جاباما
۳۸۲۷۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چگونه خوردن هیجانی را متوقف کنیم؟

حواس پرتی، در فرهنگ ما سرزنش بدی به دنبال دارد. این مورد با رفتارهای بدون تفکر و تعقل مانند: پیام دادن هنگام رانندگی یا رانندگی بدون توجه و تمرکز مرتبط است. اما حواس پرتی – زمانی‌که به معنی هدایت مجدد توجه در یک مسیر متمرکز و هدفمند باشد – می‌تواند یکی از بهترین اسلحه‌ها در مقابل خوردن هیجانی باشد.

وب‌سایت مجله علم ورزش: مشکل واقعی در خوردن هیجانی در آشپزخانه ما نیست بلکه در ذهن ما است. در این مطلب با استراتژی و روش‌های لازم در کتاب "۵۰ روش برای آرام شدن بدون غذا" از Susan Albers روانشناس کلینیک Cleveland برای غلبه بر وسوسه‌ و اشتیاق غذا خوردن آشنا شوید.

خوردن هیجانی را متوقف کنیم: یک لیست ۵ ×۵ بنویسید

حواس پرتی، در فرهنگ ما سرزنش بدی به دنبال دارد. این مورد با رفتارهای بدون تفکر و تعقل مانند: پیام دادن هنگام رانندگی یا رانندگی بدون توجه و تمرکز مرتبط است. اما حواس پرتی - زمانی‌که به معنی هدایت مجدد توجه در یک مسیر متمرکز و هدفمند باشد - می‌تواند یکی از بهترین اسلحه‌ها در مقابل خوردن هیجانی باشد.

چگونه خوردن هیجانی را متوقف کنیم؟

دکتر آلبرز در کتاب "بیشتر از ۵۰ روش" خود می‌نویسد: تمرکز می‌تواند افکار ضعیف در مورد خوردن غذاها را تغییر داده و به سریع و بدون توجه غذا خوردن غذا پایان می دهد. برای خودتان کار دیگری در نظر بگیرید تا انجام دهید یا روی آن متمرکز شوید. به خودتان زمان دهید تا در مورد غذاها و یا به هیجانی که باعث می‌شود به خوردن غذا جهت آرام شدن روی آورید فکر کنید.

این تمرینات را انجام دهید: یک تکه کاغذ بردارید و ۵ لیست سریع از ۵ آیتم بنویسید: به ۵ نفر که می توانید، زمانی که احساس نا امیدی، خشم، ناراحتی می‌کنید تماس بگیرید، ۵ راه جهت کسب آرامش (مثلاً دوش آب سرد و یا آب گرم) بگیرید،۵ مکان جهت آرام شدن (مثلاً ایوان یا تراس منزل شما)، ۵ مورد که در هنگام داشتن استرس می‌توانید به خود بگویید …. این لیست را روی یخچال و یا کابینت آشپزخانه بچسبانید. دفعات بعد که برای خوردن غذا جهت آرام کردن خود تحریک شدید به این لیست نگاه کنید و یکی از این ۲۵ مورد را انتخاب کرده و آن را برای ۵ دقیقه انجام دهید و مطمئن باشید که این مورد توجه کامل شما را جلب می‌کند.

قلمرو احساسات را در مقابل خود طرح ریزی کنید

گاهی اوقات در پایان تعطیلات هفتگی، با خود خلوت کنید و یک تکه کاغذ و خودکار بردارید و مسیر خود را برای هفته بعد طراحی کنید. بدون خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، یک نقشه سخت که شامل تمام ایستگاه‌های طراحی شده شما باشد( کار، جلسه اولیاء در مدرسه، قرار با دکتر، دیدن تئاتر با خانواده) و تا حد امکان مسیرهای انحرافی (رفتن به سوپرمارکت، دویدن در تفرجگاه) را طراحی و برنامه ریزی کنید.

سپس یک مورد را که نشان از خوردن هیجانی است را انتخاب کنید. طراحی و داشتن یک نقشه برای هفته که به طور شفاف رویدادهای مشکل ساز را شناسایی کرده باشد ممکن است به شما کمک کند تا از آن‌ها آگاه شوید. دکتر آلبرز می نویسد : از قبل برنامه ریزی کنید. اگر می‌دانید به دلیل استرس به خوردن تمایل دارید، برای مثال به منوهای رستوران‌ها نگاهی کرده و غذای خوشمزه‌ایی انتخاب کنید که انتخابی سالم باشد اما پرخوری نکنید.

درون بدن خود را خشک و تمیز کنید

همه می‌دانیم تنفس عمیق هنگام داشتن استرس نظر خوبی است، اما آن را به روش دیگری انجام دهید. دکتر آلبرز این روش جالب و دیدنی را پیشنهاد می‌کند: عمل دم را به شکل عمیق انجام دهید، سپس شکل یک شیشه پاک کن را تصورکنید ( بله، مانند همان چیزهایی که جهت پاک کردن شیشه ماشین و یا پنجره منزل استفاده می‌کنید) جایی در مقابل سر شما، سپس به شکلی که آن را تصور کنیدکه بدن‌تان را تمیز می‌کند و به آرامی تنفس را بیرون دهید. تمام نگرانی‌های خود را از سر تا پا با این کار پاک کنید و این کار را ۳ بار انجام دهید.

با خود مانند یک شخص سلطنتی صحبت کنید

خوردن هیجانی اغلب با انتقاد از خود همراه است، همراه با صدای درونی که با پیام‌های مسموم مانند: من بازنده هستم یا من هیچ کاری را درست انجام نمی‌دهم یا چه زمانی یاد خواهم گرفت با یاس و نا امیدی مقابله کنم می‌باشد که شما را مستقیماً به نزدیک‌ترین محل جهت خوردن غذا می‌برد.

چگونه خوردن هیجانی را متوقف کنیم؟

حتی اگر آ‌ن‌ها زودگذر باشند مانند باران اسیدی برای سلامتی شما مضر هستند که به تدریج باعث فرسودگی می شوند. زمان بعد که با چنین مواردی برخورد کردید به ذهن‌تان مراجعه کنید و به خودتان فاصله‌ای به وسیله تغییر به سوم شخص بدهید.

بدن خود را رها کنید

راه‌های مختلف بسیاری وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید بدن خود را تکان و تغییر دهید. یک تکه یخ بردارید و آب شدن آن را در بین انگشتان خود ببینید، به تکه‌ای از لیمو ترش یا گریپ فروت گاز بزنید، دستان خود را در زیر آب سرد یا آب گرم نگاه دارید، یکی از پاشنه‌های پای خود را بر کف زمین فرو کنید، روی صندلی بنشینید و دسته‌های آن را محکم بگیرید و رها کنید.

نگرانی‌های خود را پشت در قراردهید

بسیاری از ما عادت خوبی هنگام رسیدن به منزل نداریم، وسایل خود را روی زمین قرارداده و سریعاً به آشپزخانه می‌رویم تا احساسات و هیجانات خود را با کیک قهوه یا باقیمانده پیتزا آرام یا سرکوب کنیم. یک عادت جدید هنگام رسیدن به منزل ابداع کنیم: به محض اینکه به خانه رسیدیم کفش‌ها و متعلقات دیگر را کنار گذاشته و بلند بگویید (من مشکلات را اینجا می گذارم).

سپس عادت رفتن به آشپزخانه را با یک فعالیت بدون خوردن غذا که برای شما تفریح و لذت را به همراه دارد را مانند: نواختن موسیقی، به آغوش کشیدن حیوان خانگی، نگاه کردن منظره بیرون از پنجره و تحسین کردن آن را انجام دهید. این کار را هرروز در چند هفته انجام دهید تا با روش خود راه و رسم جدیدی را خلق کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج