اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۳۹۰۲۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ترجیح دادن اقتصاد به پیروزی ملی

در فوتبال به‌طورکلی هیچ‌چیز قطعی نیست.

روزنامه شرق: در فوتبال به‌طورکلی هیچ‌چیز قطعی نیست. اگر بخواهیم با آرشیو ذهنی خودمان صحبت کنیم، در این دوره یورو، با وجود اسپانیا که مدافع عنوان قهرمانی است، آلمان که سابقه درخشانی در دو دوره گذشته داشته، بلژیک که در رنکینگ فیفا جایگاه خوبی دارد، ایتالیا که با کونته تیم خوبی دارد، انگلستان که بازیکنان جوان و خوبی دارد و فرانسه میزبان که در شرایط حادی قرار دارد، هم به دلیل وحشت از تروریسمی که حاکم است و هم مسائل اجتماعی‌ داخل کشورش، واقعا نمی‌توانم بگویم کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد.

حتی نمی‌توانم بگویم کدام چهار تیم به مرحله نیمه‌نهایی می‌رسند. به این مسئله هم باید توجه کرد که امسال برای اولین‌بار است که رقابت‌ها با حضور ٢٤ تیم برگزار می‌شود و باید ببینیم این هشت‌تیمی که نسبت به چند دوره گذشته اضافه شده‌اند، کیفیت این بازی‌ها را کاهش می‌دهند یا می‌توانند به بیشترشدن کیفیت بازی‌ها کمک کنند. فکر می‌کنم نه‌تنها فوتبال بلکه در زندگی هم هیچ‌چیز قطعی نیست. ممکن است در این دوره بازی‌ها، مانند سال ١٩٩٢ که دانمارک اصلا برای بازی‌ها انتخاب نشده بود و بعد از کناررفتن یوگسلاوی به دلیل مسائل سیاسی، جایگزین این تیم شد و به مقام قهرمانی یورو رسید، غافلگیری رخ بدهد. زیرا فوتبال پر از غافلگیری است و به‌دفعات توانسته بهترین کارشناسان دنیا را مبهوت ذات و ماهیت خود کند.

در اولین‌بازی امروز آلبانی و سوئیس به مصاف هم می‌روند. آلبانی یکی از تیم‌هایی است که به دلیل اضافه‌شدن هشت تیم در این دوره، شانس حضور در رقابت‌ها را پیدا کرده است. آلبانی تیم ناشناخته‌ای است و در اروپا چه در زمینه باشگاهی و چه در زمینه ملی از قدرت‌های برتر نیست. سوئیس اما تیم شناخته‌شده‌تری است و در دوره‌های مختلف جام‌های جهانی و جام ملت‌های اروپا حضور داشته و از مربیان خوبی مثل اوتمار هیتسفلد استفاده کرده است؛ به‌طورکلی در بازی امشب شانس آلبانی کمتر از سوئیس است.

در اولین‌بازی گروه دوم رقابت‌ها امشب ولز و اسلواکی به مصاف هم می‌روند. این دو تیم هم مانند آلبانی با اضافه‌شدن هشت تیم به رقابت‌ها شانس حضور در یورو را به دست آورده‌اند. اسکرتل در تیم اسلواکی از معدود بازیکنان سرشناس این تیم است. آنها در بازی‌های گذشته خود به‌راحتی مقابل حریفان خود بازی را واگذار نمی‌کردند. ولزی‌ها هم فوتبالشان تأثیر‌گرفته از فوتبال انگلستان است. این بازی یک دیدار بین حریفان ناشناخته برای دوستداران فوتبال است. من با تزلزل می‌گویم که در بازی این دو تیم شانس هر دو برای پیروزی، مساوی است.

در بازی آخر امشب هم انگلستان به مصاف روسیه می‌رود. در ارتباط با انگلستان باید بگویم بعد از ١٩٦٦ این تیم هیچ توفیقی در جهان و در قاره خودش نداشته است. یکی از دلایلی که انگلستان نتوانسته در حدود ٥٠ سال در فوتبال ملی نتیجه بگیرد، نگاه مسئولان فوتبال بریتانیا به مسائل اقتصادی است. آنها همواره مسائل اقتصادی را به پیروزی ملی ترجیح می‌دهند. من خاطرم هست که وقتی انگلستان در چند سال گذشته به شیلی و آلمان در ورزشگاه ومبلی شهر لندن باخت، ‌گری نویل کمک‌مربی روی هاجسون در تیم‌ ملی انگلستان گفت: «تعجبی ندارد ما ٢١ درصد بریتانیایی در لیگ نمی‌توانیم بهتر از این نتیجه بگیریم».

این ارقام نشان می‌دهد که انگلستان همیشه در سطح ملی ضربه خورده و نگرش اقتصادی آنها باعث شده که توجه چندانی به دیدارهای ملی نداشته باشند. در این دوره خیلی از کارشناسان برای انگلستان شانس قائل هستند از این بابت که این تیم بازیکنان جوان و خوبی دارد و آنها می‌توانند برای جام‌ جهانی ٢٠١٨ خودشان را آماده کنند. یکی از کارهای مهمی که روی هاجسون در تیم انگلستان انجام داده این است که توانسته در تمام مسابقات مقدماتی پیروز شود و تیم خودش را با امتیاز کامل به این مرحله برساند. انگلستان تیم بسیار جوانی دارد و این پتانسیل را دارد که از هر تیمی عقب بیفتد اما در نهایت بازی را پیروز شود. روسیه هم بعد از دوران ناموفق کاپلو در این تیم، از مربی روسی استفاده می‌کند. روس‌ها خودشان را آماده می‌کنند برای جام‌ جهانی ٢٠١٨ که میزبان آن هستند. بازی این دو تیم می‌تواند جذاب باشد؛ دو تیمی که در گروه دوم رقابت‌ها به دلیل تجربه بین‌المللی بیشتری که دارند، شانس بیشتری هم برای صعود دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج