۴۱۰۴۸۰
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

یلدریم: پرچم ما را در بعشیقه نظاره کنید

نخست وزیر ترکیه گفت: کسانی که سعی دارند به گونه ای جلوه دهند که ما در سوریه و عراق مبتدی هستیم، به عملیات سپر فرات و بعشیقه توجه کنند. به پرچم ترکیه در آنجا نگاه کنند.

خبرآنلاین: نخست وزیر ترکیه گفت: کسانی که سعی دارند به گونه ای جلوه دهند که ما در سوریه و عراق مبتدی هستیم، به عملیات سپر فرات و بعشیقه توجه کنند. به پرچم ترکیه در آنجا نگاه کنند.

یلدریم امروز این سخنان را در حالی تکرار کرد که روز گذشته در یک برنامه زنده مشترک برنامه های تلویزیونی از عملیات آنکارا در ازاد سازی منطقه بعشیقه خبر داده بود.(اینجا) ضمن اینکه نیروهای پیشمرگه کرد بامداد امروز خبر از آزادی این منطقه در موصل دادند اما اشاره به حضور نیروهای ترک نکرده اند.

با این حال وب سایت های خبری نظیر العالم، دویچه وله، بی بی سی و اسپونتیک خبر از همکاری آنکارا با اقلیم کردستان عراق دادند و یادآور شدند که ترکیه با حملات توپخانه ای پایگاه بعشیقه را از لوث تروریست های داعش آزاد کرده است.

در همین حال بنعلی یلدریم نخست وزیر ترکیه صبح امروز در سخنرانی اختتامیه بیست پنجمین نشست مشورتی حزب عدالت و توسعه با به آزادی بعشیقه اشاره کرد و گفت آنهایی که ما را ناتوان قلمداد می کنند پرجم ما را در بعشیقه نظاره کنند. با توجه به اظهارات اخیر نخست وزیر ترکیه مقامات کردستان و دولت مرکزی بغداد هنوز واکنشی در خصوص حضورت ترکیه نشان نداده اند.

بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه اظهار داشت: توپخانه ترکیه مقرهای داعش در شهر بعشیقه در نزدیکی موصل در شمال عراق را بعد از درخواست نیروهای پیشمرگ کرد بمباران کرد.

ییلدیریم قبلا نیز گفته بود که جنگنده‌های ترکیه در عملیات هوایی ائتلاف شرکت کرده‌اند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز تاکید کرده بود که کشورش در عملیات موصل شرکت خواهد کرد.

سی ان ان ترک به نقل از ییلدیریم گزارش داد، نیروهای پیشمرگ برای آزادسازی منطقه بعشیقه در حال انجام عملیات هستند

از ما درخواست کمک کردند از این رو تانک‌های ما و سلاح‌های توپخانه‌ای ما به آنها کمک خواهند کرد.

آنکارا می‌گوید، حدود ۷۰۰ سرباز ترکیه‌ای نیروهای عراقی را در پایگاه بعشیقه برای جنگ با داعش آموزش داده‌اند.

این در حالی است که منابع کرد به شبکه المیادین گفتند: ما هیچ اطلاعی درباره بمباران توپخانه‌ای ترکیه در بعشیقه نداریم و احتمالا تحرک ارتش ترکیه به صورت انفرادی و به دلیل تهدیداتی است که مشاهده کرده است.

خبرگزاری دولتی آناتولی نوشته است: کسانی که سعی دارند به گونه ای جلوه دهند که ما در سوریه و عراق مبتدی هستیم، به عملیات سپر فرات و بعشیقه توجه کنند. به پرچم ترکیه در آنجا نگاه کنند. اگر مسئله، مسئله کشوری است ما اهمیتی برای آنچه دیگران می گویند قائل نیستیم. اگر این مبارزه چه در داخل و چه در خارج؛ چنانچه بر خلاف منافع ما پیش رود، ما برای مبارزه با تهدیداتی که کشور، ملت، وطن و تمامیت ارضی غیر قابل تجزیه ما را به خطر بیاندازد، نیازمند اجازه کسی نیستیم.

متاسفانه امروز در سرزمین های سابق عثمانی٬ اثری از آرامش دیده نمی شود، ولی نگران نباشید ما ۷۹ میلیون فرزند اصیل ترک و نوادگان عثمانی، صلح و برادری را در این منطقه تامین خواهیم کرد. کسی ما را نصیحت نکند٬ هیچ کس در این منطقه بدون در نظر گرفتن نقش ترکیه نمی تواند اقدامی انجام دهد. ما تمامی محاسبات به عمل آمده بدون در نظر گرفتن ترکیه را به هم می زنیم و زیر و رو می کنیم.

اصلا نگران نباشد٬ هیچ کسی و یا نیرویی نمی تواند وحدت مردم ما را از بین ببرد. هیچ کس موفق به تجزیه ترکیه نخواهد شد. ملت ما شکست نمی خورد و این وطن تجزیه نمی شود.

مردم این استان و شهر نیز همانند سراسر ترکیه در شب ۱۵ جولای پاسخ لازم و درس خوبی به گروه تروریستی فتو دادند. عزم راسخ شما مانع تحقق یافتن توطئه های خائنانه فتو شد. خدا از شما راضی باشد.

شما خواست خود را بگویید و ما نیز به مورد اجرا خواهیم گذاشت. وظیفه ما خدمت کردن است. نیروی ما از ملت ماست. خدمت به این ملت عبادت است. وقتی وارد این راه شدیم به خود گفتیم که زندگی انسانها را تامین بکن تا ادامه دولت ممکن شود. امپراتوری عثمانی٬ پدران و اجداد ما با لحاظ کردن این اصل سرپا ماندند و موفق به انتقال آرامش٬ عشق٬ صلح٬ برادری و همبستگی به سه قاره شدند. آنها در دین و زبان کسی دخالت نکردند و تنها با خود آرامش آوردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افرین با این سخنان زیبا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج