۴۵۷۴۵۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

همه چیز درباره مرگ دانشجوی بهشهری

مرگ یک دختر دانشجو در بهشهر، موجب شد تا بار دیگر پای قصور بیمارستان‌ها به وسط کشیده شود؛ از سویی خانواده این دختر معتقدند قصور در بیمارستان موجب مرگ آمنه شده ولی مسئولان بیمارستان می‌گویند تمام اقدامات انجام شده اما عملیات احیا موفقیت‌آمیز نبوده است.

خبرگزاری ایسنا: مرگ یک دختر دانشجو در بهشهر، موجب شد تا بار دیگر پای قصور بیمارستان‌ها به وسط کشیده شود؛ از سویی خانواده این دختر معتقدند قصور در بیمارستان موجب مرگ آمنه شده ولی مسئولان بیمارستان می‌گویند تمام اقدامات انجام شده اما عملیات احیا موفقیت‌آمیز نبوده است.

با انتشار خبر مرگ یک دختر دانشجو در بیمارستان امام خمینی بهشهر، بیمارستان ابتدا در اطلاعیه‌ای به تشریح جزییات این حادثه پرداخته و معتقد است که صبح روز دوشنبه ۶ دی ماه سال جاری این دختر دانشجو به علت سردرد ناگهانی شدید، حرکات اندام‌ها، قفل شدن فک، بالا رفتن چشم‌ها (احتمالا تشنج) توسط همراهان به این مرکز مراجعه کرده است. بیمارستان معتقد است آمنه در حین اقدامات اولیه دچار ایست قلبی و تنفسی شد و احیا پاسخ نداد.

در اطلاعیه بیمارستان که در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است سردرد ناگهانی یا تاندرکلاب که موجب تشنج بیمار می‌شود در درجه اول نشانه بیماری، آنوریسم مغزی پاره شده است که موجب خونریزی مغزی خطرناکی به نام خونریزی (ساب آراکنوئید) می شود و علت مرگ دختر دانشجو اعلام شده است.

آنوریسم مغزی بدون علائم در ۲-۱ درصد افراد سالم ممکن است وجود داشته باشد و بدون علامت بماند که مهمترین عامل پارگی آنوریسم مغزی است.

به گزارش ایسنا، پس از اطلاعیه بیمارستان، خانواده آمنه مقدسی دانشجوی کارشناسی ارشد علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا اطلاعیه صادر کرده و معتقد بودند که دوربین های مدار بسته و اعترافات همراهان بیمارستان خلاف واقع آنچه که بیمارستان گفته ثبت شده است.

در این جوابیه آمده است؛ برخلاف ادعای بیمارستان، خانم آمنه مقدسی در بدو ورود به اورژانس قادر به حرف زدن بوده و هوشیاری کامل داشت، در هنگام مراحل درمان پرستار و پزشک وقت اورژانس رفتار مناسبی از لحاظ جواب‌گویی وضعیت بیمار به همراهان او را نداشتند و رسیدگی و کنترل وضعیت حیاتی بیمار را به عهده همراهان گذاشتند.

پزشک حاضر در بیمارستان در پاسخ به سؤال همراهان بیمار چند بار علت بیماری را آنفلوآنزا اعلام کرد و از پرستاران خواست تا به بیمار سرم، آمپول عضلانی و وریدی تزریق کنند که پس از مدت کوتاهی بیمار دچار گزگز لب و قفل شدن گردن و فک شد، همراهان بیمار بلافاصله پزشک و پرستار را در جریان قرار دادند اما پرستار در کمال خونسردی به همراهان گفت که از علائم عصبی بوده و به زودی برطرف می‌شود، در ادامه با اصرار مکرر همراهان، پزشک بر بالین بیمار حاضر شد و اعلام کرد که بیمار آرام شده و خوابیده است، هیچ مشکلی نیز وجود ندارد.

همراهان بیمار پس از پنج دقیقه از حضور پزشک بر بالین بیمار متوجه کبودی نوک انگشتان و قطع تنفس او شدند و بار دیگر به پرستاران مراجعه کردند، اما پرستار با بی‌تفاوتی از همراهان متوفی خواست که بیمار را صدا بزنند تا هوشیاری او را بسنجند. با اصرار زیاد همراهان، پرستار بر بالین بیمار حاضر و متوجه قطع تنفس او شدند و احیای قلبی را آغاز کردند.

برخلاف بیانیه اعلام‌شده از سوی روابط عمومی بیمارستان امام بهشهر، براساس گفته‌های شاهدان عینی، قسمت تصویربرداری اسکن بیمارستان، هماهنگ نبوده و با مراجعه همراهان به این بخش، متصدی بخش تصویربرداری خواب بوده و با سر و صدای همراهان بیمار بیدار شده و در را باز کرده است. دستگاه اسکن نیز خاموش بوده و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول کشید تا آماده به‌کار شد. خانواده متوفی اعلام کردند که از طریق مراجعه قضایی پیگیر قصور پزشکی در قبال مرگ فرزند خود هستند.

در مرحله بعدی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بار دیگر در گفت وگو با رسانه ها علت مرگ را خونریزی وسیع مغزی اعلام می کند. سلطان تویه می‌گوید: تصاویر سی.تی.اسکن مغز بیمار حاکی از خونریزی وسیع مغزی در Posterior Fossa و فشار و هرنیاسیون به Pons، مخچه و ICH و SAH در قالب Acute Hernation و هرنی Infratentorial و مختصر Supratentorial است که احتمالاً آنوریسم بزرگ مغزی را مطرح می‌کند.

باز هم خانواده آمنه اطلاعیه داد و اطلاعیه خانواده دختر دانشجوی فوت شده در بیمارستان امام خمینی بهشهر به شرح زیر است:" در پی فوت فرزند دلبندمان آمنه مقدسی در بیمارستان امام خمینی بهشهر اتفاقاتی در فضای رسانه ای و مجازی رخ داده که توضیحات خانواده مرحومه لازم به نظر می رسد:

ابتدا از حساسیت عمومی، اطلاع رسانی سایت ها، رسانه ها و شبکه های اجتماعی در خصوص نحوه فوت و ابراز همدردی مردم با خانواده تقدیر و تشکر می‌شود. بدون شک ما در پی احقاق حق خود و فرزندمان تلاش خواهیم کرد و به پیگیری های قضایی ادامه خواهیم داد. به هیچ عنوان به دنبال تخریب پرسنل بیمارستان و تضعیف جایگاه درمانی آن مرکز نبوده و نیستیم. آنچه که ما را وادار کرد از امکانات رسانه ای و فضای مجازی کمک بگیریم، اطلاعیه های بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی در رسانه هاست که در آن بخشی از واقعیت ها را کتمان کرده و به خانواده داغدار تهمت دروغگویی زده است. بنابراین ما حق شهروندی خود دانسته تا از طریق همان رسانه ها واقعیت ها را بیان کنیم. به نظر می رسد دانشگاه علوم پزشکی مازندران نگران آبروی بیمارستان است و رسالت اصلی وزارت بهداشت و درمان که سلامت جامعه و نجات جان افراد است را فراموش کرده و به هر وسیله‌ای متوسل می شود تا عملکرد خود را عاری از اشتباه نشان دهد. مهم نیست حقی تضییع یا غم خانواده داغدیده ای بیشتر شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران این بار در مصاحبه ای با یکی از رسانه ها به کمک بیمارستان امام خمینی بهشهر آمده و اظهارات مان در گفت و گو با رسانه ها، که در واقع شرح اتفاقات رخ داده در سحرگاه ششم دی ماه در بیمارستان را غیر منصفانه می داند و در همان گفت وگو از قول خانواده متوفی بیان می کند بیمار از یک روز قبل دچار سردرد و تهوع شده و به پزشک مرکز دیگری مراجعه کرد، درحالی که این ادعا دروغ محض است. بیمار در همان صبح احساس بیماری کرد و به بیمارستان مراجعه کرد و هیچ سابقه ای نداشت. ایشان می گوید بیماری فرزندمان آنوریسم مغزی بود، ما هم با اعتماد به علم پزشکی می پذیریم. اما مطمئن هستند اقدامات انجام شده در یک ساعت اولیه حضور بیمار در بیمارستان متناسب با بیماری بوده است؟ پزشک، آنفلو آنزا تشخیص داد و سرم و آمپول های مربوط به همین بیماری تجویز شد از جمله آمپول متوکلوپرامید و بیمار لحظاتی پس از این تزریقات دچار ایست قلبی شد. این دارو برای درمان تهوع بوده و از عوارض جانبی آن تغییرات فشار خون است. درحالی که پزشکان تشخیص زودرس سکته مغزی را مهم دانسته و معتقدند می توان با تجویز دارو از گسترش بیشتر آن و صدمه به بافت مغز جلوگیری کرد.

در اطلاعیه بیمارستان و نیز روابط عمومی دانشگاه از اقدامات سریع در بیمارستان شامل احیای ایست قلبی بیمار، انجام سی تی اسکن و بستری در آی سی یو سخن به میان آمده و چرا اشاره نمی کنند با پای خودش وارد بیمارستان شد و یک ساعت هم زیر سرم بود سپس دچار ایست قلبی و پس از آن به سی تی اسکن بیمارستان انتقال یافت و این بخش آمادگی لازم را نداشت و ۲۰ دقیقه ای طول کشید تا پرسنل و دستگاه های سی تی اسکن آماده به کار شوند. اگر بیمار آنوریسم مغزی تشخیص داده شد چرا پس از یک ساعت به سی تی اسکن منتقل می شود؟ چرا پس از یک ساعت و نیم به بخش آی سی یو منتقل می شود؟ چرا پس از دو ساعت متخصص مغزو اعصاب می رسد؟ چرا قبل از ایست قلبی پرستار اورژانس به درخواست بیمار و همراهان نسبت به وخیم شدن حال بیمار بی توجهی کرد و آن را عوارض دارو و طبیعی دانست؟ چرا بیمارستان حرمت بیمارش را در حین احیای قلبی نگه نمی دارد؟

ما به دنبال تضعیف خدمات ده ها ساله بیمارستان شهرمان نیستیم چراکه بازهم به این بیمارستان نیازمندیم. آیا بهتر نیست با اطلاع رسانی، برخی از ضعف ها برطرف شود.

به نظر می رسد با اطلاعیه های صادر شده باید منتظر نتیجه پزشکی قانونی در این زمینه باشیم. همچنان که در مرگ یک مادر باردار و یک کارگر ساختمانی در بیمارستان امام خمینی ساری نیز رسانه ها در انتظار نتیجه پزشکی قانونی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند رحمتش کنه اما کاش خانواده ی این مرحومه درک کنند که از این مرگ و میرها زیاد پیش میاد و آخر سر هم دست کسی به جایی بند نمیشه.ی مدت رسانه ای میشه و بعدش انگار نه انگار اتفاقی افتاده.
      ناراحت اینم که ایشان کارشناسی بودند و یه سرمایه بودند که به راحتی از دست رفت.حالا باید بیست و خورده ای سال بشینیم تا یکی دیگه بیاد و ارشد بگیره.این میشه از دست دادن سرمایه و بدبخت اون ملتی که سرمایه هاش اینجوری پرپر بشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خودم بهشهری ام ، بیمارستان امام بهشهر قتلگاه ست ، میفهمین چی میگم ؟ چه جوونایی که اونجا و بخاطر اغفال کادر پزشکی پرپر شدن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج