۴۱۱۹۲۱
۱۶ نظر
۵۰۰۴
۱۶ نظر
۵۰۰۴
پ

نوبخت: تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ که تغییر کند؟!

سخنگوی دولت در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر لزوم ترمیم کابینه در حوزه اقتصادی گفت: تیم اقتصادی دولت چه بد کرده‌ای داشته که جابه‌جا شوند؟

خبرگزاری فارس: محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه دولت در راه اندازی ۷۵۰۰ واحد تولیدی نیمه فعال و راکد در سال جاری اظهارداشت: از طریق ۲ مسیر پرداخت تسهیلات را به واحدهای تولیدی در پیش گرفته ایم که در وهله اول این تسهیلات از طریق ستاد رفع موانع تولید در استان ها به واحدها پرداخت شده که طبق آخرین گزارش ها از ابتدای سال جاری تا ۴ آبان ماه ۶ هزار و ۵۹۵ واحد از طریق این ستادهای رفع موانع تولید استانی و همچنین ۷ هزار و ۸۲ واحد تولیدی نیز به طور مستقیم از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

وی افزود: بنابراین در ابتدای سال جاری تا کنون ۱۳ هزار و ۶۷۷ واحد تولیدی به ارزش ۹ هزار و ۸۸۴ میلیارد تومان از بانک های مختلف تسهیلات دریافت کرده اند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در ۳ ماه نخست امسال ۷۵۰ هزار فرصت شغلی به طور خالص ایجاد شده است، تصریح کرد: ۱ میلیون ۲۵۰ هزار نفر وارد بازار کار شده بودند که از این تعداد ۷۵۰ هزار نفر توانستند شغل مورد نظر خود را بدست بیاورند.

نوبخت با اشاره به بودجه عمرانی ۳۷ هزار میلیارد تومانی مصوب در بودجه ۹۵ گفت: تا امروز ۱۴ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبارات طرح های عمرانی پرداخت شده و در روزهای آینده ۲۰ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای پرداخت به پیمانکاران پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که در مسئله ترمیم کابینه برخی معتقد بودند که با توجه به وجود مشکلات اقتصادی ترمیم در این زمینه لازم بیشتر احساس می شده و لازم بوده که نظر شما در این زمینه چیست؟ و آیا تیم اقتصادی دولت تا پایان بدون تغییر به کار خود ادامه می دهد؟
گفت: برخی ها نوشته بودند وزیر اقتصاد باید تغییر می کرد یا استیضاح می شد بنده سوالم این است که چرا باید این اتفاق بیافتد؟ چه بد کرده ای آنها دارند که باید آنها را در این فصل با نیروهای دیگری جا به جا کنیم؟

سخنگوی دولت ادامه داد: اقتصاد کشورمان توسط یک ستاد به ریاست آقای رئیس جمهور اداره می شود که هم وزرای اقتصادی و هم مشاورین اقتصادی آقای رئیس جمهور حضور دارند و در این جلسات همه مسائل باید مطرح شود تا با یک اجماع نظر بتوانیم انها را اجرایی کنیم.

نوبخت افزود: بنده سوالم از شما این است که آیا پاداش آن تیمی که توانسته نرخ تورم بالای ۴۰ درصد را الان به زیر ۸ درصد برساند و رشد منفی ۶.۸ را به ۴.۴ برساند، آیا باید این تیم را بپاشانیم؟ تیمی که منسجم، هماهنگ و هم‌فکر دارند عمل می کنند و آثار کارشان را هم دارید می بینید.

وی بیان کرد: در شرایطی که قیمت نفت پایین آمد و تا دی ماه سال گذشته هم که تحریم ها برداشته نشده بود، در این شرایطی که داشتیم این تیم اقتصادی توانست نرخ تورم را تقلیل دهد که در این ارتباط بنده از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی دفاع می کنم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره ارائه لایحه بودجه۹۶ اظهارداشت: پیش نویس لایحه بودجه ۹۶ تا ۷یا ۸ روز آینده به هیات وزیران ارائه خواهد شد، همچنین لایحه مورد نظر در موعد مقرر هم به مجلس تقدیم می شود.

نوبخت درباره پرداخت مطالبات گندم کاران گفت: بر اساس آخرین گزارشی که دریافت کرده ام تا الان ۱۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت شده و ۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالباتشان باقیمانده که با توجه به تدابیری که اندیشیده شده تامین اعتبار مورد نظر صورت گرفته و طی امروز و فردا پرداخت مابقی مطالبات و توزیع آن بین گندم کاران آغاز می شود و در نهایت و حداکثر یک هفته آینده تمامی مطالبات آنان به طور کامل پرداخت خواهد شد.

وی درباره پرداخت مطالبات بازنشستگان و پاداش فرهنگیان نیز اظهارداشت: مطالبات سال۹۳ بازنشستگان و پاداش فرهنگیان به طور کامل پرداخت شده و همچنین مطالبات سال ۹۴ آنها با ۵ هزار میلیارد تومانی که در بودجه در نظرگرفتیم ظرف یک ماه آینده پرداخت خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدبخت

      به خاطر اینکه هیچ کاری نکرده باید عوض شه جناب آقای ندارم و نداریم * و شما هروقت مصاحبه کردی پر از ناله زاری بوده شما باید خبر استخدام خبر بودجه خبر گردش صنعت را به ملت بدهید ولی تو این چند ساله هروقت شما رو دیدم یاد بدبختیام افتادم

    • بدون نام

      دقیقا چون هیچکاری نکرده کل دولت هیچکاری نکرده کل دولتها هیچ کاری نکردن

    • جعفرآقا

      جناب نوبخت خسته شده ایم
      اینقدراین ماه وآن ماه درخصوص پاداش بازنشستگان فرهنگی نموده ایدوآخرش هم خبری ازش نشده به حرفهایت امیدی نیست.مگردرحساب واریزشودوماهم آن رادریافت کنیم.
      حنایت دیگررنگ ندارد جناب نوبخت
      واگریک زمانی آقای روحانی رأی نیاوردندعامل شکست ایشان شما وآقای فانی بودی

    • فناشده

      جناب نوبخت ازاین زیادگفته ای
      یک ماه دیگرهم روی چهارده ماه انتظارپاداش کشیدن ما

    • بدون نام

      پاداش آن تیمی که توانسته نرخ تورم بالای 40 درصد را الان به زیر 8 درصد برساند...
      این حرف ها را شما دارید میزنید و واقعیت ندارد. کاهش تورم و افزایش قدرت خرید چیزی است که مردم ان را حس و لمس میکنند. شما در اوج گرانی ها با شعار کاهش های مدام کاهش تورم سعی در القا ذهنی این موضوع به ملت دارید

    • بدون نام

      آین آقا از عناصر اتاق بازرگانی و وابسته به سرمایه دارها است.

    • داوود

      آقا نوبخت شما یه کار مفید از دولت تو این چند سال نام ببرید فقط بلدین حرف بزنین ، هر چه کشور داشت دادین حالا هم که هیچی به دست نیاوردین

    • بدون نام

      چرا کاری کردن. متاسفانه داشتند کاغذ پاره ها را جمع و جور می کردن.

    • ایرانی

      ایشان سخنگوی دولت هستند و از دولت خودشان طرفداری می کنند
      ایشان طرفدار مردم نیستند
      ظاهر خوب و باطن خراب

    • بدون نام

      یه عده که قبلا به شکلی فاحش به دنبال تخریب دولت بودن الان پیشرفته تر شدن به جای مردم نظر میذارن و 1- توقعات را عجیب و غریب افزایش میدن 2- اعمال دولت را کوچیک میشمارن.
      یادمون نرفته اینها چند سال پیش میگفتن زیر فشار اقتصادی (آخ هم نگید که دشمن شاد نشه) یا اشکنه خوری و مقاومت را تجویز میکردن اما الان میان نظر میذارن که چرا تو این 3 سال و اندی وضعیت ما کن فیکون نشد! امر غیر ممکن را طلب میکنن.
      من وابستگی به روحانی ندارم اما یادمون نره در چه زمانی اونقدر گند فساد بالا اومد که خبر دزدی های میلیاردی برامون قبحش ریخت. این چیزا رو فراموش نکنیم هیچ وقت مواظب باشیم مفت و مجانی فریبمون ندن.

    • بدون نام

      راست میگه هیچ کاری نکرده که تغییر کنند وزرای اقتصادی دولت

    • مینا

      اقای نوبخت.خدای نکرده چندروز دیگه نیای بگی عذرخواهی میکنم نتونستیم پرداخت کنیم

    • بدون نام

      اعلام نرخ تورم سیاستی است که به دنبالش میزان افزایش سالانه حقوقها اعلا م میگردد که باید باتوجه به نرخ تورم تعیین گردد.لذا نرخ تورمی که از سوی سخنگو ی دولت اعلا م میگردد هیچ وقت جدی نیست.

    • امیر

      خوبه من یکی که خوشحالم .... تو اون هشت سال کذایی جز به به چه چه نشنیدیم ازشون. برا این جماعت البته همون محمود با دولت متورم(با تورم بالای شصت درصد) مناسب تر بوده لابد...

    • بدون نام

      اقای نوبخت ما را کردی بدبخت بس کن تو را خدا کم وعده الکی به مردم بدهید بس کن

    • وطندوست

      اولأ نرخ تورم همه اش کشکه پایین میگن که حقوقهارو با آن اضافه کنن. جناب نوبخت بدبختیم ما نرخ تورم رو ما میدونیم چفدهست. ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج