خاطرات خواندنی یک مرد از ازدواج موقت
۳۱۹۹۶
۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶
۴۱۷۹۳ 
این مصاحبه با مردی30 ساله است که اکنون متأهل است؛ کسی که دغدغه‌هایی درباره ازدواج موقت دارد. او درباره نحوه آشنایی‌اش با ازدواج موقت توضیحاتی می‌دهد: در حقیقت برای حل مشکل خانمی ‌وارد ماجرا شدم و بعد از اینکه مشکل او را حل کردم، یک رابطه عاطفی شکل گرفت

برترین مجله اینترنتی ایران

زنان پرس: این همه سال نشستیم و منتظر شدیم. منتظر شدیم تا ببینیم پایان تمام فیلم‌ها و سریال‌های مردان دو زنه و زن‌های صیغه‌ای به کجا ختم می‌شود. تازگی‌ها هم درگیرش بودیم؛ در سریال خداحافظ بچه. درگیر «خسرو»یی که با وجود داشتن زن تحصیلکرده و امروزی ‌مثل «شهناز»، «نازنین» را صیغه می‌کند.  این بار هم برای آرزوهای کوچک «زن صیغه‌ای» سریال دلمان سوخت و برای«زن دائم» سرافسوس تکان دادیم.

درست مثل آن سال‌ها که برای مظلومیت هدیه تهرانی در فیلم شوکران که زن صیغه‌ای فریبرز عرب‌نیا بود، آه کشیدیم. یا همان قدر که از رضا کیانیان فیلم همیشه پای یک زن درمیان است، بدمان می‌آمد. خواهی نخواهی در گیرش هستیم. همه‌مان. چه آنهایی که می‌خواهند از دست روابط نامشروع خلاص شوند و چه آنهایی که روابط مشروع‌شان دیگر لذت بخش نیست. چه مردمی‌که اعتقادات مذهبی محكمي دارند و چه آن‌هایی كه  اينگونه نيستند.

از یک طرف بخش بزرگی از هرم جامعه ‌ایرانی را جوانان تشکیل داده‌اند و به خاطر شرایط سخت ازدواج، «ازدواج موقت» درحال تبدیل شدن به ضرورت‌هاست و از طرف دیگر بعد از سال‌ها همچنان عرف جامعه‌ ایرانی چشم دیدن «زنان صیغه‌ای» را ندارد. ماجرا 10 سال بعد از انقلاب شروع شد.

ماجرای صیغه، دوستداران و دشمنانش. پشتیبانان ازدواج موقت، مواضع مشخصي داشتند و دشمنانش هم همینطور. این پرونده همیشه در کش و قوس‌های فراوان اسیر بوده است وطی دو سال گذشته مجلس دوباره موضوع را مطرح كرده است. مثل هميشه؛ عده‌اي سفت و سخت ايستادند و از فوايد ازدواج موقت سخنراني‌هاي پر‌ تاب و عتاب به راه انداختند و عده‌اي ديگر در صف مخالف، صيغه را با مذموم‌ترين واژگان تاريخ یکی کردند اما بازهم خبری نشد.

این همه قیل و قال و باز هم کسی قاطعانه نگفته است: ازدواج موقت؛ مفيد است يا نه  مصاحبه‌ای که پیش رو دارید، به نقل از زنان‌پرس ، تجربه‌های مردی است که به قول خودش «نگاه‌های سنگین جامعه را نادیده گرفته» و بارها تجربه ازدواج موقت داشته است. ما تنها نقل کننده‌ این تجربه‌ها هستیم؛ قضاوت به عهده خود شما.

این مصاحبه با مردی30 ساله است که اکنون متأهل است؛ کسی که دغدغه‌هایی درباره ازدواج موقت دارد. او درباره نحوه آشنایی‌اش با ازدواج موقت توضیحاتی می‌دهد: در حقیقت برای حل مشکل خانمی ‌وارد ماجرا شدم و بعد از اینکه مشکل او را حل کردم، یک رابطه عاطفی شکل گرفت و از آنجا که از طرف اوهم احساس خلأ عاطفی از قبل وجود داشت و از طرف دیگر هردو در خانواده مذهبی بزرگ شده بودیم، از راه حل شرعی استفاده کردیم.

وقتی تن به ازدواج موقت می‌دادید، نگران نگاه دیگران نبودید؟

اینقدر به نگاه دیگران اهمیت دادیم که خیلی از مستحبات و بعضا واجبات رو کنار گذاشته‌ایم. کافی است دودوتا چهارتا کنیم ببینیم که نتیجه توجه به نگاه و حرف مردم برای ما سودمند هست یا نگاه و توجه خدا؟

 فکر می‌کنید تجربه صیغه، راضی‌کننده ا‌ست؟ یعنی کسانی که به سمتش می‌روند راضی هستند و ناراحتی‌هایی برایشان ایجاد نمی‌شود؟

برای من راضی‌کننده بود. به ‌این خاطر که مورد خوبی را پیدا کردم. شخصی که قصدش آزار و اذیت و صدمه زدن به من نبود، در حقیقت وجود ما برای همدیگر همچون مکملی بود در برهه‌ای از زندگی. در مورد این مسئله مطالعه لازم را انجام داده بودیم و من به عنوان یک مرد متأهل تمام تلاشم را کردم که همسرم احساس کمبودی در آن زمانی که من متعه دارم نکند.

 متعه را به کسی پیشنهاد می‌کنید؟

برای این جواب فقط به‌این سفارش امام صادق علیه‌السلام اکتفا می‌کنم: «متعه حلال نیست مگر بر کسی که شناخت دقیق نسبت به آن دارد و حرام است بر کسی که جاهل به [احکام و شرایط] آن است.» و یا این در کلام دیگری از محمد بن عیص آمده که از امام صادق (ع) سوال کردم از متعه، امام (ع) فرمود: «نعم اذا کانت عارفة، قلنا: فان لم تکن عارفة. قال فاعرض علیها….» که در این روایت امام (ع) اهمیت دانش زن را نسبت به‌این موضوع تبیین می‌فرماید و توجه به ‌این مسئله که اگر زن آگاهانه ‌این امر را پذیرفت، او دیگر نسبت به‌این امر و عواقب آن مغبون به شمار نمی‌آید.

 نگاه خانواده‌تان به‌این ماجرا چطور بود؟ نگران نبودید که اگر متوجه شوند برای‌تان دردسر درست شود؟

نگاه عمده افراد به‌این مسئله متاسفانه منفی ا‌ست. به نظر من هم به خاطر کم‌کاری جامعه مذهبی نسبت به تبلیغ این مسئله است. البته نمی‌شود گله‌مند بود. شما می‌بینید بعضا یک طلبه حوزه علمیه با این امر کاملا مخالفت می‌کند و سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی عواقب این کار را همچون گناهی کبیره به تصویر می‌کشند. خب عواقب تبلیغ بد هم کاملا مشخص است و چطور با این دید منفی من نمی‌توانستم نگران این مسئله نباشم. تنها کاری که کردم این بود که دقت نظر به خرج دادم و سعی کردم که همسرم متوجه نشود.

 مهریه‌ را چه چیزی در نظر گرفتید؟

مهریه‌ها به خاطر اینکه متعه هدف مادی به دنبالش نبود معمولا هدایایي همچون کتاب، سی دی و یا ختم قرآن و هدیه ثواب آن به حضرت صاحب‌الامر(عج) بوده که همه پرداخت شده و یا بخشیده شده.

 احساس‌تان نسبت به کسی که روزی همسرتان بوده؟ بعد از جدا شدن حس وابستگی به آن شخص نداشتید؟

قطعا احساس خوبیست. کسی که یک مدت محدود برای شما یک دوست، همزبان، همدل و یار خوبی بوده قطعا برای نبودنش دلتنگی خواهید کرد و وابستگی هم بوده اما همینطور هم که قبلا اشاره کردم کاری کردیم که رضای خدا در آن بوده و این مشکلات را هم خود خدا برایمان حل کرد.

 در زمان عقد موقت از نظر وظایف همسری سعی‌تان این بود که کامل رفتار کنید؟ یا چون عقدتان موقت بود برای‌تان اهمیت نداشت؟

راستش نگاه من به عقد موقت مثل عقد دائم هست. برای همین سعی خودم را کردم که او از نظر مالی و معنوی احساس کمبودی نکند.

 نگران نبودید که در این مدت صاحب فرزند شوید و برای‌تان مشکلاتی به وجود بیاید؟

دسته دیگری از روایات است که توجه مردان را در نهی از اولاد به سبب «متعه» بیان می‌نماید. مثلاً امام صادق(ع) روایتی را از پدر گرامی‌اش و سپس از رسول خدا (ص) بیان می‌نماید که پیامبر(ص) فرمود: «ان‌الله اخذ میثاق علی سایر المومنین ان لاتعلق منه فرج من متعه» خداوند متعال پیمان گرفت بر سایر اهل ایمان که هرگز رحم زنی از او به جهت متعه تعلقی پیدا نکند و بارور نگردد و در ادامه آن می‌فرماید: «این امتحان سختی است که به سبب آن ایمان مومن از کفرش در تعلق رحم و باروری همسر متعه‌ای پدیدار می‌گردد. سپس امام(ع) فرمود: «و قال رسول‌الله (ص) ولد المتعه حرام» که ‌این حرمت همان شدت در کراهت و منع از این نوع باروری است. چون شریعت توجه تامی ‌به حفظ حیثیت زن و مرد مسلمان دارد، لذا امیرالمؤمنین می‌فرماید: «اتقوا مواضع التهمة» از جمله مواضع تهمت موضع متعه است که در روایات بدان اشاره شده است و این مواضع تهمت رو می‌شود با راهکارهای جلوگیری انجامش داد.

 بعضی افراد در مخالفت با متعه نظرشان این است که برخلاف حقوق زنان است و فقط در آن لذت جنسی مرد در نظر گرفته شده. نظرتان در این باره چیست؟

این مسئله را اگر از خانم‌های صاحب تجربه بپرسید قطعا جوابی خلاف آن دریافت خواهید داشت. یعنی شما باور می‌کنید که از بین تمام کسانی که متعه می‌کنند فقط مردها لذت می‌برند؟ پس زن برای چه هدفی متعه می‌کند؟ اگر بگویند که خب از سر نیاز مالی من نمی‌توانم باور کنم.

 به نظرتان متعه باعث فروپاشی خانواده‌ها نمی‌شود؟ با توجه به‌اینکه اغلب مردان متاهل برای متعه اقدام می‌کنند؟

متعه برای متأهل شرعا مشکلی ندارد و اگر درست انجام شود حتی باعث ثبات بیشتر خانواده نیز می‌شود. به‌این خاطر که متعه خلأهایی را از مرد پر می‌کند که متاسفانه زن‌های امروزی خیلی مایل و جاهد به پر کردن آن خلأها نیستند و به نظرم حتی توانایی این مسئله را ندارند. آن هم به خاطر عدم آموزش مناسب و عدم اختصاص وقت به‌این مسائل است.
برچسب ها:
انتشار یافته: 177
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
12:35 - 1391/06/19
O_o
یعنی فقط میشه گفت: عجــــــــــــــب!!!!!
Iran, Islamic Republic of
12:43 - 1391/06/19
اه اه حالم بد شد از خوندن این متن... هیچی نمیتونم بگم جز اینکه متاسفم.................
پاسخ ها
Melody
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
++++++++++++++++++++++
ساینا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
دقیقاااا
saeed
United States
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
+++++++++++++++++++++++++++++
samane
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
منم مث شما و خیلیای دیگه فقط سرمو تکون میدم و میگم متاسفم..........................................
United States
12:47 - 1391/06/19
قدرت خدا!!!
برترین جان فقط همین یه موردو کم داشتیم که به لطف شما مرتفع گردید...
پاسخ ها
سمي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
اتفاقا خوب شد گذاشت
اينجا بايد به بعضي از آقايون فهموند كه اگه اسلام صيغه رو گذاشته به معني اين نيست كه دروغ بگي و پنهون كني
اگه ميخوايد سرپرست زني باشي به اين معني نيست كه يه ماه و دو ماه صيغش كني بلكه به اين معنيه كه هميشه سرپرستش باشي و ازش سير نشي تا آخر عمرش خرجشو بدي كه ثواب كني
مدت دارش كرده كه اگه يه روزي ورشكست و بي پول شدي باري رو دوشت نباشه نه اينكه مدت دارش كرده كه هي عوضش كني
مجله خواهشا سانسور نكن
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
لطفا این چیزا رو نزارید مردا به اندازه کافی کار بلد هستن اینا پر رو ترسون میکنه
Iran, Islamic Republic of
13:05 - 1391/06/19
توجیه کننده خوبی بود این آقا، خوبه که احادیث رو تو همه زمینه ها همین جوری حفظ باشه!!!!! آدم هیچ وقت نمی تونه مردها رو بشناسه....
پاسخ ها
NoFear
United States
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
جمله اولتون بله, ولی با جمله دومتون موافق نیستم...
Iran, Islamic Republic of
13:22 - 1391/06/19
رو رو برم.متنفرم از ادمايي كه با كمگ گرفتن از اسم اسلام گفته كارشونو پيش ميبرن
Iran, Islamic Republic of
14:08 - 1391/06/19
خوبه که خیلی از آدما توی لباس دین و دیانت و حفظ کردن 4تا آیه و حدیث از پیامبران وامامان هر چیز نادرستی رو درست جلوه میدن!!!!!!!!!!!!!
این آقا از این روابط لذت برده اون خانم هم شاید اما این آقا الان زندگی خودشو داره و اون خانم دربه در کوچه و خیابونه!!!!برای خودم به عنوان یه زن مسلمان متاسفم که با یه همچین موجوداتی روبه رو هستمم
پاسخ ها
گل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
سلام
منم بانظرشما موافقم.اون مرد داره زندگیشومیکنه،اما اون زن.......
Iran, Islamic Republic of
14:32 - 1391/06/19
تنها کاری که کردم این بود که دقت نظر به خرج دادم و سعی کردم که همسرم متوجه نشود.
متعه برای متأهل شرعا مشکلی ندارد و اگر درست انجام شود حتی باعث ثبات بیشتر خانواده نیز می‌شود.
ثبات با دورغ و فریبکاری بوجود نمی آید برادر گرامی و البته با هوا و هوس فقط با صداقت و یک رنگی برادر گرامی
پاسخ ها
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
آفرین.کاملا باهات موافقم
زهرا
United States
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
نظر خوبیه
saeed
United States
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
با چی مخالفید با دین اسلام ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
15:13 - 1391/06/19
اگر مرد واقعاً عشق خود را به همسرش بدهد چیزی جز عشق محبت ورضایت از او دریافت نمی کند و هیچ نیازی به این نیست که دنبال زن دیگری باشد! اگر درزمان خیلی قدیم مرسوم بوده به خاطر جنگهای زیاد و کشته شدن مردها و سالم ماندن زنان جامعه ازدواج با بیش از یک زن به هر شکل مجاز بوده است. چه خوب است که با استناد به کلام بزرگان که در جای خویش نیکوست, خطاهای خود را توجیه نکنیم! در این زمانه واقعاً قابل درک نیست که چرا انسان متاهل باید به زن دیگری نظر و هوس داشته باشد؟؟؟ بعد بیاید با کلام دین آنرا توجیه کند!!!!!
خداوند عزیز همه چیز را می بیند.
گمان نکنید که میتوانید او را فریب دهید
صبرش بسیار است , اما وقتی صبر او تمام شود دیگر کار تمام شده است!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
حرام خدا تا ابد حرام.حلال خدا تا ابد حلال
(پیامبر اکرم)
آناهیتا
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
++++++++++++++++++++++++++++++
Iran, Islamic Republic of
15:55 - 1391/06/19
صیغه وقتی زنت خبر نداشته باشه کاملا حرامه!
این آقای ...!!! هم فقط حدیث هایی رو که به نفعش بوده رفته حفظ کرده!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
ازدواج موقت به کنار.حرف دینی شد اومدم وسط
پروفسور اون ازدواج دائم با زن دوم که مشکل داره.درضمن اگر هم بدون علم(به ممنوعیت)انجام بشه باز ازدواج باطل نیست فقط گناه کرده.گناه عدم تفحس در دین..چرا الکی فتوا میدی توکه علم به موضوع نداری؟ این آقا حدیث قشنگی از امام صادق گفت.که وقتی برچیزی شناخت نداری برات حرامه نظر بدی.
بار آخرت باشه به اسم دین؛الکی فتوا میدی!
سمي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
ناشناس عزيز
كسي كه اين همه حديث حفظه حتما بقيه احاديثم حفظه
ضمنا تو كجاي دين اومده صيغه كنين. استفادتونو كه بردين ول كنين برين
اگه واقعا ميخواسته ثواب كنه بايد تا آخر عمرش زنه رو نگه ميداشته و خرجشو ميداده
بار آخرت باشه اينجوري نظر ميدي
Iran, Islamic Republic of
15:59 - 1391/06/19
من یکی به هیچ وجه قـــــــــااااااااانــــــــــع نشدم.....
اصلانم خوشم نیومد....
Iran, Islamic Republic of
16:19 - 1391/06/19
خدایا همه مرد ها را در زومره حل کنندگان و حل شدگان و حَلال ها قرار بده!!!!!!!!
آقایانی که با ازدواج موقت موافق هستند + بدهند.
من خودم - میدم اول کامنت هم فقط برای شوخی نوشتم
پاسخ ها
مهتاب
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
خدا شفات بده......
علیرضا نصری
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
++++++++++++
یه مثبتم بهت دادم
Iran, Islamic Republic of
16:33 - 1391/06/19
متعه برای متأهل شرعا مشکلی ندارد و اگر درست انجام شود حتی باعث ثبات بیشتر خانواده نیز می‌شود

...شو بابا
پاسخ ها
MSM
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
خودت ... شو
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
با MSM موافقم.. +++
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
ثبات؟!!!!
دوست عزیز اگه تو رابطه زناشویی دچار خلا شدی باید اونو با زنت در میون بذاری شاید اون غافل از این کمبوده و بتونه اوضاع رو عوض کنه،نه اینکه این خلا رو با زن دیگه ای پر کنی و فک کنی دیگه حل شد! یه سال دیگه چی؟ با این حساب که شما گفتی هر مرد متاهلی هر سال حداقل باید یه بار ازدواج موقت کنه! مشکل اینجوری حل نمیشه دوست عزیز، که بیشترم میشه... تبعات منفیش خیلی بیشتر از مثبتاشه
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
چطور برای زن حرام شد برا مرد حلال .... اگه مرد به زن اینطور خیانت کنه زنش یا در ذهنش یا در واقعیت بهش خیانت میکنه شک نکن
Iran, Islamic Republic of
18:13 - 1391/06/19
ازدواج موقت, هورا هورا
همگی به سوی ازدواج موقت...
پاسخ ها
نسترن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
بدو برو دیرت نشه.شخصیتت هم در همین حده دیگه.والا مردا هم باید یه ذره شخصیت و ارزش واسه انسان بودنشون قائل بشن. مردی فقط به این چیزا نیس!!!!
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
خدا بهت دختر بده بعدا ببینیم وقتی کسی صیغه ش میکنه بازم همینطور هورا هورا میکنی
در اینجا ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
چرا نفرین میکنی مهناز خانم, من نظرم رو گفتم تو هم میتونی مثل آدم مخالفت کنی.
خوبه منم بگم ایشالا خدا بهت پسر بده و معتاد شه؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
آقای در اینجا ناشناس حرفاتو باید تحویل خودت بدن همین که صیغه رو با اعتیاد مقایسه کردی . یکم در موردش فکر کن خدا بهت عقل داده البته اگه ازش استفاده کنی
Iran, Islamic Republic of
19:49 - 1391/06/19
مجله؛ اینکه نظر رو بدون بررسی کلمات درونش ارسال نمیکنی و فیلد رو سفید میکنی و (نظر رو قرمز میکنی +یک ستاره کنارش) اشتباهه.
شما که نظرات رو اول مطالعه میکنیم بعد تایید یا رد میکنید.پس سانسور پیش از موعد دیگه چرا؟! بارها برای من پیش اومده نظر دادم اما نرفته و دوباره فیلد خالی نصیبم شده و نظرم هم پاک شده.بدون اینکه به دست شما برسه.
تجدید نظر کنید. کلمات از پیش سانسوریتون زیاده
پاسخ ها
مدیر پایگاه با سلام
دوست عزیز هیچگونه سانسور از پیش تعیین شده ای وجود ندارد و تمامی نظرات ثبت و سپس بعد از بررسی در صورت نبود مشکل منتشر خواهد شد
با سپاس
Iran, Islamic Republic of
20:12 - 1391/06/19
متاسفممممممممممممممممممممممممممممممممم
Iran, Islamic Republic of
00:11 - 1391/06/20
شما قبلاً حافظ كل توضيح المسائل نبوديد برادر عزيز؟!!
البته به تفسير خود!
Iran, Islamic Republic of
01:27 - 1391/06/20
حالم از این مردا بهم میخوره...
پاسخ ها
Melody
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
وایی چقد + گرفتم...
Iran, Islamic Republic of
09:14 - 1391/06/20
به نظرتون خيلي ضرورت داشت همچين خبر و مصاحبه اي رو پخش عمومي كنيد!!!؟فكر نمي كنيد ترويج اين چنين موضوعي بشه!!!بهتر بود سراغ اين موضوع نمي رفتيد.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۰
مجله کار درستی کرد آقا محسن. وافعیت رو گفت. واقعیتی که اگر ما جنبه شو داشته باشیم نه غیراخلاقیه نه غیر شرعی. متاسفانه شانتاژ خبری نمیذاره برخی احکام دین درست جا بیوفته. همه اونایی که با ازدواج موقت مخالفت بهمین دلیله که یا بد،براشون تفهیم کردن یا اصلا از موضوع بی اطلاع اند. که گزینه اول بیشتر مصداق داره.
Iran, Islamic Republic of
09:56 - 1391/06/20
مصاحبه‌ای که پیش رو دارید، به نقل از زنان‌پرس ، تجربه‌های مردی است که بارها تجربه ازدواج موقت داشته است!!!!!!!!!!
می دونید چه دروغهایی به زنش گفته تا بارها و بارها با زنهای مختلف باشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
10:55 - 1391/06/20
من که چیز بدی ننوشتم که نظرمو نزاشتین
Iran, Islamic Republic of
11:41 - 1391/06/20
وقاحتو پرویی به حد اعلا رسونده....چقدرم که احساس میکنه همه چی میدونه.....برای انتشار این متن باید تاسف خورد فقط همین
Iran, Islamic Republic of
11:44 - 1391/06/20
پروردگارا عاقبت ما را ختم به خير بگردان...
Iran, Islamic Republic of
12:36 - 1391/06/20
تو سن 30 سالگی با داشتن همسر دائم چند بار ازدواج موقت داشته آیا اسم اینو غیر از هوسبازی چیز دیگه ای میشه گذاشت؟
Iran, Islamic Republic of
12:43 - 1391/06/20
چندش اورترين مرددنيا
پاسخ ها
Melody
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
++++++++++++++++++++
Iran, Islamic Republic of
12:53 - 1391/06/20
نکبت جه اعتماد به نفسی داره برن از دل زن بیچارش بپرسن من که یک زنم چشم شوهرم درم میارم میزارم کف دستش که نخواهد پای های زندگیمون با یک زن دیگه محکم کنه و شما مجله محترم میخواهم این چیزا رو نگید به اندازه کافی صدا و سیما و ماهواره پایه های زندگی ما و اخلاقیاتو از بین بردن
Iran, Islamic Republic of
13:05 - 1391/06/20
اول میگه تمام سعیم این بود زنم نفهمه بعد میگه باعث ثبات و پایداری زندگیه این ازدواج موقت!! خوب اگه زنت میفهمید که زندگیت منهدم می شد!
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
rast migin che estehkaami ke tu makhfi budaneshe ????????????????????
United States
13:10 - 1391/06/20
یعنی واقعا این آقا فکر میکنه با این کاراش بهشتو خریده که اینقدرم با اعتماد به فس صحبت میکنه؟؟؟؟
درست و غلط بودنش به کنار اما اینکه این کار تکرار بشه؟؟ مثلا بعد یه مدت هم زنی که باهاش بودی و الان زنت نیستو تو خیابون ببینی ........................!
Iran, Islamic Republic of
13:34 - 1391/06/20
یعنی اون زن صیغه ای می تونه نیازهای مردو برطرف کنه ولی زن خودم آدم نه
تنها توجیهش هوسرانی مرد
Iran, Islamic Republic of
15:25 - 1391/06/20
وقتی که خانمی ازشوهرش تمکین نداشته باشد مردچاره دیگری نداردبایدازدواج کند فرقی نمیکند دایم باشدیاموقت واجازه زن اول هم جایز نیست
پاسخ ها
بدون نام
Malaysia
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
میتونه مردونه زن رو طلاق بده بره زن دیگه بگیره
از نامردی و خیانت که بهتره
س
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
یه نفر تمکین نکرد دو نفر تمکین نکرد ......
این مرده تا وقتی بمیره 100 تا زن صیغه میکنه.بیچاره دلم واسش سوخت چقد هی تمکینش نمیکنن.میگم نکنه بدبخت مشکلی داره .... هااا؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
ببخشید اگر مرد نیازهای جنسی خانمش را در نظر نگیره تکلیف چیه؟یکی جواب بده
Iran, Islamic Republic of
15:59 - 1391/06/20
ببخشید متعه منظور چیه؟
Iran, Islamic Republic of
16:38 - 1391/06/20
با این که یک مرد هستم ولی مخالف این قضیه هستم.
پاسخ ها
سامان
Malaysia
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
من هم همینطور
همونطور که نمیتونم ببینم این بلا سر مادر یا خواهرم بیاد، نمیخوام به زنم هم خیانت کنم
س
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
نشاندهنده تربیت خانوادگی درست شماست
ایرانی
United States
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
مرسی "جواد اقا" و "آقا سامان". به شما میگن مرد واقعی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
شمایک انسان به تمام معنی هستی .آفرین
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
به شما میگن مرد با شرف و با اخلاق
Iran, Islamic Republic of
18:02 - 1391/06/20
من نفهمیدم چی شد آخرش
یک مرد چه انتظاراتی دارد که از یک زن دائم بر نمیآید ولی از یه زن صیغه بر میاد
دقیقا این آقا چه خلایی دارد که زن امروزی (دائم) نمی تواند بر آورده کند
این چه ربطی به دیروزی امروزی بودن زن دارد
از همه اینا که بگذریم تا جایی که من میدونم همان دینی که این آقا مطالب مورد نیازشون رو خوب ازش حفظ کردند مذاقین (کسانی که دوست دارند شرکای جنسی متنوع را تجربه کنن) را لعنت میکند
Iran, Islamic Republic of
18:07 - 1391/06/20
با ازدواج موقت مخالفم . اما اگه یه مرد متاهل از نظر جنسی تامین نباشه چه راهکار دیگه ای پیشنهاد میدین؟( خودم مجردم ها)
پاسخ ها
fateme
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
برادر گرامی
یک مرد مومن،هدفش از ازدواج باید انجام یه کار واجب که پیامبر فرمودن باشه.پس مسایل جنسی در پایین ترین مرتبه براش قرار میگیره.
اگر هم مردی نتونست با همسرش تامین بشه،خیلی راحت میتونه با مراجعه به یه مشاور این مشکلو حل کنه و یا اینکه با همسر خودش خیلی صمیمی و راحت حرف بزنه.
مرد اگه مومن باشه و عاشق همسرش،هیچ وقت به سمت این کار نمیره مگر خالصا برای رضای خدا نه ارضای نیاز های خود.
سمي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
طلاق بده بعد يه زن ديگه بگيره
سامان
Malaysia
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
طلاق و ازدواج مجدد
به نظر شما طلاق بهتره یا خیانت؟
قطعا طلاق
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
آقا رسول اول شما جواب بده اگر خانمی تامین نباشه باید چکار کنه ؟
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
دوستان راست میگن، اگر زن از نظر جنسی تامین نشه باید چه کار کنه؟؟؟؟؟
United States
21:30 - 1391/06/20
چرا خانمها اینقدر به این مساله حساس اند بابا منطقی بحث کنید چرا بی منطق در مورد اسلام و احکام اون نظر میدید وا.. نمیدونم با این کاربرها کار اسلام به کجا ختم میشه .
با این طرز تفکر ظهور آقا را رو هم میطلبند.....
پاسخ ها
بدون نام
Malaysia
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
به نظر میرسه خانمها درباره این مسئله احساسی برخورد میکنن و آقایون از سر هوا و هوس
س
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
زنتو نمیخوای ،طلاقش بده بعد هر کاری دوس داری بکن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
آقای سعیدکه دم از احکام میزنی بدون مراجع فتوا دادن فیلتر شکنه حرام چرا داری حرام خدا رو انجام میدی اونم با کشور چنین کشور منفوری
Iran, Islamic Republic of
21:34 - 1391/06/20
من نمی خوستم چیزی بنو یسیم اما یک سری انسان... متنهایی رو نو شته اند گو یی علا مه دین ومذهبند. کسانی که چیزی ازاصل شر یعت اسلامی نمی دانند شده اند صاحب نظر. شما می دانید صیغه یعنی چه؟می دانیدکه صیغه کجاودر چه شرایطی انجام می شود؟ می دانید چراامامان معصوم ما که جان عالم بفدای خاک کفششان باد چرا متعه را حلال جایز دانسته اند؟یعنی شما چندتا انسان...از معصومبیشتر می فهمید؟ استغرالله.حالاچون اون اقانتوانسته منظور شرعیشو درست یاغلت به شما بفمونه کل حکم از ر یشه باطله ؟جهت اطلاعتان باید عرض کنم که صیغه راخداوند بزرگ به پیغمبر هدیه داد که این موضوع پناهی باشد برای زنهای بیوه و بی سرپرستی کی به هر صورتی وطر یقی همسرشان رااز دست داده اند تا ازنگاه نامحرمان در امان بمانند.وفردی به اسم شوهر بالای سر داشته باشندکه حمایتشان کند. فهمیدید؟ این موضوع بسیار مهم نه راهی برای خالی کردن کمبودهای عاطفی بعضی از شماست که بخاطر بی لیاقتی خودتون وبی توجهی شوهرانتون بوجود امده و دردل دار ید و نه کیسی برای هوسبازان.
پاسخ ها
زهرا
United States
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
یعنی این آقا فقط و فقط محض رضای خدا و به خاطر سایه سر بودن این کارو کرده؟؟؟؟؟!!!
سمي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
ضمنا اگه براي ثوابه
بايد تا آخر عمر به قول خودش سايه سرش باشه و خرججججججججججججججججشو بده
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
خدایا من بکش با اینهمه سایه سر فهمیده
د آخه اگر برا اینه که سایه سر باشه چرا رو سر همون اولی نمی مونه و هی عوضش می کنه
نکنه اینم سهمیه بندیه
ایرانی
United States
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
اگه کسی هدفش سرپرستی و کمک رسوندن به زنان بی سرپرست باشه، میتونه همینجوری و بدون چشمداشت جنسی هم اینکارو انجام بده.نمیتونه؟بعدشم هم شوهر خودش لازمه نه اسمش.
مستانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
جناب حسین میشه به این سوال من جواب بدین؟
پیامبر ما معصوم بودن . با افرادی هم که صیغه میکردن اون خانومها میدونستن که دارند صیغه پیامبر میشن. پیامبری که از همه چیز پاک و مبرا هستند.و باعث نمیشن زندگی دیگه ای خراب بشه.
ولی الان چی؟؟ مردی که میره زنیو صیغه میکنه اکثرشون بدون اجازه همسر این کارو میکنن. به نظر شما وقتی این زن میفهمه زندگیش چه جوری میشه؟ بی اعتمادیه کامل به شوهر و بیشتر وقتها هم به طلاق میکشه. این خیلی خوبه به نظر شما که یه زن مطلقه بشه ، بچه هاشم معلوم نیست به چه سرانجامی برسن. اینجوری که زندگیه چند نفر به هم میریزه.!!!! تو جامعه ما صیغه فقط یه معنیو پیدا کرده اونم فقط برای رفع نیازهای جنسیه یه عده آدم هوسبازه که اول سایه سر شدنو بهونه میکنن بعد.....والا هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره. به هر حال منتظر جوابم ؟
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
اقای اسلام شناس می دونی دروغ در اسلام حرامه کجای اسلام حرف از بی صداقتی زده اگه مرده و کارش درست به همسرش اطلاع بده معمولا کارهای غیر اخلاقی با پنهان کاری انجام می شونداین اقا زندگیش پر از دروغ و حفظ ظاهر جلوی همسر و فرزندانش است
آتوسا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
آقای اسلام شناس، اگر کسی می خواد به زنی کمک کنه، بدون چشم داشت جنسی این کار و انجام میده، غیر از این پول همبستر شدنش و داره به اون خانم میده، یعنی اون خانم تن فروشه.
ضمنا اگر بحث ارضای جنسی باشه، جاهای دیگه چرا هیچ حقی برای رضایت جنسی زن قائل نمی شید، به زن بیوه که میرسه دلرحم و دلسوز میشید که اون بیچاره هم شوهر می خواد!!!!!
Iran, Islamic Republic of
22:34 - 1391/06/20
تو هیییییییییییییییییییییچ کجای دنیا مردها اینقدر هوس باز و بی قیدنیستن. یارو زن و بچه داره سالی یه بار هم سر به مهر و نماز نمیذاره بعد تا این حرفا میان وسط مسلمون میشن!!!!!!!!!!! شما بهتره بیشتر به فکر اصلاح و کنترل شخصیت خودت باشی، چون وقتی امثال جنابعالی درست شن تقریبا همه ی مشکلات اخلاقی جامعه حل میشه. اصصصصصصصصصصصلللللا هم نگران بقیه نباش داداش.
Canada
01:50 - 1391/06/21
باید ترتیبی بدهیم که اون دنیا نکیرو منکر دخلشو بیارن البته بی خیال نکیر اینو باید تحویل منکر داد و بهش سفارش کنیم که حواسش رو جمع کن که طرف گویا فکر میکنه که خیلی تیزه باید حواسش رو جمع کنه که چیزی رو انکار نکنه
Iran, Islamic Republic of
01:51 - 1391/06/21
.طلاق رو برای کسی که تمکین نمیکنه گذاشتنداقا.مرد متاهلی که رابطه نامشروع یا صیغه دارن افرادی چشم چرانند که از نظر روانی واخلاقی دارای مشگل هستند واگر در زندگی مشترکشان سرک بکشید متوجه رفتار وشخصیت نابهنجارشان می شوید اینها افرادی تند خو وسختگیرند ومعمولا همسروفرزندانشان بسیار سرخورده وافسرده خجالتی و گوشه گیرندکه در اینده اکثرشان افرادی فاسدپرخاشگر به بار میایند. شاید ویقین دارم که فقط به خاطر پول وسرپناه با یک چنین مردی زندگی میکنند
Iran, Islamic Republic of
09:28 - 1391/06/21
کاملاً مشخص خانم های محترمی که نظرگذاشتن از اونایی هستن که (باتوجه به دسترسی به اینترنت)شوهرشون امکانات خوبی در اختیارشون قرار داده و به این علت با این موضوع مخالفند که می ترسند موقعیت خویش را در خانه از جهت امر و نهی به مرد بیچاره از دست بدهد،اگه ارزه دارند با رفتارشون نزارن این اتفاق بیفته
پاسخ ها
سمي
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
چه ربطي داره بنده خدا؟
مستانه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
حالا خدا روشکر اگه ارزه؟!!!نداریم بحاش این همه امکانات رفاهی از جمله اینترنت پرسرعت بدون فیلتر داریم!!!!!!!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
مردی که مریض و بیمار باشه هر چی بهش برسی بیشتر میخاد نمیدونم چرا خدا به این مردا به جایه حسه نوع دوستی چرا کمی وفا داری نداده که مجبور نشن هی دروغ بگن
اگه به اسلام اگاه باشید دروغ گناهه دیگه
بدون نام
Malaysia
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
کلا حرف بیخودی زدی
تو خیال کردی همه از شوهرشون خرجی میگیرن
من مجردم و خط تلفنم هم مال خودمه و خودم برای خودم ای دی اس ال گرفتم
زهرا
United States
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
نه دوست عزیز شما ما رو خیلی عهد بوق فرض کردی که به داشتان اینترنت میگی امکانات!!!
اگه خیلی اهل نظر بودی یه خورده سواد دار میشدی که بهت نحندن!!!!!!!!(ارزه!)
Australia
11:42 - 1391/06/21
علی جان این چه نوشتنی است؟پسر خوب برو به جای این حرفها دیکته تمرین کن.ارزه چیه؟شما کجازندگی میکنید که اینترنت امکانات رفاهی محسوب میشود؟پسرم.. بسیاری از زنان امروز خودشان تلاش میکنند،درس میخوانند،کار میکنند،لازم نیست منتظر مردی بمانند تا امکانات در اختیارشان بگذارد.مردانی که با ازدواج موقت موافق هستید....آیا حاضرید دخترانتان،خواهرتان،مادر بیوه تان ازدواج موقت داشته باشد؟(برای رضای خدا میگم ها...)
پاسخ ها
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
احسن عجب جواب جالبی
bita
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
آفرین.
لطفا" اونهایی که موافق صیغه هستند،حتما" جواب این سؤال رو بدن!!!!!!!!!!!!!!!
مستانه
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
++++++++++
مهناز
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
++++++++++ به توان بی نهایت
بهاران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اخ مادر بزرگ جونم حال کردم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
آهای صاحب سایت
اگر آزمایشی برای تشخیض جنسیت خوانندهات بود خیلی هوشمندانه بود حالا متوجه میشی که چقدر دختر ترشیده وجود داره که مویز نشده دنبال قوره است ؟؟؟؟ جواب این مادر بزرگ هم اینه که مادر و خواهر ما اگر بیوه شدند خودشان مجازند در مورد آینده زندگی شان به هر ترتیب که میخواهند تصمیم بگیرند
ایرانی اصیل
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اره تو که راست میگی بذار موقش که برسه عمرا بذاری مردای ما هنو به اون روشن فکری نرسیدن! والا ما ک ترشیده نیستیم هنوزم مونده به سن ازدواج برسم دینمون گفته ی کاری ک میکنی ببین دوست داری طرفت با تو این کارو بکنه اگه راضی شدی اونوقت انجامش بده
Iran, Islamic Republic of
19:21 - 1391/06/21
سلام.اونایی ک با صیغه مخالفن جواب سوال منو بدن. 24سال دارم.نیازعاطفی و"جنسی"نمیذاره درسمو بخونم و درکل زندگیمو مختل کرده. زن مطلقه ای هم هست که30سالشه و اونم نیازای منو ب شدت داره.حالانظربدید ?شما قضاوت کنید...."درضمن کتاب ازدواج موقت رو بخونید ک امام علی چندبارفرموده ازدواج موقت حلاله و آثاربینظیرش رو یادآورشدن اما خلیفه -عمر- حرومش کرده"
پاسخ ها
بدون نام
Malaysia
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
اگه هر دوتون راضی هستید خب ازدواج کنید، ازدواج دائم.
چرا موقت؟؟!!
مستانه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
به نظر من هر چیزی قابل کنترله. دوستمون گفتن ازدواج دائم ولی شما 6سال کوچکتری وفقط صرفا به خاطر نیازی که الان فوران کرده احتیاج داری به یه نفر. اگه بعد فروکش کردن این نیازت دیگه علاقه هم از بین میره. چون از رو علاقه که نمیخواین ازدواج کینن . فقط به خاطر نیاز جنسیه. وقتی شرایط انقد براتون سخته باید ببینین چی باعث شده که اینجوری بشه. چون یه سری عوامل محیطی هم نیازهای جنسی بشتر تحریک می کنند. من منکر این نیاز نمیشم تو این سن. همه دارن. ولی خیلی ها هم تو این سن هستن که کنترل می کنند و کار سختی هم نیست. ولی اگه با این اوصاف بازم نمیتونید کنترل کنید به نظر من صیغه بهتر از ازدواج دائمه.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
با ناشناس موافقم ازدواج کنید
اگه فکر میکنی مناسب نیست (به دلیل بالا بودن سنش) باید همسر مناسبتو پیدا کنی
نه هر کی تو خیابون رد میشه و اون هم مثل تو نیاز جنسی داره
شاهین
Australia
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اول سعی کن وقت خودت رو پر کنی که اینقدر به مسایل جنسی فکر نکنی ، ورزش کن که انرزیت هم خالی شه
دوم ازدواج موقت نه برای شما خوبه نه جای شوهر رو واسه اون خانم میگیره....به هم وابسته میشید حالا جدا از مسایل دیگه اش برای هر دو دردسر سازه
ازدواج دایم کن با یه دختری که هم شرایط خودته...دختر خوب زیاده...زندگی اصلی ات رو شروع کن که خیلی هم بهتره
همه ما یه وقتی هم سن شما بودیم اما به این چیزا فکر هم نکردیم، درس خوندیم،زحمت کشیدیم ، الان 3 سال هم خارج از کشورم اما دست یه نفر هم لمس نکردم
user
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
اگر خواهرت مجردت همین خواسته ها رو داره و اجازه می دی با یک مرد باشه، شما هم اجازه داری. اگر فردا ناراحت نمی شی همسر آیندت قبلا رابطه داشته یا نه، شما هم اجازه داری
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
نندازین گردن امام ... خودت رو نگه دار
Iran, Islamic Republic of
00:52 - 1391/06/22
چرا مراقب بود که همسرش اگاه نشود؟ مگر کار گناه کرده؟ اسلام گقته که یواشکی کار کنید؟
اینها دروغه که ما احساساتی بشیم و یادداشت بذاریم...........
این مردها دنبال زن می افتن
Iran, Islamic Republic of
00:54 - 1391/06/22
موافقم ولی به شرط اینکه .....
Iran, Islamic Republic of
10:18 - 1391/06/22
باریکلا به این آقای فعال که تو سن سی سالگی هم ازدواج موقت هم دائمو انواعو اقسام ازدواجارو تجربه کرده!!!!درعوض کلی جوون بالای سی سالن که هنوز یه نامزد هم ندارن طفلکیا.نه که نخوان با این تورمو شرایط بی ثبات جامعه نمی تونن
Iran, Islamic Republic of
10:45 - 1391/06/22
ازدواج موقت با رضایت دو طرف صورت میگیره با مهر ومدت معلوم این زن خودش فهمیده داره چیار میکنه لازم نیست شما بگین باید تا آخر عمر صیغه میشد شاید دو طرف واسه این کارشون دلیل داشتن
پاسخ ها
بدون نام
Malaysia
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
بله دلیل داشتن
هوسبازی مرد و نیاز مالی و یا هوس بازی زن
Iran, Islamic Republic of
11:28 - 1391/06/22
میگم چرا خانوما همشون نظر منفی دادن , مردا برن یه هوو بیارن سرتون خوبه!!!!!!!!!!
پاسخ ها
بهاران
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
منکه خودم مجردم
ولی مردا چون خودشونم میدونن کارشون درست نیست بیشتر سعی در مخفی کردنش دارن
ولی من به شخصه مردیو قبول دارم که وقتی زنشو نخواست دیگه زیر ابی نره رک و راست بیاد و بهش بگه
مهرناز
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
اگه جرات و جسارت داري داري برو زن بگير هوو پيشكش
Iran, Islamic Republic of
13:15 - 1391/06/22
آسوده منم که غم ندارم یک دوره کلاه بسر ندارم
Germany
13:30 - 1391/06/22
واقعا براتون متاسفم که این مطالب توی سایتتون می نویسید شما اصلا به فکر محکم تر کردن روابط خانوادگی نیستید و تبر برداشتید به ریشه خانواده میزنید
Iran, Islamic Republic of
17:50 - 1391/06/22
به نظر منم کار این آقا اصلا جالب و قابل تایید نیست. فکر این مرد خرابه ممکنه بیمار باشه.
Iran, Islamic Republic of
18:11 - 1391/06/22
ایا متن بالا واقعی بود؟ اخه مگه میشه یه مرد دوتا زن داشته باشه به دوتاشونم محبت عاطفی همزمان بکنه؟
درضمن مگر زنانی که صدمن ارایش میکنند و تو خیابونا میچرخند احتیاج به سرپرست داند یا تیغ زن؟
کسی که دنبال این کار میره واقعا مریضه به نظر من
Iran, Islamic Republic of
19:23 - 1391/06/22
من با فاطی گلی موافقم
Iran, Islamic Republic of
23:24 - 1391/06/22
من خودم از طرفداران این امر هستم امانباید منکر ان شد که یک دستور دینی باید در شرایط جامعه مورد بررسی قرارگیرد.این نوع ازدواج درجامعه ایران زیاد مورد پسند نیست و یک نفر باید ببیند که هدفش از انجام این عمل چیست و هدف دین از حلال دانستن ان چیست.ان زمان می تواند ببیند که ایا کاری که انجام میدهد مورد پسند خدا هست یا نه.
Iran, Islamic Republic of
07:15 - 1391/06/23
درسته مرد در اسلام با رعایت شرایطی حق گرفتن زن دوم و سوم و .. رو داره. ولی زن هم در اسلام حقوقی داره که نه تنها اون حقوق رو خود زنها استفاده نمیکنند بلکه خیلی از حقوقشون هم با وجود نارضایتیشون ضایع میشه. زن حق داره دست به سیاه و سفید تو خونه نزنه و وظیفه مرده که لباس و خوراک و منزل برای زنش تهیه بکنه. اینها وظیفه مرده و اینکه زن رو به منزل پدرش ببره مسئولیتی اضافه بر گردن زنش ایجاد نمیکنه و باید به خانوادش تفهیم کنه که حق ندارن به زنش بگن بالای چشمت ابروست چون در این صورت بهای اضافه به زنش تحمیل شده بابت مسکن. حالا باید دید چند تا مرد تو جامعه حاضرن دو تا زن داشته باشن تو خونه که البته وظایفشون رو (تمکین و بدون اجازه بیرون نرفتن از منزل) انجام بدن و آقا باید خوراک و لباس و مسکن برای این دو تا زن و بچه هاشون تهیه بکنه، بچه ها رو مواظبت و بزرگ کنه (کاری که مادرا انجام میدن در جامعه ما) برای بچه ها دایه بگیره که بهشون شیر بدن، سر کار هم بره و وقتی برمیگرده از سر کار شروع به انجام کارای منزل بکنه. و دو تا زنش فقط بخورن و بخوابن. اونم با اوضاع اقتصادی جامعه ما
پاسخ ها
soraya
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
اگه زنها از همه یا حتی فقط بعضی از حقوق خاصشون استفاده کنند کافیه که دیگه بجز پولدارهای عرب هیچ مردی به دو تا زن فکر هم نکنه.
Iran, Islamic Republic of
10:10 - 1391/06/23
موردپسند جامعه نیست چون ما اونو زشت نشون دادیم اما این کار دستور خداست تو قرآن اومده فقط باید طبق ضوابط دستور داده شده انجام بشه. اتفاقا بایدازدواج موقت رو تو جامعه رواج بدیم تا روابط ناسالم ونامشروع جنسی کاهش پیداکنه من علت مخالت خیلی از شما رو نمی فهمم چرا فکر می کنین کار درستی نیست؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
15:30 - 1391/06/23
به نظر من این آقابهترین کارو کردن خدا حفظش کنه اجر کارش باخداست.
پاسخ ها
س
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۳
امکان نداره زن باشی
خودتی...............
فاطی گلی.....هه
هانا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
آقای فاطی گلی شک ندارم که پسری!!
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
شایدم فاطی گلی از اون زنهایی باشه که هر چند وقت یه بار آشیانه ای را به آتش می کشند و روی خاکسترش لونه می سازند
Iran, Islamic Republic of
02:42 - 1391/06/24
به عنوان یه پسر مجرد که تجربه رابطه جنسی رو نداره می گم. حاضرم تا آخر عمر تو آتیش نیاز جنسی بسوزم ولی یه همچین رابطه ای نداشته باشم. تا وقتی نگاه و هدفمون از ازدواج, رابطه جنسی باشه وضعیت همیجوریه
پاسخ ها
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
بابا ایول داری مرد
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
خوشم اومد باریکلا
آلما
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۳
تقواخوب هست
Iran, Islamic Republic of
12:19 - 1391/06/24
اخه یه مرد متاهل که زنش تمکین میکنه چه احتیاجی به ازدواج موقت داره
Iran, Islamic Republic of
17:35 - 1391/06/24
ثبات؟!!!!
دوست عزیز اگه تو رابطه زناشویی دچار خلا شدی باید اونو با زنت در میون بذاری شاید اون غافل از این کمبوده و بتونه اوضاع رو عوض کنه،نه اینکه این خلا رو با زن دیگه ای پر کنی و فک کنی دیگه حل شد! یه سال دیگه چی؟ با این حساب که شما گفتی هر مرد متاهلی هر سال حداقل باید یه بار ازدواج موقت کنه! مشکل اینجوری حل نمیشه دوست عزیز، که بیشترم میشه... تبعات منفیش خیلی بیشتر از مثبتاشه
United States
23:43 - 1391/06/24
من فقط دوست دارم این اقا رو ببینم و ازش بپرسم ایا حاضره برای ازدواج دائم با زنی ازدواج کنه که قبلا صیغه این و اون بوده؟ اگه حاضره اینکارو بکنه پس دیگه نباید به حرفاش ایرادی گرفت . اگه حاضر نیست پس خیلی هوسبازه.
Iran, Islamic Republic of
10:44 - 1391/06/25
به نظر من به جای ازدواج موقت باید شرایط طلاق آسون تر بشه تا مردایی که از زندگیشون هیچ لذتی نمیبرن و در حقیقت با همسرشون طلاق عاطفی دارن بتونن بدون ترس از مهریه زنشونو طلاق بدن. بعد برن با یکی دیگه ازدواج کنن. اگه فکر میکنین به هر قیمتی مرد باید یه رابطه ناخوشایند رو با زنش ادامه بده پس نباید از خیانت و یا ازدواج موقت اونها ناراحت بشین.ضمنا حق طلاق رو باید به خانمها هم داد و مهریه رو کلا حذف کرد.من خودم مجردم ولی اگه بعد ازدواج خوشبخت نباشم حتما به طلاق فکر میکنم و به خاطر بچه و .. زندگی نمیکنم. باااااید خوشبخت باشم و هیچ چیز دیگه ای برام توجیه کننده نیست
Iran, Islamic Republic of
14:46 - 1391/06/25
من 2بار کامنت گذاشتم ولی هیچکدومشو نذاشتین. فکر نمیکنم حرفایی زده باشم که رد شده باشه ...همش واقعیت بوده
Iran, Islamic Republic of
15:00 - 1391/06/25
من 2بار کامنت گذاشتم ولی هیچکدومشو نذاشتین. فکر نمیکنم حرفایی زده باشم که رد شده باشه ...همش واقعیت بوده
Iran, Islamic Republic of
09:50 - 1391/06/28
من خودم تا حالا تجربه هیچ ازدواجی رو نداشتم ولی کاملا بهش اعتقاد دارم امــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا
در صورتی که حداقل حداقل حداقل مبنا و نیت و قصد طرف هر چند خیر باشه ولی برای 1 هفته و دوهفته و نباشه بلکه برای یه عمر زندگی باشه مگر این که مشکلات اساسی داشتن وگرنه نباید به هر روز رنبال یه ناموس مردم و چشیدن طعم هوس بازی با اون فرد باشن حالا چه زن و چه مرد فرقی نمیکنه ضمنا خانم ها باید باید این امر خیر رو درک و باور داشته باشن منم خودم میخوام همیشه صادق و راستگو باشم و به فرمان خدای مهربانی ها مطیع باشم ولی این جور که خانم ها رفتار میکنن نمیدونم باید چکار کنیم در آینده آیا حرف راست یا.................
Iran, Islamic Republic of
10:14 - 1391/06/29
من ی عالمه کامنت گذاشتم هیچ کدومو نذاشتید دیگه عمرا تو این سایتا کامنت نمیذارم
Iran, Islamic Republic of
11:18 - 1391/06/29
در اینجا از تمام مردان خدا شناس تشکر میکنم .دستشون درد نکنه هر چند وقت یه بار زحمت میکشن میشن سایه سر یه زن بدبخت و بعد از لذت بردن تا حد اعلا ازش سیر میشن و میرن سراغ یکی دیگه.خسته نباشید
Iran, Islamic Republic of
01:34 - 1391/07/09
سلام دوستان
به نظر من ما خانومها حقمونه که مردها اینجوری باهامون رفتار میکنن. ما خانومها به خیال خودمون فداکاری میکنیم. مردها 4تا زن دائم و 99تا صیغه میتونن داشته باشن که دارن از این حق خودشون استفاده میکنن ولی ماها چی؟!
تنها وظیفه زنان تولید نسل و ارضای نیاز عاطفی همسر ولی خانومها به فکر همه کار(اعم از ظرف شستن و جارو کردن،غذا پختن،تر و خشک کردن بچه،پذیرایی از مهمون،شغلشون، و...) هستن الا به فکر خودشون و آرامشو سلامت و زیبایی خودشون(زیبایی فقط آرایش نیست،باید زیبایی خودمون را با صرف وقت جهت ماسک های طبیعی و استفاده از سبزیجات و میوه جات و غذاهای سالم وطبیعی حفظ کنیم) .هیچکدوم از کارهایی رو که ذکر کردم وظیفه یه زن نیست. زمان پیامبرمون بچه رو تا 5سالگی به دایه میسپردن تا مادر بچه بتونه قوای جسمی خودش رو دوباره بدست بیاره و بتونه به شوهرش برسه ولی الان چی؟! الان جرات داری به شوهره بگو پرستار بچه بگیر. وااااااااای....
10000تا دلیل میاره که نمیشه. در حالی که این حق قانونی و شرعی و مسلم یه زنه که بچش پرستار داشته باشه تا بعد از زایمان بتونه اندام و قوای جسمانی خودش رو به حالت اول برگردونه.
ما خانومها زیادی فداکاریم. مراعات حال شوهرهامون رو میکنیم در حالی که اونا از این فداکاری سوءاستفاده میکنن.
ماها وظیفه نداریم کار خونه رو انجام بدیم. اگه دوست داشته باشیم میتونیم شاغل باشیم و اگه شغلمون با شئونات خانواده تناقضی نداشته باشه شوهر حق مخالفت نداره ولی چیزی که هست وظیفه ای برا کار خونه نداریم. میتونیم وقتمون رو برا سوهان کشیدن ناخن هامون صرف کنیم و استراحت جهت جلوگیری از چروک پوستمون و...
سعی کنید پولهای شوهرتون رو برا گرفتن پرستار و رسیدگی به خودتون مصرف کنید تا اونقد پولش زیاد نشه که بتونه زن صیغه ای داشته باشه. ما هم باید از امتیازات قاونی و شرعی خودمون استفاده کنیم دیگه.
پاسخ ها
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
دقیقا نظر اسلام هم همینه عزیزم زن باید مثل حضرت زهرا (س) چند تا کنیز و خدمه داشته باشه تا بهتر بتونه همسرداری کنه آنها اسلام را خوب می شناختندو دقیقا بر طبق موازین الهی عمل می کردند من نمی دانم چرا مردان ما تک بعدی اند و هر جا به نفعشون باشه سنگ اسلام را به سینه می زنند
Japan
00:27 - 1391/07/10
قابل توجه خانمهای گرامی.خانم اگه زرنگ باشه نیاز نیست تو خونه هی بساوه وبشوره و... به جای اینکارا به خودش برسه تا مورد توجه شوهرش واقع بشه. مردها بدشون میاد وقتی خونه هستن زنشون تو اشپزخونه یا... باشه بو بده پس برای اینکه جلوگیری کنید از صیغه کردن شوهرتون بیایید به نیازهای واقعی شوهرتون توجه کنید تا به دنبال گدایی محبت نباشه .مرد نیستین نکشیدین تا بدونین چی میگم.
پاسخ ها
بهناز
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۶
زنم دوس داره شوهرش خوشبو و تمیز مهربان و دست به جیب باش حالا اگه نبود بره پی یکی دیگه
Iran, Islamic Republic of
00:27 - 1391/07/11
اینم شاهد از غیب،که رسید
تصدیق و تشکر میکنم آقا رضا
Iran, Islamic Republic of
12:36 - 1391/08/29
من از خانم های مخالف خواهش میکنم فقط مخالفت کور نکنند! راه حل منطقی ارائه کنند.من مردی 39 ساله هستم و 1 فرزند هم دارم.در طول مدت 13 سال زندگی مشترک با همسرم به دلایل روحی از همسرم آنگونه که نیاز دارم ارضاء نمی شوم. ولی مسائل بین ما در عین حال در حد قابل قبول برای طلاق هم نیست و اگر هم باشد به خاطر فرزندمان و نیز جلوگیری از ضربه روحی به همسرم و خانواده او تابحال از این کار خودداری کرده ام.
حال بفرمایید اگر من برای ثبات خانواده ام و در عین حال رفع مشکلات روحی و جنسی خودم همسر صیغه ای داشته باشم مستحق فحاشی از طرف خانم های متمدن ایرانی و حکم اعدامم؟!!!
پاسخ ها
لیلا
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
برادر شما برای حل و فصل مشکلات خانوادگی به مشاور مراجعه کنید
نارگل
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
مطمئن باشید شما هم یک مرد کامل نیستید ! هیچ کس کامل نیست به جای خیانت سعی کنید مشکلتون رو حل کنید خودخواه نباشید به خاطر خودتون به همسرتون اسیب نزنید یا طلاق بگیرید خیانت بدترین ظلمه
Iran, Islamic Republic of
17:20 - 1391/09/25
خاک تو سرتون که نوشته منو نزدین. چیه بدبختا ترسیدین به ضررتون باشه؟
Iran, Islamic Republic of
17:37 - 1391/12/17
این آقایونی که دوست دارند برای رضای خدا این عمل خیر را انجام دهند آیا دوست دارند وقتی به رحمت خدا رفتند مردان متعدد سایه سر همسرشون باشند دوست دارم موافقین صیغه جواب دهند
Iran, Islamic Republic of
17:36 - 1392/03/11
من میخوام برم ولی نمیدونم کجاست
Iran, Islamic Republic of
23:12 - 1392/04/08
من زنم من انسانم
انسانی از روح خدا
"من جنس دوم نیستم"
من "کد بانو" نیستم!!
Iran, Islamic Republic of
16:29 - 1392/05/10
بابا یکی نیس بگه مگه مردا زنها رو مجبور میکنن بیان صیغشون بشن؟ نه بابا برا خانومه هم منفعت داره که این کار رو میکنه وگرنه اجبار که نیس .بالاخره زنه هم نیاز داره دیگه چه مادی و بیشتر غریزی .مگه گناه کرده که طلاق گرفته وخواستگار نداره؟یه راهی خدا براش گذاشته دیگه.حالا فرقی نمیکنه مرده متاهل باشه یا مجرد چون هر مردی میتونه تا چهارتا زن هم داشته باشه خوب بجا دائمی از موقتی استفاده میکنه عیبی داره؟
Iran, Islamic Republic of
15:23 - 1392/05/26
ای بابا ... مرد ها خلا خودشونو با خوندن کتاب . وقت گذروندن با خانم و بچه و خوندن قران پر کنن نمیشه ؟؟؟؟ والا میشه فقو مردها زیادی خواه و تنوع طلب هستن اسلامیش می کنن و میگن صیغه حلاله والا اگه زن داشته باشی حرومه صیغه برای پسرای هست که پولی برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارن
Iran, Islamic Republic of
16:41 - 1393/03/31
ایشون نفرمودند کارشون چی بوده که با این خانم اشنا شدند
خوب پیچوند...
Iran, Islamic Republic of
20:27 - 1393/04/18
تحوع گرفتم فقط همين
Iran, Islamic Republic of
19:03 - 1393/05/06
ازدواج موقت با شرایطی که درروایات معصومین (ع) ذکر شده است برطرف کننده ی نیازهای طبیعی هردو طرف (زن ومرد) می باشند امام صادق (ع) فرمود : اگر عمر ازدواج موقت را ممنوع نکرده بود هیچ جوانمردی تا قیامت مبتلا به بی عفتی نمی شد . از سوی دیگر چرا آیا تن ندادن ما به این امر خداپسندانه البته به حسب ضرورت - نه با داشتن همسر دائم - آیا تاکنون مشکل زنان نیازمند رفع نیاز یا مردان نیازمند این امررا حل کرده است - هرکه گریزد زخراجات شاه -- بارکش غول بیابان شود - هدف ازازدواج موقت برای بچه دار شدن مردی که همسرش عقیم است یا بیماری رحمی دارزد یا نیازمالی وعاطفی وجنسی دارد یا مردی که به مسافرت طولانی مدت می رود و... امری مشروع است علاوه براین ها فرق ازدواج موقت با ازدواج دائم فقط واجب نبودن پرداخت نفقه است کمی با تامل وتحلیل خردمندانه دستورات اسلام عزیز ومذهب اهل بیت را بررسی کنیم ونظر دهیم جهت اطلاع بیشتر به کتاب متعه (ازدواج موقت ) شیخ مفید مراجعه فرمایید
Iran, Islamic Republic of
14:36 - 1393/11/22
نمیدونم چرا بعضیا با این موضوع مخالفن تو جامعه ما که ازدواج اینقدر سخته بهترین راه حل ازدواج موقته
Iran, Islamic Republic of
18:06 - 1394/02/14
اینجور آدما به زن خودشون هم همچین حقی میدن
Iran, Islamic Republic of
07:18 - 1394/06/18
البته ازدواج موقت زشته ولی زنا خوب عجب
Iran, Islamic Republic of
14:28 - 1395/04/03
انحراف فکری و دینی
Iran, Islamic Republic of
22:38 - 1395/05/12
می خوام بدونم این چه نیازیه که همسر اولت نمی تونه رفعش کنه ولی هر آماده ب صیغه ای می تونه ...
و یاد آور این نکته باشیم
که آنچه برای خودت نمی پسندی برای دیگری هم مپسند
هیچ توجیه ای نمی تونه توهین به انسانیت رو از صحبت های این آقا دور کنه....متاسفم برای ازدواجی که با صیغه بخواد تداوم پیدا کنه
ب جای حفظ کردن این اراجیف یکم می رفتی درس اخلاق و تعهد انسانی می آموختی
Iran, Islamic Republic of
06:06 - 1396/03/29
ببخشید من شوهرم زن صیغه ای داره خیلی هم دوسش داره آیامن بایدباخیانت کناربیام مردزنی روکه بدبخت میکنه رولذت ببره چون فقط میخوادخودش خوشبخت بشه من تمام نیازهام وچکارکنم بامن سرده چون نیازش باکسی دیگه برطرف میشه
Iran, Islamic Republic of
06:04 - 1396/04/01
خیلی جالبه که میگه خانمهای این دوره زمانه اموزش ندیده اند که خلا های مرد رو پر کنن احتمالا ایشون زنان صیغه ایشون رو از مریخ پیدا میکردن یا اینکه مالاین دوره نیستن مثلا یه خانم 80 ساله! خیلی جالبه که برای درست نشون دادن کارش چه مزخرفاتی که نمیگن
Iran, Islamic Republic of
14:44 - 1396/10/14
سلام ببخشید این اقایی که میگن تمام سعیموکردم من همسراولش ودایمش بودم زندگیه من وپسرم روداعون کرد مارواواره ودربه درکرد فکرمیکردهمه عینه خودش گیج وگنگ هستن که نفهمن ازاین گندی که بالااورد چه شبهایی که توغذام قرصهای خواب اوروتوهم زامیریخت که منوبه طاهربیمارجلوه بد
Iran, Islamic Republic of
14:44 - 1396/10/14
سلام ببخشید این اقایی که میگن تمام سعیموکردم من همسراولش ودایمش بودم زندگیه من وپسرم روداعون کرد مارواواره ودربه درکرد فکرمیکردهمه عینه خودش گیج وگنگ هستن که نفهمن ازاین گندی که بالااورد چه شبهایی که توغذام قرصهای خواب اوروتوهم زامیریخت که منوبه طاهربیمارجلوه بد
Iran, Islamic Republic of
22:16 - 1397/05/14
من زن دوم هستم و با یک دنیا پشیمانی و تنهایی
نام:
* نظر:
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج