جاباما
۴۳۵۹۱۲
۵۷ نظر
۵۰۰۷
۵۷ نظر
۵۰۰۷
پ

بازی با آبروی گردشگری ایران در فرودگاه شیراز!

«گرانترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ ۳ کاپوچینو + ۲ همبرگر + ۱ هات‌داگ؛ ۲.۷ میلیون ریال! »

خبرگزاری ایسنا: «گرانترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ ۳ کاپوچینو + ۲ همبرگر + ۱ هات‌داگ؛ ۲.۷ میلیون ریال! »

هر مسافری که قدم به فرودگاه شیراز می‌گذارد، اگر برای خرید دست به جیب شده باشد، نقره داغ هم شده است. گران‌فروشی‌ها در این فرودگاه بین‌المللی که در این زمینه شُهره است، آنقدر ادامه یافت تا بالاخره صدایِ اعتراض گردشگران خارجی را هم درآورد.

گزارش گران‌فروشی‌های غرفه‌های داخلی این فرودگاه بارها توسط راهنمایان تور به گوش مقامات رسیده بود؛ با این‌که یک‌بار با خاطیان برخورد شده، اما روندِ قدیمی تاکنون ادامه داشته است.
بازی با آبروی گردشگری ایران در فرودگاه شیراز!

روز گذشته تعدادی گردشگر خارجی وقتی برای خریدن سه فنجان کاپوچینو، دو همبرگر و یک هات‌داگ مجبور شدند ۲۷۰ هزار تومان بدهند، اعتراض خود را به فضای مجازی کشاندند و این متن را به اشتراک گذاشتند که «گران‌ترین وعده غذایی ما در ایران در فرودگاه بین‌المللی شیراز بود، ما سفارش کاپوچینو دادیم، اما خارج از سفارشِ ما، کیک و ژله هم آوردند؛ ۳ کاپوچینو + ۲ برگر + ۱ هات داگ؛ ۲.۷ میلیون ریال! »

به سبب این اعتراض که به اطلاع مقامات استان فارس نیز رسید و برگی به گزارش‌های گران‌فروشی غرفه‌های فرودگاه شیراز اضافه کرد، ماموران تعزیرات حکومتی عکس‌العمل جدی نشان دادند و این غرفه‌ی گران‌فروش را به پرداخت ۳۴ میلیون تومان جریمه محکوم کردند و قرار شد ۱۹۳ هزار تومان مبلغ اضافه دریافت شده از گردشگران خارجی نیز به آنها بازگردانده شود.

امیر سبوکی - رییس هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان ایران و جهانگردی استان فارس - که پیگیر این ماجرا بود در این‌باره به ایسنا گفت: متاسفانه اخیرا گزارش‌هایی از فرودگاه بین‌المللی شیراز مبنی بر گران‌فروشی در غرفه‌های این محل و به تبع آن نارضایتی گردشگران داخلی و خارجی دریافت شده بود که با نهادها و مقامات مسؤول در میان گذاشته شد و آن‌ها نیز صبح امروز (دوشنبه) عکس‌العمل نشان دادند و با آن غرفه‌ی گران‌فروش برخورد جدی کردند.

وی با اشاره به این‌که در گذشته نیز برخوردهایی با گران‌فروشی‌ها در فرودگاه بین‌المللی شیراز شده بود، در پاسخ به این پرسش که با توجه به متوقف نشدن گران‌فروشی‌ها پس از برخورد اول، چه تضمینی ایجاد شد تا رجعت به حالت قبل اتفاق نیافتد؟ اظهار کرد: یکی از مشکلات این فرودگاه، درج نشدن قیمت روی محصولات بود که خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده قرار شد قیمت‌گذاری‌ها به زبان فارسی و انگلیسی صورت گیرد و امیدوارم با این تدبیر شاهد تکرار گران‌فروشی‌های سابق نباشیم.

او درباره این‌که مبلغ اضافه قرار است چگونه به دست گردشگر برسد وقتی آن‌ها ایران را ترک کرده‌اند، اظهار کرد:‌ البته که این اقدامی برای مقابله با فرد خاطی بود، اما قرار شد با پیگیری آژانسی که مسافران از آن طریق به ایران سفر کرده بودند، این مبلغ به آن‌ها بازگردانده شود.

علاوه‌بر فرودگاه شیراز، قیمت‌های نجومی که غرفه‌های مستقر در نقش رستم و تخت جمشید در استان فارس به گردشگران خارجی ارائه می‌کنند نیز اعتراض آن‌ها و راهنمایان تورها را برانگیخته که بنابر اظهارات آن‌ها، روند گران‌فروشی در آن اماکن بدون ممانعت کماکان ادامه دارد.

به نظر می‌رسد با افزایش حضور گردشگران خارجی در کشور، فرصت بیشتری برای بخش‌های خدماتی - از سرویس‌های حمل‌ونقل فرودگاهی و درون شهری تا رستوران‌ها و هتل‌ها - پیش آمده تا بعضا به شکل غیرمنصفانه‌ای، نرخ‌ها را برای گردشگران خارجی افزایش داده و موجب ایجاد ذهنیت منفی در آنها شوند.

هرچند مطمئنا آنها پیش از سفر به ایران با جست‌وجویی ساده در اینترنت، از میانگین قیمت‌ها در مدت حضور در ایران اطلاع پیدا می‌کنند و اتفاقات "به ظاهر ساده‌ای" مانند آنچه در فرودگاه شیراز اتفاق افتاده، آنها را وادار به واکنش و تبلیغ منفی برای ایران می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حتما باید خارجیها اعتراض کنند تا ترتیب اثر داده بشه؟ شرم آوره. یه ظرف ریز فالوده بیست هزار تومان. یه لیوان نسترن، بیست هزار تومان. البته ما هم طی یک حرکت اعتراضی نخریدیم!! ولی واقعا این مسئولین ما برای همه ننه هستند واسه خودمون، زن بابا.

    • بدون نام

      اگر این فرودگاه یک مدیر متعهد داشت این آبروریزی و حرام خواری به وجود نمی آمد ، این آقای رییس فرودگاه برای مردم که دلش نسوخته ، خودش حقوق چند میلیونی می گیرد و به خودش زحمت نمی ده که ببینه در حیطه مدیریتی ! او اصلا چه خبر است ، مطمئن باشید که هیچ کس هم او را بازخواست نخواهدکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم این قیمت ها در برابر حقوقی که ایشون دریافت میکنن چیزی نیست که بخواد بیاد تذکر بده ، اون چه میفهمه گرون بودن یعنی چی؟

    • وطن دوست

      همین انهای هستند ابروی ایران را میبرن ما ایرانیها مهمان پرستیم

    • نوری

      ما عادت داریم گران بخریم و چیزی نپرسیم ما عادت داریم یارانه ثابت بماند و آب برق و گاز گران شود اما خارجی ها نمی فهمند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یارانه چیه؟؟؟
        تویی که داری خودت را با خارجی ها مقایسه میکنی میدونی که اونها یارانه نمیگیرند و پول آب و برق و گاز چقدر در اونجا بالاست؟
        راست میگی خارجی ها نمیفهمند که میتونن بخاری و شوفاژ رو اونقدر زیاد کنند که توو زمستون با لباس تابستونی باشند و وقتی گرمشون شد پنجره باز کنن!!!! ولی ما عادت داریم

    • بدون نام

      یعنی انصافا خاک........با این گرانفروشیشون،آبروی کل ایران رو دارن میبرن.....

      پاسخ ها

      • سیامک

        مگه آبرویی هم برای ایران مانده؟

    • بدون نام

      واقعا درسته
      ما دو تا قهوه سفارش دادیم، خودشون کیک هم اوردن، بعدش هم 48 تومن ازمون گرفتن

    • بدون نام

      اینا دیگه گندشو دروردن پارسال تو فرودگاه شیراز هواپیما تاخیر داشت پسرم ایراد پاپ کرن گرفت یک لیوان پاپ کرن500تومنی رو ده هزار تومن کردن تو پاچم

    • قاسم

      آخه آدمهای ناحسابی کدوم کارتون درمقابله با تخلفات وبی قانونیها درسته که این یکی درست باشه. البته اگه به نفع جیب خودتون باشه سریعا اقدا میکنیدواجازه نمیدید ریالی ضرر بهتون برسه ولی درمورد مردم بیچاره بی خیالید.خوب حالا این 34میلیون تومان جریمه باید به جیب مردمی که ضرر گرونفروشی رومتحمل شدندبره یا میره توجیب دولت کریمه؟!!!! "سانسورچی هرجاش ناحقه حذف کن مدیونی"

    • بدون نام

      هرجا باید آبروی ایران بره بی انصافای دزد چطور۱۹۳هزاراضافی گرفتین خیرنبینید

    • محمد

      بنده تو شهر خودم یک کاپ قهوه میخریدم 1500 تومن ولی همین کاپ را تو فرودگاه شیراز بهم دادن ده هزار تومن. به نظرم چون فرودگاه بود و با کلاس باید گران فروشی کنن

    • بدون نام

      خارجی ها هم احمق اند که میان ایران.. والله بيابون های بنگلادش هم شرف داره به ما

    • بدون نام

      چون انها خارجی بودند بر ای خود شیرینی گران فروش راجریمه وماباقی پول پس گرفتند پس ما چی مغازه دارها میوه فروشها بازار گوشت مرغ برنج روغن به هر حال هر قیمتی که دلشان میخواهد با ما حساب میکنند وهیچ کسی هم نیست یه کدو را تو سر ما بزند جریمه بستن محل پیشکش اخه ما که صاحب نداریم ولی خارجی ها زور شان به همه میرسد ای خدا اینجا ایران است شهر بی در وپیکر

    • سیاوش

      خودکار بیک!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله دقییییییییییقا

    • بدون نام

      تواین مملکت هرکی خرخودشومیرونه یکی برای خودش حقوق چندملیونی برمیداره یکی اختلاس چندملیاردی میکنه ولی تابحال کدومشون بسزای اعمالشون رسیدن دلت خوشه

    • بدون نام

      تا اونها باشن دیگه پاشون و نذارن ایران .............

    • بدون نام

      کاش به همین سرعت اختلاسگران رو دستگیر میکردن

    • بدون نام

      در همه فرودگاههای دنیا قیمتهای اجناس و خوراکی گرانتره ِ ذینفع اصلی فرودگاه ها هستند که غرفه ها را با قیمتهای نجومی اجاره میدهند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر. در فرودگاه دوبی خرید کنی معاف از مالیات خیلی ارزونترم هست

    • زهره

      وتقعا بی انصافتر از غرفه های فرودگاه شیراز ندیدم پرواز مشهد قرار بود ساعت نه شب باشه با تاخیر کشیده سد به دو شب من داشتم از گرسنگی میمردم به غرفه فست فود مراجعه کردیم واقعا قیمتا نجومی بود اخر مجبور شدیم ی بسکوییت ساقه طلایی که قیمت روش بود 1200تومنو مجبورا پنج هزار تومن خریداری کنیم این واقعا انصافه؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ۲۷۰ هزار تومان معادل ۷۰ دلار یعنی ۲۳ دلار برای هر کدومشون ‌این پول زیادی برای خوراکی در فرودگاه های دنیا نیست . عزیزان تو این فرصت که دلار هم گرون شده غذاهای عالی رو تو رستورانهای شهر به ارقام نایز خوردن بد عادت شدن. ما باید سعی کنیم جذب توریست کنیم ولی ۲۳ دلار غذا هیاهو نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اولا که وقتیکه کسی میاد ایران و میخواد از رستوران ایرانی چیزی بخره به تومان و به پول ما باش حساب میکنن و نه به دلار
        در ایران کسی به دلار چیزی نمیفروشه در ایران همه باید طبق واحد پول خودمون به مشتریا جنس بفروشن چونکه اگر قرار باشه به دلار بفروشن که قیمت ها سه برابر گرانتر میشه!
        ضمنا حتی به دلار هم حساب کنی 23 دلار برای یک ساندویچ بسیار گران و زیاده و حداقل 20 دلارش اضافی و دزدیه

      • بدون نام

        ای کلک خودت بودی که 270 کردی تو پاچشون؟

      • بدون نام

        عزیزم 23 دلار برای سفارش فقط یک لیوان قهوه میشه

      • بدون نام

        شما میدونی حرام خوری یعنی چی؟

    • بدون نام

      خودم توی فرودگاه شیراز یه هلیکوپتر کنترلی رو قیمتش رو پرسیدم ۵۸۰/۰۰۰هزار تومن. توی مغازه اسباب بازی فروشی همون با همون مارک ۱۲۰/۰۰۰تومن.
      من واسه فرودگاه شهر خودم شیراز متاسف هستم.

    • بدون نام

      فرودگاه مهرآبادم وضع همینه چه خبرهههه

    • میثم

      انشااله سزتان بشه به تنشون ده برابرش رو خرج دوا دارو کنن.......

    • بدون نام

      شما کاربرایی ک تجربه مشترک داشتید…من تعجب میکنم چرا پرداخت کردید مبلغ سه چهار برابر رو؟!!!!
      من ک هرچی میخوام بخرم تابلوی قیمت نداشته باشه از فروشنده میپرسم چقد میشه قیمتش مناسب نباشه همونجا اعتراض میکنم و نمیخرم و اگرم قیمتشو مناسب ببینمم اگر یه ریال بیشتر ازم بخواد بعدا غرفشو رو سرش خراب میکنم
      مشکل اینه مردم تو جو قرار میگیرن و حیای بیخود دارن که چون فرودگاهه و باکلاسه ما بگیم گرونه ضایع است و یارو فکر میکنه تاحالا نیومدم اینجا و پول ندارمو و...
      از ماست ک بر ماست تعارف بیخود نکنید و نذارید هیچکس از حیاتون سواستفاده کنه
      از حقتوووون دفاااع کنیددددد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای ول آفرین کارت درسته اگه همه همینطوری رفتار کنن اوضاع درست میشه

      • بدون نام

        بچه همرات نیست که بفهمی مجبور باشی یعنی چی

      • بدون نام

        دوست عزیز وقتی پرواز 5 ساعت تاخیر داره و خود آدم و بدتر بچه کوچیک آدم گرسنه میشه و ضف میکنه.چاره ای نداره.مجبوره بخره و بخوره.شاید شما تو موقعیت اینچنینی نبودین

    • کیهان رحمانی

      بخدا پارسال تو همین فرودگاه یه هات د
      اگ به من دادن 30 هزار تومان

    • بدون نام

      فقط خارجیها نیستند که میتونند حقشون را بگیرند. کسانی هم هستند که بتونند حق خارجیها رو بخورند و آنها دستشون به جایی نرسه. پارسال پرواز مشهد به ماهان ساعت ۱۰ شب لغو شد و بیست توریست خارجی هر چه در فرودگاه اعترض کردند فایده ای نکرد و حتی یک لیوان آب هم به ایشان داده نشد.و هیچ کدام از مسولان ماهان که از طرف فرودگاه با ایشان تماس گرفته شد با وجود اینکه مسول حراست نیز پیگیر شد، هیچ پاسخی ندادند. دست آخر ساعت ۲ بامداد با هماهنگی راهنما هتلی پیدا شد که به ایشان جا دهد و مشکلات بعدی که بخاطر لغو پرواز برای ایشان بوجود آمد....

    • پاسارگاد

      به عنوان یک ایرانی وی استان فارسی خجالت میکشم. چرا باید اينجور باشه.نه تنها شیراز بلکه سراسر ایران.شما تو یک روز یا شب بارانی تو شمال دنبال سوئیت یا اتاق یا هتل و..باشید.ببینید چه نرخهایی بهتون میگن.یا گرما تو جنوب باشید.یا سرما تو شهر مشهد باشید.یا غریبه باشید تو تهران سوار تاکسی بشید. آخه تا کی ما باید دنبال این باشیم که یکی به ما احتیاجش بیفته تا گوش اون را تا ته ببریم.همون مسئولین فرودگاه چرا باید اجاره چند برابری بگیرن تا باعث بروز این مشکلات بشه.نمیخوام از شیراز دفاع کنم ولی همه جای ایران این شکلیه!!!

    • بدون نام

      بابا کی به کیه اینجا دکل نفتی و غیب میکنن این بنده خدا ها هم خواستن یه جوری بکنن

    • ماسوتی

      چجوری این نون ها رو سر سفره میبرن ؟ همینا بچه هاشوت میشن نوادگان شمر و یزید

    • بدون نام

      جرا جریهه بایستی غیراز جریه از غرفها اخراج روانه زندان وصورت متهمین گرانفورش در دید عموم در فرودگاه نوشته ویادرهر کجای ایران اسلامی اتفاق آ فتاد به همین شکل به اطلاع عموم رسانیده شود چرا که گران فروشی به شکل فرودگاه شیراز یعنی دزدی آ شکارررر

    • اتنا

      بابا دزدی مگه شاخ و دم داره؟؟ اینم یجور دزدیه دیگه

    • بدون نام

      باید هفت هشت نفری بریم بعد از اینکه خوردیم ببینیم کی میتونه پول زور بگیره ازمون

    • مونا

      همه مون دزد شدیم....راننده،کارمند،کشاورز....من چندی
      پیش از روستای اطراف شهرمون،محصولی خریدم که در شهر همان کیفیت،ارزانتر بود!!!

    • بدون نام

      توی مسافرت باید سرگردنه‌ها را بشناسی. پارسال یک تاکسی از ترمینال کاوه اصفهان سوار شدم ۵ دقیقه راه دوتا خیابون رفت ۱۲هزار تومن از من تیغید چون من خیال کردم تاکسی دم ترمینال آژانسه نگو سرگردنه بود و من هم مسافر!

    • محمد

      مشکل از جایی به بعد هم نهادینه میشه .یعنی وقتی مسئولین فرودگاه این گرونیها رو میبینن به جای برخورد میان اجاره غرفه ها رو زیاد میکنند و تئوجیه میکنند که سودتون خیلی بالاست .در واقع ...

    • بدون نام

      بدتر از همه اینه که مصرف کننده چه خارجی چه داخلی داره برای نحصولی که بصورت بی کفیت و منزجر کننده از اصل کپی شده اینقدر پول میده
      شما فکر کن برای رستوران های خارج از کشور هات داگ و همبرگر سفارش بدی، این مزه رو میده؟ این شکلیه؟ این ریختیه؟ یا کاپوچینو و کیک، این مزه ای هستن؟ عمرن اینطوری نیستن
      حالا شما فکر کن گردشگر خارجی چه حسی پیدا می کنه وقتی کپی محصولات خودشون رو با این قیمت و با این ریخت و کیفیت می خورن

    • بدون نام

      غرفه های توی فرودگاهها همینطورن توی همین فرودگاه یه فنجون قهوه خشک و خالی 35 هزار تومان از ما گرفتن

    • مریم

      ژله تزریقی داده . ساندویچ هم داره . گرون هم نگفته . خخخه

    • همسایه

      خارجی ها به این چیزا گران فروشی نمیگن ، میگن کلاهبرداری.

    • بدون نام

      فرودگاه بین المللی مشهد هم وضع همینه

    • بدون نام

      بیشتر نظرات در باره گران فروشیه ولی کسی به متن نوشته توجه نکرده ... گرانترین غذای ما در ایران ... تحمیل مواردی غیر از سفارش ... وهمچنین ۲/۷ ملیون واحد پولی ! شکایت اینها از قیمت نبوده از تحمیل اضافه بر سفارش بوده والا خرید ۱ بطری نوشابه به قیمت ۳ یا ۴ ذلار تو فرودگاههای اروپایی عادیه

    • بدون نام

      آقا من هر جور حساب میکنم 77 هزار تومن هم زیاده ها!!!!

    • بدون نام

      اسمش فردگاهه دیگه هرکی پاشو گذاشت اونجا باید پیاده شه!خخخخخ

    • بدون نام

      مگه ما تو ایران به دلار حقوق میگیریم که شما قیمتهارو به دلار حساب میکنید ؟؟؟؟

    • آرش

      واقعا که جای تعجب داره من پنج سال پیش با مادرم صبح زود یه پرواز داشتیم از شیراز به رشت هواپیما تاخیر داشت رفتیم صبحونه یه چای نبات با یه نسکافه و دوتا شیرینی رولت خوردیم شد ۱۵۰۰۰ تومن! اونم سال نود که دلار هنوز هزار و دویست تومن بود

    • امیر

      واقعا جای تاسف و تامل داره
      اتفاقاتی ک ب این شکل رخ میده ، فقط و فقط ب علت فقر فرهنگیه ، و نداشتن تدبیر و آینده نگری
      چقد باید رفتار ناهنجار اشخاص کنترل بشه ، چرا نباید بزرگتر فکر کنیم ، این اتفاق دو بار برای من هم رخ داد ، دقیقا همون فرودگاه شیراز ، البته توی فرودگاه تهران هم این قیمتها ناآشنا نیست. علت::: مدیریت با نفوذ فرودگاست ، ساعت ۷۵ملیون تومنی؟؟؟
      خاویار طلایی یک مثقالی بیشتر از ۱۵۰ هزار تومن؟؟؟ واقعا جای تاسف داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج