۴۰۲۲۷۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

آیا هلیکوپتر آپاچی به پایان راه رسیده است؟

بر اساس گزارش نشریه FlightGlobal، ارتش آمریکا از این پس هلیکوپترهای آپاچی را خریداری نمی کند. در عوض، بودجه هنگفتی صرف توسعه پروژه (Future Vertical Lift(FVL خواهد شد، پروژه ای که هلیکوپتری جدید را برای سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد کرد.

وب سایت تک شات: بر اساس گزارش نشریه FlightGlobal، ارتش آمریکا از این پس هلیکوپترهای آپاچی را خریداری نمی کند. در عوض، بودجه هنگفتی صرف توسعه پروژه (Future Vertical Lift(FVL خواهد شد، پروژه ای که هلیکوپتری جدید را برای سال ۲۰۳۰ عرضه خواهد کرد.
آیا هلیکوپتر آپاچی به پایان راه رسیده است؟

هلیکوپتر آپاچی AH-۶۴ از سال ۱۹۸۴ به عنوان نخستین هلیکوپتر جنگنده وارد ارتش آمریکا شد. آپاچی از فناوری های پیشرفته ای شامل سیستم تعیین هدف TADS، دید شب تصویری حرارتی، مسلسل گردان ۳۰ میلیمتری، و موشک لیزری Hellfire برخوردار است.

آپاچی به عنوان یک ضد تانک برای میادین جنگ اروپای غربی طراحی شده و قادر است تا ۱۶ موشک هلفایر را با خود حمل کند. دو آپاچی برای نابودی ناوگانی از ۳۰ تانک روسی کفایت می کند.

اما در واقع ماموریت این آپاچی در حوزه ای دیگر است. این هلیکوپتر در سال ۱۹۸۹ در جنگ پاناما و در سال ۱۹۹۱ در جنگ خلیج فارس مورد استفاده قرار گرفت. آپاچی در جنگ عراق و افغاستان نیز حضور داشته است. آپاچی در ارتش ۱۲ کشور شامل آمریکا، بریتانیا و عربستان مورد استفاده قرار می گیرد.

آخرین نسخه از این هلیکوپتر، E-Model Guardian، از موتوری upright برخوردار است و می تواند اطلاعات را با نیروهای دوست به اشتراک بگذارد. همچنین خلبان می تواند از سیستم انتقال اطلاعات آن برای کنترل و فرماندهی نیروهای زمینی استفاد کند. ارتش آمریکا قصد دارد تعدادی AH-۶۴E خریداری کند، اما اکثریت هلیکوپترهای ارتش آپاچی هایی هستند که به Guardian استاندارد ارتقا خواهند یافت.

آپاچی که بیش از ۳۰ سال از عمر حضورش در ارتش امریکا می گذرد، خیلی بیش از حد انتظار پرواز کرده است. ارتش در نهایت تصمیم گرفته آپاچی را با پروژه FVL جایگزین کند. این مدل نیمه سنگین جایگزین UHY-۶۰ Blackhawk و AH-۶۴ خواهد شد. البته ارتش آمریکا ممکن است در آینده چند E-Model جدید خریداری کند که جایگزین هلیکوپترهایی خواهند شد که در طی عملیات به سختی صدمه دیده و یا سقوط کرده اند.

آیا هلیکوپتر آپاچی به پایان راه رسیده است؟

در همین حال، کمپانی سازنده آپاچی، بویینگ، با طراحی مدل جدیدی به نام F-Model سرگرم است. بخش عمده ای از فروش آپاچی به کشورهای دیگر تا مدتها پس از آغاز همکاری با ارتش آمریکا شکل نگرفت و بنابراین اگر در خصوص پروژه FVL هم وضع به همین منوال باشد، احتمالا خریداران خارجی تا سال ۲۰۴۰ به سراغ این پروژه نخواهند رفت و احتمالا مدل F آپاچی می تواند برگ برنده ای برای کمپانی بویینگ در بازار سایر کشورها باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج