۴۵۸۹۹۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

دایی، مبصر کلاس حرفه‌ای‌ها

جمعی از مربیان لیگ برتری برای شرکت در کلاس مربیگری حرفه‌ای در هتل آکادمی گرد هم جمع شده‌اند.

روزنامه شهروند: جمعی از مربیان لیگ برتری برای شرکت در کلاس مربیگری حرفه‌ای در هتل آکادمی گرد هم جمع شده‌اند. حضور این مربیان کنار هم که در طول برگزاری لیگ با چالش‌های زیادی با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند اتفاقات بامزه و عجیبی را رقم زده است.

حضور اجباری در کلاس‌های حرفه‌ای

بعد از این‌که فدراسیون فوتبال اعلام کرد مربیان حتماً باید این دوره‌ها را بگذرانند و مدرک بگیرند، اکثر مربیان لیگ برتری در کلاس‌ها شرکت کردند. البته آنها به زمان برگزاری کلاس‌ها معترض بودند چون تمامی این مربیان تمرینات تیم‌هایشان را آغاز کرده‌اند و کار سختی برای پیگیری تمرینات تیم‌ها و حضور در این کلاس داشتند. علی دایی، علیرضا منصوریان، رضا مهاجری، مجتبی حسینی، فراز کمالوند، سیروس پورموسوی، عبدالله ویسی و تنی چند از مربیان دیگر لیگ برتری و لیگ یکی کسانی هستند که زیرنظر مدرس انگلیسی آخرین مراحل کلاس‌های خود برای اخذ مدرک را پشت‌سر می‌گذارند. «ویلیام فلیپس» نام این مدرس انگلیسی مشهور است که برای آموزش فوتبال حرفه‌ای به کشورمان سفر کرده است.

آشتی منصوریان و دایی

همین چند روز پیش بود که علی دایی در بیانیه‌ای تند و تیز باز هم باشگاه استقلال و کمیته انضباطی را مورد انتقاد قرار داد. حرف‌های تند دایی بعد از جنجال بازی استقلال و نفت درباره منصوریان اگرچه با واکنشی از طرف او مواجه نشد اما مشخص بود که سرمربی استقلال هم از همبازی سابق خود دلگیر است. حضور در کلاس‌های مربیگری حرفه‌ای با لباس‌های متحدالشکل بهترین فرصت بود تا دایی و منصوریان اختلافات را کنار بگذارند و آشتی کنند. آنها در بخش میدانی این کلاس آموزشی بارها کنار هم قرار گرفتند تا عکاسان عکس‌های شاد و خوشحال‌شان را مخابره کنند. البته شاید عمر این آشتی زیاد هم بلند نباشد چون استقلال و نفت فردا باز هم به دیدار هم می‌روند.

دایی، مبصر کلاس!

انگار علی دایی همه جا عادت کرده به نفر اول بودن. او که سال‌ها با بستن بازوبند کاپیتانی در تیم‌ملی از قدرت زیادی برخوردار بود و بین گروهی از بازیکنان هم محبوبیت داشت، در کلاس‌های مربیگری هم حرف اول را می‌زند. دایی علاوه بر این‌که بمب خنده کلاس است، در نقش مبصر هم حاضر شده و بقیه مربیان را هدایت می‌کند. جالب اینجاست که مدرس انگلیسی هم علی‌دایی را بیشتر از بقیه شاگردانش تحویل می‌گیرد و او را به خوبی می‌شناسد. دایی معمولاً در تمرینات هم ساز خودش را می‌زند. دایی در حاشیه یکی از جلسات تمرینی لباس دروازه‌بانی بر تن کرد و درون دروازه ایستاد. اتفاقاً سرمربی نفت واکنش‌های خوبی هم به ضربات سایر مربیان لیگ برتری نشان داد. دایی در مدت زمانی که از دروازه تیمش محافظت می‌کرد با واکنش‌های به موقع و دیدنی خود مانع از گلزنی همکارانش می‌شد. به‌طوری که بین مربیان کری خوانی پیش آمد تا هر کسی که بتواند به دایی گل بزند توسط بقیه به ناهار دعوت می‌شود. این کری خوانی‌ها فضای شادی را در بازی دستگرمی مربیان شاغل در فوتبال ایران ایجاد کرد تا بلکه آنها در خلال برگزاری مسابقات لیگ هم با یکدیگر مهربان باشند و این همه علیه هم حرف نزنند.

ناامیدی آقای معلم

پایین بودن سطح اطلاعات برخی مربیان و سکوت آنها مقابل سؤال‌های ساده مدرس انگلیسی برای او باعث تعجب شده تا جایی که به مترجم خود گفته این وضع برایش عجیب است. مربیان لیگ برتری در مقابل برخی سؤال‌های ساده مدرس مثل این‌که برای بازی کردن در دمای ٥٠ درجه باید چه اقداماتی انجام داد یا این‌که چطور می‌شود از فوتبال باشگاهی درآمدزایی کرد جوابی نداشتند و این برای فلیپس بسیار عجیب بود. جالب اینجاست که حتی ویسی و پورموسوی هم پاسخی برای این سؤال نداشتند که در هوای گرم باید چطور برای فوتبال آماده شد!

خودسانسوری

رفتار و حرکات مربیان ایرانی برای ما جای تعجب چندانی ندارد اما برای مدرس انگلیسی علامت سؤال‌های زیادی ایجاد کرده است. ظاهراً اکثر مربیان این کلاس‌ها را خیلی جدی نگرفته‌اند. آنها مثل دوران مربیگری‌شان مدام درحال شوخی کردن و سر به سر هم گذاشتن هستند و درک فضای آموزشی برایشان دشوار است. شنیده شده برخی از مربیان به قدری سؤال‌های مبتدیانه با طعم طنز از مدرس پرسیده‌اند که مسئولان از مترجم خواسته‌اند این سوال‌ها را ترجمه نکند! ظاهراً این کلاس‌ها پتانسیل طنز بالایی دارند و می‌شود از آنها سریال ٩٠ قسمتی طنز هم ساخت!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج