جاباما
۴۰۸۷۳۵
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

کوچکی نژاد:

عزل فانی برای رهایی از افشای تخلفات جدید بود

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه عزل «فانی» راه حل دولت برای رهایی از پاسخگویی در برابر وضعیت فعلی آموزش‌وپرورش بود، گفت: در جلسه استیضاح اسناد جدیدتری در رابطه با تخلفات منتشر می‌شد.

خبرگزاری تسنیم: جبار کوچکی نژاد با اشاره به اینکه اگر فانی از آموزش‌وپرورش عزل نمی‌شد، هفته آینده باید در جلسه استیضاح مجلس حضور می‌یافت، اظهار کرد:‌ عزل فانی نشان داد که دولت قدرت پاسخگویی در برابر وضعیت فعلی وزارت آموزش‌وپرورش ندارد و کابینه با ضعف‌هایی همراه است.

وی افزود:‌ در روز یکشنبه ۲۵ مهر، تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با امضای ۲۰۰ نماینده مجلس مصوب شد و بنده اسنادی را در صحن علنی بازگو کردم که بخشی از آن مربوط به تخلفات مدیرعامل این صندوق بود که هم‌اکنون برکنار شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:‌ اسنادی به دست مجلس رسیده است که از تخلف در صندوق ذخیره فرهنگیان حکایت می‌کند؛ مدیر عامل سابق این صندوق، مدتی سرپرست بانک سرمایه بود که در این دوران خسارت سنگینی به بانک وارد شد.

کوچکی‌نژاد ادامه داد:‌ طبق اسناد رسیده به مجلس به طور قطع در جلسه استیضاح فانی بیشترین مباحث مطرح شده در رابطه با اقتصاد آموزش‌‌وپرورش می‌بود و با اسناد جدیدی که توسط مجلس منتشر می‌شد، استیضاح فانی قطعی بود اما دولت برای رهایی از پاسخگویی به فرهنگیان، تصمیم گرفت تا فانی را عزل کند.

وی با اشاره به اینکه اگر فانی عزل نمی‌شد، به طور قطع نمایندگان مجلس در جلسه استیضاح سؤالات بسیاری درخصوص تخلفات مالی صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح می‌کردند، افزود:‌ آموزش و پرورش جزو سالمترین دستگاه‌ها به لحاظ مالی بود و در این وزراتخانه فساد نداشتیم اما متأسفانه هم‌اکنون اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد و این باعث نگرانی فرهنگیان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان خاطر‌نشان کرد:‌ مجلس قوانین بسیاری را برای حمایت از آموزش‌وپرورش مصوب کرده اما این اعتبار از دولت اخذ نشده است،‌ این موضوع حکایت از قدرت چانه‌زنی پایین وزیر سابق یا بی‌تفاوتی دولت به آموزش‌ و پرورش دارد از سوی دیگر طبق برخی اسناد، فساد و تخلفاتی در بخش مدیریتی آموزش‌ و پرورش از جمله مجموعه پرورشی وجود دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه خبر از فسادهای گذشته اونا به چه سرانجامی رسید اقای کوچکی . فقط ملت رو سرکار گذاشتین

    • معلم بازنشسته

      بهترین وزیر آقایان نجفی و حاج بابایی
      بد ترین وزیر آقایان علی احمدی و فانی

    • بازنشسته

      چرافانی بازداشت نمیشه.؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج