اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۲۲۹۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

رکورد عجیب افتتاحیه «بازی تاج و تخت»

اپیزود اول فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» در حالی یک‌شنبه گذشته از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفت که با وجود رکوردشکنی و جذب بالاترین میزان مخاطب (۱۰.۷ میلیون نفر)، در یک اتفاق باورنکردنی تعداد بینندگان تلویزیونی شبکه اچ‌بی‌او به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته و درعوض، شمار مخاطبان آنلاین سریال با افزایش روبه‌رو بوده است.

وب‌سایت آی سینما: اپیزود اول فصل ششم سریال «بازی تاج و تخت» در حالی یک‌شنبه گذشته از شبکه اچ‌بی‌او روی آنتن رفت که با وجود رکوردشکنی و جذب بالاترین میزان مخاطب (۱۰.۷ میلیون نفر)، در یک اتفاق باورنکردنی تعداد بینندگان تلویزیونی شبکه اچ‌بی‌او به طرز قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته و درعوض، شمار مخاطبان آنلاین سریال با افزایش روبه‌رو بوده است.

رکورد عجیب افتتاحیه «بازی تاج و تخت»

انترتینمنت ویکلی در گزارش خود آورده، داده‌های آماری مربوط به پخش اولین قسمت فصل جدید «بازی تاج و تخت»، به اندازه پیچیدگی‌ها و غافلگیري‌های افتتاحیه سریال غیرمنتظره بوده است؛ برای اولین‌بار در تاریخ پخش «بازی تاج و تخت» که شش سال از آن می‌گذرد، شمار مخاطبانی که به شیوه سنتی و از طریق تلویزیون تماشاگر سریال بودند کاهش یافته است.

روی‌هم‌رفته، آمار اعلام شده طیف بینندگانی که از آنتن تلویزیون شاهد پخش افتتاحیه بودند و همچنین بینندگان دو تکرار نخست اپیزود اول را شامل می‌شود. به علاوه، تعداد مخاطبان دو سرویس آنلاین شبکه اچ‌بی‌او از جمله «HBO Go» و «HBO Now» در زمان پخش سریال نیز در نظر گرفته شده است.

به این ترتیب، شمار مخاطبان افتتاحیه فصل ششم در مقایسه با فصل پنجم که سال گذشته روی آنتن رفت (با ۹.۸ میلیون نفر بیننده) با رشد ۹ درصدی روبه‌رو بوده است. «زن سرخ‌پوش» (The Red Woman) حتی موفق شد رکورد پربیننده‌ترین قسمت «بازی تاج و تخت» را که تا پیش از این متعلق به قسمت پایانی فصل پنجم بود (با ۱۰.۳ میلیون نفر بیننده)، پشت سر بگذارد و رکورددار پربیننده‌ترین اپیزود سریال محبوب شبکه اچ‌بي‌او شود.

درست است که در ظاهر شمار بینندگان سریال به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش داشته، با این حال، اگر آن بخش از مخاطبان همیشگی «بازی تاج و تخت» که از طریق آنتن تلویزیون بیننده سریال بوده‌اند را در نظر بگیریم، افتتاحیه فصل ششم با ۷.۹ میلیون نفر مخاطب تلویزیونی در مقایسه با پارسال، یک درصد ریزش مخاطب داشته است. روی‌هم‌رفته، بخشی از بینندگان سنتی شبکه کابلی و ماهواره‌ای اچ‌بی‌او تبدیل به مخاطبان سرویس‌های آنلاین این شبکه شده‌اند.

در سال‌های گذشته، «بازی تاج و تخت» به عنوان محبوب‌ترین سریال شبکه اچ‌بی‌او در تمام دوران‌ها، در هر افتتاحیه رکورد تازه‌ای را به لحاظ بالا رفتن میزان مخاطب خود به ثبت رسانده که باز هم در نوع خودش دستاوردی غیرمنتظره بوده است. تا پیش از این، تنها برنامه‌ای که در عصر مدرن سریال‌های تلویزیونی به لحاظ موفقیت در جذب مخاطب زبانزد خاص و عام بود، درام موفق «برکینگ‌ بد» بود که از شبکه ای‌ام‌سی (AMC) روی آنتن می‌رفت.

آمار کلی بینندگان سنتی و مدرن فصل پنجم در هر اپیزود، به طور متوسط بیش از ۲۰ میلیون نفر برآورد شده است. از طرف دیگر، داده‌های آماری نشان می‌دهد به احتمال فراوان، امسال هم «بازی تاج و تخت» رکورد بیش‌ترین میزان دانلود غیرقانونی را به نام خود ثبت خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج