۳۲۴۲۵۵
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

شورای رقابت، شورای خودروسازان است

یکی از ماموریت‌های اصلی شورای رقابت مبارزه با ایجاد انحصار است اما با اقدام اخیر این شورا و موافقت با افزایش قیمت خودرو، برخی کارشناسان عملکرد ضد انحصاری این شورا را زیر سئوال برده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: یکی از ماموریت‌های اصلی شورای رقابت مبارزه با ایجاد انحصار است اما با اقدام اخیر این شورا و موافقت با افزایش قیمت خودرو، برخی کارشناسان عملکرد ضد انحصاری این شورا را زیر سئوال برده‌اند.

در این رابطه یک منتقد صنعت خودرو گفت: متاسفانه شورای رقابت به شورایی برای توجیه اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو تبدیل شده است.

"علی خاکساری" با بیان اینکه وزارت صنعت عملا به دنبال تامین منافع دو خودروساز بزرگ کشور است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که منافع فعالیت دو خودروساز بزرگ نه به اقتصاد کشور و مردم بلکه به گروهی خاص می‌رسد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت و شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو با هم هماهنگ هستند و این شورا هر آنچه از سوی وزارت صنعت اعلام می‌شود را تصویب می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: اخبار منتشره در رسانه‌ها درباره تقابل بین وزارت صنعت و شورای رقابت و نامه‌های انتقادی وزیر صنعت به این شورا نیز جنگ زرگری است و برای آن است که مردم تصور کنند شورای رقابت حافظ منافع آن‌ها است.

خاکساری با بیان اینکه در شورای رقابت دور هم می‌نشینند و منافع دو خودروساز بزرگ را تامین می‌کنند، مدعی شد که مصوبات شورای رقابت در زمینه تعیین قیمت خودرو از پیش تعیین شده است و شورا تنها جنبه قانونی به آن می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه مصرف‌کنندگان به این بازی خودروسازان و شورای رقابت آگاه شده‌اند و دیگر واکنشی به مصوبات شورای رقابت در زمینه افزایش قیمت خودرو نشان نمی‌دهند.

اخیرا رئیس شورای رقابت از افزایش ۱.۸ درصدی محصولات ایران خودرو و ۰.۴ درصدی محصولات سایپا خبر داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابرا

      ضد انحصار؟؟
      یعنی اگه روزی روزگاری خودشونم بخوان انحصار رو از بین ببرن نمیتونن. چه برسه به الان که خود آقایون دارن از همین انحصار ارتزاق میکنن...

    • ابرا

      ضد انحصار؟؟
      یعنی اگه روزی روزگاری خودشونم بخوان انحصار رو از بین ببرن نمیتونن. چه برسه به الان که خود آقایون دارن از همین انحصار ارتزاق میکنن...

    • بدون نام

      ای برادر من چرا خودتو خسته میکنی وقتی همه دنیا ایران یا رو دزد میدونن تو تازه میخوای بگی اینا دیدن اینا شاه دزدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج