۳۴۲۴۳۰
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج کلید خورد

با وجود اینکه بانک مرکزی به بانک‌ها برای افزایش سقف وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان یک ماه فرصت داد و از بانک‌ها خواست حداکثر تا اول مرداد اجرای دستور بانک مرکزی را در پیش بگیرند، اما برخی از بانک‌ها از روز گذشته پرداخت این میزان وام را آغاز کردند.

روزنامه آرمان- امیر داداشی: با وجود اینکه بانک مرکزی به بانک‌ها برای افزایش سقف وام ازدواج از سه میلیون به ۱۰ میلیون تومان یک ماه فرصت داد و از بانک‌ها خواست حداکثر تا اول مرداد اجرای دستور بانک مرکزی را در پیش بگیرند، اما برخی از بانک‌ها از روز گذشته پرداخت این میزان وام را آغاز کردند.

بدین ترتیب در راستای حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف شد تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند. به همین دلیل برخی بانک‌ها اجرای طرح اعطای وام ازدواج را از روز گذشته آغاز و بسیاری از زوجین جوان هم از این طرح استقبال کردند. شروع پیش از موعد بانک‌ها در اجرای این طرح در حالی رقم خورد که در ابتدا کشمکش‌های فراوانی بر سر افزایش وام ازدواج از سه به ۱۰ میلیون تومان وجود داشت و بانک‌ها بعد از تصویب این طرح در مجلس مقاومت‌هایی انجام دادند، اما سرانجام نظام بانکی افزایش این وام را پذیرفت.

عجله بانک‌ها برای اعطای وام

پس از ملزم شدن بانک مرکزی برای اجرای مصوبه مجلس، این نهاد طی بخشنامه‌ای اعلام کرد بانک‌ها موظفند از ابتدای مرداد این وام را به ۱۰ میلیون تومان افزایش دهند و در واقع با این کار یک ماه به بانک‌ها فرصت تامین و تجهیز منابع را داد. با این وجود، برخی از بانک‌ها از روز گذشته پرداخت وام ۱۰ میلیونی را آغاز کردند. البته بیش از یک ماه است که بانک مرکزی در سامانه‌ ثبت‌نام وام ازدواج میزان وام ازدواج را ۱۰ میلیون تومان اعلام کرده بود، اما بانک‌ها بدون توجه به آن به فعالیت خود ادامه می‌دادند.

حال با تمام فراز و نشیب‌ها اجرای این طرح شروع شده و هر یک از زوجین می‌توانند با در دست داشتن اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی کليه صفحات شناسنامه‌های زوجين، اصل و کپی شناسنامه‌های ضامن ها، اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دائم) زوجين، اصل و کپی کارت ملی (موقت يا دائم) ضامن، کد پستی ۱۰رقمی، آدرس کامل محل سکونت زوجين و کد رهگيری۱۰ رقمی دريافتی از سايت پس از مرحله ثبت نام به بانک‌ها مراجعه کنند و طبق بخشنامه بانک مرکزی ۱۰ میلیون تومان وام ازدواج و تهیه جهیزیه دریافت کنند.

در این زمینه تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری هم وظیفه دارند به بهترین شکل به ارائه خدمات بپردازند، چراکه بانک‌مرکزی در بخشنامه‌ خود تمام آنها را موظف کرده است که امکانات لازم براي شروع پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰۰ ميليون ريالي براي هريک از زوجين را حداکثر از ابتداي مرداد ماه سال جاري فراهم کنند و پرداخت آن را در اولویت قرار دهند.

علاوه بر این، بانک مرکزی با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات ازدواج باید در اولویت قرار گیرد، اعلام کرد: این بخشنامه به دنبال تصویب تبصره ۲۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۵ صادر شده ‌که در آن بانک مرکزی به منظور حمایت از ازدواج جوانان، موظف شد تمام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع سپرده‌های قرض‌الحسنه در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کنند و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

استقبال جوانان از وام ۱۰ میلیونی

بانک ملت به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانک‌هایی است که اجرای این طرح را از روز گذشته آغاز کرده است و به نظر می‌رسد متقاضیان زیادی در این بانک ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش میزان علی رستگار مدیرعامل بانک ملت گفت: با توجه به افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه از ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هریک از زوجین از اول مردادماه سال جاری، بانک ملت پرداخت این وام را بیش از یک ماه زودتر از موعد تکلیف شده شروع کرد.

او تاکید کرد: تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج و تهیه جهیزیه به هریک از زوجین پرداخت می‌شود و مدت بازپرداخت آن نیز ۴۸ ماهه است. مدیرعامل بانک ملت با بیان این نکته که هریک از زوجین می‌توانند با معرفی یک ضامن به شعب بانک ملت، از تسهیلات ۱۰۰ میلیون ریالی ازدواج و تهیه جهیزیه بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: تسهیلات ازدواج و تهیه جهیزیه از محل منابع حساب‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز، به مزدوجین پرداخت می‌شود.

او اظهار امیدواری کرد که با جذب هرچه بیشتر منابع قرض‌الحسنه، دست بانک ملت نیز برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به تعداد بیشتری از زوج‌های جوان بازتر شود. همچنین غلامرضا مصباحی مقدم به عنوان طراح این مصوبه گفته است: در سال ۸۹ تعداد ۹۰۰ هزار ازدواج به ثبت رسیده که این رقم در سال ۹۴ به ۶۸۰ هزار مورد کاهش یافته است.

در حال حاضر ۱۲ میلیون نفر جوان مجرد و در سن ازدواج در کشور وجود دارد که چهار میلیون نفر آنها بالای ۲۸ سال سن دارند. به گزارش مهر او همچنین اظهار داشت: طبق آمار بانک مرکزی ۱۰۲ هزار میلیارد تومان منابع قرض الحسنه موجود است که ۳۶ هزار میلیارد تومان آن پس‌انداز و ۶۲ هزار میلیارد تومان آن نیز جاری است. بنابراین می‌توان از این محل وام ازدواج جوانان را از سه میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان ارتقا داد.

به هر حال پرداخت وام ۲۰ میلیونی به جوانانی که برای تهیه جهیزیه با مشکل مواجه هستند از آخرین اقداماتی بود که نمایندگان مجلس نهم در روزهای پایانی فعالیت خود به تصویب رساندند و بسیاری از جوانان هم از این طرح استقبال کردند.

البته بانک مرکزی موظف است اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را به نحوی مدیریت کند که تعداد جوانان در صف وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از ۵۰ هزار نفر باشد. بدین ترتیب شبکه بانکی کشور در سال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان باید به پرداخت وام ازدواج اختصاص دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب دروغ

    • بی اینده

      جوانان کیسه گدایی خود را گرفته اند که دولت چیزی در ان بریزد
      یه روز این طرح کلید میخوره یه روز قفل ولی در عوض مدیران محترم دارن با حقوق چند ده میلیونی کیف میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج