۳۴۸۸۷۰
۱۵ نظر
۵۰۱۱
۱۵ نظر
۵۰۱۱
پ

فرجام سرقت مرگبار از دختر جوان

جواني کیف‌قاپ که دختری را حین سرقت با ماشین به گاردریل کوبیده و باعث مرگ او شده‌ بود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

روزنامه شرق: جواني کیف‌قاپ که دختری را حین سرقت با ماشین به گاردریل کوبیده و باعث مرگ او شده‌ بود، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

به گزارش خبرنگار ما، مأموران پلیس یکی از شب‌های ابتدای آبان سال گذشته در جریان کیف‌قاپی در خیابان ابوذر تهران قرار گرفتند و باخبر شدند صاحب کیف با سارق درگیر و به‌شدت زخمی‌ شده‌ است. وقتی مأموران به محل رسیدند متوجه شدند فرد زخمی که دختر جوانی به نام فرناز است، جانش را از دست داده و کیف‌قاپ از محل فرار کرده ‌است.

به دستور بازپرس پرونده، جسد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات از شاهدان پرونده آغاز شد. یکی از شاهدان به پلیس گفت: من دیدم مردی جوان کیف مقتول را از داخل ماشین او که یک پژو ٢٠٦ است برداشت، مقتول بلافاصله او را تعقیب کرد، مردم هم می‌خواستند به او کمک کنند، اما سارق با ماشین پرایدش از محل متواری شد. دختر جوان سعی کرد ماشین او را متوقف کند، سارق او را به گاردریل کوبید و همین هم باعث شد، او جانش را از دست بدهد.

وقتی مأموران محل حادثه را به‌دقت بررسی کردند، متوجه شدند برگه جریمه‌ای در همان اطراف افتاده ‌است، با ردیابی برگه جریمه، مشخص شد برگه متعلق به یک پراید است و مشخصاتش با مشخصاتی که مردم به مأموران داده‌اند، هم‌خوانی دارد با توجه به برگه جریمه، صاحب آن شناسایی و جوانی ٢٨ساله به نام پویان بازداشت شد.

او ابتدا منکر همه‌چیز شد، اما بعد لب به اعتراف گشود و گفت: قبول دارم من این کار را کردم، اما قصدم کشتن آن دختر نبود، می‌خواستم کیفش را بردارم و فرار کنم؛ اما او مقاومت کرد، کنترل فرمان از دستم رفت و این اتفاق افتاد.

بررسی‌های مأموران نشان داد او جوانی سابقه‌دار است و پیش از این نیز به اتهام سرقت بازداشت شده‌ است و سابقه کیف‌قاپی هم دارد. با پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده ‌شد.

روز گذشته در جلسه رسیدگی به این پرونده بعد از اینکه نماینده دادستان کیفرخواست را خواند و خواستار مجازات متهم شد، درباره شخصیت او گفت: پرونده این جوان نشان می‌دهد او دیپلم برق و ماهانه ٥٠٠ ‌هزار تومان درآمد دارد. هرچند سرپرست خانواده نبود، اما از درآمدش هم راضی نبود. او شیشه مصرف می‌کرد و سابقه چندین‌بار خودکشی و خودزنی هم دارد. بااین‌حال او سلامت عقلی و قدرت تمییز دارد؛ بنابراین خواستار صدور حکم قانونی برای او هستم.

در ادامه مادر مقتول در جایگاه حاضر و خواستار مجازات متهم شد و گفت: دخترم بسیار خوب بود. او دختر فعالی بود و به هیچ‌کس آزاری نمی‌رساند. من درخواست دارم قاتل او را مجازات کنید؛ چون اگر قصد متهم فقط سرقت بود، می‌توانست دخترم را هل بدهد. نهایتش این بود که دست یا پایش می‌شکست اما او را کیلومترها کشاند و او را کشت.

سپس نوبت به متهم رسید. او اتهام قتل و سرقت مقرون‌به‌آزار را قبول نکرد و گفت: من فقط اتهام سرقت را قبول دارم و اتهام دیگری را نمی‌پذیرم. او گفت: به اولیای ‌دم تسلیت می‌گویم. قصدم کشتن دختر آنها نبود. برای خرید به آن منطقه رفته ‌بودم. دختر جوان ماشین را از پارکینگ بیرون آورد. کیفش روی صندلی عقب بود. پیاده شد و زنگ در خانه را زد، بعد من که شیشه زیادی مصرف کرده ‌بودم و در حالت عادی نبودم، به سمت کیف رفتم و آن را برداشتم می‌خواستم خرج موادم را تأمین کنم.

دختر جوان من را دید و به سمتم دوید مردم هم به سمتم آمدند و من خیلی ترسیدم. وقتی سوار ماشین شدم و حرکت کردم دختر جوان آمد و ستون ماشین از سمت راننده را گرفت. او قدرت بدنی بالایی داشت. ماشین را رها نمی‌کرد بعد دستش را به فرمان ماشین گرفت کنترل فرمان از دست من خارج شد و ماشین به سمت گاردریل رفت. یکباره دختر جوان افتاد، من اصلا متوجه نشدم او به جایی برخورد کرده ‌است. حتی نفهمیدم چطور شد که دستش از ماشین کنده ‌شد؛ چون خیلی قوی بود و چند ضربه هم به صورت من کوبید و سعی کرد مرا متوقف کند، اما نتوانست.

متهم گفت: در آن لحظه مسئله دیگر بردن کیف نبود. من از اینکه دوباره به زندان بروم می‌ترسیدم و وحشت وجودم را گرفته ‌بود. وقتی او به زمین افتاد، من هم فرار کردم و به خانه رفتم. یک ماه بعد هم مأموران آمدند و من را بازداشت کردند. اصلا فکر نمی‌کردم اتفاقی برای آن دختر افتاده ‌باشد؛ چون خیلی قدرتمند بود و من فکر کردم کنترلش را از دست داده و افتاده ‌است.

متهم درباره اینکه اگر قصد کشتن نداشت، چرا با‌سرعت حرکت می‌کرد گفت: گفته‌اند من ٧٠ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کردم؛ درحالی‌که اصلا این‌طور نبود. اگر هم می‌خواستم نمی‌توانستم با آن سرعت حرکت کنم. هیأت قضات با پایان جلسه رسیدگی وارد شور شدند و متهم را به قصاص، زندان و رد مال محکوم کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان

      ... زدی دختر بیچاره رو کشتی بعد اومدی اینجا غلط اضافه میکنی؟؟ تو اگه مرد بودی از ی دختر دزدی نمیکردی .. ،،نمیدونم چرا همه کار میکنن تا گیر افتادن میگن شیشه کشیده بودم و در حالت عادی نبودم؟؟ خوب ک چی؟؟ میخوای ازادت کنن و بهت مدال هم بدن؟؟؟ این ... رو ب ماشین ببندین و ب گارد ریل بزنین تا جونش در بیاد،،خدا رحمتت کنه ابجی

    • بدون نام

      اعدام

    • telo

      فقط اعدام کار اوست رهایش مکنید

    • آوین

      نظر من کو ؟من اگه تو زندگیم یه حرف حساب زده باشم همین بود که شما نابودش کردی .سانسورچی دمت گرم

      پاسخ ها

      • خودم

        وای خیلی باحال گفتی کلی به حرفت خندیدم =)) حالا سعی کنی شاید یادت بیاد دوباره بگی

    • jasem almolden

      مد شده هرکی هر غلطی میکنه میگه شیشه کشیده بودم تعادل نداشتم اخه بتو میگن مرد که از دختر دزدی میکنی ......اون مرحومه از تو خیییییلییییی مردتر بوده که برا برگردونن مالش کشته شد ........... فقط اعدام تو محل حادثه.......خدارحمت کنه دختر معصوم را.................

    • بدون نام

      لعنت ... آشغال.تورا باید تکه تکه کنه

    • بدون نام

      حقت فقط اعدامه

    • بهلول

      من به هیچ وجه مخالف تنبیه خلاف کاران نیستم، اما کامنت میرزا را در آن خودرو شاسی بلند خوندم و یک مقداری تعمق و تامل کردم، دیدم بنده خدا اون کاربر بنام (میرزا) درست گفنه، هرگاه یک نغر فتل یک یا دو نفر را مرتکب بشه، نتیجه اش قصاص است، درنتیجه دو نفر ار بین می رود قاتل و مقتول،، حلا سرانگشتی حساب کنید در روز در مملکت خودمون چند قتل اتفاق می افتد، حالا ضربدر دو کنیم رقم بالایی بدست میاد، که راهش فقط اعدام فکر نمیکنم باسه،، جلوگیری از قتل وعامل قتل وسایر علت ها را باید دید و مسولان ذی ربط بیشتر به اینگونه قضایا اهمیت و ربشه یابی کنند،

    • مهدی شباهنگ

      بانظر کاربرعزیز اقااحسان موافقم

    • بدون نام

      قصاص

    • سپیده

      اعدام

    • حبیب

      فقط اعدام تا عبرت بشه

      پاسخ ها

      • ایلناز

        اگه بنا به عبرت بود که روزی چند تا خبر قتل نمیشنیدیم

    • ایلناز

      اگه سوپر من هم بود این طوری نمیتونست مقاومت کنه که قاتل بیان میکنه!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج