۴۰۹۸۵۰
۱۰ نظر
۵۰۰۱
۱۰ نظر
۵۰۰۱
پ

بحث روز؛ وعده های اقتصادی روحانی چه شد؟

روحانی در رقابت های انتخاباتی جمله ای داشت که معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.اگر بخواهیم به همان صحبت آن روزهای رئیس دولت برگردیم، آیا با یک کاهش تورم آماری مواجهیم یا واقعی؟

برترین ها: مرکز آمار در گزارشی تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال جاری ۷.۹ درصد اعلام کرد.

دولت یازدهم از ابتدای کار، یکی از شعارهای اصلی خود را کاهش تورم ۴۰ درصدی اعلام کرده بود. پیشتر نوبخت (سخنگوی دولت) اعلام کرده بود که تورم بعد از ۲۵ سال تک رقمی شده، روحانی در رقابت های انتخاباتی جمله ای داشت که معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.اگر بخواهیم به همان صحبت آن روزهای رئیس دولت برگردیم، آیا با یک کاهش تورم آماری مواجهیم یا واقعی؟

روند نزولی نرخ تورم در ماه‌های اخیر پرسش‌های بسیاری مطرح می‌کند: نرخ تورمی که روندی نزولی در پیش گرفته است، آیا می‌تواند نشان‌دهنده بهبود وضعیت اقتصادی کشور باشد یا اینها به گفته برخی کارشناسان اقتصادی نشان‌دهنده عمیق‌ترشدن رکود اقتصادی و گسترش فقر است؟

این در حالی است که قیمت مواد خوراکی و مورد نیاز مردم در نیمه اول ۹۵ افزایش نسبی داشته و عموم مردم جامعه هنوز نمی توانند نیازهای اساسی خود را با فراغ بال تهیه کنند.این چه کاهش نرخی است که روی زندگی عموم مردم تاثیر ملموس نداشته؟ آیا باید به این آمارهای مثبت دلخوش باشیم؟ نظر شما چیست؟ در مورد این آمارها چه فکر می کنید؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی در رقابت های انتخاباتی جمله ای داشت که معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.

      خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      همش شعار داده هيچ كاري كه تو زندگي من يكي تاثير مثبت بذاره نكرده

    • بدون نام

      بهتر از اینه که صبح پاشی ببینی قیمت پنیر از دیروز بیشتر شده یا یه صف چند کیلومتری برا یخرید پودر رختشویی درست شده
      خلایق هر چه لایق

      پاسخ ها

      • آلا

        از خودت دفاع کن نه از سیاست مدارها ... بدبختی بعضی ها اینه که سیاسی کاری تو تک تک سلول هاشون جریان داره ... اگه خوب نیست بگو خوب نیست چرا آسمون ریسمون می بافی

    • بدون نام

      روحانی در رقابت های انتخاباتی جمله ای داشت که معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار.

      اینو خوب اومدی خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      كشتي آقاي روحاني همانند ترامپ در گل و لاي فرو خواهد نشست. تمام امتيازها براي خانواده هاي خاص دارد به هدر مي رود مردم عادي جايي در اين مملكت ندارند.

    • لیلا

      والا از هر کجای این مملکت یک صدا در میاد و هر کس ساز خودش ر می زنه. رئیس جمهور باید همه رو راضی کنه.. دست آخر اگر شد مردم رو..
      اگر این بودجه های میلیاردی که صرف امور دیگه می شه صرف کار و اشتغال و زیر ساخت ها شده بود تا به حال خیلی جلو بودیم.

    • بدون نام

      تورم 7.9 درصدی نوبرش دیگه

    • بدون نام

      تورم (به انگلیسی: Inflation) از نظر علم اقتصاد اشاره به افزایش سطح عمومی تولید پول، در آمدهای پولی و یا قیمت است. تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود.[۱] تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. هر چند بر پایه نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه می‌شود، اما، تمامی آنها به روند فزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها اشاره دارند. تورم (به انگلیسی: Inflation) از نظر علم اقتصاد اشاره به افزایش سطح عمومی تولید پول، در آمدهای پولی و یا قیمت است. تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود.[۱] تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. هر چند بر پایه نظریه‌های گوناگون، تعریف‌های متفاوتی از تورم ارائه می‌شود، اما، تمامی آنها به روند فزآینده و نامنظم افزایش در قیمت‌ها اشاره دارند.

      حالا تو خود بخوان این قصه را .............

    • محمد

      خب اون که ی تز انتخاباتی بوده مثل اینکه گفت من حقوق دانم سرهنگ نیستم اگه این روند ادامه پیدا کنه میشه امیدوار به بهود جیب مردم هم بود ولی با روندی که دولت قبل داشت وضع روز به روز بدتر میشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج