adexo3
۴۵۴۰۶۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ادامه عملیات برای یافتن مظنون حمله استانبول

پلیس ترکیه در چارچوب عملیات جستجو برای یافتن مهاجمی که ۳۹ تن را در یک کلوب شبانه کشت در چند یورش جداگانه ۱۲ نفر را در استانبول دستگیر کرده است.

خبرگزاری ایسنا: پلیس ترکیه در چارچوب عملیات جستجو برای یافتن مهاجمی که ۳۹ تن را در یک کلوب شبانه کشت در چند یورش جداگانه ۱۲ نفر را در استانبول دستگیر کرده است.

نومان کورتولموش، معاون نخست‌وزیر ترکیه گفت که مقام‌ها اثر انگشت و مشخصات اولیه مظنون را یافته‌اند و قول شناسایی سریع او را داد.

کورتولموش به خبرنگاران گفت: اطلاعاتی درباره اثر انگشت و مشخصات ظاهری اولیه این تروریست به دست آمده است.

او افزود: قدم بعدی تلاش برای شناسایی او در سریع‌ترین زمان ممکن خواهد بود. امیدواریم نه فقط این تروریست بلکه کسانی که در داخل و خارج کلوب به او کمک کردند را پیدا کنیم.

به گزارش بی.بی.سی، پیش‌تر بازداشت هشت تن گزارش شده بود که بعدا ۴ نفر دیگر دستگیر شدند اما مظنون در میان آنها نبود.

پلیس ترکیه همچنین تصاویر تازه‌ای که گفته شد متعلق به مظنون است را منتشر کرد اما زمان و محل گرفته شدن این عکس‌ها را اعلام نکرد.

رسانه‌های ترکیه هم ویدئویی که ادعا می شود از مظنون در تاریخ و محلی نامشخص است را منتشر کردند. در این ویدئو مظنون مدارکی را تحویل یک مقام که پشت یک گیشه نشسته می‌دهد.

رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع آگاه پلیس گزارش دادند که مظنون شاید اهل ازبکستان یا قزاقستان بوده باشد.

کورتولموش همچنین تأکید کرد که حمله به این کلوب پیامی علیه عملیات ترکیه در سوریه است اما موثر نخواهد بود.

از سوی دیگر، در بیانیه داعش در مورد این حمله آمده است که یکی از "سربازان" این گروه تروریستی به یکی از مشهورترین کلوب‌های شبانه حمله کرده است.

بر اساس جزئیات تازه از این حادثه، مهاجم با تاکسی به محل این کلوب شبانه رفته و سپس آنچه به نظر می‌رسد سلاحی خودکار بوده باشد را از صندوق عقب ماشین بیرون آورده و اقدام به حمله کرد. او با کشتن دو نفر در مقابل در ورودی این کلوب شبانه به داخل رفته و حاضران را به رگبار بست.

گفته شده است که او حدود ۱۸۰ گلوله شلیک کرده و سپس با استفاده از هرج و مرج پس از حمله، موفق شده با رها کردن اسلحه خود از مهلکه فرار کند.

بر اساس گزارش دویچه وله، رسانه‌های ترکیه به نقل از مقامات پلیس گزارش دادند، مهاجم تیراندازی کلوب شبانه استانبول پس از شلیک ۱۸۰ گلوله و خالی کردن ۶ خشاب مسلسل با تاکسی از محل گریخته است.

در همین حال، بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه اظهار کرده است که برخلاف گزارش‌های اولیه، مهاجم لباس پاپا نوئل بر تن نداشته است؛ موضوعی که در تصاویر ویدئویی منتشر شده از مهاجم هم مشهود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج