۴۱۲۳۵۶
۲۲ نظر
۵۰۱۰
۲۲ نظر
۵۰۱۰
پ

دلخوری تُرک ها از کاهش سفر گردشگران ایرانی

سفیر ترکیه در تهران از کاهش سفر ایرانی‌ها به این کشور خبر داد و درباره جبران خسارتی که به دنبال وقوع کودتای این کشور به شرکت‌های ایرانی وارد شد، گفت: قطعا این انتظارِ به جایی نیست که ضرر و زیانی که شرکت‌های گردشگری به خاطر تصمیمات مقام‌های ایرانی متحمل شده‌اند، توسط ترکیه جبران شود.

خبرگزاری ایسنا: سفیر ترکیه در تهران از کاهش سفر ایرانی‌ها به این کشور خبر داد و درباره جبران خسارتی که به دنبال وقوع کودتای این کشور به شرکت‌های ایرانی وارد شد، گفت: قطعا این انتظارِ به جایی نیست که ضرر و زیانی که شرکت‌های گردشگری به خاطر تصمیمات مقام‌های ایرانی متحمل شده‌اند، توسط ترکیه جبران شود.
«رضا هاکان‌تکین» در پاسخ به این سوال که آیا آماری در اختیار دارید که نشان دهد این ممنوعیت یک ماهه ترکیه را متضرر کرده است، گفت: میزان گردشگری که از ایران به ترکیه می‌آمد نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. طبیعی است برخی به خاطر شرایط‌شان سفر را کنسل کنند، ولی اصلی‌ترین دلیل این کاهش ممنوعیتی بود که از طرف ایران برای تورهایی که به ترکیه سفر می‌کنند، اعمال شد.

سفیر ترکیه در تهران ادامه داد: در سال ۲۰۱۵ حدود ۱.۷ میلیون گردشگر از ایران به ترکیه آمده بودند. این رقم یک سال قبلش ۱.۶ میلیون بود که این آمار نشان می‌دهد میزان گردشگران ایرانی که به ترکیه سفر می‌کردند رشد صعودی داشته است. از سوی دیگر با وجود این که هنوز سال ۲۰۱۶ به پایان نرسیده است و ما آمار قطعی نداریم، ولی تا همین مدت شاهد کاهش ۳۰ درصدی گردشگران ایرانی هستیم و این برای ما نگرانی‌هایی را ایجاد می‌کند. با این حال براین باوریم که تعاملات گردشگری تهران و آنکارا رو به جلو پیش می‌رود.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بررسی ضرر و زیان شرکت‌های گردشگری ایرانی در دستور کار ماست و خیلی مشکل جدی در رابطه با آن‌ها نداریم، افزود: ما می‌خواهیم نگاه‌مان به آینده باشد و صنعت گردشگری به طور متقابل در دو کشور گسترش یابد، چرا که دو کشور ظرفیت‌های بسیاری زیادی در زمینه گردشگری دارند و اگر ایران بتواند به شکل موثری خود را در ترکیه معرفی کند و زیرساخت‌های گردشگری خود را توسعه دهد، توریست بیشتری از ترکیه به این کشور خواهند آمد.

این دیپلمات تُرک با تاکید بر این که تنها جذب گردشگر از کشورهای دیگر مهم نیست، گفت: لازم است در زمینه گردشگری مانند احداث هتل و سایر زیرساخت‌های گردشگری سرمایه‌گذاری شود که خوشبختانه دو کشور در این بخش ظرفیت‌های بالایی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sam

      مردن هم شده جاذبه توریستی

    • علی

      من 2 بار به ترکیه رفتم یکیار برای کار یک بار به همراه خانواده تفریحی متاسفانه 2 تا مشکل وجود داره اولی اینکه ترکها ما ایرانی هارو خیلی وقت ها با اعراب اشتباه میگیرند و دومی که خیلی برای من مهم بود برخوردشون با ایرانیها بد بود و در هتلهایی که ایرانی ها اقامت داشتند اگر اتاق یا خوراک ها مشکی داشت و به رسپشن هتل میگفتیم و درخواستی داشتیم اصلا محل نمیگذاشتند به گفته ی یکی از مسافران که میگفت تا به حال 4 بار به ترکیه برای تفریح آمده در سالهای اخیر برخورد با ایرانیها بد شده یه نکته خیلی خیلی جالب که در هر دو سفر داشتم این بود که به محض اینکه ترکها میفهمیدند ایرانی هستم مدام نیگفتند احمدی نژاد احمدی نژاد همه ایرانیها رو با احمدی نژاد میشناسند دیگه این خوبه یا بده من نمیدونم

      پاسخ ها

      • خودم

        والا من که عید رفتم خیلی رفتارشون خوب بود وقتی در مورد اتاقمون اعتراض کردیم سریع اتاق مارو عوض کردن خیلی هم احترام میذاشتن این درست نیست که با دو بار سفر اینطوری قضاوت کنید تازه وقتی هم میفهمیدن ایرانی هستیم خیلی هم خوششون میومد و کمکمون میکردن من دوبار به ترکیه سفر کردم هر دوبار هم رفتارشون خوب بود من کاری به سیاست و دولت مردان ندارم ولی صحیح نیست همه مسائل را باهم قاطی کنیم
        مرسی دوست عزیز

    • سعید

      من به عنوان یه ایرانی برای خودم اینو حماقت محض میدونم که پولمو بریزم تو شکم این ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین

      • خودم

        راست میگی بریز تو شکم اختلاص چی ها ...

    • ایرانی

      حقشونه
      باید 100 درصد کاهش پیدا کنه
      به امید ورشکستگی ترکیه ای ها تا دیگه اینقدر پررو بازی در نیارن

    • سلیمانی

      بخدا قسم من امسال رفتم لبنان اینقدر خوش گذشت که بعد دو ماه دوباره از طریق پرواز مستقیم تهران بیروت رفتم لبنان، واقعا بهشت هست و مردمان خوب و با فرهنگ داره،من پولمو نمیدم به ترکیه داعش پرور که حامی داعش هست و ضد ایران

    • بدون نام

      ای کاش سفر به ترکیه تحریم بشه.چون واقعا به نفعه کشور و گردشگر نیست

    • بدون نام

      درود بر ترکیه

    • بدون نام

      ترکیه کشوری است که زیر ساختاش برای توریست کاملا مهیاست .واگر ما بدانیم که باید چگونه رفتار کنیم آنها هم درست رفتار میکنن.نه اینکه در هتل ۵ستاره پیاز داغ با دمی گوجه درست کنن و انتظار احترام داشته باشن.ما هنوز نمیدونیم که چطور باید به قوانین کشور هایی که مسافرت میکنیم احترام بگذاریم.

    • ESSI

      از همه لحاظ بهتره و تركيه را دوست دارم

    • بدون نام

      باز یه عده پانترک اومدن اینجا.اههههه

    • بدون نام

      یکی از دوستان وطن فروش با یک اکانت چند پیام مضحک گذاشته.لا اقل خلاقیت داشته باش برادره من

    • بدون نام

      هر چی می خواهید بگید بگید ایران خیلی مونده به ترکیه برسه

    • بدون نام

      واقعا متاسفم

    • بدون نام

      من تا به حال دوبار به ترکیه سفر کردم و به خدا قسم لحظه شماری میکنم عید نوروز و یا کریسمس برسه دوباره برم .

    • علی

      ترکیه واقعا کشور زیباییهاست.اگه برخورد ترکها با ایرانیها بده چرا هزاران ایرانی در شهرهای مختلف ترکیه وجود داره ؟همشون یا خونه خریدن ویا اجاره کردن.و به خوبی و خوشی اونجا زندگی میکنن .

    • بدون نام

      بایدم از ترکیه بدتون بیاد چون صد سال دیگه هم به گرد پای ترکیه نمیرسین.درکتون میکنم عقده هاتون رو اینجا خالی کنین.اگه ترکیه کشور خوبی نیس چرا سالی دو سه بار میری عزیزم !

    • خودم

      به جای اینکه این قدر در مورد تریکه بد بگیم بریم ببینیم چیکار کرده که اینقد توریست جذب میکنه ما هم همون کارو بکیم متأسفانه ما ایرانی ها عادت داریم وقتی ببینیم کسی پیشرفت داره بگیم .... به جای قضاوت نا درست حالا در مورد هر کشوری نه فقط ترکیه بهتر ببینیم چیکار کردن که ما ترجیح میدیم این همه هزینه کنیم بریم اونجا پولامونو خرج کنیم

    • خوزستان

      داعش پرور و نوکری امریکا و ترویج فساد سیاست جذب توریست در ترکیه داعش پرور و ....است

    • بدون نام

      ...
      فعلا که ما داریم پولامونو برای تفریح میریزیم تو جیب ترکهای ترکیه و اعراب دبی ،ای کاش راه دیگه ای داشتیم ولی چه سود ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج