جاباما
۳۲۴۴۷۷
۵۰۸۹
۵۰۸۹
پ

پاسخ حمید جبلی به درخواست معتمدآریا

نهمین جشن شب عکاس تئاتر، دوشنبه ۱۳ اردیبهشت با نکوداشت «حمید جبلی» در خانه هنرمندان برگزار شد.

خبرگزاری ایلنا: نهمین جشن شب عکاس کانون عکاسان خانه تئاتر، با حضور فاطمه معتمد آریا، رضا کیاییان، سیف‌الله صمدیان، بهزاد فراهانی، خسرو احمدی، محمد فرنود، تورج اصلانی و جمعی از عکاسان و هنرمندان تئاتر برگزار شد.

حمید جبلی در این مراسم، به درخواست رضا کیاییان و فاطمه معتمد آریا برای بازگشت دوباره به سینما و بازی مقابل دوربین پاسخ مثبت داد.

حمید جبلی، در این مراسم گفت: هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم در جمع عکاسان تئاتر من را به عنوان عکاس تئاتر قبول داشته باشند؛ عکاسی تئاتر را از سال ۶۳ برای کاری از گروه تئاتر «بازی» به مدیریت آتیلا پسیانی شروع کردم و تا سال ۷۲ به‌طور مستمر آن را ادامه دادم. هنوز هم گاهی از تئاترها عکاسی می‌کنم.

این بازیگر، کارگردان و عکاس با بیان اینکه من عضو سه انجمن صنفی هستم، گفت: به جز خانه سینما که به خاطر بیمه‌ام عضو هستم، تنها عضو دو انجمن «عکاسان ایران» و «عکاسان تئاتر» هستم.در واقع خودم را بیشتر عکاس تئاتر می‌دانم تا بازیگر سینما و تلویزیون.

حمید جبلی یادی از عکاسان قدیمی و حرفه‌ای تئاتر همچون اصغر بیچاره و محمد ژیان کرد و گفت: اتفاقی که این سال‌ها به دلیل همه‌گیری دوربین‌های دیجیتال افتاده، افزایش تعداد عکاسان تئاتر است؛ وجه مثبت این قضیه این است که تولید عکس بیشتر به گسترده‌تر شدن آن هنر و زیبایی‌شناسی بیشترش منجر می‌شود.

او همچنین با اشاره به درخواست فاطمه ‌معتمدآریا و رضا کیاییان برای بازیگری، گفت: اینکه چندین سال است بازی نکرده‌ام دلایل زیادی دارد که دوستانم می‌دانند و از سر ناز کردن نیست؛ به همان دلیلی که خانم معتمدآریا و ایرج طهماسب سال‌ها در تلویزیون و سینما بازی نکردند من هم بازی نکردم، فقط تعداد سال‌های بازی نکردن من کمی طولانی‌تر بود.

جبلی با اشاره به اینکه کارهای زیادی را تجربه کرده است، تاکید کرد نه نقاش و نه مجمه‌ساز حرفه‌ای نیست و گفت: من با عکس و تصویر زندگی می‌کنم. اگر نیمرو هم درست کنم با آن زندگی می‌کنم؛ می‌خواهم به شما هم بگویم قبل از هرچیز زندگی کردن را از هم یاد بگیریم. زندگی خودش تمام می شود، عجله نکنید، پس بیایید زندگی کنیم.

پیشنهاد فاطمه معتمدآریا به حمید جبلی برای هم‌بازی شدن در یک فیلم

فاطمه معتمدآریا نیز در این جشن، پیشنهاد هم بازی شدن با حمید جبلی را به او داد و خطاب به حمید جبلی گفت: من امشب پیشنهاد بازی در یک فیلم را می‌دهم که با من هم بازی شود؛ البته خود جبلی زیر لبی قول این کار را به من داد.

این بازیگر سینما از حمید جبلی خواست تا خودش و جامعه هنری و مردم را از بازی‌اش محروم نکند و ادامه داد: خلوت آقای جبلی و جهان زیبا و لطیف و پرمهر او بسیار ارزشمند است و اگر با ایرج طهماسب و تیم او کار می‌کند برای این است که کسی آنجا به هنرمندی توهین نمی‌کند و با صدای بلند و تند با دیگی حرف نمی زند؛ قول می‌دهم اگر در ین فیلم بازی کند کسی آنجا هنرمندی را زیر سوال نبرد و احترام همیشه پابرجا باشد.

فاطمه معتمدآریا گفت: خودم را در این مراسم صاحبخانه می‌دانم؛ شاید هیچ کدام از شما با این همه عشق و مهری که به حمید جبلی دارید، نتوانید لحظه‌ای از لحظاتی که ما با حمید جبلی گذراندیم را تصور کنید.

رضا کیاییان نیز در این مراسم، گفت: هیچ‌کس در ایران نیست که حمید جبلی را نشناسد؛ و خطاب به او ادامه داد: حمید جان چرا دیگر بازی نمی‌کنی و ما را از حضور خودت در سینما محروم کرده‌ای؟

این بازیگر ادامه داد: سینما، تئاتر و تلویزیون، البته نه تلویزیون امروز به تو احتیاج دارد و کمبودت به شدت احساس می‌شود.

فقط حمید جبلی می‌توانست با مرتضی ممیز «سبیل به سبیل» شود!

سیف‌الله صمدیان، عکاس، فیلمساز و فیلمبردار نیز در این مراسم گفت: همیشه از عده‌ای شنیده‌ایم که افراد چند شغله چرا خجالت نمی‌کشند و چرا سراغ تخصص اصلی‌شان نمی‌روند؟ این عقیده که هرکسی را بهر کاری ساخته‌اند، مشکل همیشگی ماست؛ آدم‌هایی مانند عباس کیارستمی و حمید جبلی و خیلی‌های دیگر که علاوه بر کارگردانی و بازی، هنرهای دیگری را هم تجربه کرده‌اند.

صمدیان ادامه داد: حمید جبلی وجوهات مشخص زیادی دارد؛ امثال او هنوز متولد نشده اند. چرا که هر روز انگار روز اول زندگی‌اش است.

این عکاس و فیلمساز به چهره مهربان و خاص حمید جبلی و سبیل‌های او اشاره کرد و گفت: تنها کسی که می‌توانست با مرحوم مرتضی ممیز «سبیل به سبیل» شود حمید جبلی است!

تورج اصلانی، فیلمبردار و کارگردان سینما نیز در این مراسم، گفت: ۱۸ سال است که به دنبال این میکروفن و در آرزوی چنین لحظه‌ای هستم تا از حمید جبلی به خاطر لطف و اعتمادی که به من داشت و فیلمبرداری کارش را به من که جوانی ۲۵ ساله و کم تجربه بودم، سپرد تشکر کنم.

در نهمین جشن شب عکاس کانون عکاسان خانه تئاتر، همچنین از عکاسان فعال و پیشکسوت تئاتر تقدیر شد؛ حسین مسلمی نائینی، سید ضیاءالدین صفویان، حسین اسماعیلی، کیارش کوثری، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج‌الهی، عماد دولتی، مسعود میری و صنم توکلی با ردیافت لوح در این مراسم تجلیل شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج