۴۶۱۵۴۹
۱۰ نظر
۵۰۵۳
۱۰ نظر
۵۰۵۳
پ

شمس لنگرودی: شعرهای براهنی هذیان است!

شمس لنگرودی در اظهاراتی قابل تأمل گفت: شعرهای آقای رویایی و براهنی شعر نیست؛ هذیان است.

روزنامه ایران نوشت: شمس لنگرودی در اظهاراتی قابل تأمل گفت: شعرهای آقای رویایی و براهنی شعر نیست؛ هذیان است.

آخر این‌ها چه چیزی می‌خواهند بگویند که بنده و خیلی‌های دیگر نمی‌فهمیم و فقط خودشان با شاگردانشان می‌فهمند. تازه شاگردانشان هم نمی‌فهمند؛ فقط ادایش را درمی‌آورند!
شمس لنگرودی: شعرهای براهنی هذیان است!

او در نقد جریانی که ادعای پیچیده‌نویسی دارد، افزود: احمدرضا احمدی یک‌بار حرف خیلی قشنگی زد. گفت «بسیاری از این مدعیان پست‌مدرن بنداندازی فلانی بودند، تابلویشان را عوض کردند گذاشتند الیزابت!» حرف احمدرضا احمدی دقیقاً درست است. یعنی زیرساخت برخی از آنها پیشامدرن است اما در پوسته، از پست‌مدرن دم می‌زنند. در حالی که لازمه‌اش این نیست که پوسته‌ات را نو کنی بلکه باید از درون نو شوی.

یک‌جا گیر نمی‌آورید که فروغ فرخزاد گفته باشد من مدرن هستم اما تفکرش تفکری مدرن بود. نیازی به هیاهو و گفتن نیست، بلکه خود اثر باید نشان دهد.

آقای باباچاهی مثل آدمی است که کراوات بزند و با کت و بیژامه به خیابان بیاید! یعنی عناصرش با هم همخوانی ندارد. ذهنیتش با فرمی که ارائه می‌دهد، همخوانی ندارد. با رمز و اسطرلاب شاید بفهمیم منظور چیست! هرطور دوست دارند بگویند؛ به من ربطی ندارد. اما اینکه مرا متهم کنند که شعرت چون ساده است، ساده‌لوحانه است، از کج‌فهمی خودشان است. عده‌ای آب را گل‌آلود می‌کنند که بگویند آب عمیق است. من با این روند مخالفم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شعرهای براهنی خیلی مزخرفه

    • بدون نام

      در تعریف شعر در لاپوئتیکا آمده " شعر کلامی ست مخیل" .. ادبای پیشین ایرانی شعر را کلامی "مخیل و موزون و مقفا" دانسته اند.. سالهاست که وجه مقفا بودن یا موزون بودن حذف شده ولی مخیل بودن را به تازگی افتخار حذفش را به برخی از دوستان داده اند!!! و مرتب دفتر چاپ می کنند!!!

    • آرش

      هرچی هست شعراشون از شعرای خودت بهتره شما هم همچی اشعار قوی و عمیقی نگفتی شما و آقای صالحی به خاطر فعالیت زیاد در فضای مجازی و سواد ادبی پایین و سطحی‌نگری مردم مشهور شدین من خودم از نزدیک با چندتا شاعر بزرگ و اساتید ادبیات باتجربه مثل دکتر عزیز شبانی و دکتر ابراهیم قیصری و دکتر رستگار فسایی و دکتر بهرامیان ارتباط دارم همین الان شاعرایی مثل منصور اوجی و غلامحسن اولاد و صدراذوالریاستین و پرویز خائفی و ایرج زبردست خیلی اشعار قوی و پخته‌تری دارن و اشعار شما و امثال مهدی سهیلی مورد علاقه عوام مردم جامعه هست که درک ادبی پایینی دارن اگر کسی اشعار نیما و شاملو و اخوان و نصرت رحمانی رو بخونه و بررسی کنه و مفهومش رو درک کنه تازه میفهمه شعر نو و سپید یعنی چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر نفرت و غرض ورزی تو کلامتون بود

      • بدون نام

        لنگرودی کاری ندارم معیار شعر خوب ازنظر هرکی فرق ولی شما رو ارجاع میدم به مقاله شعرخوب ملک الشعرا تاخودتون قضاوت کنید اشعار براهنی ورویایی رو واقعا ببینید این چه شعریه که اینقدر مبهم وبی ربطه چه ربطی داره به اسم 4تا شاعر آوردن یااینکه شما با چه شعرایی درارتباطی.

    • بدون نام

      یدالله رویایی ادای شاعران را درمی آورد.ما درعصر معاصر شعرای بنام وحتی گمنامی داریم که درشعر نو وکلاسیک ازاین آقا سر تر هستندواقعا بعضی از اشعار رویایی هذیان محض است

    • رضا

      هروقت دلم می گیره می رم سراغ اشعار این دو بزرگوار(رویایی و براهنی) یه دل سیر می خندم حالم عوض می شه.

    • حمید

      غلط نکنم ملیکا شریفی نیا مرید براهنیه!

    • مهتاب

      ولی دوستان با همه ی این صحبت ها نقد با فحاشی و غرض ورزی متفاوت است ..

    • مهتاب

      ولی دوستان با همه ی این صحبت ها نقد با فحاشی و غرض ورزی متفاوت است ..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج