جاباما
۴۲۰۵۳۸
۳۰ نظر
۵۰۰۲
۳۰ نظر
۵۰۰۲
پ

نخستین واکنش رسمی ایران به پیروزی «ترامپ»

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در رومانی به سر می‌برد با اعلام نظر خود درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: ما در امور داخلی دیگر کشور ها دخالت نمی‌کنیم. این انتخاب مردم آمریکاست؛ اما هر کس رئیس‌جمهور آمریکا باشد باید واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و با آن با واقع‌گرایی مواجه شود.

برترین ها: پیروزی ترامپ به عنوان یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای در انتخابات آمریکا با واکنش رسمی مقامات کشورمان همراه شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در رومانی به سر می‌برد با اعلام نظر خود درباره نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: ما در امور داخلی دیگر کشور ها دخالت نمی‌کنیم. این انتخاب مردم آمریکاست؛ اما هر کس رئیس‌جمهور آمریکا باشد باید واقعیات جهان و منطقه ما را به درستی بشناسد و با آن با واقع‌گرایی مواجه شود.

وی ادامه داد: ایران و آمریکا روابط سیاسی ندارند، اما آن چه آمریکا به عنوان یک تعهد بین المللی چند جانبه در برجام پذیرفته است را باید اجرا کند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم نتیجه انتخابات آمریکا را نشانگر سرخوردگی و بی‌اعتمادی اکثریت جامعه به ساختار و رویه‌های جاری در این کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که این انتخابات باعث بازبینی در سیاست‌های واشنگتن مبتنی بر سلطه‌جویی، جنگ و خونریزی در سایر کشورها شود.

شمخانی با بی تاثیر عنوان کردن نتیجه انتخابات آمریکا بر سیاست‌ها و اقدامات کشورمان در ابعاد سیاسی، اقتصادی و امنیتی اظهار داشت: اصولا مشی مستقل و رفتار هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای منطقه در هیچ مقطع زمانی متاثر از تغییر حاکمیت در دیگر کشورها نبوده و سیاست نه شرقی و نه غربی کشورمان با پشتوانه حمایت مردمی و اتکا به ظرفیت‌های داخلی، مسیر روشن خود را بر اساس حکمت، عزت و مصلحت طی خواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان هم در واکنش به نتایج انتخابات آمریکا با بیان اینکه مردم ایران از سیاست‌های گذشته دولتمردان آمریکا تجربیات تلخی داشته و دارند، گفت: آنچه برای آنها مهم، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی است، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست.

بهرام قاسمی اظهار داشت: آنچه برای ایران و مردم آن مهم، قابل اعتنا و ملاک در ارزیابی آنها خواهد بود، عملکرد و سیاست‌های اجرایی دولت آینده آمریکاست که از مواضع و اظهارات تبلیغاتی انتخاباتی ایشان در دوران رقابت‌های انتخابات از اهمیت بیشتری می‌تواند برخوردار ‌باشد.

وی سیاست‌های دولت‌های گذشته آمریکا و مداخلات در امور کشورهای منطقه را عامل اصلی تشدید خشونت‌، افراط گرایی و تشدید و تحریک احساسات مردم مسلمان منطقه دانست و افزود: شرایط ناپایدار و بی‌ثباتی کنونی در منطقه استراتژیک خاورمیانه، خلیج فارس، خلیج عدن و دریای سرخ و تهدیدهای ناشی از ترویج خشونت و افراطی ‌گری و گسترش تفکرات منحط و خطرناک و تروریستی انواع گروه ها مانند داعش که جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با آن قرار دارد، همگی گویای لزوم بازنگری و باز اندیشی جدی در سیاست منطقه‌ای آمریکاست.

کمالوندی، سخنگو و معاون امور حقوقی، بین‌الملل و پارلمانی سازمان انرژی اتمی کشورمان، با اشاره به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که ایران آماده هرگونه تحول است.

وی با بیان اینکه ایران تلاش می‌کند اجرای برجام را ادامه دهد تصریح کرد که ایران طرح‌های طولانی‌مدتی دارد.

ترامپ که امروز به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا وارد کاخ سفید شد به عنوان یکی از مخالفان سرسخت توافق هسته ای ایران در نشست های انتخاباتی خود پاره کردن برجام را به عنوان یکی از اولویت های کاری خود نام برده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه..
      روابط بهتر نخواستیم برادر،خدا کنه روابط خیلی بدتر نشه.

    • علی خاسر

      سیاست ایجاب میکردبجای جبهه گیری ماهم تبریک میگفتیم،چون مدعی گفتمان تمدنها بوده وهستیم،اگرچه دشمنی امریکا باایران تمامی ندارد اما دربعضی مواقع لازم است به دشمن نزدیک شد وانها راتحت تاثیرقردادتاواکنش انها موردارزیابی قراربگیرد.

    • بدون نام

      اگر خودمان به خودمان دلمان نسوزد دل دیگران برایمان نخواهد سوخت.

    • مهدی عباسی

      ایرانی خیالت راحت باشه از ترامپ گنده ترش بیاد هیچ .... پس خیالت راحت باشه که ما یک رهبر مقتدری داریم که مثل کوه پشت ملت بزرگ ایران وایساده زنده باد ایران وایرانی

    • بدون نام

      میگن بعضی ها برجام رو بردن زیر پتو دارن گریه میکنن خخخخخخخخ

    • بدون نام

      برای جنگی سخت با دجال اکبر اماده باشید نیروی دریایی در منطقه جنوب کشور را تقویت کنید علاوه بر اینکه نیروی هوایی ونیروهای مسلح در مرزها می بایستی تقویت شوند لذا دریای جنوب برای ورود ناوهای امریکایی برای ورود به خلیج فارس گزینه اصلی امریکاست مراقبت کامل از مرزهای ابی بیش از پیش لازم است

    • بدون نام

      ما مردم فهیم ایران اسلامی به هیچ عنوان به شیطان بزرگ اعتماد نداریم هدف امریکا نفوذ در ایران است اما ما مردم فهیم همیشه در صحنه هستیم و به امریکا و متحدانش اجازه مجال نمیدهیم...مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      ما ک عاشق جنگیم جد و ابادشونو درمیاریم پرویی کنن مثه دفه پیش ک کماندوهاشون .. از ترس

      پاسخ ها

      • بهناز

        هیچ کس جنگ و دوس نداره ولی اگه خیلی دوس داری بجنگی کسی جلوتو نگرفته بدو برو عراق بدووووووووووووووووو

    • جعفر

      آمریکا در مورد ایران همیشه گرگ بوده و خواهد بود ما باید فقط به خودمان تکیه کنیم و بس

    • محمد رضا بختیار

      آقای قاسمی عزیز من بی سوادم می خوام بدونم اگه بین ما و امریکا اعتماد نیست پس سرمایه گذاری های ایران در بورس و بانک های امریکایی به چه واسطه ای هست

    • بدون نام

      به نظرمن بهتره پیام تبریک روبرای آقای ترامپ بفرستیدچون باکسی شوخی نداره فکرنکنیداینم مثل اوباماست

    • حسین

      ایرانی سربلند باشی

    • مژگان

      یه جوری ژست میگیرن و میگن پیروزی ترامپ رو ما اثر نداره که انگار یادشون رفته به خاطر همین تاثیرات رفتن پای مذاکرات!

      الان انتخابات ما یکی مثل احمدی نژاد رو کم داره تا جنگ جهانی سوم رو ببینیم

    • بدون نام

      به نظر میرسه ترامپ صادقانه تر از هیلاری صحبت میکنه وباید در اتی منتظر رویدادها شد اونوقت بهتر میشه قضاوت کرد.

    • چالوسی

      از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر '

    • چالوسی

      ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند

    • ناشناس

      جامعه مسلمان باید در سیاست کلان زیرک باشد با یک پیام تبریک هم نظر جامعه جهانی تحت شعاع قرار میگیره هم.ترامپ و دورادور حواسمون به شیطنتهاشون هم باشه.

    • علی رجایی

      نظرهمه کاربران عزیزچه مثبت وچه منفی قابل احترام است چون هرکس نظرشخصی خودش را میدهد اماایابهترنبودکه بجای پیش داوری وقصاص قبل ازجنایت کشورماهم مثل تمام کشورهای دیگرتمدن وفرهنگ. تعامل بادنیای خارج تبریک بگویدگیریم که ماروابط سیاسی هیچوقت باامریکا بر قرارنکنیم ایا این جبهه گیریهادرشروع تشکیل دولت جدیددرکشوردیگرباعث نمیشودکه ان کشورهم مجبورباشددرمقابل ماجبهه گیری کندپس دراینصورت ازماست که برماست بعضی هافکر میکنند که بین دوکشور مسابقه کشتی برگذار میشود که یکی میگویدلنگش میکنیم دیگری کمرش رابخاک میبریم وغیره ولی اینطور نیست بایددرفکر تمدن.فرهنگ .اقتصاد .اجتماع .استقلال وهمزیستی مسالمت امیز بودنه زیرسوال بردن همه اینها من الله التوفیق

    • بدون نام

      اگر احمدی نژاد هم مثل ترامپ رییس جمهور ایران بشه هیچ خطری جهان رو تهدید نمیکنه..چون منفی در منفی میشه مثبت.

    • درويش

      اینا اگه جنگ بشه اولین نفر فرار میکنن،چیزی از تامل وفرهنگ و تمدن سرشون نمیشه،فقط میگن آمریکا بکشیم ،درصورتی که مردم اونجا دارن زندگی میکنن،دولتشون این حرفها میزنن،ولی توی ایران دولتی ها درحال. دزدی وزندگی کردنن،مردم بقیه کارا و سختی هارو ميکشن،چه برجام باشه چه نباشه ،واسي اونا فرقی نمی کنه چون پولداران،جنگم بشه فرار کردن،

    • وطندوس

      تمدن ایران میگه باید تبریک میگفتید!! انها در مراسمات وعیدنوروز به ما تبریک گفتند.!!!!!!

    • بی نام

      بدبخت شدیم رفت

    • درویش

      ادب حکم میکنه که اول تبریک بگوییم و بعد ...

    • وطندوس

      درویش جان گل گفتی،. ی ادم عاقل و منطقی میاد سبک وسنگین میکنه تا ببینه انجا چه خبره و اینجا چه خبره!!! بخداقسم همینا که ازطرف مردم حرف میزنن. بچه هاشون پولها وسرمایهایی که توی امریکا گذاشته اند و به وقت خطر میرن انجا دوباره میشن مخالف ایران ومردم رنجور وغارت شده اش من وشما که راهی نداریم باید له بشیم ونابود انا که غمی ندارن!! ....

    • بدون نام

      تبریک میگیم به مردم امریکا....

    • محترمی

      با سلام ، پیروزی ترامپ قطعا به نفع ایران است حداقل اینکه روحانی دیگر انتخاب نخواهد شد. ترامپ در مقابل ساختار آمریکا ایستاده است و این به نفع ایران است. البته به سیاستمداران بی سیاست که پیروزی کلینتون را پیش بینی می کردنند . لکن تحلیل مقام معظم رهبری مد ظله العالی را تحسین شایسته است . برجامیان را در یابید از دست رفته اند.

    • بدون نام

      سیاست های دولت امریکا چه با کلینتون چه با ترامپ فرقی نمی کنه همیشه با تهدید وارعاب ایران همراه بوده تا در لوای آن به فروش تسلیحات به کشور های عربی و مخالف ایران در قالب پروژه ایران هراسی هر روز ثروتمند تر شود و به غارت منابع کشورهای اسلامی که اکثرا دارای سران نالایق هستند و فقط منافع شخصی خود و در قدرت باقی ماندن به هر قیمتی را می خواهند مشغول است بجای تفسیر مواضع رئیس جمهور جدید و اینکه به او تبریک با مرگ حواله شود با ید هوشمندانه عمل کرد

    • بدون نام

      خدا خودش کمک کنه.چرا یه سرمایه دارو آوردن. رئیس جمهور،بدون سابقه سیاسی.چکار باهاش دارن!!؟؟
      دست های پشت پرده ایالات متحده ،چه خوابی دیدن!؟؟؟

    • غریبه

      واقعا متاسفم برای ملتی که فکر می کنن دشمنانشون خارج از مرزهای کشور هستند

      این شلوغ بازیا و تحریم و تهدیدها را بلند می کنن تا راحت تر اختلاس کنن
      ..........
      لطفا کمی تعقل کنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج