۳۴۱۵۹۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جنتی: کمانچه «کیهان کلهر» جرم دارد؟

به دنبال اتفاقاتی که ظرف یک ماه گذشته در اجرای کنسرت‌های موسیقی افتاد و مقامات قضایی را به اظهارنظر و اعلام موضع واداشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که با یک نوازنده اجرا می‌کند، لغو شد و دادستان آن شهر اعلام کرد که به‎ منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. یعنی کمانچه جرم دارد؟

روزنامه ایران: به دنبال اتفاقاتی که ظرف یک ماه گذشته در اجرای کنسرت‌های موسیقی افتاد و مقامات قضایی را به اظهارنظر و اعلام موضع واداشت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که با یک نوازنده اجرا می‌کند، لغو شد و دادستان آن شهر اعلام کرد که به‎ منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. یعنی کمانچه جرم دارد؟

علی جنتی در پاسخ به اظهارات حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌‍‌ای مبنی بر اینکه لغو کنسرت دلایل امنیتی دارد و فقط ۹ کنسرت از ۳۰۰ کنسرت لغو شده و گاهی اجتماع برخی افراد تبدیل به جرم می‌شود، گفت: تنها در سال جاری ۹ کنسرت لغو شده و تعداد کنسرت‌های لغو شده در مجموع بیشتر از این رقم است. در ضمن لغو این کنسرت‌ها هیچ دلیل امنیتی ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لغو کنسرت کلهر در نیشابور را مثال زد و اظهار داشت: در نیشابور کنسرت آقای کلهر که خواننده و آوازخوان هم ندارد خودش کمانچه می‌نوازد و تنها همراه با یک نوازنده دیگر برنامه اجرا می‌کند، لغو شد و آقای دادستان اعلام کرده که به‎منظور پیشگیری از وقوع جرم ما اجازه نمی‌دهیم. این برخورد با شهرام ناظری هم صورت گرفت. این کجایش اشکال دارد؟

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت ارشاد تعهد داده است و ما ملزم به رعایت اصول هستیم و در صدور مجوز برگزاری کنسرت و فرستادن آنها به شهرستان‌ها با حساسیت بالایی عمل می‌کنیم. قطعاً ما برای برگزاری کنسرت در برخی از شهرستان‌ها به گروه‌های پاپ مجوز نمی‌دهیم و بیشتر گروه‌های موسیقی سنتی می‌فرستیم و بر نوع رفتارها و حرکاتی که طرفداران انجام می‌دهند، مراقبت داریم که مشکلی پیدا نشود.

جنتی همچنین به لغو کنسرت‌ها در استان خراسان اشاره کرد و گفت: استان خراسان وضعیت خاصی دارد تا جایی‌ که به آقای قربانی هم اجازه برگزاری کنسرت در مشهد، چناران و گلبهار را ندادند؛ اگر آقای قربانی را هم نتوانیم تحمل کنیم چه کسی را می‌خواهیم تحمل کنیم؟

وزیر ارشاد ادامه داد: به نظر من باید در برخورد با برگزاری کنسرت‌‎ها تجدیدنظر شود و اجازه دهند تا کنسرت‌هایی که ما با رعایت شیوه‌نامه و اصول وزارت ارشاد به آنها مجوز می‌دهیم، برگزار شوند و در صورت بروز مشکل، مسئولیت آن بر عهده وزارت ارشاد است و ما باید پاسخگو باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج