۴۱۱۸۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

انتشار اسناد جدید جاسوسی انگلیس از اینترنت

جاسوسان انگلیسی به یک شرکت نیوزیلندی برای جاسوسی از خطوط اینترنتی و خرید تجهیزات شنود غیرقانونی، پول پرداخت کرده‌اند.

وب سایت سایبربان: جاسوسان انگلیسی به یک شرکت نیوزیلندی برای جاسوسی از خطوط اینترنتی و خرید تجهیزات شنود غیرقانونی، پول پرداخت کرده‌اند.
انتشار اسناد جدید جاسوسی انگلیس از اینترنت

به گزارش واحد بین‌الملل سایبربان؛ تقریباً دیگر بر هیچ‌کسی، جاسوسی‌های انگلستان و گسترش دامنه نظارتی GCHQ بر خطوط مخابراتی و اینترنتی در یک سال منتهی به فرار اسنودن از آمریکا و افشاگری وی پوشیده نیست؛ اما به‌تازگی اسناد جدیدی در این رابطه منتشر شد که پرونده مذکور را وارد فاز جدیدی کرده است. تلویزیون نیوزیلند اخیراً اسنادی به دست آورده که حکایت از همکاری سازمان ارتباطات دولتی انگلیس با یک شرکت نیوزیلندی به نام ایندیس دارد.
ظاهراً در این قرارداد همکاری، این شرکت نیوزیلندی، حجم بالایی از اطلاعات را به GCHQ فروخته است. بر اساس اخبار و اطلاعات موجود، حدفاصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳، این شرکت نیوزیلندی، با در اختیار گذاشتن ابزار و فناوری خود در خدمت GCHQ، این نهاد امنیتی انگلیسی را برای رسیدن به هدفش یاری کرده است.

به ادعای تلویزیون نیوزیلند، بسیاری از مواردی که در قرارداد مخفی دو طرف اجرایی شد، فناوری‌های از پیش ساخته شده ایندیس (Endace) نبوده و بر اساس نیاز GCHQ، طراحی و ساخته شده است. این نکته نیز لازم به ذکر است که GCHQ، از مشتریان اصلی این شرکت نیوزیلندی نیست و محصولات نامتعارف جاسوسی شرکت مذکور، احتمالاً به شرکت‌های مخابراتی و دولتی بسیاری از جمله ورایزن ، ای تی اند تی و اسپرینت نیز فروخته شده است؛ موضوعی که تاکنون شرکت‌های مذکور از پذیرش آن‌ها سرباز زده‌اند. به عنوان مثال، بر اساس برخی اسناد، شرکت اسپرینت آمریکا، تجهیزاتی را بر اساس درخواست پلیس، برای شنود قانونی مکالمات از ایندیس، خریداری کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج