۳۸۰۶۳۹
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

دستگیر ۳ تروریست داعش در ترکیه

استانداری غازی آنتپ ترکیه اعلام کرد که سه تن از اعضای گروه تروریستی - تکفیری داعش که در فهرست تروریست های خطرناک قرار داشتند، دستگیر شدند.

خبرگزاری ایرنا: استانداری غازی آنتپ ترکیه اعلام کرد که سه تن از اعضای گروه تروریستی - تکفیری داعش که در فهرست تروریست های خطرناک قرار داشتند، دستگیر شدند.
در اطلاعیه استانداری غازی آنتپ که به عنوان خبر فوری و مهم در رسانه های ترکیه بازتاب داشت، آمده است: یکی از تروریست های دستگیر شده طلحه گونش است که برای دستگیری او 600 هزار لیرترک جایزه تعیین شده بود.
رسانه های ترکیه نوشته اند، این شهروند ترکیه به لقب کیمیاگر و بمب ساز در داعش اشتهار داشته و پلیس کسب اطلاع کرده بود که در تدارک یک حمله انتحاری در ترکیه بوده است.

یکی دیگر از افراد دستگیر شده عبدالمطلب دمیر و همسر وی غمزه دمیر است که در عملیات امروز نیروهای ویژه پلیس در شهر غازی آنتپ دستگیر شده اند.

گفته می شود غمزه دمیر خواهر یونس دورماز است که از او به عنوان امیر داعش در ترکیه یاد می شد و در عملیات 29 اردیبهشت ماه سالجاری پلیس، با منفجر کردن خود، به هلاکت رسیده بود.

در این اطلاعیه آمده است، در عملیات پلیس علاوه بر دستگیری این تروریست ها، ۲۰ کیلوگرم تی ان تی، جلیقه مخصوص انتحاری، سه عدد نارنجک و یک قبضه اسلحه کمری کشف و ضبط شده است.

عبدالمطلب دمیر در فهرست نارنجی افراد خطرناک در جستجوی وزارت کشور ترکیه قرار داشت و اعلام شده بود برای کسی که به دستگیری وی کمک کند، 600 هزار لیرترک و برای دستگیری طلحه گونش 300 هزار لیرترک جایزه داده خواهد شد.

یک گزارش تحقیقی که در رسانه های ترکیه نیز منتشر شده نشان می دهد حدود ۱۰ هزار نفر از ترکیه به گروه تکفیری تروریستی داعش در سوریه پیوسته اند.

تحقیقات پلیس نشان داده در چند عملیات انتحاری خونین در شهرهای بزرگ استانبول، آنکارا و غازی آنتپ عوامل ترکیه ای داعش نقش آفرینی داشته اند.

پلیس آنکارا دو روز پیش در عملیاتی ساختمانی را که به عنوان «خانه کتاب» مورد استفاده قرار داشت، مورد بازرسی قرار داد.

رسانه های ترکیه گزارش دادند که داعش از این ساختمان به عنوان مدرسه و آموزشگاه برای تربیت کودکان با ذهنیت داعش استفاده می کرد.

در این ساختمان اجاره ای برای آموزش کودکان خوابگاه، مسجد، کلاس های درس آماده شده و در زمان عملیات پلیس ۳۰ کودک حضور داشتند که دستگیر و به خانواده هایشان تحویل داده شده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا دریادار

      آن شاءالله آقابیایدجهان رااز سردرگمی و فلاکت نجات دهد

    • یه خوزستانی

      داعش کثیف ....نابود باید گردد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج