۳۳۵۹۴۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

درخواست حذف تایید مذاکرات سری با ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که حذف بخش‌هایی از یک نشست خبری این وزارتخانه در دسامبر ۲۰۱۳ بنا به یک درخواست محرمانه انجام شده است.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که حذف بخش‌هایی از یک نشست خبری این وزارتخانه در دسامبر ۲۰۱۳ بنا به یک درخواست محرمانه انجام شده است.

جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، سرانجام یک ماه پس از حذف بحث برانگیز دقایقی از نشست خبری جن ساکی، سخنگوی وقت این وزارتخانه در دسامبر سال ۲۰۱۳ از میان ویدئوهای مربوطه تنها گفت که یک مقام آمریکایی ناشناس در یک تماس تلفنی این درخواست را مطرح کرد.

کربی هم‌چنین گفت که کارکنان بخش فنی وزارت امور خارجه که کار حذف این دقایق از ویدئوی نشست سخنگو را انجام داده‌اند، نمی‌توانند به یاد بیاورند که چه کسی درخواست مذکور را مطرح کرده بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، دقایق حذف شده از این ویدئو حاوی سوالاتی درباره یک نشست خبری قدیمی در سال ۲۰۱۲ بوده است که در آن ویکتوریا نولاند، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه آمریکا گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن درباره یک توافق هسته‌ای احتمالی را تکذیب کرده است. پس از آن که در دسامبر سال ۲۰۱۳ فاش شد، ایران و آمریکا مذاکراتی محرمانه انجام داده‌اند، جن ساکی تایید کرد که دولت در راستای محافظت از این مذاکرات اقدام به پنهان کردن واقعیت کرده است.

بر اساس این گزارش، جان کربی که پیش از این حذف بخش‌های مربوطه در این ویدئو را اشتباه خوانده بود، روز چهارشنبه گفت که از دفتر حقوقی وزارت امور خارجه خواسته است تا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی در آینده تلاش خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج