adexo3
۴۵۹۰۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مهاجری: معلوم است که راضی نیستم

رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد، شرایط متفاوتی را این فصل تجربه کرد. او در بازی‌های ابتدایی لیگ امتیازات ارزشمندی به دست آورد اما بعد از تعطیلات شاهد افت تیمش بود.

ایران ورزشی: رضا مهاجری سرمربی پدیده مشهد، شرایط متفاوتی را این فصل تجربه کرد. او در بازی‌های ابتدایی لیگ امتیازات ارزشمندی به دست آورد اما بعد از تعطیلات شاهد افت تیمش بود. به طوری که حتی بحث جدایی‌اش از پدیده هم مطرح شد اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه حمایت‌ باشگاه ادامه داشت تا پدیده به روزهای خوبش برگردد و از تیم‌های مدعی تراکتور و ذوب‌آهن امتیازات ارزشمندی بگیرد. مهاجری که این روزها درگیر کلاس مربیگری حرفه‌ای است و هر روز به مشهد می‌رود و برمی‌گردد، فکر می‌کند تیمش در نیم‌فصل اول نتوانست به لحاظ جایگاه و امتیازات به دست آورده، انتظاراتش را برآورده کند. به این ترتیب امید زیادی دارد که در نیم‌فصل دوم جبران کرده و امتیازات بیشتری کسب کنند.

نیم‌فصل اول را برای پدیده مشهد چطور دیدید؟ از جایگاه‌تان راضی هستید؟

معلوم است که ما از جایگاه‌هان راضی نیستیم چون برنامه‌ریزی من در نیم‌فصل اول گرفتن 18 تا 20 امتیاز بود که از این مساله 2 تا 4 امتیاز عقب هستیم. البته یکسری عوامل هم روی این مساله تاثیر گذاشت که مختص ماست. مثلا ضعف‌هایی که باید خیلی زود برطرف می‌کردیم. ما باید خیلی زودتر از اینها تیم را آنالیز می‌کردیم تا ضعف‌ها را برطرف کنیم. من اصلا دنبال توجیه نیستم اما نه از نتایج و نه از جایگاه تیم‌مان راضی نیستم. در مقابل از کیفیت فوتبال‌مان خیلی راضی هستم. ما فوتبال خوبی ارائه می‌دهیم اما یکسری اشتباه باعث شد امتیازات مهمی را از دست بدهیم که دلیل آن سوراخ‌های ریزی بود که در تیم‌مان وجود داشت. سوراخ‌هایی که باید آنها را برطرف کنیم. در کل نقاط ضعفی به لحاظ فنی داریم که در خط دفاع و حمله به دنبال برطرف کردن آن هستیم. برای دفاع دیوید ویکروم را گرفتیم و به دنبال جذب 2، 3 بازیکن دیگر هستیم تا بتوانیم تیم را تقویت کنیم.

دنبال چه بازیکن‌هایی هستید؟

ما بازیکنانی می‌خواهیم که از بچه‌های خودمان یک سر و گردن بالاتر باشند. اگر بازیکنی بیاوریم که در حد بچه‌های خودمان باشند، این مساله انگیزه بازیکنان خودمان را پایین می‌آورد. ضمن اینکه بی‌دلیل برای باشگاه هزینه برمی‌دارد. پس یا بازیکن بهتر می‌آوریم یا اینکه با کار و تلاش بازیکنان خودمان را به سطح بالاتری می‌رسانیم. در مورد نتایج نیم‌فصل اول پدیده باید به یک مورد دیگر اشاره کنم که آن قرعه بدی بود که نصیب‌مان شد. قرعه 12 در لیگ بدترین قرعه است که این بار نصیب ما شد. با این قرعه ما در 6 بازی اول‌مان 4 بازی خارج از خانه بودیم. باتوجه به اینکه یکی از این بازی‌ها شهرآورد مشهد است، در دور برگشت ما از 6 بازی به طور میانگین 5/1 بازی در مشهد خواهیم بود. مساله دیگر وقفه‌های لیگ برتر بود و البته از دست دادن محسن یوسفی به خاطر مسائل انضباطی. در 3 هفته حساسی که یوسفی نبود، کمندانی که جایگزین یوسفی بود هم با آسیب‌دیدگی مواجه شد و در کل در 3، 4 هفته وسط که باید امتیازات مهمی را جمع می‌کردیم بازیکنان زیادی را به دلیل آسیب‌دیدگی نداشتیم. بعد از آن هم به تراکتور، پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن خوردیم. 4 بازی سنگین در فاصله زمانی کم که کار ما را به لحاظ نتیجه‌گیری سخت کرده بود.

تیم‌تان در بازی‌هایی که انجام داد در ۱۵ دقیقه پایانی ۶ گل زده که آمار خوبی است اما ۵ گل هم خورده که نشان می‌دهد در آن دقایق تمرکز لازم را نداشته...

دقیقا. ما تنها بازی که می‌توانم به جرات بگویم تحت فشار حریف گل خوردیم بازی با تراکتور بود اما در بقیه بازی‌ها نداشتن تمرکز باعث شد گل بخوریم. مثلا در بازی با ذوب‌آهن. تا قبل از گلی که زدند هیچ تهدید جدی روی دروازه ما نبود. روی گل هم یکی از بازیکنان ما آفساید را پر کرد که باید روی اینها برای نیم‌فصل دوم کار کنیم. در بازی با پرسپولیس هم باتوجه به تعویض‌هایی که برانکو انجام داد کاملا مشخص بود که او به دنبال حفظ نتیجه است اما اشتباه ما باعث شد گل بخوریم و ببازیم. در حالی که حداقل باید مساوی می‌کردیم. به هر حال این تک امتیازها باعث شد رتبه خوبی نگیریم.

از ۱۶ امتیازی که گرفتید ۸ امتیاز داخل خانه بود و ۸ امتیاز خارج از خانه...

ما باید آمار داخل خانه را قوی‌تر کنیم و از امتیاز میزبانی بهتر بهره ببریم.

نکته جالب این است که در بازی‌های خارج از خانه ۱۲ گل خوردید و تنها ۶ گل زدید که تفاضل گل‌تان منفی ۶ است...

ما در 2 بازی قافیه را باختیم و گل‌های بدی خوردیم. یکی در بازی با نفت تهران و دیگری با گسترش فولاد تبریز. البته یک ضعفی که برطرف شد، این است که ما وقتی گل اول را می‌خوردیم مستعد خوردن گل‌های بیشتر بودیم که این مساله را خیلی زود برطرف کردیم و دیدید در بازی با تراکتور و پرسپولیس، وقتی گل خوردیم خیلی زود به بازی برگشتیم و جبران کردیم. در بازی با ذوب‌آهن هم قدم‌های رو به جلوی خوبی برداشتیم که آرام آرام باید بهتر از این هم شود.

نیم‌فصل دوم را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

نیم فصل دوم همیشه سخت بوده اما ما همیشه نیم‌فصل دوم بهتر کار کردیم و نتایج بهتری گرفتیم.

یعنی امید دارید که این بار هم نتایج بهتری بگیرید؟

صددرصد. ما خیلی امیدواریم که در نیم‌فصل دوم با برطرف کردن ضعف‌هایمان، نتایج بهتری بگیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج