۳۳۵۸۹۹
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

وام ۱۰ میلیونی ازدواج، فعلا دور از دسترس

با وجود ابلاغ پرداخت وام ده میلیونی ازدواج از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها همچنان وام سه میلیونی را به زوج‌های جوان پرداخت می‌کنند.

خبرگزاری آنا: با وجود ابلاغ پرداخت وام ده میلیونی ازدواج از سوی بانک مرکزی، بانک‌ها همچنان وام سه میلیونی را به زوج‌های جوان پرداخت می‌کنند.

زوج‌های جوانی که طی روزهای اخیر به شعب بانک‌ها برای دریافت وام ازدواج مراجعه کرده‌اند، می‌گویند بانک‌ها اعلام می‌کنند چون ابلاغیه بانک مرکزی به‌دست آنها نرسیده، فقط وام ازدواج سه میلیونی پرداخت می‌کنند و اگر زوج‌ها وام ده میلیونی می‌خواهند، باید دوباره در سایت بانک مرکزی ثبت‌نام کنند و احتمالا چند ماهی در صف انتظار بمانند که البته آن زمان هم معلوم نیست به این وام برسند. این مساله موجب سردرگمی زوج‌ها شده زیرا به علت سابقه بدقولی بانک‌ها، از این می‌ترسند که اگر اکنون از نوبت دریافت وام سه میلیونی خود چشم‌پوشی و دوباره برای وام ده میلیونی ثبت‌نام کنند، در آخر به هیچ یک نرسند یا در بهترین حالت، چند ماه بعد دوباره مجبور شوند به وام سه میلیونی اکتفا کنند.

مصوبه مجلس برای وام ازدواج که خیلی باب میل نظام بانکی نبود در تبصره ۲۹ قانون بودجه امسال جا گرفته است؛ براساس این تبصره به‌منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است تمامی بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به‌اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز و جاری در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهد. مطابق بند۱ این تبصره، وام ازدواج از سه میلیون تومان به ده میلیون تومان با دوره بازپرداخت چهار ساله افزایش می‌یابد. همچنین بر اساس بند۲ تبصره ۲۹، تعداد افراد در صف دریافت وام ازدواج در پایان هرماه باید کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد و براساس بند۳، بانک مرکزی وظیفه پیگیری اجرای این قانون و جریمه بانک‌های متخلف را به عهده دارد.

بهانه‌جویی بانک‌ها

نمایندگان مجلس و کارشناسان و همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس معتقدند که منابع لازم برای اعطای وام ده میلیونی ازدواج در بانک‌ها وجود دارد.

حال بحث بر سر این است که چگونه منابع مورد نیاز وام ۱۰میلیونی تامین شود. در این زمینه می‌توان به نکات زیر اشاره کرد؛ یکی این‌که طبق گفته آقای میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی وصولی تسهیلات قرض‌الحسنه تا پایان سال برابر ۵۰۰۰ میلیارد تومان است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن برای ازدواج و ۲۵۰۰ میلیارد تومان دیگر برای سایر تکالیف است. از سوی دیگر، هر سال حجم سپرده‌های قرض‌الحسنه در نظام بانکی افزایش پیدا می‌کند. لذا این تسهیلات در سال‌جاری نیز رشدی حداقل ۸ تا ۱۰ درصدی خواهد داشت. در نتیجه از این محل نیز حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان به منابع لازم برای اعطای وام ازدواج ده میلیون تومانی اضافه می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • shahram

      ای بابا ملت و گذاشتن سرکار بعد انتظار دارن جوونا ازدواج کنن در حالی که خود دولت سنگ میندازه جلو پاشون آخه با این همه گرانی ومشکلات وام 3میلیونی به چ درد ازدواج میخوره

    • بدون نام

      ما الان ده ماهه که رو نوبتیم ولی هنوز خبری نشده بانکها
      فقط بفکر منافع خودشون هستند

    • سیدسجاد اسماعیلی

      خدا لعنت کنه اونایی رو که تو کار ماجوانان ها سنگ اندازی میکنن واقعا که عرضه پرداخت یه وام بیست میلیونی ندارین (خطاب به بانک ها)چطور میخواین آخرت جواب بدین .؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • sam

      وام 100 میلیونی خودرو تصویب شد و دارن میدن ، ولی وام مسکن هنوز تو پیچه

    • کارمند فلک زده

      اینقدر بدون اطلاع نگویید...بانک ها...ای جوانان...بانک ملی وام ده میلیونی میده...دیروز بخش نامه اش را من رویت کردم...

    • و م

      اگه میخوای وام بدید این همه کب کبه و دب دبه مال چیه این بهونه ها چیه خودتون مسخره کردید

    • بدون نام

      واقعا که

    • بدون نام

      اگه صدساله دیگه یک نفر ازمردم واقعی ،نه ساختگی ازاین وام ازدواج 10میلیونی گرفت من عرعرمیکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج