جاباما
۳۲۹۲۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مقصد دایی كجاست؟

با پایان‌یافتن رقابت‌های لیگ‌ برتر از همین حالا گمانه‌زنی درباره سرمربیان بعدي تیم‌ها شروع شده است.

روزنامه شرق: با پایان‌یافتن رقابت‌های لیگ‌ برتر از همین حالا گمانه‌زنی درباره سرمربیان بعدي تیم‌ها شروع شده؛ به غیر از پرسپولیس که با برانکو به توافق رسیده و کارش را ادامه می‌دهد تقریبا بقیه تیم‌های لیگ ‌برتری هنوز به جمع‌بندی برای ادامه‌دادن با مربی فعلی یا بستن قرارداد جدید با سرمربی تازه نرسیده‌اند. بااین‌حال آنچه معلوم است اینکه بسیاری از مالکان و مدیرعاملان باشگاه از همین حالا به دنبال گزینه‌هایی برای سرمربیگری فصل بعدی‌شان هستند. دراین‌میان هستند مربیانی که همیشه جزء کاندیدای مربیگری در تیم‌های دیگر بوده‌اند؛ نمونه بارزش حسین فرکی که فعلا بیرون از گود نشسته و البته علی دایی، سرمربی فعلی باشگاه صبای قم.

دایی در این فصل با صبا ٤٢ امتیاز گرفت و در رتبه هفتم جدول ایستاد؛ رتبه‌ای که به نظر می‌رسد مسئولان باشگاه قمی را راضی نکرده و از همین حالا زمزمه‌هایی مبنی بر ادامه‌نیافتن همکاری با دایی به گوش می‌رسد. همین روز گذشته عبدالرضا موسوی، مالک باشگاه صبای قم گفت‌وگویی با تسنیم داشته و از نتیجه‌نگرفتن دایی در صبا انتقاد کرده است. صحبت‌های دایی خطاب به مالکان و مسئولان باشگاه و گلایه‌های او مبنی بر متعهدنبودن این افراد به قول‌وقرارشان از همین حالا یک نتیجه مشخص را در پی داشته؛ اینکه دایی در صورت ماندن این افراد، به کارش در صبا ادامه نخواهد داد. حالا سؤال اصلی این است که دایی اگر مربی صبا نباشد در فصل پیش‌رو به کدام تیم می‌رود؟ دایی با توجه به محبوبیت و کاریزمایی که نزد مدیران ورزشی دارد معمولا راحت تیم پیدا می‌کند بااین‌حال رقم قرارداد سنگین او این اجازه را به هر باشگاهی نمی‌دهد که بخواهد به فکر همکاری با دایی باشد.

ازهمین‌رو شاید تیم‌هایی که بتوانند با دایی برای فصل بعد همکاری کنند زیاد نباشند. گزینه‌هایی که علی دایی معمولا به غیر از باشگاه پرسپولیس انتخاب کرده گزینه‌های کم‌دردسر و اصولا تیم‌های بی‌طرفدار بوده‌اند؛ سایپا، صبا و راه‌آهن نمونه‌هایی ازاین‌دست بوده‌اند. حالا با توجه به همین موارد به نظر می‌رسد بازهم گزینه‌های دایی حول محور همین باشگاه‌ها بچرخد. آن‌طورکه به نظر می‌رسد دایی می‌تواند به گزینه‌هایی مانند سپاهان، فولاد، نفت تهران و سایپا فکر کند. گزینه‌هایی که وضعیت سرمربیان آنها فعلا مشخص نیست. سپاهان بعد از رفتن مربی کروات خود را به صورت موقت اداره می‌شود. این باشگاه اگرچه پول مورد نیاز دایی را دارد ولی بعید به نظر می‌رسد با توجه به فاکتور پرتماشاگربودنش گزینه مورد علاقه دایی هم باشد. فولاد خوزستان هم به‌همین‌ دلیل می‌تواند از جمع گزینه‌ها خارج شود. البته فولادی‌ها فعلا اسکوچیچ را در اختیار دارند ولی اگر این مربی گران‌قیمت هم تصمیم بگیرد به پیشنهاد احتمالی استقلالی‌ها پاسخ مثبت دهد می‌توانند به مربی بعدی تیمشان فکر کنند. مشکل دیگر فولادی‌ها هم این روزها این است که علاوه بر داشتن طرفدار، کمی هم به بی‌پولی خورده‌اند و اگر هم به فکر تعویض اسکوچیچ باشند بعید است که توانایی مالی برای آوردن دایی را داشته باشند. از طرفی دایی در این سال‌ها ثابت کرده به دلیل مشغله‌های تجاری‌اش علاقه‌ای به کارکردن در خارج از تهران ندارد.

به‌این‌ترتیب دو گزینه می‌ماند که بیشترین فاکتورها را دارد؛ اولی نفت تهران است که مربی‌اش یکی از گزینه‌های احتمالی نشستن روی نیمکت استقلال تهران است با این بند که نفتی‌ها مشکلات مالی زیادی دارند و اگر نتوانند پولی به باشگاه تزریق کنند نمی‌توانند روی‌ آوردن دایی هم حساب می‌کنند. گزینه بعدی که محتمل‌ترین گزینه برای فصل بعد علی دایی در نظر گرفته می‌شود تیم سایپا است؛ تیمی که امسال با مجید جلالی در جدول رده‌بندی یک رده پایین‌تر از صبا ایستاد.

سایپا بارها در این فصل با جلالی به مشکل برخورد و حتی در دو مقطع از فصل هم عنوان شد این مربی را از کار برکنار کرده است؛ در این شرایط همکاری‌نکردن ساپیا با جلالی تقریبا قطعی است. مورد دوم که کم‌طرفداربودن این باشگاه و بی‌حاشیه‌بودنش است به قوت خودش باقی است. سایپایی‌ها جزء معدود تیم‌هایی هستند که هزینه ‌آوردن مربی ‌گران‌قیمتی به اسم دایی را دارند. با این تفاسیر به نظر می‌رسد اگر همه احتمالات کنار هم بنشیند دایی و سایپا سال آینده برای چندمین بار با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج