۳۳۳۳۳۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چرا قیمت طلا شیب نزولی گرفت؟

طی هفته اخیر شاهد کاهش قیمت جهانی طلا بودیم که رییس اتحادیه طلا و جواهر دلیل این کاهش قیمت را ناشی از افزایش نرخ دلار و اتفاقات مثبت تجاری می‌داند.

خبرگزاری ایسنا: طی هفته اخیر شاهد کاهش قیمت جهانی طلا بودیم که رییس اتحادیه طلا و جواهر دلیل این کاهش قیمت را ناشی از افزایش نرخ دلار و اتفاقات مثبت تجاری می‌داند.

محمد کشتی‌آرای با اشاره به تغییر و تحولات قیمت ارز و طلا در هفته گذشته اظهار کرد: در ابتدای هفته، قیمت جهانی طلا با انتهای هفته متفاوت بود. ابتدای هفته هر اونس طلا ۱۲۵۲ دلار بود که در پایان هفته به رقم ۱۲۲۲ دلار رسید که نشان‌دهنده کاهش ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلا در هفته گذشته بود.

وی ادامه داد: به همین دلیل قیمت سکه نیز در هفته‌ای که گذشت ۱۵ هزار تومان کاهش یافت که ناشی از کاهش ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلا بود و باعث شد مجددا قیمت سکه به کمتر از یک میلیون تومان برسد.

رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، جواهر و نقره در ادامه با بیان اینکه در بازار جهانی شاخص تولیدات آمریکا در هفته گذشته مثبت شد، گفت: همین موضوع باعث افزایش ارزش دلار بود که منجر به کاهش قیمت طلا و سبب شد سرمایه‌گذاری روی طلا کاهش پیدا کند.

کشتی‌آرای افزود: ابتدای هفته پیش‌بینی‌ها این بود که با افزایش قیمت طلا مواجه باشیم اما اتفاقات مثبت تجاری و نیز افزایش ارزش دلار باعث شد که شاهد کاهش جهانی قیمت طلا باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج