adexo3
۴۵۲۸۴۱
۲۹ نظر
۵۰۱۲
۲۹ نظر
۵۰۱۲
پ

یک مسئول: باید با قانع سازی، روسپی‌ها عقیم شوند

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: باید با پروژه قانع کردن زنان کارتن خواب، عقیم‌سازی صورت گیرد تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

خبرگزاری ایلنا: مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران گفت: باید با پروژه قانع کردن زنان کارتن خواب، عقیم‌سازی صورت گیرد تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

سیاوش شهریور؛ مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران درباره «عقیم‌سازی کارتن خواب‌ها» که این روزها انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است، گفت: چند موضوع را باید به عنوان پیش زمینه این اقدام در نظر گرفت؛ نخست آنکه براساس قوانین کشور و به لحاظ حقوقی هیچ کس اجازه ندارد؛ این کار را انجام دهد. اگر خانم مولاوردی هم چنین بحثی را مطرح کرده که با رضایت زنان کارتن خواب این کار صورت بگیرد، به این دلیل است که در شهر تهران زنانی وجود دارند که معتاد، کارتن‌خواب و تن‌فروش هستند.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با اشاره به اینکه این زنان علاوه بر توزیع مواد مخدر، خودشان هم مصرف می‌کنند و به روسپیگری هم مشغول هستند، افزود: بالای ۲۰ درصد این زنان ایدز دارند و انواع و اقسام بیماری را گسترش می‌دهند.

وی ادامه داد:برخی از این زنان علاوه بر اعتیاد و کارتن‌خوابی و توسعه فحشا، بچه به دنیا می آورند و چون بچه‌ها سرپرست ندارند، به فروش می‌رسند.

شهریور با طرح این سوال که با این وضعیت چه باید چه کرد؟ گفت: یک پروژه، واقعیت و نظری وجود دارد که بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان اجتماعی نیز با آن موافق هستند؛ مبنی بر اینکه اگر زنی بیماری دارد، روسپی هم هست و جا هم ندارد، با رضایت خودش عقیم شود نه اینکه به زور این کار انجام شود.

وی با بیان اینکه هیچ کسی در ایران (مدیران ملی) با این گزاره ضدحقوقی (عقیم‌سازی زنان کارتن خواب) موافق نیست، تصریح کرد: اگر زنی باشد که جانش به لبش رسیده باشد، نتواند بچه‌اش را بزرگ کند و مجبور باشد آن را بفروشد، اگر بگوید که حاضرم عقیم شوم، این کار انجام شود؛ بهتر است، چرا که حداقل شاهد بچه‌ای مریض، دارای فقر غذایی، بحران‌زده و فاقد سرپرست نخواهیم بود.

مدیر کل اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با بیان این مطلب که بخشی از واقعیت جامعه را نمی‌توان به صورت علنی گفت، گفت: چه اتفاقی در زیر پوست این شهر در حال رخ دادن است؟ این زنان، بسیاری از دختران ما به ورطه هلاکت می‌کشانند و به آن‌ها آموزش ترویج فشاد و فحشا می‌دهند. ما متاسفانه نتوانستیم تولید امید و اشتغال کنیم.

وی ادامه داد: جوانی که نا‌امید و بیکار است و سنش ۴۰ سال شده و شریک جنسی ندارد، باید از یک سو به فرد آموزش دهیم که از وسایل پیشگیری استفاده شود که حداقل مریض نشود.

شهریور در خاتمه تاکید کرد: باید با پروژه قانع کردن زنان کارتن خواب، عقیم‌سازی صورت گیرد تا جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      هزینه و عوارض وازکتومی خیلی ناچیزه
      تعداد مردان معتاد و کارتن خواب هم بیشتر
      بهتره مردان رو هم از قلم نندازید
      همیشه فقط زن ها باید تاوان بدن
      به جای رفع مشکلات دارید بهشون میگید که وجودشون حذف بشه

      پاسخ ها

      • مرد جنوبی

        شما زنا نمیدونم چه پدرکشتگی باما دارید همیشه هرچی درباره زنا بگن خودتونو باما مقایسه میکنید و میگید چرا مثل مردا نیستید خوب عزیز من شما زنید زن شما اصلا قرار نیست خودتونو با ما مقایسه کنید درحد زن بودنتون انتظار داشته باشید مردها هم باهوشند هم خلقتشون با شما تفاوت داره و قرار نیست کسی جای دیگری رو بگیره

    • نازی

      خســــــــــــــته نباشـــــــــــــید چه فکری

    • بدون نام

      عقیم کردن مشکلی رو حل نمی کنه... بجای اینکه کمک کنیم به زندگی برگردند ، عقیمشون می کنیم ( چه زن ، چه مرد) که نسل دیگری نسازند!!! مشکل اینجاست که کسانی که این ها رو به این روز انداختند هستند و خواهند بود و گروه و نسل دیگری رو تباه می کنند.

      پاسخ ها

      • مهدی

        اینها اغلب افرادی هستند که خیلیهاشون پولدار بودن ولی برای خوشگذرونی سمت اعتیاد رفتن و دنیا را بهشون بدی باز هم میرن.البته اگه کسی بخواد برگرده باز هم می تونه.ولی عقیم سازی برایه کسی که پول وسایل پیشگیری هم نداره کمک بزرگیه.

      • مرد جنوبی

        با نظر اقای مهدی شدیدا موافقم و به نظرم کاملا درست میگه طبق تحقیقات انجام شده ثابت شده که 90% درصد معتادان در خانواده های پولداری بوده اند و پولپارو میکردن و ازسر خوشگذرونی رفتن سر اعتیاد و آه مظلومان و بی پولان دامنشون رو گرفته پس هرچی بشه سرشون حقشونه

    • بدون نام

      البته همچنان اجازه فعالیت دارند

    • بدون نام

      من فکر میکنم به جای این کارها باید یک بار هم که شده به دستورات اسلام احترام گذاشت و عدالت و برابری اجتماعی و اقتصادی رو در جامعه گسترش داد و پول بیت المال رو به درستی در بین مردم پخش کرد تا اصلاً چیزی به نام کارتن خواب در جمهوری اسلامی نداشته باشیم. ان شاءالله

    • آرین

      به نظرمن فکرخوبیه

    • بدون نام

      اومدیم اون زن روسپی خواست دیگه سالم باشه، یا یه معتادی خواست ترک کنه و بقیه زندگیشو سالم باشه. تا حالا هم مورد اینجوری زیاد دیدیم دیگه تو همین ماه عسل مثلاً. این راهش نیست والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازم با عمل جراحی میتونه بچه دار بشه

    • بدون نام

      موافق عقیم سازی نیستم ولی اگر مجبور هستیم اقایان را عقیم کنید.

      پاسخ ها

      • مرد جنوبی

        فمینیست بیچاره معلوم نیست چ... که چنین عقده بر در دل داری ازشون

    • بدون نام

      برای پیشیگیری از بیماری ها میتونن بهشون اموزش بدن یا وسایل جلوگیری رایگان بهشون بدن . ویزیت دوره ایی رایگان براشون بذارن .این کارها به نظرم منطقی تر میاد تا عقیم سازی

    • علی

      واقعا باید به دست اندر کاران این طرز فکر جایزه نوبل که غربیه سیمرغ بلورین داد پرفسور باید به اینها کمک کرد به زندگی برگردند اینها از منابع این مملکت حقی دارند انوقت شما مبگویید چون به هر عللی به این روز افتاده اند راضیشان کنیم که یک لیوان سم بنوشند

    • بدون نام

      چرا واژه های زنان کارتن خواب و روسپی رو معادل هم قرار میدین؟؟؟؟؟؟؟ یعنی تمتم زنان مارتن خواب فاحشه هستن ؟ منظورتون اینه؟

      گناه نکردن که بی پناهن و سقفی ندارن که زیرش زندگی کنن. درست نیست اینگونه خطاب بشن.

    • بدون نام

      بنده خدا بزرگمهر و همسرش اینو گفتن.ملت همیشه در صحنه فحاشی کردن.الان چی؟

    • بدون نام

      بهتر فقرا وکم درآمدها وبیکارها هم عقیم شوند تانسلشان منقرض شود.عجب راهکار ی,چه مسؤلینی داریم هم حتمأ مدرک دکتراهم دارند

    • بدون نام

      چقدر شماها ظالمید.شاید یکی توبه کرد

    • بدون نام

      مثل قدیم کارت بهداشت صادر کنند به سلامت و بهداشت اینا رسیدگی بشه مهم تر انتقال ویروس ایدز که نمیگن

    • بدون نام

      به نظر من عقیم سازی راه حل خوبیه.حداقل دیگه بچه ای متولد نمیشه که از همون ابتدا نه پدری داره نه مادری .کودکانیکه از بدو تولد با بیماری و اعتیاد مواجه هستند.کودکانیکه هیچ اینده ی موجهی در انتظارشون نیست.پس برای چی به دنیا بیان؟

    • kambiz

      عقیم سازی واژه قشنگی نیست...چقدربی کلاس

    • بدون نام

      اااااا این چه حرفیه؟
      زبونتونو گاز بگیرین
      مگه ما تو مملکت گل و بلبلمون روسپی داریم که شما این کلمات و جملات رو به زبون میاری؟؟؟؟

    • بدون نام

      کسایی که مخالف عقیم سازی اند احساسی نظر میدن
      افراد مورد نظر کسانی اند که در تامین زندگی خودشون هم مشکل دارند (منظورم کارتن خوابها و معتاد هاست) اینها بچه میخوان که چی بشه؟ این بچه چه اینده ای خواهد داشت؟ خیلیاشون شاید اصلا با اعتیاد یا HIV به دنیا میان. به دنیا اومدن این بچه ها ظلم به خودشونه

    • بدون نام

      واااااای واااااای باورم نمی شه تو کشوری که رو نفت خوابیده این حرف ها رو می زنن... خدایا خودت این کوته فکری و بی مسءولیتی ما و اونا رو ببخش... امیدوارم اونا هم ما رو حلال کنن... ما که قدرتی نداریم حداقل اینجا ننویسیم کار خوبیه!

    • ناشناس

      هایل هیتلر
      در اینجا بد نیست یادی بکنیم ازدکتر ژزف منگله پزشک جنایتکار هیتلر که در همین زمینه تخصص داشت و تصمیم داشت یهودیان را عقیم بکند

    • رویا

      من موافق عقیم سازی هستم ولی تا آنجایی که به یاد میارم حکم این افراد سنگسار نه عقیم سازی

    • بدون نام

      چه ربطی به نفت داشت اونوقت؟

    • بدون نام

      یا امام خمینی ببین کشوری را که شما ارزویش کرده بودید یک بهشت بسازید به چه روزی انداختن حالا نسلشان را منقرض میکنند دکتران صد میلیون در امد دارند نمایندگان بیست میلیون اختلاس گران میلیارد میلیاردغارت می کنند رهبر مان را تنها گذاشتند که مردم ایران لایق چنین زندگی نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج