۳۷۹۸۲۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

پرداخت بدهی ۵۱۰ میلیون دلاری هند به ایران

شرکت ایندین اویل هند اعلام کرد بعد از لغو تحریم ها ۵۱۰ میلیون دلار از بدهی خود به ایران را بازپرداخت کرده و ۱۱۱ میلیون دلار طلب نفتی ایران باقی مانده است.

خبرگزاری دانشجو: شرکت ایندین اویل، بزرگترین شرکت نفتی هند، خرید نفت خود از ایران را چهار برابر کرده و بخش عمده بدهی خود به این کشور را پرداخت کرده است.

ای کی شارما، مسئول بخش مالی شرکت ایندین اویل گفت: «ما قراردادی برای خرید ۵ میلیون تن نفت خام از ایران در سال ۱۷-۲۰۱۶ منعقد کرده ایم که بیشتر از ۱.۲ میلیون تن قبلی است.»

هند از زمان لغو تحریم های غرب علیه ایران در ماه ژانویه همواره واردات نفت خود از این کشور را افزایش داده است. امروز ایران چهارمین تامین کننده بزرگ نفت هند است.

ایران که تا سال ۱۱-۲۰۱۰ پس از عربستان دومین تامین کننده بزرگ نفت هند بود، در سال های ۱۴-۲۰۱۳ و ۱۵-۲۰۱۴ به رتبه هفتم تنزل یافت.

اما با لغو تحریم های غرب در ماه ژانویه صادرات نفت ایران به هند مجددا افزایش یافته است. هند در سال ۱۵-۲۰۱۵، ۱۲.۷ میلیون تن نفت از ایران خریداری کرد که این رقم بیشتر از ۱۱ میلیون تن خریداری شده در ۲ سال قبلی بود. این افزایش رتبه ایران را در میان تامین کنندگان نفت هند به ششم ارتقا داد.

در بازه زمانی آوریل تا ژوئن هند ۵ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد و تهران را به چهارمین تامین کننده نفت خود تبدیل کرد. این در حالی است که ایران فاصله چندانی با ونزوئلا، سومین تامین کننده بزرگ نفت هند که ۵.۲ میلیون تن به این کشور صادرات داشته ندارد.

ایران در سال ۱۰-۲۰۰۹، ۲۱.۲ میلیون تن نفت به هند صادر کرد و این رقم در سال های ۱۱-۲۰۱۰ و ۱۲-۲۰۱۱ به ۱۸.۵ و ۱۸.۱ میلیون تن کاهش یافت.

شارما افزود، واردات نفت از ایران دقیقا در راستای برنامه ها پیش می رود. «افزایش ماه به ماه واردات (از ایران) در راستای حجم ۵ میلیون تنی قرارداد منعقد شده است.

سانجیو سینگ، مسئول بخش پالایشگاهی شرکت ایندین اویل نیز گفت، شرکت ۵۱۰ میلیون دلار از بدهی ۶۲۱ میلیون دلاری خود به ایران را بازپرداخت کرده است.

وی افزود، پس از محاسبه نوسانات ارزی، کل بدهی باقیمانده شرکت به ایران تنها ۵۵ میلیون دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بالاخره ما نفهیدیم به هند بدهکاریم یا طلبکار؟؟؟؟ یه روز تیتر میزنید بدهی ایران به هند روز دیگه تیتر میزنید طلب ایران از هند!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج