۳۸۱۹۳۰
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

میوه‌های قاچاق باید آتش بگیرد

با وجود این‌که در سال گذشته حساسیت مسوولان برای کشف و امحای میوه‌های قاچاق بیشتر شده، همچنان شاهد واردات رسمی و قاچاق انواع میوه‌هایی هستیم که به گفته رییس سازمان حفظ نباتات، هیچ مجوزی برای آنها صادر نشده و موارد اتفاق افتاده پیگیری می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: با وجود این‌که در سال گذشته حساسیت مسوولان برای کشف و امحای میوه‌های قاچاق بیشتر شده، همچنان شاهد واردات رسمی و قاچاق انواع میوه‌هایی هستیم که به گفته رییس سازمان حفظ نباتات، هیچ مجوزی برای آنها صادر نشده و موارد اتفاق افتاده پیگیری می‌شود.

از سال گذشته مسوولان دستگاه‌های مختلف دولتی برخورد با محصولات قاچاق به ویژه میوه و کشف و امحای آن را جدی‌تر دنبال کردند و کار به جایی رسید که مقام معظم رهبری اخیرا در نطقی در میان اعضای هیات دولت اعلام کردند که محصولات قاچاق مانند میوه باید جلوی چشم قاچاقچی آتش زده شود تا قاچاقچی دیگر به خود جرأت چنین تخلفی را ندهد.

در این میان دستگاه‌های متولی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت جهادکشاورزی و غیره در زمینه‌ برخورد با محصولات قاچاق جدی‌تر از گذشته شدند و به گفته محمدعلی باغستانی میبدی - رییس سازمان حفظ نباتات - هر روز با یکدیگر مکاتبه کرده و در این زمینه جلسات مشترکی برگزار می‌کنند.

اما میوه‌های خارجی قاچاق همچنان در بازار دیده می‌شود که مشخص نیست کدام یک از مرزهای رسمی و کدام یک از مبادی غیررسمی به کشور وارد شده است.

البته باغستانی میبدی در این باره گفت: گرچه در سال‌های گذشته قاچاق میوه از طریق کوله‌بری و حتی کندن میله‌های مرزی اتفاق می‌افتاد، اما با افزایش حساسیت رسانه‌ها و جامعه، دستگاه‌های متولی مانند گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و غیره جدی‌تر از گذشته شده‌اند و هر اتفاقی که در این زمینه بیفتد به سرعت رسانه‌ای می‌شود که این خود جای تبریک دارد.

وی افزود: بهترین عملکرد و برخورد در زمینه‌ی میوه‌های قاچاق این است که آن را به گفته مقام معظم رهبری آتش بزنید و وزارت جهادکشاورزی همواره به صورت مستمر و روزانه با دستگاه‌های متولی برای برخورد با قاچاق میوه در ارتباط است.

رییس سازمان حفظ نباتات همچنین در پاسخ به سوالی درباره‌ی این‌که چگونه میوه‌هایی مانند پاپایا و زیتون بدون مجوز به کشور وارد می‌شود، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی هیچ مجوزی برای این دو محصول صادر نکرده است و مشخص نیست که این محصولات چگونه از مبادی رسمی به کشور وارد شده است، اما پیگیری‌ها برای جلوگیری از تکرار این تخلف و ورود میوه‌های ممنوعه از مبادی رسمی از سوی وزارت جهاد کشاورزی ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      مردم دستشون به دهنشون نمیرسه نمیتونن دوکیلومیوه سره سفرشون ببرن بعد ایشون میوه های قاچاق و آتش بزنن که چی بشه؟بهترنیست بین افراد مستحق تقسیم بشه یا باقیمت خیلی پایین فروخته شه؟این همه میوه رو اتیش بزنین دیگه هیچکی قاچاق نمیکنه؟ راستش و میگن برن جلوی قاچاق مواد و بگیرن که روزی هزاران تن داره وارد کشور میشه.... یعنی مسئولین خبر قاچاق این همه تریاک ازافغانستان و ندارن که حالا مشکلشون میوه هستش؟ خداییش چاپ نکنی خیلی نامردی ادمین عزیز

    • بدون نام

      چرا اتش بزنن بدن دست نیازمند که امروزه اکثر نیازمندن با این قیمت ها درامدا

    • بدون نام

      به خدا شماها ... نعمت خدا رو میخوای اتیش بزنی؟؟؟ بده این همه نیازمند تو جامعه که نون شب ندارن بخورن! خودتون شکمتون سیره خبر از دل مردم ندارین.... لطفا نظرمو بزارید خیلی عصبانی ام.

    • بدون نام

      انوقت این اسراف نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اسراف یه بشقاب غذایی هست که مردم میریزن بیرون یا نونهای بی کیفیتی که از بس خمیره نمیشه خورد و اجبارا" بیرون میریزیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • شهروند

      سلام دوستان گل گفتید حالا کی هست گوش کنه حرف حق هم همیشه تلخه کلی از جوانان ما گرفتار مواد شدن. بعدا حرف از میوه میزنن که میوه هیچ ضرری هم نداره

    • بدون نام

      آخه بی وجدان چرا میوه را خراب میکنی؟؟
      بدین مردم نیازمند تا کیف کنن

    • بدون نام

      چه کاری بسوزونید کلیم پول سوخت بدید و یه ضرریم بکنید کلشونو لواشک کنید بدید مردم بخورن طعم تلخ روزگارشون کمتر بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج