۳۹۵۲۰۰
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مجلس اظهارات وزیرش را شنید؟

اشاره کوتاه وزیر ورزش به نقش رابطان در تعیین میزان دستمزد برخی بازیکنان در باشگاه استقلال و عقد قراردادهای خارج از عرف میان باشگاه استقلال و بازیکنان نکته غریبی در فوتبال ایران نیست و رسانه‌ها بارها به این مسائل اشاره کرده‌اند.

ایران ورزشی: اشاره کوتاه وزیر ورزش به نقش رابطان در تعیین میزان دستمزد برخی بازیکنان در باشگاه استقلال و عقد قراردادهای خارج از عرف میان باشگاه استقلال و بازیکنان نکته غریبی در فوتبال ایران نیست و رسانه‌ها بارها به این مسائل اشاره کرده‌اند. در واقع محمود گودرزی آشکارا از دلالی برخی افراد در ارتباط با باشگاه ها سخن گفته است که سال‌ها است به واسطه نزدیکی به باشگاه‌ها سود کلانی به جیب می زنند.

حال اگر این حق‌السهم بر اساس عرف باشد اشکالی به آن وارد نیست و فیفا نیز دست رابطان را باز گذاشته تا برپایه اصول و معیار خاصی حقوقی از کنار قراردادهای بازیکنان با باشگاه ها داشته باشند اما مساله وقتی حاد و غیرقابل تحمل می‌شود که می بینیم بازیکنی با دریافتی 150میلیون در فصل قبل، این فصل از استقلال مبلغی در حدود یک میلیارد تومان دریافت می‌کند. نه فقط در باشگاه استقلال که همواره در پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های بزرگ نظیر سپاهان، تراکتورسازی، مس کرمان، فولاد خوزستان و گاهی باشگاه پیکان شاهد چنین نابسامانی‌های مالی بوده‌ایم و بودجه‌های دولتی و غیردولتی به دلیل اهمال‌های مدیران از میان رفته است.

شاید اگر مجلس شورای اسلامی موضع رسیدگی به تخلفات در ورزش بخصوص فوتبال را جدی می‌گرفت و در این راه اراده و عزم جدی‌تری اعمال می‌شد هرگز کار به این نقطه نمی رسید که باشگاهی همچون استقلال که ۲۸ میلیارد تومان در یک فصل هزینه کرده و درسال های اخیر همواره گران‌ترین تیم‌ها را تشکیل داده هیچ جامی به دست نیاورد و ماحصل این همه هزینه نتایج ضعیفی باشد که هرگز هیچ حس رضایتمندی را میان عامه هواداران این تیم ایجاد نکند. بدون شک اگر این هزینه‌ها به نتیجه‌ای می‌رسید و باشگاه استقلال وضعیت مطلوبی داشت انتقادی به این هزینه‌های گزاف نبود اما استقلال نه جامی به دست آورده و نه توسعه‌ای در زیر ساخت‌ها داشته و در عوض میلیاردها تومان نیز هزینه کرده است که باید مشخص شود این مبالغ کجا و چگونه خرج شده و افرادی که محمود گودرزی از آنها سخن گفته چگونه به باشگاه‌ رسوخ کرده و توانسته‌اند نظر مدیران باشگاه استقلال را برای پرداخت‌های خارج از عرف جلب کنند.

اینکه وزیر ورزش با صراحت اعلام می‌کند وقتی به ارقام بالای فوتبال اعتراض کرده، آدم به مقابل وزارت ورزش فرستاده‌اند تا علیه وزیر شعار بدهند و رفتار کنند، خود نشانگر این است که منافع عده‌ای خاص به خطر افتاده و همان‌ها علیه وزیر موضع گرفته‌اند که اینها باید پیگیری شود.

اینکه خود مدیران بدون آگاهی و تحقیق از دریافتی‌های سال‌های اخیر این بازیکنان اقدام به عقد قراردادهای میلیاردی کرده‌اند خود گناهی نابخشودنی است اما افرادی که در این ماجرا نقش داشته‌اند باید از سوی مسوولان باشگاه استقلال معرفی شوند تا افکار عمومی بدانند که در این سال‌ها چه بلایی سر استقلال آمده و بودجه‌های دولتی در جیب چه کسانی رفته است. در سال‌های اخیر مجلس شورای اسلامی طرحی را در دستور کار خود داشت تا مقابل اسراف‌ها در حوزه ورزش و بخصوص فوتبال را بگیرد و ریشه دلالیسم و پرداختی های خارج از عرف را در فوتبال بخشکاند اما این طرح به طور جدی و کامل پیگیری نشد تا کار به جایی رسید که وزیر ورزش کشور دست به افشاگری بزند و بدون ملاحظه کاری در قبال افرادی که روزگاری زیرمجموعه خودش بوده‌اند، از تلف شدن بخشی از سرمایه‌های بیت‌المال بگوید.

انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی که خود صدای رسای مردم است در برابر این مطالبات کوتاه نیاید و انتقادهای وزیری که به آن رای اعتماد داده را به جد پیگیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج