

      بدون شک این سریال یکی از محبوبترین و تکرار نشدنی ترین سریال های تلویزیون هست. اون زمان به شعور مخاطب احترام میذاشتن و خیلی از مردم با سریال هایی مثل خانه سبز، همسران، در قلب من و در پناه تو که البته از خط قرمز قدیمی تر بودن خاطرات خوب دارن.سریال های الان رو که حتی یه قسمتشو هم نمیشه تحمل کرد. زمان پخش خط قرمز من سوم راهنمایی بودم و در اوج دوران نوجوانی. اون زمانا مثل الان نبود که بتونی عکس بازیگر محبوبتو به راحتی از اینترنت بگیری یا اینستاشو فالو کنی. عاشق بازیگرا بودن دردسرای خودشو داشت! باید تو مجله ای چیزی دنبال عکساشون می بودیم. باورتون نمیشه من اون موقع یه عکس کوچیک از سروش گودرزی از یه روزنامه بریده بودم که هنوزم دارمش.نمیتونم توصیف کنم که تماشای این سریال اون موقع چه حس خوبی به ما میداد ولی این حس انقدر قوی بود که الان که 30 سالمه با دیدنش هنوز حس اون دوران به سراغم میاد. واقعا خوبه که آدم یه چیزی تو زندگی داشته باشه که با دیدنش یاد دوران نوجوانی بیوفته.

    • سامی

      یادش به خیر من اون زمان دوم دبیرستان بودم دیوانه وارعاشق......نقش ناصر

    • بدون نام

      چقدر عمر زود تموم میشه پنج سال از اولین کامنت این خبر گذشته

    • بهار

      سریال خییییلی خوبی بود الانم داره پخش میشه

      پاسخ ها

      • سیامک

        سلام .. این سریال هیچوقت تکراری نمیشه.. همش خاطره برای ما دهه 60 داره...چقدر خوب میشد که قسمت دوم هم میساختن...ادامه سریال که بعد از زندان داستان شروع میشد....باور کنین اگر بسازن الان هم به عنوان پرطرفدار شناخته میشه....تصور کنین ( خط قرمز 2 ) ... اسمش هم به آدم حال میده....

    • بهار

      سریال خوبی بود

      پاسخ ها

      • سیامک

        سلام .. این سریال هیچوقت تکراری نمیشه.. همش خاطره برای ما دهه 60 داره...چقدر خوب میشد که قسمت دوم هم میساختن...ادامه سریال که بعد از زندان داستان شروع میشد....باور کنین اگر بسازن الان هم به عنوان پرطرفدار شناخته میشه....تصور کنین ( خط قرمز 2 ) ... اسمش هم به آدم حال میده....

    • زهره

      آره واقعا سریال خیلی خوبی بود من که هر دفعه پخش میشه نگاش می کنم.

    • Naser

      یه سریال عالی که تودوره ی خودش ترکوندــ
      نوستالژیکه پخش هربارش

    • سما

      سلام خیلی سریال قشنگ و خاطره انگیزی بود من که با دیدنش که تازه از شبکه آی فیلم پخش شد خوشخال شدمو خاطرات بچگیم زنده شد آرزو میکنم همه ی بازیگراش علی الخصوص اون پنج رفیق همیشه سالم باشن

    • رویا

      این سریال فوق العاده عالی وزیبا بود من که خیلی عاشقش بودم وهستم آرزوی موفقیت برای همه دسا اندرکارانش ودارم کاش فصل دوهم درست بشه

    • یلدا

      سریال فوق العاده و بی نظیر سالهای دور و عزیز

    • علیرضا

      یادش بخیر! اون سال کنکور داشتم که این سریال پخش میشد. استرس کنکور و این سریال رو هنوز یادمه.

    • علیرضا

      یادش بخیر! اون سال کنکور داشتم که این سریال پخش میشد. استرس کنکور و این سریال رو هنوز یادمه.

    • لیلا

      من با این سریال خاطره دارم چه سریال قشنگی بوده قرمز مخصوصا ناصر خیلی دوست داشتنی بود در خط قرمز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج