۳۳۹۰۳۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

لشکر انگلیس در پی فتح اولین یورو

بعد از اینکه شب گذشته به طور رسمی پانزدهمین دوره رقابت‌های یورو با دیدار فرانسه و رومانی آغاز شد، امشب در حساس‌ترین بازی از گروه B این رقابت‌ها انگلیس به مصاف روسیه می‌رود.

روزنامه شرق: بعد از اینکه شب گذشته به طور رسمی پانزدهمین دوره رقابت‌های یورو با دیدار فرانسه و رومانی آغاز شد، امشب در حساس‌ترین بازی از گروه B این رقابت‌ها انگلیس به مصاف روسیه می‌رود. «سه شیر» (لقب تیم ملی انگلیس) تابه‌حال و باوجود پیشینه‌ای که در بازی‌های بین‌المللی دارد، قهرمانی در یورو را در کارنامه ندارد و بهترین افتخارش رسیدن به مرحله نیمه‌نهایی و سوم‌شدن در این تورنمنت بوده. انگلیسی‌ها امسال پوست انداخته‌اند و با میانگین سنی ٢٥سال‌واندی دومین تیم جوان یورو محسوب می‌شوند؛ اتفاقی که شاید بتواند برایشان خوش‌یُمن باشد و آنها را از طلسمی که در آن‌ گیر کرده‌اند، نجات دهد. شاگردان روی هاجسون (سرمربی تیم ملی انگلیس) بازی‌های انتخابی یورو را پرقدرت پشت سرگذاشته‌اند و بدون هیچ شکستی و با ١٠ برد (!) جواز صعودشان به یورو را به دست آورده‌اند.

هاجسون که خودش با دستمزد سالیانه ٢٠‌ میلیارد تومان‌گران‌قیمت‌ترین مربی یورو هم محسوب می‌شود، در خط حمله هر دو گلزن برتر لیگ انگلیس را دارد؛ هم جیمی واردی تازه به‌اوج‌رسیده را و هم هری کین آقای گل را. در سوی دیگر هم روسیه در شرایطی پا به این دیدار می‌گذارد که دیگر خبری از کاپلو ‌گران‌قیمت روی نیمکت این تیم نیست؛ کاپلو از کار برکنار شده و لئونید اسلاتسکی وارد میدان شده؛ مربی وطنی‌ای که درست نقطه مقابل هاجسون است؛ درواقع اگرچه هاجسون‌ گران‌قیمت‌ترین مربی حاضر در یورو است؛ ولی اسلاتسکی هیچ حقوقی از فدراسیون فوتبال روسیه نمی‌گیرد و قرار شده براساس عملکردش فقط از این نهاد پاداش بگیرد! البته روس‌ها با روی‌کارآمدن این مربی جوان جان تازه‌ای گرفته‌اند و هر چهار بازی آخرشان در مرحله انتخابی را برده‌اند و به‌عنوان تیم دوم به یورو رسیده‌اند.

«تزارها» هم برای خودشان هدف بزرگی دارند و آن هم تکرار موفقیت‌های یورو ٢٠٠٨ است. تزارهای روس همان‌طور که هشت سال پیش تا نیمه‌نهایی رسیدند، می‌خواهند در بین چهار تیم پایانی باشند. کمی سخت به نظر می‌رسد تیمی را که در چند سال اخیر افت کرده بود بین برترین تیم‌های یورو ٢٠١٦ ببینیم؛ اما هیچ‌چیز برای روس‌های سرماکشیده سخت نیست. نکته درخور ‌توجه اینکه این دو تیم آخرین بار در مرحله انتخابی یورو ٢٠٠٨ روز هفدهم اکتبر سال ٢٠٠٧ به مصاف هم رفتند که روسیه موفق شد انگلیس را ٢ بر یک مغلوب کند. هرچند در بازی رفت این سه شیر بود که توانست با سه گل روسیه را شکست دهد. البته امروز دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود که از گروه اول سوئیس با آلبانی دیداری «برادرانه» خواهد داشت و ولز تازه‌وارد هم به مصاف اسلواکی، دیگر تیم تازه‌وارد این رقابت‌ها، می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج