۳۲۵۹۱۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

۱۰ نشانه حمله قلبی که هرگز نباید نادیده بگیرید

حملات قلبی می توانند کاملاً مرگبار باشند اما بسیاری از مردم، نشانه هایی را که می توانند علامتی واضح از حملات قلبی در آینده باشند را نادیده می گیرند.

وب‌سایت ساعت 24: حملات قلبی می توانند کاملاً مرگبار باشند اما بسیاری از مردم، نشانه هایی را که می توانند علامتی واضح از حملات قلبی در آینده باشند را نادیده می گیرند. در اینجا ما به ۱۰ نشانه از بیماری های قلبی اشاره می کنیم که حتماً باید جدی گرفته شوند.

هر چند بسیاری از ما گاه به گاه دچار استرس می شویم، بسیاری از کسانی که حملات قلبی را تجربه کرده اند می گویند که یک یا چند روز قبل از حمله قلبی، استرس زیادی را تحمل کرده اند. از جمله علائمی که باید شما را نگران کنند، می توان به ترس عمومی همراه با تپش قلب و سرگیجه اشاره کرد که همگی نشانه هایی از اضطراب شدید و یا حمله های عصبی هستند.

۱۰ نشانه حمله قلبی که هرگز نباید نادیده بگیرید

اضطراب های شدید می توانند به دلیل استرس های محیطی پیش بیایند اما با این حال، دردهای شدید قلبی و همین طور حمله های قلبی هم می توانند همان نشانه هایی را داشته باشند که اضطراب شدید به همراه دارد.

احساس ناراحتی و درد در قفسه سینه را معمولاً از اصلی ترین نشانه های مشکلات قلبی می دانند. اما هر دردی در قفسه سینه را نباید نشانه ای از وقوع یک حمله قلبی در نظر گرفت. دردی که احتمالاً منجر به یک حمله قلبی می شود، توسط بسیاری از کسانی که تجربه اش کرده اند این طور توصیف شده است: «انگار یک فیل روی سینه تان نشسته باشد.»

آیا این اواخر بیشتر از قبل و به شکلی غیر عادی سرفه می کنید؟ سرفه های مزمن و خس خس کردن می توانند نشانه هایی بالقوه از وقوه حملات قلبی و یا حتی ایست قلبی باشند.

توضیح این امر هم این است: زمانی که قلب ضعیف می شود، خون به دلیل فشار پایین در ریه ها به دام می افتد. یکی از نشانه های جدی حملات قلبی می تواند مشاهده خون در سرفه و یا خلط باشد. اگر سرما خوردگی ندارید و یا سینوس هایتان مشکلی ندارند اما در سرفه هایتان خون مشاهده می کنید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

در حالی که بروز سرگیجه های جزئی می تواند نشانه ای معمول از برخی مشکلات مانند ناراحتی های سینوسی و یا ناراحتی های گوش داخلی باشند، بروز سرگیجه های ممتد در طول روز و یا هفته، چیزی است که باید واقعاً نگرانتان کند.

خستگی معمولاً چیزی نیست که نگرانتان کند. اگر شما سبک زندگی خاص یا کاری خسته کننده داشته باشید، احساس خستگی را عجیب نخواهید دانست، اما اگر خستگی تان با استراحت هم از بین نمی رود، ممکن است مشکل جدی قلبی داشته باشید.

تهوع و بی اشتهایی احتمالاً نشانه هایی از ویروس ها هستند اما بسیاری از کسانی که حمله های قلبی را از سر گذرانده اند، نشانه هایی از تهوع و حتی ورم معده و شکم را در روزهای قبل از حمله قلبی گزارش کرده اند.

از طرف دیگر، تمام حمله های قلبی با دردهایی همراه نیستند که شما را روی زمین واژگون کنند. اگر دردهایی را در بازوها و کمرتان مشاهده کردید که با استراحت و درمان بهبود پیدا نکردند باید نگران باشید که این دردها نشانه هایی از مشکلات قلبی هستند.

۱۰ نشانه حمله قلبی که هرگز نباید نادیده بگیرید

آیا شما این تجربه را داشته اید که زمانی که در موقعیت استراحت یا در حالت نشسته هستید، ضربان قلبتان بالا برود؟ آیا می توانید صدای ضربان قلبتان را در حالت هایی بشنوید که توضیحی برای آن وجود ندارد؟

تپش قلب شدید همراه با احساس خستگی و ضعف می تواند نشانه ای جدی برای نگرانی شما باشد. آریتمی قلبی معمولاً به وسیله برخی داروها قابل درمان است، اما شما نباید منتظر باشید و نشانه هایی از این دست را نادیده بگیرید.

اگر درد در قفسه سینه یکی از نشانه های کلاسیک حملات قلبی است، تنگی نفس را هم باید به همان دسته نشانه های کلاسیک اضافه کرد. اگر احساس کردید که این دو مورد، یعنی تنگی نفس و درد در قفسه سینه همراه با هم هستند، حتماً با پزشک تماس بگیرید.

عرق کردن، خصوصاً عرق سرد، می تواند نشانه ای از حملات قلبی باشد. در واقع عرق سرد زمانی در بدن شما رخ می دهد که قلب در تلاشی شدید برای باز کردن عروق گرفته باشد. تعرق در زمان ورزش و یا فعالیت شدید نگران کننده نیست، اما اگر نشانه ای از گرفتگی عروق باشد، باید شما را نگران کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج